Tråden om #17 Emil Johansson

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Tråden om #17 Emil Johansson

Inläggav Regnet » 23 augusti 2014, 12:13

Tyckte Emil har gjort riktigt bra ifrån sig i årets två första matcher. Han ser väldigt rörlig ut och kommer in fint i anfallszon flera gånger. En man för framtiden?
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Re: Tråden om #17 Emil Johansson

Inläggav Norrlandssupporter » 23 augusti 2014, 17:00

Helt klart en spännande talang. Mycket hockey i sig!
Användarvisningsbild
Norrlandssupporter

Inläggav Nick » 7 september 2014, 23:32

Denna kille måste väl ha spelat till sig en plats i laget?
Hur säker som helst där ute och spelar hela tiden enkelt.
Men vågar även väldigt mycket, vågar hålla i pucken istället för att bara slänga iväg den. Mycket snabb på skridskorna. Nä vill se mer av #17 även när den där Klass backen anslutit.
Nick

Inläggav CarlTheMan » 8 september 2014, 07:54

Nick skrev:Denna kille måste väl ha spelat till sig en plats i laget?
Men vågar även väldigt mycket, vågar hålla i pucken istället för att bara slänga iväg den. Mycket snabb på skridskorna. Nä vill se mer av #17 även när den där Klass backen anslutit.

Borde absolut gå in bland sju backar. Går före Eidstedt alla dagar i veckan. Rörlig och mogen i sitt spel.
CarlTheMan

Inläggav tommy1985a » 8 september 2014, 12:02

CarlTheMan skrev:
Nick skrev:Denna kille måste väl ha spelat till sig en plats i laget?

Borde absolut gå in bland sju backar. Går före Eidstedt alla dagar i veckan. Rörlig och mogen i sitt spel.

Håller med, i försvaret så är han bästa back tycker jag, han agerar försvarsmässigt på rätt sätt för att in riskera utvisning, Han hänger hela tiden med och är i vägen för puckföraren i egen zon. Det är en sådan back man väntat på att HV71 skulle värva in till den här säsongen. Har iofs inte kikat jättemycket på Berglund så kan inte uttala mig hur pass bra han är. Men Emil Johanson går nog före dom flesta av våra backar defensivt just nu.
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav dekman » 8 september 2014, 15:51

Olausson är tydligen väldigt imponerad av Johansson så han lär nog få chansen i A-laget även under säsongen. Kul att se fler och fler unga talanger komma upp och ta för sig. Emil är 96a och har innan CHL inte spelat en minut seniorhockey.Så, som sagt - honom kommer vi nog få se mer i framtiden.
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Keskinen » 8 september 2014, 20:32

Läskigt lik en ung Hjalmarsson i sitt sätt att försvara, placera sig och skridskoteknik. Väldigt imponerande intåg i A-laget - kul!
Keskinen

Inläggav Junior » 9 september 2014, 00:11

Visst kommer han få många chanser men ordinarie tror jag inte på. Han är ung och orutinerad, i SHL kommer det straffas. Inget konstigt med det. Men det är viktigt att han får en del chanser för han kommer bli en framtida pusselbit i HV. Men det är också viktigt att han får spela och inte blir sjunde back, så en mycket J20 och kanske lite HCDalen?
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav chinobar » 9 september 2014, 08:17

Finns ju dock bara ett sätt att få rutinen, förutsatt att man har kvalitén för att spela i SHL.
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Junior » 9 september 2014, 11:10

Ja, men det är väldigt få som får den genom att direkt gå upp i SHL så tidigt. Fiala och Kylington är några exempel på undantag, de flesta får den genom att lånas ut till HA.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav chinobar » 9 september 2014, 11:59

Junior skrev:Ja, men det är väldigt få som får den genom att direkt gå upp i SHL så tidigt. Fiala och Kylington är några exempel på undantag, de flesta får den genom att lånas ut till HA.

Oh ja, håller med dig, men jag menar om han har kvalitén för SHL så menar jag att han borde få chansen att få rutinen i SHL.
Lyckas han växa med uppgiften blir han garanterat ordinarie.

Ser nu att jag nog tolkade ditt inlägg som att han inte var redo, istället för det du menade vilket var ordinarie.
Så blev nog lite fel där med mitt förra inlägg. Sorry!
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Razz » 10 september 2014, 13:20

Junior skrev:Visst kommer han få många chanser men ordinarie tror jag inte på. Han är ung och orutinerad, i SHL kommer det straffas. Inget konstigt med det. Men det är viktigt att han får en del chanser för han kommer bli en framtida pusselbit i HV. Men det är också viktigt att han får spela och inte blir sjunde back, så en mycket J20 och kanske lite HCDalen?

Div 1 är en för dålig liga och J20 kan han redan. Ger honom ingenting. Sen tycker jag att han har varit en av dom bättre backarna på försäsongen och borde vara given bland dom 6 som startar imorgon tillsammans med Berglund/Campoli/Kolan/Pettan plus en av Simon K/Williamsson.

Har redan kvaliteten för att vara ordinarie i år. Du får gärna motivera varför du inte tror att han klarar av det. Tycker inte att "ung och orutionerad" är en tillräckligt bra motivering eftersom att allt handlar om kvalitet och hur bra han faktiskt är.
dumpNchange.blogspot.com
Användarvisningsbild
Razz

Inläggav hammare7 » 10 september 2014, 13:57

Razz skrev:
Junior skrev:Visst kommer han få många chanser men ordinarie tror jag inte på. Han är ung och orutinerad, i SHL kommer det straffas. Inget konstigt med det. Men det är viktigt att han får en del chanser för han kommer bli en framtida pusselbit i HV. Men det är också viktigt att han får spela och inte blir sjunde back, så en mycket J20 och kanske lite HCDalen?

Div 1 är en för dålig liga och J20 kan han redan. Ger honom ingenting. Sen tycker jag att han har varit en av dom bättre backarna på försäsongen och borde vara given bland dom 6 som startar imorgon tillsammans med Berglund/Campoli/Kolan/Pettan plus en av Simon K/Williamsson.

Har redan kvaliteten för att vara ordinarie i år. Du får gärna motivera varför du inte tror att han klarar av det. Tycker inte att "ung och orutionerad" är en tillräckligt bra motivering eftersom att allt handlar om kvalitet och hur bra han faktiskt är.

Pilut/Eidstedt/Johansson kommer att börja med att sloss om 7 platsen. Jag tycker man skall rulla alla 3 melllan J20 och A-laget för att de också skalll få mycket speltid då jag ej tror de kommer få allt för många minuter i A-laget. Sen skulle en utlåning av nån av dessa 3 vore bra för att få lite mer senior erfarenhet. Varför inte låna ut Pilut till ett allsvensktlag för att han skall få sin erfarenhet, tror han behöver det mest skulle jag tro.
hammare7

Inläggav Junior » 10 september 2014, 14:19

Visst har han gjort det bra, men jag är lite tveksam till om han kommer ta en plats i ordinare eftersom jag tror att det kommer bli tuffare/svårare/bättre spel i SHL än CHL. Det jag inte vill ska hända är att han blir sjunde back och inte får så mycket speltid, det skulle nog skada mer än göra nytta för hans utveckling. Jag har inte sett jätte mycket av honom, inte mer än CHL. Han gör det bra, men jag är inte helt övertygad om att han har kvaliteten för att vara ordinarie i SHL än. Men jag har inte tillräckligt bra koll på honom för att kunna bedöma om han är helt redo eller inte, utan utgår bara ifrån det lilla jag sett och vad jag fått för bild av det.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Razz » 11 september 2014, 13:03

Junior skrev:Visst har han gjort det bra, men jag är lite tveksam till om han kommer ta en plats i ordinare eftersom jag tror att det kommer bli tuffare/svårare/bättre spel i SHL än CHL. Det jag inte vill ska hända är att han blir sjunde back och inte får så mycket speltid, det skulle nog skada mer än göra nytta för hans utveckling. Jag har inte sett jätte mycket av honom, inte mer än CHL. Han gör det bra, men jag är inte helt övertygad om att han har kvaliteten för att vara ordinarie i SHL än. Men jag har inte tillräckligt bra koll på honom för att kunna bedöma om han är helt redo eller inte, utan utgår bara ifrån det lilla jag sett och vad jag fått för bild av det.

Han har alla kvaliteter för att vara ordinarie i SHL nu. Han behöver bara få chansen att bevisa det och hans första chans kommer ikväll. Lirar i par med Campoli.
dumpNchange.blogspot.com
Användarvisningsbild
Razz

Inläggav Macce » 11 september 2014, 23:05

Och HV71:s tränare, Andreas Johansson, var nöjd med sin unge back.
– Han gör det otroligt bra. Han förtjänar varenda sekund han spelar. Det är kul att se att man kommer att få användning av de här unga spelarna.

Måste kännas mkt bra för Emil att höra...fortsätt så här Emil :)
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav Norrlandssupporter » 13 september 2014, 22:00

Bör väl vara ett namn för JVM om han fortsätter i den här takten?
Användarvisningsbild
Norrlandssupporter

Inläggav Macce » 13 september 2014, 22:01

Norrlandssupporter skrev:Bör väl vara ett namn för JVM om han fortsätter i den här takten?

Jajemensan :)
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav 327 Karlsson » 14 september 2014, 12:21

Bra jobbat Emil!
Skönt att du slapp undan skada igår efter den otäcka smällen. Fortsätt kämpa på, framtiden ser ljus ut! :)
Vila i frid Henke_82
Användarvisningsbild
327 Karlsson

Inläggav Regnet » 15 september 2014, 11:06

Är det bara jag, eller skulle han va precis lika bra som forward? Har en jäkla fart, bra teknik. Han gör inte bort sig i defensiven heller. Gäller bara att forwards vet om att han gillar offensiva räder.

Om han får forsätta spelet han visat upp så här långt så har vi en framtida storback på g. JVM borde va självklart.
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav Jompii » 18 september 2014, 21:39

Emil fortsätter att imponera, går från klarhet till klarhet. Känns ju för tillfället given i en JVM-trupp.
Lirade ikväll strax över 20 minuter och gjorde det riktigt bra. Jag tror även det är väldigt nyttigt av Emil att få lira med en så pass bra spelare/mentor som Campoli faktiskt är. Det är ju bara att kolla på HVTV All Access och se Campoli/Fiala. Grym mentor!
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav Diabolics » 18 september 2014, 22:07

Jompii skrev:Emil fortsätter att imponera, går från klarhet till klarhet. Känns ju för tillfället given i en JVM-trupp.
Lirade ikväll strax över 20 minuter och gjorde det riktigt bra. Jag tror även det är väldigt nyttigt av Emil att få lira med en så pass bra spelare/mentor som Campoli faktiskt är. Det är ju bara att kolla på HVTV All Access och se Campoli/Fiala. Grym mentor!

otroligt viktigt med mentorer, som även mackan verkar vara.

Skitkul när en fjunis som Emil lurar alla experter som får titta lite extra i programbladet för att fatta att de just sett en 18-åring tokdominera i högsta ligan i sverige..... :lol:
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav FirstSwitch » 18 september 2014, 22:40

Tycker Emil J påminner lite om Erik Karlsson, bra fart, bra teknik och en otroligt bra speluppfattning. Härligt att han får spela 20 min och hoppas verkligen tränarstaben fortsätter ge honom förtroende. Borde som sagt vara en kandidat till JVM om han fortsätter spela som han gör.
FirstSwitch

Inläggav Rex0z » 19 september 2014, 01:13

FirstSwitch skrev:Tycker Emil J påminner lite om Erik Karlsson, bra fart, bra teknik och en otroligt bra speluppfattning. Härligt att han får spela 20 min och hoppas verkligen tränarstaben fortsätter ge honom förtroende. Borde som sagt vara en kandidat till JVM om han fortsätter spela som han gör.

Hans åkstil liknar även Niklas Hjalmarsson otroligt mycket :D
Användarvisningsbild
Rex0z

Inläggav Razz » 19 september 2014, 22:20

Hur resonerar vi nu, 10 dagar senare?
dumpNchange.blogspot.com
Användarvisningsbild
Razz

Inläggav Junior » 20 september 2014, 02:59

Hatten av, du hade rätt! Jag är mer än glad att du hade rätt och inte jag.

Edit: Det jag menade innan var att jag var tveksam om det skulle hålla en hel säsong, men jag är mer eller mindre övertygad nu att det kommer göra det.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav chyrre » 22 september 2014, 12:38

Nytt kontrakt med Emil, grattis! Helt rätt att säkra upp honom redan tycker jag! Förstod inte riktigt hur länge det gäller men det kanske andra har koll på?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 9574667.ab
chyrre

Inläggav FirstSwitch » 22 september 2014, 12:55

Härlig nyhet, Grattis Emil!
Helt rätt som sagt att ge honom ett A-lags kontrakt och han har verkligen förtjänat det med tanke på sitt spel. Kul att det kommer upp lite positiva överraskningar :D
FirstSwitch

Inläggav dekman » 22 september 2014, 17:10

Mycket bra, grattis Emil. Och de hade ju egentligen inget val eftersom han kommer komma upp i 100 minuter (vilket ger automatiskt rookiekontrakt) inom två matcher. Men alltid kul när det kommer upp nya och för allmänheten okända talanger! (sen är han ju inte helt okänd då han ändå draftades, men var nog bara en handfull normala fans som kände till honom innan säsongen)
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Razz » 24 september 2014, 22:17

Junior skrev:Hatten av, du hade rätt! Jag är mer än glad att du hade rätt och inte jag.

Edit: Det jag menade innan var att jag var tveksam om det skulle hålla en hel säsong, men jag är mer eller mindre övertygad nu att det kommer göra det.

Jag har oftast det när det kommer till just hockey.
dumpNchange.blogspot.com
Användarvisningsbild
Razz

Nästa

Återgå till HV71 - Spelare och tränare