Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Nick skrev:Denna kille måste väl ha spelat till sig en plats i laget?
Hur säker som helst där ute och spelar hela tiden enkelt.
Men vågar även väldigt mycket, vågar hålla i pucken istället för att bara slänga iväg den. Mycket snabb på skridskorna. Nä vill se mer av #17 även när den där Klass backen anslutit.
CarlTheMan skrev:Nick skrev:Denna kille måste väl ha spelat till sig en plats i laget?
Hur säker som helst där ute och spelar hela tiden enkelt.
Men vågar även väldigt mycket, vågar hålla i pucken istället för att bara slänga iväg den. Mycket snabb på skridskorna. Nä vill se mer av #17 även när den där Klass backen anslutit.
Borde absolut gå in bland sju backar. Går före Eidstedt alla dagar i veckan. Rörlig och mogen i sitt spel.

Junior skrev:Ja, men det är väldigt få som får den genom att direkt gå upp i SHL så tidigt. Fiala och Kylington är några exempel på undantag, de flesta får den genom att lånas ut till HA.
Junior skrev:Visst kommer han få många chanser men ordinarie tror jag inte på. Han är ung och orutinerad, i SHL kommer det straffas. Inget konstigt med det. Men det är viktigt att han får en del chanser för han kommer bli en framtida pusselbit i HV. Men det är också viktigt att han får spela och inte blir sjunde back, så en mycket J20 och kanske lite HCDalen?
Razz skrev:Junior skrev:Visst kommer han få många chanser men ordinarie tror jag inte på. Han är ung och orutinerad, i SHL kommer det straffas. Inget konstigt med det. Men det är viktigt att han får en del chanser för han kommer bli en framtida pusselbit i HV. Men det är också viktigt att han får spela och inte blir sjunde back, så en mycket J20 och kanske lite HCDalen?
Div 1 är en för dålig liga och J20 kan han redan. Ger honom ingenting. Sen tycker jag att han har varit en av dom bättre backarna på försäsongen och borde vara given bland dom 6 som startar imorgon tillsammans med Berglund/Campoli/Kolan/Pettan plus en av Simon K/Williamsson.
Har redan kvaliteten för att vara ordinarie i år. Du får gärna motivera varför du inte tror att han klarar av det. Tycker inte att "ung och orutionerad" är en tillräckligt bra motivering eftersom att allt handlar om kvalitet och hur bra han faktiskt är.
Junior skrev:Visst har han gjort det bra, men jag är lite tveksam till om han kommer ta en plats i ordinare eftersom jag tror att det kommer bli tuffare/svårare/bättre spel i SHL än CHL. Det jag inte vill ska hända är att han blir sjunde back och inte får så mycket speltid, det skulle nog skada mer än göra nytta för hans utveckling. Jag har inte sett jätte mycket av honom, inte mer än CHL. Han gör det bra, men jag är inte helt övertygad om att han har kvaliteten för att vara ordinarie i SHL än. Men jag har inte tillräckligt bra koll på honom för att kunna bedöma om han är helt redo eller inte, utan utgår bara ifrån det lilla jag sett och vad jag fått för bild av det.
Och HV71:s tränare, Andreas Johansson, var nöjd med sin unge back.
– Han gör det otroligt bra. Han förtjänar varenda sekund han spelar. Det är kul att se att man kommer att få användning av de här unga spelarna.
Norrlandssupporter skrev:Bör väl vara ett namn för JVM om han fortsätter i den här takten?
Jompii skrev:Emil fortsätter att imponera, går från klarhet till klarhet. Känns ju för tillfället given i en JVM-trupp.
Lirade ikväll strax över 20 minuter och gjorde det riktigt bra. Jag tror även det är väldigt nyttigt av Emil att få lira med en så pass bra spelare/mentor som Campoli faktiskt är. Det är ju bara att kolla på HVTV All Access och se Campoli/Fiala. Grym mentor!
FirstSwitch skrev:Tycker Emil J påminner lite om Erik Karlsson, bra fart, bra teknik och en otroligt bra speluppfattning. Härligt att han får spela 20 min och hoppas verkligen tränarstaben fortsätter ge honom förtroende. Borde som sagt vara en kandidat till JVM om han fortsätter spela som han gör.
Junior skrev:Visst kommer han få många chanser men ordinarie tror jag inte på. Han är ung och orutinerad, i SHL kommer det straffas. Inget konstigt med det. Men det är viktigt att han får en del chanser för han kommer bli en framtida pusselbit i HV. Men det är också viktigt att han får spela och inte blir sjunde back, så en mycket J20 och kanske lite HCDalen?
Junior skrev:Hatten av, du hade rätt! Jag är mer än glad att du hade rätt och inte jag.
Edit: Det jag menade innan var att jag var tveksam om det skulle hålla en hel säsong, men jag är mer eller mindre övertygad nu att det kommer göra det.
Återgå till HV71 - Spelare och tränare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst