Ska bli mycket intressant att se hur HVs dyra fina spelare tar sig an aik i kampen om rätt sida kvalstrecket om några dagar... Kommer våra "skillade klasspelare" att vara motiverade nog att lorta ned sig i en simpel bottenstrid? Jag tvivlar starkt, men kommer att gå och se matchen i hopp om att bli motbevisad. HV dryper av dåligt självförtroende för tillfället och därför tål man knappt ett mål i baken utan att den kollektiva ängsligheten infinner sig. Och så börjar man tänka för mycket, jobba helt osynkat, leta det perfekta passet och gör vad som helst för att slippa vara den som skjuter...
Med en hemvävd kärna skickliga nyckelspelare med HJÄRTA för klubbmärket hade det sett annorlunda ut i underläge, men nu bryr sig ingen nämnvärt. Tyvärr håller inte det mest hemvävda vi nu har på långa vägar och det blir en mycket märklig situation med en lagkapten Petrasek som spelar så oerhört svagt - signalen till övriga blir liksom: "Ja, vafan om självaste kapten får vara så dålig så kan det ju knappast krävas av mig att gå på hörntänderna...". Och signalen Davidsson: "Verkar ju vara en mysig klubb HV, ikonen #1 genom alla tider är med och rehabbar sig igenom en hel säsong och dyker upp lite ballt i båset också...". Känns inte genomproffsigt i min bok. Nilson ser tyvärr ut att vara slut, åker knappt skridskor ordentligt idag, skadad? Och Fantenberg är ett mysterium - för inte så länge sedan sprudlande talangfull och pockande på landslaget, idag kass redan på uppvärmningen (jodå, jag såg att han såg loj ut) och sedan ut med hjärnskakning...
Ja jävlar, det är inte direkt ett självspelande piano HV där allt går på intuition för tillfället...
Vilken enorm utmaning vi har framför oss - Gode Gud så underbart!!!