Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Jag ska fixa länkar till källorna!lejacques skrev:Bra tråd! Har länge velat se en ordentlig sammanställning.
Vad gäller rykten ut får väl Fälth räknas som ett sådant.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8544288.ab
Edit. Och så en fråga till trådstartaren/modsen. Finns det möjlighet att ha översta inlägget som överst, oavsett vilken sida man klickar in sig på i tråden? Och är det möjligt att trådskaparen länkar källa till varje rykte? Vore guld
lejacques skrev:
Edit. Och så en fråga till trådstartaren/modsen. Finns det möjlighet att ha översta inlägget som överst, oavsett vilken sida man klickar in sig på i tråden? Och är det möjligt att trådskaparen länkar källa till varje rykte? Vore guld
frippe-borås skrev:Björn Melin har det ryktats om i media att Hv jagat!
Hittar inte artikeln om det men alla har väl läst det!
JohanB skrev:Färjestads målvaktstränare Erik Grankvist följer med Andreas Johansson till HV71. Härliga nyheter! Verkar bli assisterande till AJ med fokus på försvarsspelet, men ändå ett stöd till William Rahm som verkar bli kvar. Allt detta enligt Sportbladet.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8601567.ab
Vaknade till denna nyhet. Om det stämmer så är det ju bara att lyfta på hatten. Granqvist där kan vi snacka en riktig klassvärvning.JohanB skrev:Färjestads målvaktstränare Erik Grankvist följer med Andreas Johansson till HV71. Härliga nyheter! Verkar bli assisterande till AJ med fokus på försvarsspelet, men ändå ett stöd till William Rahm som verkar bli kvar. Allt detta enligt Sportbladet.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8601567.ab
CarlTheMan skrev:Saxat från Jnytt: "Erik Granqvist uppges få ett stort ansvar för det defensiva spelet och kommer enligt tidningen även att stötta upp William Rahm, som har varit målvaktstränare de två senaste säsongerna."
Olsson som HC, Johansson tar hand om forwards och Granqvist backar + målvakt tillsammans med Rahm?
CarlTheMan skrev:Olsson som HC, Johansson tar hand om forwards och Granqvist backar + målvakt tillsammans med Rahm?
Razz skrev:Andreas Johansson kommer att vara headcoach. Ingen mening med att spekulera i annat. Jag antar att Ljungberg/Granqvist/Rahm blir hans assisterande och att Anders Olsson flyttar tillbaka till J20.
Razz skrev:Andreas Johansson kommer att vara headcoach. Ingen mening med att spekulera i annat. Jag antar att Ljungberg/Granqvist/Rahm blir hans assisterande och att Anders Olsson flyttar tillbaka till J20.
Cyruz skrev:Razz skrev:Andreas Johansson kommer att vara headcoach. Ingen mening med att spekulera i annat. Jag antar att Ljungberg/Granqvist/Rahm blir hans assisterande och att Anders Olsson flyttar tillbaka till J20.
Två mer eller mindre dumma frågor:
- Finns det inte någon möjlighet att HV utökar tränarkonstellationen till fem personer och behåller Olsson i A-laget? Kollar man på t.ex fotbollens toppligor har de bästa lagen bra många fler tränare än fyra stycken. Hur funkar det inom ishockeyn?
- Har du hört något om Granqvist ryktet?
mille skrev:Jag vet inte hurvida ryktet är seriöst eller inte eftersom det kommer från Aftonbladet. Men dem påstår ju att Mackan Nilsson redan kritat på nytt? Kan någon som har kontakter bekräfta eller dementera detta? I min värld känns det helt ofattbart. Även om han är en stor röst i omklädningsrummet? mentor för de yngre? och vart en väldigt bra hockeyspelare helt klart. Men vilka signaler sänder det ut att förlänga med honom?
Jo absolut och alla dessa egenskaper är viktiga. Men jag tänkte mera emot fansen och sponsorer. Han har inte direkt rosat marknaden i år. Har en hög lön samt en relativt hög ålder. Självklart finns det ju en tanke med en eventuell förlängning från hv:s sida. Men det rimmar på något sätt illa efter året som vart föryngringen förväntningar på stora värvningar m.m. Melin kontra Nilsson? Fast å andra sidan det är Silly tider så svårt att egentligen tro på något fören det faktiskt står på hemsidan.dekman skrev:mille skrev:Jag vet inte hurvida ryktet är seriöst eller inte eftersom det kommer från Aftonbladet. Men dem påstår ju att Mackan Nilsson redan kritat på nytt? Kan någon som har kontakter bekräfta eller dementera detta? I min värld känns det helt ofattbart. Även om han är en stor röst i omklädningsrummet? mentor för de yngre? och vart en väldigt bra hockeyspelare helt klart. Men vilka signaler sänder det ut att förlänga med honom?
Det sänder ut EXAKT de signalerna du själv nämner, att han är en stor röst och en mentor. En ledartyp helt enkelt.
Tedenby skrev:Man ska inte underskatta vikten av erfarenhet och kontinuitet.
mille skrev:Jag vet inte hurvida ryktet är seriöst eller inte eftersom det kommer från Aftonbladet. Men dem påstår ju att Mackan Nilsson redan kritat på nytt? Kan någon som har kontakter bekräfta eller dementera detta? I min värld känns det helt ofattbart. Även om han är en stor röst i omklädningsrummet? mentor för de yngre? och vart en väldigt bra hockeyspelare helt klart. Men vilka signaler sänder det ut att förlänga med honom?
Diabolics skrev:Tedenby skrev:Man ska inte underskatta vikten av erfarenhet och kontinuitet.
Precis.
Kan någon som har tid räkna ut något mått på spelaromsättning och jämföra SAIK nu, med HV då vi tokdominerade från 2004-2010?
SAIK har kontinuitet på de viktiga positionerna och kan laborera med de andra positionerna tills de blir rätt. HV har inte någon stabil grund, vi laborerar på SAMTLIGA positioner.... åså blir det därefter.
Det som gjorde att HV föll av tronen var inte en tränare eller att vi tog in några felaktiga transatlanter. Det är enkelt att skylla på det, men det som gjorde att Janne K tog sm-guld var att truppen hade en gedigen grund med spelare. Detta är fan inte nån hemlighet. Men någonstans där började tappet av kompetent folk bli så stor att man gick över den "kritiska massan". Man fick laborera på för många positioner och det klarar ingen klubb av.
Jag är en ivrig förespråkare av kontinuitet och jag har ännu inte sett ett enda lagbygge som motbevisar tesen att kontinuitet är det allra viktigaste. Man kan komma ganska långt med, för stunden, mediokert material, bara det drillas och har potential för utveckling.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster