Tråden om #40 Pär Arlbrandt

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om #40 Pär Arlbrandt

Inläggav Nutarviguld » 19 november 2016, 20:10

Bara jag som får Bremberg vibbar från Alrbrant ?

Mycket som påminner om Bremberg.

* Sprutat poäng i tidigare lag men är totalt osexig i Hv
* Är helt oanvändbar i BP
* Bidrar inte med något defensivt
* 0 tacklingar
* Bidrar egentligen inte med något när hans offensiv inte är där

Näe jag är ledsen jag skulle vilja se ett avslutat kontrakt här, en så stor tung position som är totalt uddlös

Arla ut, Holloway in, mumma
Nutarviguld

Inläggav hammare7 » 19 november 2016, 20:29

efter skadan har han helt varit off, han försöker och försöker men de händer inget......
hammare7

Inläggav shitkicker » 26 december 2016, 21:16

Måste säga att jag inte imponeras av Arlbrandt. Värvad som målskytt, men ligger efter halva serien spelad på delad 46:e plats. Och helt obefintlig i det fysiska spelet såväl som i hemjobbet. Tycker absolut inte att man ska förlänga med honom. Slut som artist och saknar omgivningen som uppenbarligen krävs för att han ska kunna producera.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Regnet » 28 december 2016, 13:28

shitkicker skrev:Måste säga att jag inte imponeras av Arlbrandt. Värvad som målskytt, men ligger efter halva serien spelad på delad 46:e plats. Och helt obefintlig i det fysiska spelet såväl som i hemjobbet. Tycker absolut inte att man ska förlänga med honom. Slut som artist och saknar omgivningen som uppenbarligen krävs för att han ska kunna producera.

Ligger i topp i interna poängligan. Du pratar om dålig omgivning... ja då är det kanske omgivningen det är fel på?
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav shitkicker » 28 december 2016, 20:27

Regnet skrev:
shitkicker skrev:Måste säga att jag inte imponeras av Arlbrandt. Värvad som målskytt, men ligger efter halva serien spelad på delad 46:e plats. Och helt obefintlig i det fysiska spelet såväl som i hemjobbet. Tycker absolut inte att man ska förlänga med honom. Slut som artist och saknar omgivningen som uppenbarligen krävs för att han ska kunna producera.

Ligger i topp i interna poängligan. Du pratar om dålig omgivning... ja då är det kanske omgivningen det är fel på?

I topp i interna? Och? Han låg knappast delad 46:a i LHC va? Och det är väl inte för att toppa endast den interna topplistan han är köpt, eller? Och han må vara i toppen internt, men knappast längst upp.....
shitkicker
Moderator

Inläggav Norrlandssupporter » 28 december 2016, 23:26

Regnet skrev:

Lite så är det. Han har mycket mer att ge, MEN det kan inte vara lätt att flyttas runt var och varannan match och sedan förväntas toppa poängligan.

Arla är inte purung längre men är helt klart en värdefull spetslirare.
Användarvisningsbild
Norrlandssupporter

Inläggav shitkicker » 29 december 2016, 00:45

Norrlandssupporter skrev:(......)Arla är inte purung längre men är helt klart en värdefull spetslirare.

Intressant synpunkt. Jag skulle vilja veta mer om vad du baserar den på. I vilken del av spelet, eller på vilket sätt tycker du att Arlbrandt, sett till denna säsongen (och även förra för den delen) är en värdefull spetslirare? Alltså vad är det han bidrar med som förärar honom det epitetet?

Och det här med att han flyttas runt - det kan inte ha att göra med att det är han själv som inte levererar? Han har väl testats med all tänkbar omgivning, men det fungerar ju ändå inte. Och då kan man fråga sig var problemet egentligen ligger.
shitkicker
Moderator

Inläggav Hannes » 29 december 2016, 13:13

Jag tyckte han började bra, och har gått ner sig med övriga laget det sista. Däremot tycker jag att han sticker upp då och då, som mot Frölunda, trots att vi bara lyckades med ett mål, just från Pär.

Frågan är vad vi ska förvänta oss? Han ligger bra till i vår poängliga, men absolut inte som förr, men han har åldrats och gått ner sig lite, 71 poäng vore att hoppas för mycket men samtidigt har han gjort för lite. Däremot tror jag Pär kommer bli oerhört nödvändig och nyttig senare, har faktiskt levererat helt okej i alla sina slutspel.

Jag tycker inte han ska spela med Sundh till exempel (som snarare hade en flaxsäsong gällande målproduktion förra året, den kommer aldrig igen), jag vill gärna ha honom med Thörnberg igen, så som säsongen började. Där upplever jag att både Martin och Pär trivdes, och där gjorde de också merparten av de poäng de gjort i år.

Och är han verkligen värvad som målskytt? Jo visst, Pär har alltid gjort mycket mål. Men hans styrka ligger i passningsspelet och spelet med målskyttar, så som Thörnberg eller Önerud.

Gällande PP tycker jag att HELA PP1 är för dåligt och samarbetet är under all kritik. Mycket ge pucken till Pär vid långsargen, och våra motståndare vet mycket väl att han helst inte ska ha tiden och checkar gärna fast honom i sargen. Bättring där från allihopa med ett bättre samarbete så kommer PP1 leverera, för potentialen finns väl, inte minst. Så fort PP2 kom in igår (mot MIF hemma), så fick de fast pucken genom att konstant finnas i understöd till varandra, något som inte går anklaga PP1 för.
Användarvisningsbild
Hannes

Inläggav Junior » 29 december 2016, 17:02

Tycker igår att det var lite synd om honom. Tycker han gjorde ganska många bra saker och var ytterst så nära att sätta en puck, men den kom lite fel på bladet. Vilket känns typiskt för en spelare där självförtroendet kan vara lågt.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Regnet » 20 januari 2017, 11:25

Petad mot Djurgården, ryktas till Leksand.. det ryktet ger jag dock inte mycket för alls faktiskt. http://www.jnytt.se/article/hv-stjarnan-petas-mot-djurgarden/.

Men med alla forwards friska (utom Laine) är det ganska naturligt att Pär som antagligen varit den som underpresterat mest i början på detta året blir petad. Abbott ska petas istället säger en del men jag håller inte med. Abbott gör mer nytta i båda ändar och börjar komma igång mer och mer efter skadan.

Dock räknar jag kallt med att Pär kommer att få fler chanser att visa att han hör hemma i truppen.
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav FirstSwitch » 20 januari 2017, 13:35

Lite synd att inte får ut det här i HV för stunden och hoppas bänkningen ger en positiv effekt. Tror mycket väl att det kan släppa om han får spela med rätt spelare omkring sig, Thörnberg var het senast så kanske en återförening där kanske kan få igång Arla ?
FirstSwitch

Inläggav Sir Ward » 22 januari 2017, 00:26

Ryktas om en separation, källan är hyfsad. Min som är 100% vill förstås inget avslöja.
Därav denna tråd.

Jag gillar det inte och alla vet Pär Arlbrandts skills när det funkar. När Pär väl får chansen
så är jag övertygad att det lossnar. Stavas självförtroende och förtroende från ledningen.
Lär isåfall bli oerhört viktig och framförallt i slutspelet.

Ser Pär glider runt på en grilla, hattrick borta mot träsko med ett långfinger.

Forza Pär Arlbrandt
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav hammare7 » 22 januari 2017, 00:55

sir Ward skrev:Ryktas om en separation, källan är hyfsad. Min som är 100% vill förstås inget avslöja.
Därav denna tråd.

Jag gillar det inte och alla vet Pär Arlbrandts skills när det funkar. När Pär väl får chansen
så är jag övertygad att det lossnar. Stavas självförtroende och förtroende från ledningen.

Forza Pär Arlbrandt

om man släpper Arlbrandt så tror jag man har en ersättare på G annars så vet jag inte varför man släpper han så lätt. Visst han har ej gjort succe. Han var helt ok innan uppehållet, efter uppehållet har nått hänt
hammare7

Inläggav Sir Ward » 22 januari 2017, 01:07

hammare7 skrev:
sir Ward skrev:Ryktas om en separation, källan är hyfsad. Min som är 100% vill förstås inget avslöja.
Därav denna tråd.

Forza Pär Arlbrandt

om man släpper Arlbrandt så tror jag man har en ersättare på G annars så vet jag inte varför man släpper han så lätt. Visst han har ej gjort succe. Han var helt ok innan uppehållet, efter uppehållet har nått hänt

Stålarna. Har gjorts löjliga bantningar sedan Dennys tid. Var knappast en tillfällighet att
ekonomichefen, Marita Jansson slutade. Driver idag eget företag och vi håller kontakt.
Hade Sir Denny Eriksson levt idag så då jävlar.
Säker på att det fortfarande hade hetat vid sitt korrekta namn, Elitserien.
http://www.jnytt.se/article/vanner-och- ... -eriksson/
Ber om ursäkt för OT.

Vilar på Hakarps kyrka - väl värt ett besök.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Groucho » 22 januari 2017, 11:20

Därav denna tråd.

Forza Pär Arlbrandt

Tråkigt om det är så. :( Hoppas och tror att det lossnar snart för Arla.
"Fan, lever du Olsson?" #6 Christoffer Persson
Användarvisningsbild
Groucho

Inläggav lejacques » 2 februari 2017, 22:25

Arbrandt har nu fyra poäng på de fem senaste matcherna efter att han kommit tillbaka från petningen.

Man kan ha höga krav på Arlbrandt, och förvänta sig mer emellanåt. Men det här är inte spelaren som ska petas när vi har fullt lag.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav jordfelsbrytare » 2 februari 2017, 23:14

lejacques skrev:Arbrandt har nu fyra poäng på de fem senaste matcherna efter att han kommit tillbaka från petningen.

Man kan ha höga krav på Arlbrandt, och förvänta sig mer emellanåt. Men det här är inte spelaren som ska petas när vi har fullt lag.

Nej verkligen inte. Arlbrandt är en skugga av sitt forna jag absolut men han producerar likväl. Abbot någon?! Motivering nej det behövs knappast va?!
jordfelsbrytare

Inläggav Hannes » 6 april 2017, 12:47

Efter att ha petats och återkom i omgång 38 mot Leksand gjorde Pär 11 poäng på 15 matcher, fördelat på 7 assist och 4 mål. Detta kan vara lite fel uträknad på grund av SHL:s schema, då vissa omgångar kan spelats tidigare eller senare, men det är det jag fick fram.

Sedan har nu Pär i slutspelet spelat alla matcher och gjort 7 poäng (1+6) på 7 matcher. Detta ger alltså att han efter petningen gjort 22 matcher med 18 poäng, vilket jag tycker är väldigt starkt från att ha varit totalt i frysboxen. Han har toppat ordentligt nu i slutspelet och är en högst bidragande offensiv spets i PP och 5 mot 5, där också hans fysiska spel blivit något helt annat jämfört med tidigare säsonger. Naturligtvis är det inte Pär som spelade i LHC och gjorde över 70 poäng, men jag tycker han varit väldigt stark efter petningen och visat fruktansvärt bra skalle.

Vad vill jag säga med detta? Att jag tycker att han verkligen ska få en säsong till i HV efter denna säsongen.
Användarvisningsbild
Hannes

Inläggav Junior » 17 april 2017, 12:27

Måste säga att jag är ganska tudelad till Arlas vara eller icke vara i HV nästa säsong. Å ena sidan gör han det ganska bra just nu. Å andra sidan är han inte så ung längre. Det finns en risk att han kommer falla ur ännu mer nästa säsong. Faktum är att han inte höll hela denna säsongen. Samtidigt ska Ejdsell vara klar och Wännström arbetas på. Unga hungriga spelare på väg in. Vad kan vi då erbjuda Arla?

Jag lutar nog åt att det är dags att ta farväl efter denna säsong. Även om det också finns argument för att förlänga.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Simon » 29 april 2017, 18:39

Pär avslöjade precis direkt i Expressen TV att kvällens match var hans sista, och att han lägger av.
Han har slitit av korsbandet i kvartfinalen, en skada som mörkats och att han spelat med specialskydd men väljer nu att avsluta karriären med ett SM-Guld.

STORT TACK PÄR FÖR ALLT!
Jag glömmer dig aldrig Stefan - 1. Liv
Användarvisningsbild
Simon

Inläggav tom_flaska » 29 april 2017, 18:41

Simon skrev:Pär avslöjade precis direkt i Expressen TV att kvällens match var hans sista, och att han lägger av.
Han har slitit av korsbandet i kvartfinalen, en skada som mörkats och att han spelat med specialskydd men väljer nu att avsluta karriären med ett SM-Guld.

STORT TACK PÄR FÖR ALLT!

Tack før allt ARLA.

Tråkigt att det bara blev 1 SM - Guld med Håve.
Kallesgranne: Fy fan för domarna! Ni är alltid sämst! Varenda jävla match, varenda säsong!

April april, PERCY!

SM - GULD 1995 * 2004 * 2008 * 2010 * 2017
Användarvisningsbild
tom_flaska

Inläggav Stockholmssupportern » 29 april 2017, 21:33

TACK FÖR ALLT!!! många år i fiendeland men ett helt år i HV på senare tid räckte för SM Guld, kung Arla!
Stockholmssupportern

Inläggav Quila » 29 april 2017, 23:12

Simon skrev:Pär avslöjade precis direkt i Expressen TV att kvällens match var hans sista, och att han lägger av.

STORT TACK PÄR FÖR ALLT!

Vilken jäkla krigare!
Tack för allt Arla och grattis till ett välförtjänt SM-guld!
Hockeyns finrum blir nu ett spelgeni fattigare.
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav Iman » 30 april 2017, 10:08

Tack för allt Arla!
Användarvisningsbild
Iman

Inläggav Diabolics » 30 april 2017, 12:50

Överstyft. En otroligt känslosam HV-kille som äntligen får sitt guld. Det är han värd trots att han "slösade" bort sina bästa SHL-år i skitlaget lhc. Mest glad för hans skull är man väl för att han får ta guldet med HV (även om Pär säkerligen har glada minnen från andra ställen han spelat på) och sluta på topp.

Tack för allt Pär. Jag önskar dig all lycka i allt du ger dig på som inte innehåller lhc i någon form ;)

:!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav eisbjern » 1 maj 2017, 16:18

Ja, vad ska man säga? En fantastisk spelarkarriär slutar på bästa tänkbara sätt. Få förunnat att själva få välja när de lägger skridskorna på hyllan, ännu färre som får vinna sm-guld med laget i sitt hjärta i sin sista match. Tack för all underhållning Arla!
Spola nubben!
Användarvisningsbild
eisbjern

Inläggav spaawn » 2 maj 2017, 12:59

Ryktet säger ju att han ville till hv innan han skrev på för lhc, men stillman valde att tacka nej. Källa från en som känner hans flickvän.
Skitsamma, det slutade lyckligt ändå!
spaawn

Inläggav Sir Ward » 4 maj 2017, 23:30

spaawn skrev:Ryktet säger ju att han ville till hv innan han skrev på för lhc, men stillman valde att tacka nej. Källa från en som känner hans flickvän.
Skitsamma, det slutade lyckligt ändå!

Så Fredrik Stillman sa nej, p.g.a en källa som flickvän? BULLSHIT! Stämmer inte alls. Desinformation.
Jag har faktiskt aldrig träffat, varken Fredrik eller barnen Lisa, Erik och frugan Annika, frisör här i Bankeryd :roll:

Forza Pär Arlbrandt
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav chinobar » 31 maj 2017, 17:13

Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav tom_flaska » 17 juni 2017, 09:36

Kallesgranne: Fy fan för domarna! Ni är alltid sämst! Varenda jävla match, varenda säsong!

April april, PERCY!

SM - GULD 1995 * 2004 * 2008 * 2010 * 2017
Användarvisningsbild
tom_flaska

Föregående

Återgå till HV71 - Spelare och tränare