Omgång 9: HV71 - Brynäs IF

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 9: HV71 - Brynäs IF

Inläggav frippe-borås » 15 oktober 2022, 17:47

Skitnödiga backar som slår mer icing i sista perioden än mål de gjort under hela sin karriär.
Glad kanske den värsta av dem alla.
Vi hade 2-0 och förtjänade 3p. 2-1 är en felträff och 2-2 är ju rena flipperkulan som gör att Rödin får pucken.

Vet inte om det va ett fall framåt eller inte. När vi inte plockar 3p så sätter det sig mer i huvudet än vad bonuspoängen ger.
Nu måste det in spelare och en back som kan avlasta Martinsson som är den enda backa som kan föra puck framåt. Emil A har en bra bit kvar på denna nivå.

Bäst idag Hansson, Lindbäck och Petersson. Bödker började bra men tappade ju längre matchen led.
Nu är det hög tid att sätta centrarna på tekningsträning för det är bedrövligt.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Yennefer » 15 oktober 2022, 17:47

Quila skrev:
HV-supportern skrev:Vi skulle haft tre poäng. Tror ändå att det för HV spelarna känns som en riktigt skön seger, fast det bara blev två poäng.

Helt riktigt. Denna vinst betyder garanterat mer än två poäng. Oerhört viktigt. Nu njuter vi lite av lördagskvällen gott folk! SKÅL!!!

Inte tre poäng men i alla fall ett steg framåt. Skål och trevlig lördagskväll vänner!
Yennefer

Inläggav Legogubbe » 15 oktober 2022, 17:49

2 poäng bättre än 0 men det är rätt tydligt att laget inte räcker till. Miele, Torp och Glad måste bort. Vansinnigt vad dessa spelare producerar negativt på isen. Agerandet vid 2-2 ska bara inte få hända på denna nivån, två spelare går bakom mål och jagar puck.
Legogubbe

Inläggav Dovahkiin » 15 oktober 2022, 17:52

Uselt fortfarande inga 3p på 9 matcher. Herregud! Nu väntar saik och lakers..
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav Nick » 15 oktober 2022, 17:52

Oerhört sköna 2 poäng. Skulle varit 3. Brynäs riktigt dåliga. Men vi saknar självförtroende att stänga matchen.

Andre riktigt bra idag. Han o vesel måste få en ny kamrat bredvid sig. Foppa?

Stackars Foppa får ju spela med Vigneault o Boedker. Noterar även att Boedker fått ett A. ?

Torp och Glad riktigt bra.

Miele. 2 gånger dribblar han på offensiv blå idag. Kunde kostat oss matchen. Riktigt dåligt agerat.

Skön seger. Tyvärr räcker de inte med 2 poäng. Vi måste ha 3.De enda positiva med denna inledning är att vi är svårslagna efter full tid. Bra inför ett play out sen.
Nick

Inläggav jordfelsbrytare » 15 oktober 2022, 17:52

Jag börjar bli jäkligt less på Miele.
Jag hade en väldig klar bild av honom redan innan säsongen och var inte alls nöjd när han värvades.

Men snart måste ju måttet vara rågat även för klubben?
Han tar inte hemjobbet
Han glider på en skridsko när han ska byta.
Han hänger med huvudet.
Han tar dåliga beslut på isen.
Han gör inte sina lagkamrater bättre.
Han gör inte poäng.
jordfelsbrytare

Inläggav matsqq » 15 oktober 2022, 17:53

Windom Earle skrev:Det kommer bli Redhawks, IKO och Timrå som är lagen att slå. Tabellen börjar sätta sig. Starkt av Timrå idag eller svagt av Malmö. Skellefteå, Växjö och FBK känns som en jobbig matchserie just nu.

Linköping tror jag också hamnar i botten - HV dominerade dem fullständigt och målisen räddade dem ...

Vet inte om Rögle också kan bli botten, de hade sjukt dåliga uppspel mot HV (värsta jag sett) men där borde väl egentligen finnas mer kvalitet ?
matsqq

Inläggav Yennefer » 15 oktober 2022, 17:57

Nick skrev:Oerhört sköna 2 poäng. Skulle varit 3. Brynäs riktigt dåliga. Men vi saknar självförtroende att stänga matchen.

Stackars Foppa får ju spela med Vigneault o Boedker. Noterar även att Boedker fått ett A. ?

Miele. 2 gånger dribblar han på offensiv blå idag. Kunde kostat oss matchen. Riktigt dåligt agerat.

Skön seger. Tyvärr räcker de inte med 2 poäng. Vi måste ha 3.De enda positiva med denna inledning är att vi är svårslagna efter full tid. Bra inför ett play out sen.

Boedker lite bättre idag ändå?
Men håller med om Miele. En match eller två på läktaren skulle han nog må bra av. Vet dock inte vem som ska ersätta honom..
Yennefer

Inläggav HV-supportern » 15 oktober 2022, 17:59

Windom Earle skrev:Det kommer bli Redhawks, IKO och Timrå som är lagen att slå. Tabellen börjar sätta sig. Starkt av Timrå idag eller svagt av Malmö.

Jag sticker ut hakan och säger att vi kommer sluta före Linköping när det ska summeras. De har ett sämre lag än oss, men de har fått en turlig start på säsongen. Det kommer inte hålla. Vi dominerade stort när vi mötte dem och när de får ett par skador faller hela korthuset. SHL är ett maraton, inte en sprint.
HV-supportern

Inläggav Lakun » 15 oktober 2022, 18:01

Positivt:
- vi gör första målet
- Foppa. Och Petersson levererar
- vi tar två poäng
- vi kan vinna en förlängning
- Herman Hansson, wow!

Negativt
- fortfarande ingen trepoängare
- tabelläget, vinsten till trots, är förvärrat
- Miele är mer en belastning än en tillgång. Måste bort
- vi kan inte behålla en ledning
Lakun

Inläggav mark77 » 15 oktober 2022, 18:18

Matson spelar fortfarande pp , ett starkt underbetyg till Tommy och Kent att vi inte har nån poängstarkare kille som har samma grit och vilja som kan ta den platsen, Matson är bra men han har ingen offensiv längre utan borde få koncentrera sig på de defensiva uppgifterna som Def center.

Bort med dansken ffs, mer trög och ineffektiv spelare har jag inte sett. 4 mål ifjol i en sämre liga och ett år äldre nu, vad tänkte Norberg med egentligen? Kokkonen hade helt seriöst varit bättre både på isen utanför.
mark77

Inläggav Nick » 15 oktober 2022, 18:26

Lakun skrev:Positivt:
- vi gör första målet
- vi tar två poäng
- Herman Hansson, wow!

Negativt

Helt oförstående till dom som anser att Herman Hansson inte håller. Han river o sliter som ett djur på banan. Hade alla haft den inställningen så hade vi inte legat där vi ligger.
Nick

Inläggav lejacques » 15 oktober 2022, 18:29

På kort sikt. Bedrövligt att inte ha tagit en trepoängare på nio omgångar. Förlorade poängen idag cementerade oss ytterligare i botten medan konkurrenterna drar iväg. Vi går mot kval. Typ.

På lång sikt. Foppas mål idag kan vara målet som räddade oss kvar i SHL när grundserien ska summeras. Vi får hoppas på det. För känslan just nu är onekligen att varje poäng HV kan knipa kan bli avgörande i slutändan.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Dovahkiin » 15 oktober 2022, 18:36

Nick skrev:
Lakun skrev:Positivt:
- vi gör första målet
- vi tar två poäng
- Herman Hansson, wow!

Negativt

Helt oförstående till dom som anser att Herman Hansson inte håller. Han river o sliter som ett djur på banan. Hade alla haft den inställningen så hade vi inte legat där vi ligger.

Vilka gnäller på Hansson?
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav Quila » 15 oktober 2022, 18:37

lejacques skrev:På kort sikt. Bedrövligt att inte ha tagit en trepoängare på nio omgångar. Förlorade poängen idag cementerade oss ytterligare i botten medan konkurrenterna drar iväg. Vi går mot kval. Typ.

På lång sikt. Foppas mål idag kan vara målet som räddade oss kvar i SHL när grundserien ska summeras. Vi får hoppas på det. För känslan just nu är onekligen att varje poäng HV kan knipa kan bli avgörande i slutändan.

Helt riktigt. Varje poäng vi kan skrapa ihop är väl värda. Tror som sagt denna övertidsseger var mycket mer än just 2 poäng.
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav magnus b » 15 oktober 2022, 18:39

Det sjuka är ändå att det bara är 4p upp till play-in efter att man tagit NOLL trepoängare på 9 matcher. Sen har man bara förlorat tre matcher efter full tid. Så laget är svårslaget. Men vad ger det då man inte lyckas vinna.

Det krävs ett par spelare in för att få in lite positivitet i gruppen och framförallt någon som kan centra André. Defensivt så är väll backarna ok, men de är ju enormt dåliga med pucken. Det är de som ska starta anfallsspelet och det gör förmodligen att allt blir lidande. Jag ser inte många fina zoningångar i fart. Jag ser inte riktigt den där vinnarinstinkten framför målen heller. Det är Foppa och André annars ser det tunnt ut tyvärr.

De kommande två matcherna blir svåra och väldigt viktiga. Kanske det kan kännas bra för spelarna att möta SAIK och lökars, två matcher ingen tror att de ska vinna.
magnus b

Inläggav Quila » 15 oktober 2022, 18:40

Yennefer skrev:
Nick skrev:Oerhört sköna 2 poäng. Skulle varit 3. Brynäs riktigt dåliga. Men vi saknar självförtroende att stänga matchen.

Men håller med om Miele. En match eller två på läktaren skulle han nog må bra av. Vet dock inte vem som ska ersätta honom..

Är Nättinen tillbaka så kan vi ju ställa upp likt idag med byte då på Miele och Nättinen. Tror det skulle skicka signaler iaf, men om Miele kan ta det konstruktivt ställer jag mig skeptisk till. Dock har coacherna ett kollektivt ansvar också och för att markera mot beteendet så vore det verkligen befogat med en petning.
Quila
Moderator

Inläggav Yennefer » 15 oktober 2022, 18:46

Quila skrev:
Yennefer skrev:

Är Nättinen tillbaka så kan vi ju ställa upp likt idag med byte då på Miele och Nättinen. Tror det skulle skicka signaler iaf, men om Miele kan ta det konstruktivt ställer jag mig skeptisk till. Dock har coacherna ett kollektivt ansvar också och för att markera mot beteendet så vore det verkligen befogat med en petning.

Enig. Är Nättinen tillbaka så är det en rimlig åtgärd.
Yennefer

Inläggav Quila » 15 oktober 2022, 18:46

Bedömer dock en petning av Miele som högst osannolik. Idag hade han klart mest istid av våra Fw:s på nästan 19 minuter. Mer än en minut mer än André. Han matchades mest av alla Fw:s på isen vid närmare koll. Mer än Johan Larsson och typ 4 minuter mer än en sådan som Rödin.

Något positivt däremot är tekningarna som vi tydligen vann med 28-26..?
Quila
Moderator

Inläggav aimstar » 15 oktober 2022, 18:52

Quila skrev:
Yennefer skrev:

Nu blir det lite djävulens advokat, men jag tror att det kan se ungefär likadant ut på isen när man försöker lite för mycket på grund av frustration över att det går piss för en själv och laget eller när man spelar lite nonchalant. Soloåkningar, pucktapp osv. Men att han är ett sänke för Petersson just nu råder det ju inga tvivel kring, oavsett anledning.
aimstar

Inläggav Zico » 15 oktober 2022, 18:52

Jag var i Husqvarna Garden och såg matchen i eftermiddag. Man ser det på ett helt annat sätt live i arenan. På det hela taget gör HV en riktigt bra match. En jämn match där både HV och Brynäs hade sina bra stunder. Ändå nöjd med det enorma arbete och slit spelarna överlag lägger ner med något undantag (läs Miele).

Backspelet överlag var ju bra. Glad och framförallt Torp var nog bäst. Även Westerlund kommer mer och mer. Bara för att folk en gång börjat klanka på framförallt Glad, kan man ju försöka vara positiv när han gör det bra vilket han gjort en tid nu. Men, men, men.....Bengtsson? Han håller ju inte alls.

Tre bra prestationer nu mot Linköping, Rögle och Brynäs. Prestationer som borde givit betydligt fler poäng än de tre man nu fick.

Ryktet om HVs förfall är betydligt överdrivet. Det jag anser fattas, mer än backar, är två riktiga centrar som både kan teka bra och vara playmakers och spela fram Petersson och Forsberg. Men just centrar är väl en bristvara.
Zico

Inläggav Yennefer » 15 oktober 2022, 18:59

Zico skrev:Jag var i Husqvarna Garden och såg matchen i eftermiddag. Man ser det på ett helt annat sätt live i arenan. På det hela taget gör HV en riktigt bra match. En jämn match där både HV och Brynäs hade sina bra stunder. Ändå nöjd med det enorma arbete och slit spelarna överlag lägger ner med något undantag (läs Miele).

Backspelet överlag var ju bra. Glad och framförallt Torp var nog bäst. Även Westerlund kommer mer och mer. Bara för att folk en gång börjat klanka på framförallt Glad, kan man ju försöka vara positiv när han gör det bra vilket han gjort en tid nu. Men, men, men.....Bengtsson? Han håller ju inte alls.

Tre bra prestationer nu mot Linköping, Rögle och Brynäs. Prestationer som borde givit betydligt fler poäng än de tre man nu fick.

Ryktet om HVs förfall är betydligt överdrivet. Det jag anser fattas, mer än backar, är två riktiga centrar som både kan teka bra och vara playmakers och spela fram Petersson och Forsberg. Men just centrar är väl en bristvara.

Var inte på plats men håller med i det mesta. Vi gör en bra match, framförallt första två perioderna. I tredje tappar vi lite och når inte samma nivå.
Backarna betydligt bättre idag. Färre misstag där vi ger bort pucken som i de inledande matcherna. Torp gör en bra match, kul att se!

Får vi in en center i klass med Lias Andersson och en spelskicklig back så tror jag att 3-poängarna kommer börja rulla in.
Yennefer

Inläggav Nick » 15 oktober 2022, 19:01

Zico skrev:Jag var i Husqvarna Garden och såg matchen i eftermiddag. Man ser det på ett helt annat sätt live i arenan. På det hela taget gör HV en riktigt bra match. En jämn match där både HV och Brynäs hade sina bra stunder. Ändå nöjd med det enorma arbete och slit spelarna överlag lägger ner med något undantag (läs Miele).

Finns en ledig o han stavas. Lias Andersson. Hoppas han vill komma. Jag förutsätter att Hv har kontaktat honom.
Nick

Inläggav Zico » 15 oktober 2022, 19:11

Är Lias verkligen ledig? Har jag missat i så fall. Trodde han har kontrakt med LA Kings och tjänar så där ca 10 milj kronor. Ger han upp det för att spela i HV? Tveksamt, men kanske är undrens tid inte förbi.
Zico

Inläggav Nick » 15 oktober 2022, 19:17

Zico skrev:Är Lias verkligen ledig? Har jag missat i så fall. Trodde han har kontrakt med LA Kings och tjänar så där ca 10 milj kronor. Ger han upp det för att spela i HV? Tveksamt, men kanske är undrens tid inte förbi.

Sattes han inte upp på waivers? Betyder inte det att man är fri stt gå till vilket lag som helst? Helt seriös fråga för jag är väldigt dålig på det där.
Nick

Inläggav jordfelsbrytare » 15 oktober 2022, 19:19

Beredd att hålla med dig. Skrev länge upp att Glad gjorde en riktigt bra match idag vilket är väldigt kul att se.
Bengtsson värvningen har jag inte fattat överhuvudtaget. Jag var inte imponerad över det jag såg honom prestera i Dif heller.
Miele förvånar mig inte heller. Det var precis lika när han lirade i Malmö. Det är sjukt frustrerande att se en spelare fundera både en och två gånger om han överhuvudtaget ska ta hemjobbet. Inte nog med det han glider ju till båset vid byten som om det vore allmänhetens åkning. Det sänder verkligen inga bra signaler.
jordfelsbrytare

Inläggav Zico » 15 oktober 2022, 19:28

Nick skrev:
Zico skrev:Är Lias verkligen ledig? Har jag missat i så fall. Trodde han har kontrakt med LA Kings och tjänar så där ca 10 milj kronor. Ger han upp det för att spela i HV? Tveksamt, men kanske är undrens tid inte förbi.

Sattes han inte upp på waivers? Betyder inte det att man är fri stt gå till vilket lag som helst? Helt seriös fråga för jag är väldigt dålig på det där.

Beroende på ålder och antal år i NHL, måste spelare sättas upp på waivers för man har inte rätt att skicka spelaren till AHL annars. Plockas man inte av någon annan klubb, är det fritt fram för farmarlaget.
Zico

Inläggav Nick » 15 oktober 2022, 19:51

Zico skrev:
Nick skrev:

Beroende på ålder och antal år i NHL, måste spelare sättas upp på waivers för man har inte rätt att skicka spelaren till AHL annars. Plockas man inte av någon annan klubb, är det fritt fram för farmarlaget.

Ok då är jag med. Men vill han härva i farmarlaget då? Kom hem till tryggheten istället. Skriv ett långt kontrakt o led Hv in i framtiden. Lias skulle vara en drömvärvning. Både på kort o lång sikt.
Nick

Inläggav shitkicker » 15 oktober 2022, 22:56

2p bättre än 1p och 0p. Synd att man inte fixar att stänga matchen, men inte heller förvånande. Typiskt nykomlingar att inte få till det 100%.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Yennefer » 15 oktober 2022, 23:13

shitkicker skrev:2p bättre än 1p och 0p. Synd att man inte fixar att stänga matchen, men inte heller förvånande. Typiskt nykomlingar att inte få till det 100%.

Välj glädjen
Yennefer

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 Matcherna