Omgång 34: HV71 - Linköping HC

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Hv71-Linköping

Inläggav Robert.76 » 26 december 2013, 19:17

tom_flaska skrev:Äntligen är eländet över.

Kort summering. Ok första och 6 minuter i andra. Resten var det bedrövligaste jag sett.

Genomklappningen efter utvisningen på campoli är helt obegriplig.

Dags att hyra in en mental coach.

Mental coach in, det är nog prio ett just nu. Släppa in 7 raka mål och inte ha en farlighet på 40 min är nog rekord.
Robert.76
Moderator

Inläggav hv71 är best » 26 december 2013, 19:17

Rahimi 1+1 idag bara mot hv.
Användarvisningsbild
hv71 är best

Inläggav Diabolics » 26 december 2013, 19:18

Bra ändå att bendelin får se vilka som gör bort sig. Detta måste ju ses som något slags lagrad/förädlad version av det HV71 som funnits sedan början av året. Vågar bendelin göra det rätta och pet(t)a(n) de som pet(t)a(n)s bör? Det finns hockey i detta laget om man gör rätt tror jag.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav PapaEmeritus » 26 december 2013, 19:19

Ny tränare och första matchen på nästan två veckor. Ska jag vara ärlig så hade jag inte förväntat mig något skönspel men att vi skulle klappa ihop så här hade jag knappast väntat mig. Första perioden spelade vi ju bra och vi fick bra press i början av andra för att sedan bli rejält rumpkörda efter 1-2. Att ta utvisningar mot LHC straffar sig, detta vet vi ju men lik förbannat ska vi vara det mest utvisade laget i varje match.

Ingen förtjänar beröm idag och jag tycker laget förtjänade att bli utbuade av publiken.

Det känns snarare som att vi får förlita oss på att AIK och Örebro kommer fortsätta förlora, för vi verkar ju inte kunna klättra uppåt på egen hand. Själv tror jag att tränarbytet kom försent och med självförtroende och psyket i botten kommer vi få svårt att klara oss undan kval. Vår tid som storlag är nog över.

Tack LHC för en lektion i hur man spelar ishockey.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav frippe-borås » 26 december 2013, 19:20

Alla spelare börjar från noll sa Bendelin när han tog över.

Va i helvete har Pettan visat för att få spela undrar jag då?

SAIK o Frölunda har junisar som kommer in o lyfter men Hv som vann SM guld ifjol me J20 vågar inte spela några i ledande kedjor!
Pilut kan ju inte göra det sämre än många av våra stappliga backar!

Nu får det fan vara nog Stillman o Thorwalls nu är det dax att säga adjö till spelare med bäst före datum 2010 o låta killar som vill framåt i sin karriär spela! De är snabbare och hungrigare och det är det vi saknar mest av idagens HV71!

OT: Frölunda har flertalet spelare borta på JVM och skador o flyttat upp från juniorerna o krossar SAIK borta!
Låt Anders Olsson få fria händer att plocka upp spelare till A-laget!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav shitkicker » 26 december 2013, 19:31

Matchens mest talande sekvens: Petrasek blir så bortfintad av Arlbrandt att han ramlar omkull :shock: :o !!!

Petrasek personifierar verkligen varför HV ligger där dom ligger. Och han är kapten för laget.

Och nu har man sett till att bli avhakade i botten igen tillsammans med ÖHK och AIK.

Hade absolut inte förväntat mig stordåd. Men inte heller det som utspelade sig på isen idag. Kommer laget vakna? Tveksamt.

Kvalserien känns otäckt nära.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav tommy1985a » 26 december 2013, 19:36

Det jag menar är att vi hade spelare som avlsöte varandra i jobbet match efter match. Någon match kanske melin inte gjorde jobbet men då gjorde resten det, Nästa match gjorde Melin jobbet och många andra också. NU gör ingen jobbet. Vi har ingen som verkar vilja gå in och ta kamp. Rajalöa är totalt osynlig nuförtiden som var stekhet när han kom till HV71, varje match bombade han 7 stenhårda skott som var livsfarliga trots inte världens bästa läge. Nu är hans skott inte ens farliga längre. Han skjuter mycket lösare och sämre placerade om hans en vill skjuta. Han står in på och kör runt ett par spelare längre, WK samma där. Ingen vill det syns så jävla tydligt.

Vi måste hitta felet som göra att ingen vill längre. Kanske är det för mycket snack om kvalserien som gör att spelarna ger upp och slutar spela. Någon måste gå in ljuta mod i dom och säga att vi kan ta oss tuill slutspel, vi kan fortfarande vinna sm-guld. Men det är upp till er om vi gör det, In och prestera som ett lag på isen nu, Ge inte motståndarna nåt. Ös på för kung och fosterland så kommer vi dit.

Någon måste övertyga dom om att dom är bra och vi kan. Annars känner dom att det itne finns något att spela för och viker ner sig och gråter istället. Locka fram hungern är bästa receptet. Alla spelar ju hockey för att vinna, Men vissa spelare måste övertygas mer än andra för att kämpa till sista blodsdroppen. En bra tränare kan locka fram det där extra som är så härligt att se i ett hockeylag, Den där glöden vi saknat i stort sett hela säsongen. Bara den finns där och man kan se den så kommer i alla fall jag fortsätta titta på matcherna oavsett om dom förlorar.

Hoppet är det sista som överger en. Kämpa till sista droppen, Ännu är inte det kokta fläsket stekt.
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav matsqq » 26 december 2013, 19:51

Största felen - dräller med pucken i egen zon ... Fälth borde veta bättre åtminstone , men icke ...

Spela säkert i egen zon, sen borde inte mindre rutinerade backpar vara inne mot LHC:s förstafemma och åtminstone då spela jäkligt säkert och enkelt och lägga ut pucken över blå i pressade situationer ...

Vi får se om det går vända på detta ...
matsqq

Inläggav Regnet » 26 december 2013, 19:53

Något måste ske nu för att väcka laget. På nåt sätt så måste dom sluta tänka på kvalserien och bara lira hockey. Skit i kvalserien. Går vi dit så vinner vi den. Det är ett senare problem.. ta de bästa junisarna från J20 och låt dom spela med WK i första kedjan. Peta dom som tappat glöden...kom igen nu. Vi är HV71, inte nått jävla korpenlag från svedala! Visa varför!
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav bag » 26 december 2013, 20:06

var knappast den roligaste matchen jag vart på. lindström visade hjärta annars kommer ingen undan med godkänt idag.

var det här Bendelin-effekten?!
Dahlén kanske inte var så dålig ändå?
Kanske att man ska vara lite mer kritiska mot spelare och stillman?
Vad gör Wallinheimos morsa?! HON BAKAR DÅLIGA BULLAR, DÅLIGA BULLAR, DÅLIGA BULLAR
Användarvisningsbild
bag

Re: Hv71-Linköping h

Inläggav Grey » 26 december 2013, 20:15

Ska bli mycket intressant att se hur HVs dyra fina spelare tar sig an aik i kampen om rätt sida kvalstrecket om några dagar... Kommer våra "skillade klasspelare" att vara motiverade nog att lorta ned sig i en simpel bottenstrid? Jag tvivlar starkt, men kommer att gå och se matchen i hopp om att bli motbevisad. HV dryper av dåligt självförtroende för tillfället och därför tål man knappt ett mål i baken utan att den kollektiva ängsligheten infinner sig. Och så börjar man tänka för mycket, jobba helt osynkat, leta det perfekta passet och gör vad som helst för att slippa vara den som skjuter...

Med en hemvävd kärna skickliga nyckelspelare med HJÄRTA för klubbmärket hade det sett annorlunda ut i underläge, men nu bryr sig ingen nämnvärt. Tyvärr håller inte det mest hemvävda vi nu har på långa vägar och det blir en mycket märklig situation med en lagkapten Petrasek som spelar så oerhört svagt - signalen till övriga blir liksom: "Ja, vafan om självaste kapten får vara så dålig så kan det ju knappast krävas av mig att gå på hörntänderna...". Och signalen Davidsson: "Verkar ju vara en mysig klubb HV, ikonen #1 genom alla tider är med och rehabbar sig igenom en hel säsong och dyker upp lite ballt i båset också...". Känns inte genomproffsigt i min bok. Nilson ser tyvärr ut att vara slut, åker knappt skridskor ordentligt idag, skadad? Och Fantenberg är ett mysterium - för inte så länge sedan sprudlande talangfull och pockande på landslaget, idag kass redan på uppvärmningen (jodå, jag såg att han såg loj ut) och sedan ut med hjärnskakning...

Ja jävlar, det är inte direkt ett självspelande piano HV där allt går på intuition för tillfället...

Vilken enorm utmaning vi har framför oss - Gode Gud så underbart!!! :)
Grey

Inläggav Regnet » 26 december 2013, 20:30

Jag skulle vilja påstå att det inte har så mycket med hjärta för klubben att göra. Snarare handlar det om det klassiska i idrottsamanhang; "vi är rädda för att förlora"-syndromet. Detta är ett mentalt läge där rädslan för att förlora gör det helt omöjligt att prestera på isen. Har det väl smygit sig in i ett lag så är det svårt att bli av med. Det finns höga förväntningar på laget och enskilda spelare och det gör det hela värre. Jag betvivlar inte t.ex Pettans hjärta för laget. Alla vet vi att det är enormt. Nu behövs det mental coaching i första hand och att någon i laget tar ledarrollen och visar vägen i andra hand
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav Hoppfull » 26 december 2013, 20:35

Okey. Pettan är inte på topp, men det kan ju inte bara vara hans fel?
Jag tycker att det spel som Hv visade i första perioden var riktigt trevlig hockey. Sen detta tjatande om hv hjärta , kolla liket.
Hur tror ni att man kan skapa ett komplett fungerande lag efter 10dagar efter att inte haft varken grundspel eller lagkänsla i nästan tre säsonger.
Hoppfull

Inläggav Zico » 26 december 2013, 20:56

Ok, Hoppfull, då sparkar vi Ulf Dahlén en gång till, för allt måste ju bero på honom. Men, men, men, enligt mig beror det mesta av denna misär på dom 22 nötterna som åker allmänhetens åkning på isen. Dom borde verkligen skämmas. Mer säger jag inte nu- möjligen efter kommande fyra matcher, Örebro, Skellefteå, AIK, AIK!!!!!!!!!! Allt under nio poäng är urusel katastrof.
Zico

Inläggav PapaEmeritus » 26 december 2013, 21:13

Vad är det med Jämtin förresten? Han spelade inte idag va?
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Cyruz » 26 december 2013, 21:21

Inzaneclown skrev:Vad är det med Jämtin förresten? Han spelade inte idag va?

Det är samma skada som höll han borta i inledningen av säsongen. Oklart i dagsläget hur länge han blir borta.
Cyruz

Inläggav Diabolics » 26 december 2013, 21:23

Fiala är bäste HV71-lirare på is idag.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Cyruz » 26 december 2013, 21:27

Regnet skrev:Jag skulle vilja påstå att det inte har så mycket med hjärta för klubben att göra. Snarare handlar det om det klassiska i idrottsamanhang; "vi är rädda för att förlora"-syndromet. Detta är ett mentalt läge där rädslan för att förlora gör det helt omöjligt att prestera på isen. Har det väl smygit sig in i ett lag så är det svårt att bli av med. Det finns höga förväntningar på laget och enskilda spelare och det gör det hela värre. Jag betvivlar inte t.ex Pettans hjärta för laget. Alla vet vi att det är enormt. Nu behövs det mental coaching i första hand och att någon i laget tar ledarrollen och visar vägen i andra hand

Exakt vad det handlar om i detta läge, rädslan för att förlora är mycket större än hungern att vinna.
Problemet med en mental coach är att hitta någon som faktiskt vet vad han/hon sysslar med i en bransch som domineras av kvacksalvare och skojare.
"mental coach" är inte en skyddad titel, vem som helst får kalla sig det. De flesta som stoltserar med en liknande titel är duktiga talare som baserar sin pedagogik på att förmedla självklarheter och floskler. Men jag är övertygad att HV letar efter någon som faktiskt kan hjälpa till att stötta killarna mentalt.
Cyruz

Inläggav Calle2 » 26 december 2013, 21:30

Sämsta matchen jag sett HV spela den här säsongen. Uselt spel i egen zon och anfallsspelet bestod av att dumpa och jaga.

Alla andra lag är en eller flera klasser bättre. Det står mellan HV, AIK och Örebro om en playoff-plats. De andra två till kvalserien.

Heder åt klacken som fortsatte kämpa även vid 1-4 och 1-5.
Calle2

Inläggav CarlTheMan » 26 december 2013, 21:45

Varken Petrasek eller någon annan visar hjärta eller karaktär idag. Ingen glöd från någon, och det är det som gör mig mest orolig. Fruktansvärd besviken på samtliga HV-spelare idag. Bedrövlig insats rakt igenom. Intressant förresten att det var just spelare med karaktär som Stillman sökte till årets trupp. Snacka om fiasko.

En "liten" detalj: Genom hela matchen envisades Bendelin/Olsson med att låta en back ta tekningarna i egen zon i BP. Vad vill man uppnå med detta? Som att ge bort pucken och initiativet!
Senast redigerad av CarlTheMan 26 december 2013, 22:31, redigerad totalt 1 gång.
CarlTheMan

Inläggav Simon » 26 december 2013, 22:07

Namnet på tröjan ni bär grabbar - glöm aldrig bort det!
Jag glömmer dig aldrig Stefan - 1. Liv
Användarvisningsbild
Simon

Inläggav shitkicker » 26 december 2013, 22:40

Cyruz skrev:
Inzaneclown skrev:Vad är det med Jämtin förresten? Han spelade inte idag va?

Det är samma skada som höll han borta i inledningen av säsongen. Oklart i dagsläget hur länge han blir borta.

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... a-med-det/
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Re: Omgång 34: HV71 - Linköping HC

Inläggav Crazy » 27 december 2013, 18:08

Alla som gnällt så mycket på Dahlen.....Han var iaf inte med om en förlust på hemmaplan med 1-7.....

Kan någon förklara för mig varför Bendelin splittrar vår enda bra producerande lina med Rajala - Karlsson - Carlsson...och för vadå????

ATT SÄTTA IN TOTALT VÄRDELÖSA Marcus NILSON????!!!! Jojo, det var verkligen skönt med en ny coach....Nu har det bara gått en match men vad fan, detta är ju totalt bottennapp.
Crazy

Re: Omgång 34: HV71 - Linköping HC

Inläggav aimstar » 28 december 2013, 00:47

Crazy skrev:Alla som gnällt så mycket på Dahlen.....Han var iaf inte med om en förlust på hemmaplan med 1-7.....

Kan någon förklara för mig varför Bendelin splittrar vår enda bra producerande lina med Rajala - Karlsson - Carlsson...och för vadå????

ATT SÄTTA IN TOTALT VÄRDELÖSA Marcus NILSON????!!!! Jojo, det var verkligen skönt med en ny coach....Nu har det bara gått en match men vad fan, detta är ju totalt bottennapp.

Dock 1-6 i en avgörande (för HV's del) kvartsfinal mot samma motstånd. Jag tyckte personligen att spelet till en början redan såg bättre ut igår. HV spenderade tid i anfallszon och släppte inte alls till lika mycket i egen zon. Sen klappade det igenom helt tyvärr, Linköping hade sjuk effektivitet och ja, jag vet i fan vad som hände efter Campolis utvisning (som måste vara topp 10 av horribla utvisningar denna säsongen?).

Hellre ett uppsving på lång sikt där vi ser ett HV som spelar bättre, än en kort injektion som när vi fick in de 4 nya spelarna. Jag tror personligen att allt kommer se klart bättre ut om 4-5 matcher, och sålänge inte AIK och Örebro börjar vinna som fan så är det ingen fara på taket om det tar några matcher att köra in ett nytt spel.
aimstar

Föregående

Återgå till HV71 Matcherna