Tråden om: HV71!

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om: HV71!

Inläggav Farzan » 23 november 2022, 21:35

Diabolics skrev:
magnus b skrev:Var det i denna tråden som jag hånade den där positiva snubben.

Rätt ska ha rätt. Hoppades du satsade huset på två raka. Då skulle du ha sju hus nu :)

Ibland är det gött att ha fel...

Inte helt omöjligt att vi bannade honom i ren å skär förvåning :D

Nejdå, men jag påpekade samma sak i matchtråden. Det slog in och ingen är gladare än HV-fansen.

Det är ju det så med sport och sannolikheter, när väl en väldigt osannolik händelse slår in, och någon har "känt" detta innan, så betyder det ju inte att den personen är ett geni eller klärvoajant. Det är bara ett av de saker som, rent sannolikhetmässigt måste hända lite då och då. Inte helt ovanligt att den "klärvoajante" får vattenskalle i det läget och tycker hen har rätt i den positiva tolkningen av verkligheten. Inget kan vara mer fel. På samma sätt som om HV nu skulle gå rent i serien och sluta etta. Det betyder inte att alla "säsongen är kort"-fans hade rätt i sin analys av läget, bara att de hade tur, statistiskt sett.

Jag hoppas på tre fyra vinster till nu. Men jag räknar med torsk, rent statisktiskt. Man måste kunna skilja på önskan och verklighet. Just nu finns det inte jättemycket som talar för flera vinster i rad, men visst, det ser bättre ut än det gjort på länge, även statistiskt. Hammer in, som grädde på snömoset. Det finns nu fog för lite mer ljust tänkande, både med hjärta och hjärna.

Det är väl förkylningarna som härjar i truppen som kan dra ner på möjligheterna att vinna fem-sex raka matcher.
Användarvisningsbild
Farzan

Inläggav CJ#17 » 23 november 2022, 23:11

Men som det ser ut nu, om man fortsätter jobba på att klara pressen i egen zon och minska antal spelvändningar kan det bli riktigt bra. Och som senast fortsätta spela matchen i 60 minuter. Ödmjukhet och spela utifrån resurserna.
Gör man det känns det fanimej helt värt det att gå på den positiva linjen. Men det är ju en gräns nånstans där man blir extra dystert besviken när man hoppas för mycket. För att det ska hålla måste ju definitivt fler formationer och spelare steppa upp.
CJ#17

Inläggav Sir Ward » 24 november 2022, 01:05

Littleshrimp skrev:Två väldigt viktiga vinster, detta ger en stor kick av självförtroende i spelartruppen och ett lugn för tillfället. Om man hade förlorat mot Malmö och Oskarshamn hade det verkligen blivit panik i bygget.

Men inget är avklarat, detta är bara att bygga vidare på och försöka bli ännu bättre, förhoppningsvis ytterligare ett steg i och med Hjalmarssons intåg.

Nu är det två svåra bortamatcher och en av dem måste resultera i vinst.

Sen måste jag påpeka två stycken spelare som verkligen fyller mig med harmoni i ett mörker. Hansson och Mølgaard ska ha stort beröm för sitt driv!

WTF - räkan, genuina kompisen och legenden. Har du kvar, det som jag och dekman levererade?
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav CROHB » 26 november 2022, 21:57

Dessa tre segrar efter uppehållet har gjort att läget nu är extremt mycket bättre än tidigare. Får absolut inte segla iväg ännu och titta för långt upp i tabellen även om det är väldigt frestande.

Vi har nu äntligen lämnat sistaplatsen som vi abonnerat på hela säsongen och det är nog väldigt viktigt mentalt. Samtidigt viktigt att ödmjukheten finns kvar och det tror jag det kommer att göra. Vi har ett rutinerat lag med många ledare som kommer att se till att vi inte seglar iväg. Räcker att vi supportrar gör det.

Vi har nu häng på många lag över oss i tabellen vilket är väldigt viktigt så det inte bara handlar om två, tre lag.
Handlar om sex lag i botten som det ser ut nu och något eller några lag lär segla iväg uppåt i tabellen framåt.

Mitt tips är att det blir Rögle och HV och att Wilander får rätt….
CROHB

Inläggav shitkicker » 26 november 2022, 22:15

3 av 4 matcher med 3p efter uppehållet. Poängsnittet lyft från 0,875 före till 2,25 efter. Nuvarande totala poängsnittet är 1,095. För varje 3-poängare så flyttar man fram antalet förluster man har råd med.

För att garantera att hänga kvar utan kval så krävs som sagt 68p. För HV innebär det att på de 36 matcherna som återstod efter uppehållet så krävdes 18 3-poängare, alltså ett poängsnitt på 1,5 för att nå det totala poängsnittet på 1,3.

I och med kvällens seger så har man tagit 3 av dessa 18 3-poängare på 4 matcher. Alltså krävs det ytterligare 15 3-poängare på de återstående 32 omgångarna.

Fortfarande en mycket tuff uppgift alltså, bara för att undvika kval. Dock inte omöjligt. Särskilt inte med tanke på hur det sett ut efter uppehållet, där den stora skillnaden är att man börjat göra normala mängder mål.

Men som sagt. Det är fortfarande ett mycket tufft läge, så det är inte läge att börja tänka på annat nu. Målet är ingenmansland. Och det är gott nog!
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav HV-supportern » 27 november 2022, 00:33

Kan vi bara överleva den här säsongen finns det en stor chans att vi kan fylla på med Isac Brännström och Strålman nästa säsong. Sen kan man ju drömma om Stenlund och Pilut som båda harvar i AHL just nu.
HV-supportern

Inläggav matsqq » 27 november 2022, 04:15

HV-supportern skrev:Kan vi bara överleva den här säsongen finns det en stor chans att vi kan fylla på med Isac Brännström och Strålman nästa säsong. Sen kan man ju drömma om Stenlund och Pilut som båda harvar i AHL just nu.

Hellre Pilut eller Brännström där.

Lite luttrad av att gamla namn inte längre riktigt presterar på den nivå man tidigare sett ! Pilut och Brännström däremot är spelare på hög, jämn nivå som jag gärna ser i HV av det jag sett tidigare - och de borde inte vara så skadebenägna för de är yngre.
Gärna på lån om de är för dyra att rakt av köpa.

Boedker och Tedenby har ju hittills inte levererat på den nivå man hade önskat.

PS Tedenby kan mycket väl börja göra det med råge - men varken på försäsong eller tiden innan han blev skadad har han tyvärr varit i närheten av sitt gamla jag . Men det KAN ju vara som med ketchupflaskan ! Hoppas han inte hela tiden haft någon skada som han slagit upp eller så.
matsqq

Inläggav Jokkalainen » 27 november 2022, 20:37

Agreed, trött på spelare som "avslutar" i HV71.. Bødker är ett praktexempel på en sådan spelare. Bidrar 0, vill 0, skapar 0 och tjänar flera nollor. Våga satsa! Herman är den typen av värvning, svag på pappret men stark på isen.
Vill inte ha fler spelare som lever på meriter istället för prestation. Någon som faktiskt tycker det är kul att spela för HV...
#1 Alltid saknad, Aldrig glömd!
Användarvisningsbild
Jokkalainen

Inläggav lejacques » 28 november 2022, 12:27

shitkicker skrev:3 av 4 matcher med 3p efter uppehållet. Poängsnittet lyft från 0,875 före till 2,25 efter. Nuvarande totala poängsnittet är 1,095. För varje 3-poängare så flyttar man fram antalet förluster man har råd med.

För att garantera att hänga kvar utan kval så krävs som sagt 68p. För HV innebär det att på de 36 matcherna som återstod efter uppehållet så krävdes 18 3-poängare, alltså ett poängsnitt på 1,5 för att nå det totala poängsnittet på 1,3.

I och med kvällens seger så har man tagit 3 av dessa 18 3-poängare på 4 matcher. Alltså krävs det ytterligare 15 3-poängare på de återstående 32 omgångarna.

Fortfarande en mycket tuff uppgift alltså, bara för att undvika kval. Dock inte omöjligt. Särskilt inte med tanke på hur det sett ut efter uppehållet, där den stora skillnaden är att man börjat göra normala mängder mål.

Men som sagt. Det är fortfarande ett mycket tufft läge, så det är inte läge att börja tänka på annat nu. Målet är ingenmansland. Och det är gott nog!

Som sagt en tuff uppgift. Men också som du skriver, trendbrottet efter uppehållet gör att man vågar hoppas. Lite i alla fall.

En del var inne på det när det gick som tyngst, och jag är beredd att hålla med nu efter de senaste matcherna (och tänker i synnerhet på Skellefteåmatchen). Det här laget må vara uselt ihopsatt. Men inställningen är en helt annan jämfört med 20/21-gänget.

Just det och att bottenlagen känns sämre än 20/21 gör att det finns en chans att slippa det där kvalet. Play in räknar jag inte med alls. Skulle vi missa det får vi inte glömma att det också innebär att Nubben inlett med att missa målsättningen. Vilket är nog skäl till att göra oss av med honom.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav magnus b » 28 november 2022, 13:20

Lejaques,

Jag håller helt med. Även om man har häng på play-in så är det livsfarligt att inte ha som målsättning att slippa kvala. Jag hatar den där övertron som kan smyga sig in: ”I play-in blir vi livsfarliga”. Fokus ska ligga på att distansera 2 lag med så stor marginal som möjligt, allt över det är en bonus som inte ska finnas i någon som helst målsättning.

Som du säger så känns Malmö och Oskarshamn ganska dåliga. Även Rögle, men de har ett i grunden bättre lag och verkar plocka in ordentlig spetts. Så det är MIF och OIK fokus ska ligga på. LHC känns tyvärr för starka med Fantenberg tillbaka, en räddningsplanka kan vara ifall Little nu gått sönder för en längre tid. Om extrema botten är dålig så tycker jag att lagen strax ovan är bättre än vanligt (Brynäs etc.). Jag har extremt svårt att se fyra lag hamna bakom HV, så play in är bara att glömma.
magnus b

Inläggav matsqq » 28 november 2022, 17:22

Jag tror inte alls man "optimerat" det här laget .

Så länge man ser spelare bete sig riktigt korkat i försvarszon så finns det saker som kan skruvas på - och det har jag skickat exempel på i tidigare inlägg.

Absolut ingen "raketforskning" utan bara t.ex. att 3 man alla åker rakt mot puckföraren utan att kolla vad som händer runt om dem.

Pucktittande.

Andrae har haft en del idiotiska ingripanden men nu tycker jag det såg bättre ut senaste 2 matcherna åtminstone.

Oskarshamn hade inte något kanonlag det året då HV åkte ur men de klämde säkert ut MAX ur sin trupp.

HV har spelare som Vigneault och Davidssons som är bra på vissa saker och sämre på andra .

Får man dem att göra MER av det de är BRA på och mindre av det de är DÅLIGA på samt får bort alla misstag kan det göra en jäkla massa poäng.

PS om man tittar på fotbolls-VM och ser matchen mellan Sydkorea och Ghana såg man exempel på usel markering och hur enkelt det blir mål då (sista målet) . Även J-södra hade helt horribel/icke-existerande markering i början av säsongen och det gick uselt då med en trupp som egentligen var alls så dålig som siffrorna visade.
matsqq

Inläggav magnus b » 28 november 2022, 18:01

matsqq skrev:Jag tror inte alls man "optimerat" det här laget .

Så länge man ser spelare bete sig riktigt korkat i försvarszon så finns det saker som kan skruvas på - och det har jag skickat exempel på i tidigare inlägg.

Absolut ingen "raketforskning" utan bara t.ex. att 3 man alla åker rakt mot puckföraren utan att kolla vad som händer runt om dem.

Pucktittande.

Andrae har haft en del idiotiska ingripanden men nu tycker jag det såg bättre ut senaste 2 matcherna åtminstone.

Oskarshamn hade inte något kanonlag det året då HV åkte ur men de klämde säkert ut MAX ur sin trupp.

HV har spelare som Vigneault och Davidssons som är bra på vissa saker och sämre på andra .

Får man dem att göra MER av det de är BRA på och mindre av det de är DÅLIGA på samt får bort alla misstag kan det göra en jäkla massa poäng.

PS om man tittar på fotbolls-VM och ser matchen mellan Sydkorea och Ghana såg man exempel på usel markering och hur enkelt det blir mål då (sista målet) . Även J-södra hade helt horribel/icke-existerande markering i början av säsongen och det gick uselt då med en trupp som egentligen var alls så dålig som siffrorna visade.

Visst är det så. Ibland känns det som att spelarna inte har klara och tydliga roller, där de gör vad de är bäst på. Utan istället att alla är där för att spela ett liknande spel. Så jag skulle säga att mycket ligger på tränarna här.

Men däremot tycker jag ändå att Hansson, Lindbäck och Sjöholm spelar enkelt och gör det de är bra på. De verkar ha en vettig självbild där man inte sätter sig i situationer man inte klarar av. Lite ironiskt att det typ är de mest orutinerade spelarna som faktiskt försöker optimera sitt spel efter deras styrkor.
magnus b

Inläggav Farzan » 28 november 2022, 19:45

Intressant att få höra att flera andra SHL klubbar är och rycker i Måns Lindbäck.
Användarvisningsbild
Farzan

Inläggav matsqq » 30 november 2022, 14:05

Farzan skrev:Intressant att få höra att flera andra SHL klubbar är och rycker i Måns Lindbäck.

Ja, och jag hoppas verkligen INTE man släpper honom.

Hör mycket om att ska vara fjärdeline-spelare på grund av att inte producerar en massa poäng.

Jag tar alla dagar i veckan honom före en hel del s.k. "poäng-spelare".

Alla spelare gör inte massor av poäng men de kan vara minst lika viktiga genom att när de är inne så blir det fler mål framåt än bakåt och att de klarar SHL-tempot med råge och är jättebra defensivt.

Dessutom är killen under utveckling och blir nog bara bättre.
matsqq

Inläggav frippe-borås » 30 november 2022, 14:20

Det är killar som Lindbäck och Hansson som ska ut och ge energi till övriga spelare med ett frejdigt spel. Tycker de gör det nu men inga som hakar på. André P och Bödker är de som faller ur ramen mest. André behöver en som lägger mackor till honom medans Bödker inte visar ett skit! Det viktigaste är en center som kan leda laget. Men såna kostar och verkar inte som HV71 tycker det är värt det. Men att åka ur SHL kostar ännu mer.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav matsqq » 30 november 2022, 14:36

frippe-borås skrev:Det är killar som Lindbäck och Hansson som ska ut och ge energi till övriga spelare med ett frejdigt spel. Tycker de gör det nu men inga som hakar på. André P och Bödker är de som faller ur ramen mest. André behöver en som lägger mackor till honom medans Bödker inte visar ett skit! Det viktigaste är en center som kan leda laget. Men såna kostar och verkar inte som HV71 tycker det är värt det. Men att åka ur SHL kostar ännu mer.

Det största problemet tycker jag fortfarande är att man bara tittar efter pucken i försvaret och släpper hela tiden en massa mål på det - vilket gör att man får jaga ur underläge.

Kolla senaste videon på hur första målet bakåt föll.
Frys vid 18:46 kvar av första perioden.
Fyra man tittar bara efter pucken och rör sig sakta mot den och lämnar målvakten i sticket med en enda försvarare. (Billins ute på utflykt.)
https://www.shl.se/play/video/194728?provider=staylive&autoplay=1
Kanske någon kan förklara vad dessa 4 gör för nytta - varför behövs det vara 4 man i de positionerna ?

Sen på andra målet tar Emil Andrae ett beslut att stöta upp på chans och misslyckas med råge vilket leder till 2 mot 1.
matsqq

Inläggav DocSeverinsen » 30 november 2022, 14:50

Tror Timrå matchen var en typisk "två steg framåt, ett tillbaka".
Laget har fått bättre självförtroende och slarvar med detaljerna, vilket leder till pucktapp på fel ställen etc.
SÅS bör adressera detta omgående, och att vi kan ta två nya steg framåt kommande matcher.

Nu gäller det att boota om igen och gå tillbaka där vi slutade mot BIF. Förhoppningsvis kan vi rubba Leksand på bortais imorgon, tror det finns en bra chans till det.
DocSeverinsen

Inläggav Quila » 30 november 2022, 21:46

DocSeverinsen skrev:Tror Timrå matchen var en typisk "två steg framåt, ett tillbaka".
Laget har fått bättre självförtroende och slarvar med detaljerna, vilket leder till pucktapp på fel ställen etc.
SÅS bör adressera detta omgående, och att vi kan ta två nya steg framåt kommande matcher.

Nu gäller det att boota om igen och gå tillbaka där vi slutade mot BIF. Förhoppningsvis kan vi rubba Leksand på bortais imorgon, tror det finns en bra chans till det.

Tror du prickat in en bra analys och håller med dig. Gäller att inte sväva iväg bara för att man vinner några matcher, utan jobbet och detaljer måste göras med största precision och seriositet.
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav CJ#17 » 30 november 2022, 22:03

Fast det sorgliga var ju att knappt ingen offrade sig för laget i visade hjärta. Nu räknade jag inte men såg inte många skottäck, vilket jag däremot såg från Timrå. De skulle stoppa alla puckar. Det tyckte jag var riktigt tråkigt att se. Man ska hata att förlora, à la Salming. Ge järnet.
Men va ska man förvänta sig, det är får dålig stomme med kulturbärare i laget.
Och fortsatt för långa som inte kommer till sin rätt, match efter match, det håller inte!
Man får anpassa spelet utifrån förutsättningar, motstånd, osv.
Det ska inte behöva se ut så här lojt.
CJ#17

Inläggav CROHB » 1 december 2022, 23:33

Tabellen blir alltmer kompakt och inga stora skillnader emellan sjätte och trettonde plats som är skillnaden emellan himmel och helvete.

Linköping på sjätteplats nu!

Måste säga att det är helt otroligt att vi inte är avhängda när våra invärvade topp7 forwards i stort sett floppat, mer eller mindre.

Även de tre backarna som värvades in innan seriestart har ju också floppat samtidigt som Ortio inte varit helt lyckad innan kvällens match.

Enda värvningen som varit helt lyckad är ju HH och sen även Hjalmarsson. LaLeggia har varit bra och Lenc är ju heller ingen succé men bättre än Elvenes.

Rätt otroligt hur dåliga våra nyförvärv varit, får hoppas att det inte beror på coacherna och hur de använder dem bara.

Nubben kan inte vara nöjd med sig själv hittills och får steppa upp ordentligt.

Samtidigt har det varit en del kritik mot en del av våra allsvenska spelare också så även där tveksamma prestationer.

En nykomling med alla dessa prestationer och nyförvärv borde ju vara tvärsist skulle man tro. Nu har vi ju legat i botten hela tiden men har nu häng trots allt vilket är rätt otroligt faktiskt.
CROHB

Inläggav HVsvenskafans » 2 december 2022, 00:45

Är imponerad av tränarna och att de fått laget att spela riktig grishockey.
Ska vi ta poäng så är det såhär det behöver se ut om vi inte får förstärkningar.
HVsvenskafans

Inläggav Danken » 2 december 2022, 10:58

HVsvenskafans skrev:Är imponerad av tränarna och att de fått laget att spela riktig grishockey.
Ska vi ta poäng så är det såhär det behöver se ut om vi inte får förstärkningar.

Håller med och känns som det måste va bra karaktär i truppen ändå som håller på att vända trenden trots att truppen är för tunn.
Användarvisningsbild
Danken

Inläggav Diabolics » 2 december 2022, 11:45

Danken skrev:
HVsvenskafans skrev:Är imponerad av tränarna och att de fått laget att spela riktig grishockey.

Håller med och känns som det måste va bra karaktär i truppen ändå som håller på att vända trenden trots att truppen är för tunn.

Detta är ett mysterium.

Man hörde samma sak från motståndarhåll efter matchen mot Brynäs som mot Leksand: Vi gör vår sämsta insats.
Det är något där, som Tommy tar fram som ger detta utfall. Något han eventuellt gör som får vår väääääldigt tveksamma startuppställning, trots misslyckad topplina, att göra motståndarna dåliga.

Detta är ju naturligtvis bra, men jag kan inte säga vad det är som leder oss hit. Ett mysterium.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav DocSeverinsen » 2 december 2022, 11:53

Man kanske ska ta med i beräkningen att tränarna som uttalar sig kring att deras egen insats är kass gör det i skenet av att Hv är/var jumbo. Man förväntar sig en enkel seger, men torskar.
Visst måste det påverka hur motståndartränarna ser den egna prestationen. Samma insats mot ett "bättre" lag så kanske man uttryckt sig annorlunda.
DocSeverinsen

Inläggav lejacques » 2 december 2022, 12:13

Kan bara instämma med alla ovan.

Karaktären i det här laget är verkligen något positivt. En humla som flyger.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav CJ#17 » 2 december 2022, 12:16

Tror ändå HV gör det bra i att gneta på. Och det slog mig att det kanske är det som många av stjärnorna bidrar med i det fördolda. De gnetar på i den stora massan, kollektivet. De bidrar (?) men inte på det sätt som man förväntat. Vi får va nöjda bara nån gör mål och vi vinner. Sannolikt rätt tufft komma in i ett sånt här lag och känna pressen.
Sen kanske det är ett sånt här är som behövs innan det ger lite arbetsro (om vi nu bara klarar oss kvar och det tror jag vi gör med detta spelet, även i ett kval) inför nästa år. Där det får lossna för dem och vi får till ett antal pusselbitar till för att skapa bra effektiva anfallsformationer. Lyssnade på Jukka i HV-podden (rekommenderas!) och han hade ju också ett tufft första år. Sen lär det ju inte lossna för alla nästa år, frågan är bara vilka..
Läste om Leksands historia senaste 20 åren igår på Wiki och lätt glömma hur de gick upp och ner i många år. Även om HV varit länge i serien innan nu är det ingen lätt sak att etablera sig igen. Hoppas man i bakgrunden jobbar på alla fronter med verksamheten för att steppa upp.
Senast redigerad av CJ#17 2 december 2022, 12:18, redigerad totalt 1 gång.
CJ#17

Inläggav Diabolics » 2 december 2022, 12:18

DocSeverinsen skrev:Man kanske ska ta med i beräkningen att tränarna som uttalar sig kring att deras egen insats är kass gör det i skenet av att Hv är/var jumbo. Man förväntar sig en enkel seger, men torskar.
Visst måste det påverka hur motståndartränarna ser den egna prestationen. Samma insats mot ett "bättre" lag så kanske man uttryckt sig annorlunda.

Så är det säkert, och länge mötte vi deras förväntningar.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav lejacques » 2 december 2022, 13:53

CJ#17. Bra tanke, och viktigt att du lyfter den. Om stjärnorna.

Ta en sådan som Boedker. Jag hade inga större förväntningar på att han skulle ösa in poäng (nu hade jag visserligen förväntat mig mer än det han hittills levererat. Men en poängkung? Nej). Däremot förväntade jag mig ett hårt och stabilt arbete över hela banan. Och det tycker jag han levererar.

Det kanske än så länge är skillnaden på årets lag och 20/21-upplagan. Stjärnorna då var för fina i kanten och ansåg sig vara bättre än vad de var (Fröberg, Sandin, Emil Johansson med flera med flera). Medan årets stjärnor har varit med så pass länge att de inser att det i första hand handlar om laget.

En annan skillnad kom jag på. Tränare och sportchef är faktiskt beredda att göra sig av med misslyckade värvningar och inte spela dem in absurdum (som Elvenes, Bengtsson och Westerlund).

Och apropå Westerlund. Lösa rykten från Timråsupportrar säger att Nubben ska ha hört av sig till Kapanen om eventuell utlåning av Westerlund, för att täcka upp för Didrik Strömberg. Han fick nej.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav CJ#17 » 2 december 2022, 14:14

Ja vi ska nog inte missa alla dessa detaljer. Det är ju, trots man gör klassiska misstag då och då att inte spela klart matchen eller va med från start, ingen som riktigt åker o hänger med huvudet och visar dålig attityd. Alla gör ju vad de kan såsom läget är. Vi får vara glada för det, och se hur långt det håller. Bra poäng lejaques vad gäller divor. Att de tar den roll som krävs eller är möjlig är ju viktigast. Apropå acceptera roll, se på Glad som tar den han får, även om det är på bänken. Och kanske är det bättre med de som redan gjort karriär än de som bara vill visa upp sig själva för spel utomlands nästa år.
Och sen att studs tillbaka från det som var hemma mot Timrå. Nej man får inte glömma det mentala att gå ut och leverera inför storpublik i detta läget, i en klubb som ändå fortsatt ser sig som bättre än så här.
Gneta på, säger jag, och fortsatt studsa tillbaka från nån skitmatch. Räcker inte det över strecket kanske det kan räcka till en bra i inställning o känsla till ev kval.
CJ#17

Inläggav Fyboda » 3 december 2022, 19:50

Nu har det vänt på riktigt!
Handlade inte om nya värvningar i ren panik, utan att SÅS jobbade med människorna och gruppen för att få en så sammansatt grupp!
Dom har säkerligen en bit kvar att nå, men fortsätter det såhär så tryggar vi ett nytt SHL-kontrakt!
Tur att HV inte agerade i panik och sparkade Samuelsson, tror inte man hittar någon bättre för HV just nu än han.
Äntligen
Fyboda

FöregåendeNästa

Återgå till HV71