Diabolics skrev:magnus b skrev:Var det i denna tråden som jag hånade den där positiva snubben.
Rätt ska ha rätt. Hoppades du satsade huset på två raka. Då skulle du ha sju hus nu
Ibland är det gött att ha fel...
Inte helt omöjligt att vi bannade honom i ren å skär förvåning![]()
Nejdå, men jag påpekade samma sak i matchtråden. Det slog in och ingen är gladare än HV-fansen.
Det är ju det så med sport och sannolikheter, när väl en väldigt osannolik händelse slår in, och någon har "känt" detta innan, så betyder det ju inte att den personen är ett geni eller klärvoajant. Det är bara ett av de saker som, rent sannolikhetmässigt måste hända lite då och då. Inte helt ovanligt att den "klärvoajante" får vattenskalle i det läget och tycker hen har rätt i den positiva tolkningen av verkligheten. Inget kan vara mer fel. På samma sätt som om HV nu skulle gå rent i serien och sluta etta. Det betyder inte att alla "säsongen är kort"-fans hade rätt i sin analys av läget, bara att de hade tur, statistiskt sett.
Jag hoppas på tre fyra vinster till nu. Men jag räknar med torsk, rent statisktiskt. Man måste kunna skilja på önskan och verklighet. Just nu finns det inte jättemycket som talar för flera vinster i rad, men visst, det ser bättre ut än det gjort på länge, även statistiskt. Hammer in, som grädde på snömoset. Det finns nu fog för lite mer ljust tänkande, både med hjärta och hjärna.
Det är väl förkylningarna som härjar i truppen som kan dra ner på möjligheterna att vinna fem-sex raka matcher.