Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn
Quila skrev:HV-supportern skrev:Vi skulle haft tre poäng. Tror ändå att det för HV spelarna känns som en riktigt skön seger, fast det bara blev två poäng.
Helt riktigt. Denna vinst betyder garanterat mer än två poäng. Oerhört viktigt. Nu njuter vi lite av lördagskvällen gott folk! SKÅL!!!
Windom Earle skrev:Det kommer bli Redhawks, IKO och Timrå som är lagen att slå. Tabellen börjar sätta sig. Starkt av Timrå idag eller svagt av Malmö. Skellefteå, Växjö och FBK känns som en jobbig matchserie just nu.
Nick skrev:Oerhört sköna 2 poäng. Skulle varit 3. Brynäs riktigt dåliga. Men vi saknar självförtroende att stänga matchen.
Andre riktigt bra idag. Han o vesel måste få en ny kamrat bredvid sig. Foppa?
Stackars Foppa får ju spela med Vigneault o Boedker. Noterar även att Boedker fått ett A. ?
Torp och Glad riktigt bra.
Miele. 2 gånger dribblar han på offensiv blå idag. Kunde kostat oss matchen. Riktigt dåligt agerat.
Skön seger. Tyvärr räcker de inte med 2 poäng. Vi måste ha 3.De enda positiva med denna inledning är att vi är svårslagna efter full tid. Bra inför ett play out sen.
Windom Earle skrev:Det kommer bli Redhawks, IKO och Timrå som är lagen att slå. Tabellen börjar sätta sig. Starkt av Timrå idag eller svagt av Malmö.
Lakun skrev:Positivt:
- vi gör första målet
- Foppa. Och Petersson levererar
- vi tar två poäng
- vi kan vinna en förlängning
- Herman Hansson, wow!
Negativt
- fortfarande ingen trepoängare
- tabelläget, vinsten till trots, är förvärrat
- Miele är mer en belastning än en tillgång. Måste bort
- vi kan inte behålla en ledning
Nick skrev:Lakun skrev:Positivt:
- vi gör första målet
- Foppa. Och Petersson levererar
- vi tar två poäng
- vi kan vinna en förlängning
- Herman Hansson, wow!
Negativt
- fortfarande ingen trepoängare
- tabelläget, vinsten till trots, är förvärrat
- Miele är mer en belastning än en tillgång. Måste bort
- vi kan inte behålla en ledning
Helt oförstående till dom som anser att Herman Hansson inte håller. Han river o sliter som ett djur på banan. Hade alla haft den inställningen så hade vi inte legat där vi ligger.
lejacques skrev:På kort sikt. Bedrövligt att inte ha tagit en trepoängare på nio omgångar. Förlorade poängen idag cementerade oss ytterligare i botten medan konkurrenterna drar iväg. Vi går mot kval. Typ.
På lång sikt. Foppas mål idag kan vara målet som räddade oss kvar i SHL när grundserien ska summeras. Vi får hoppas på det. För känslan just nu är onekligen att varje poäng HV kan knipa kan bli avgörande i slutändan.
Yennefer skrev:Nick skrev:Oerhört sköna 2 poäng. Skulle varit 3. Brynäs riktigt dåliga. Men vi saknar självförtroende att stänga matchen.
Stackars Foppa får ju spela med Vigneault o Boedker. Noterar även att Boedker fått ett A. ?
Miele. 2 gånger dribblar han på offensiv blå idag. Kunde kostat oss matchen. Riktigt dåligt agerat.
Skön seger. Tyvärr räcker de inte med 2 poäng. Vi måste ha 3.De enda positiva med denna inledning är att vi är svårslagna efter full tid. Bra inför ett play out sen.
Boedker lite bättre idag ändå?
Men håller med om Miele. En match eller två på läktaren skulle han nog må bra av. Vet dock inte vem som ska ersätta honom..
Quila skrev:Yennefer skrev:Nick skrev:Oerhört sköna 2 poäng. Skulle varit 3. Brynäs riktigt dåliga. Men vi saknar självförtroende att stänga matchen.
Men håller med om Miele. En match eller två på läktaren skulle han nog må bra av. Vet dock inte vem som ska ersätta honom..
Är Nättinen tillbaka så kan vi ju ställa upp likt idag med byte då på Miele och Nättinen. Tror det skulle skicka signaler iaf, men om Miele kan ta det konstruktivt ställer jag mig skeptisk till. Dock har coacherna ett kollektivt ansvar också och för att markera mot beteendet så vore det verkligen befogat med en petning.
Quila skrev:Yennefer skrev:Nick skrev:Oerhört sköna 2 poäng. Skulle varit 3. Brynäs riktigt dåliga. Men vi saknar självförtroende att stänga matchen.
Är Nättinen tillbaka så kan vi ju ställa upp likt idag med byte då på Miele och Nättinen. Tror det skulle skicka signaler iaf, men om Miele kan ta det konstruktivt ställer jag mig skeptisk till. Dock har coacherna ett kollektivt ansvar också och för att markera mot beteendet så vore det verkligen befogat med en petning.
Zico skrev:Jag var i Husqvarna Garden och såg matchen i eftermiddag. Man ser det på ett helt annat sätt live i arenan. På det hela taget gör HV en riktigt bra match. En jämn match där både HV och Brynäs hade sina bra stunder. Ändå nöjd med det enorma arbete och slit spelarna överlag lägger ner med något undantag (läs Miele).
Backspelet överlag var ju bra. Glad och framförallt Torp var nog bäst. Även Westerlund kommer mer och mer. Bara för att folk en gång börjat klanka på framförallt Glad, kan man ju försöka vara positiv när han gör det bra vilket han gjort en tid nu. Men, men, men.....Bengtsson? Han håller ju inte alls.
Tre bra prestationer nu mot Linköping, Rögle och Brynäs. Prestationer som borde givit betydligt fler poäng än de tre man nu fick.
Ryktet om HVs förfall är betydligt överdrivet. Det jag anser fattas, mer än backar, är två riktiga centrar som både kan teka bra och vara playmakers och spela fram Petersson och Forsberg. Men just centrar är väl en bristvara.
Zico skrev:Jag var i Husqvarna Garden och såg matchen i eftermiddag. Man ser det på ett helt annat sätt live i arenan. På det hela taget gör HV en riktigt bra match. En jämn match där både HV och Brynäs hade sina bra stunder. Ändå nöjd med det enorma arbete och slit spelarna överlag lägger ner med något undantag (läs Miele).
Backspelet överlag var ju bra. Glad och framförallt Torp var nog bäst. Även Westerlund kommer mer och mer. Bara för att folk en gång börjat klanka på framförallt Glad, kan man ju försöka vara positiv när han gör det bra vilket han gjort en tid nu. Men, men, men.....Bengtsson? Han håller ju inte alls.
Tre bra prestationer nu mot Linköping, Rögle och Brynäs. Prestationer som borde givit betydligt fler poäng än de tre man nu fick.
Ryktet om HVs förfall är betydligt överdrivet. Det jag anser fattas, mer än backar, är två riktiga centrar som både kan teka bra och vara playmakers och spela fram Petersson och Forsberg. Men just centrar är väl en bristvara.
Zico skrev:Är Lias verkligen ledig? Har jag missat i så fall. Trodde han har kontrakt med LA Kings och tjänar så där ca 10 milj kronor. Ger han upp det för att spela i HV? Tveksamt, men kanske är undrens tid inte förbi.
Nick skrev:Zico skrev:Är Lias verkligen ledig? Har jag missat i så fall. Trodde han har kontrakt med LA Kings och tjänar så där ca 10 milj kronor. Ger han upp det för att spela i HV? Tveksamt, men kanske är undrens tid inte förbi.
Sattes han inte upp på waivers? Betyder inte det att man är fri stt gå till vilket lag som helst? Helt seriös fråga för jag är väldigt dålig på det där.
Zico skrev:Nick skrev:Zico skrev:Är Lias verkligen ledig? Har jag missat i så fall. Trodde han har kontrakt med LA Kings och tjänar så där ca 10 milj kronor. Ger han upp det för att spela i HV? Tveksamt, men kanske är undrens tid inte förbi.
Sattes han inte upp på waivers? Betyder inte det att man är fri stt gå till vilket lag som helst? Helt seriös fråga för jag är väldigt dålig på det där.
Beroende på ålder och antal år i NHL, måste spelare sättas upp på waivers för man har inte rätt att skicka spelaren till AHL annars. Plockas man inte av någon annan klubb, är det fritt fram för farmarlaget.
shitkicker skrev:2p bättre än 1p och 0p. Synd att man inte fixar att stänga matchen, men inte heller förvånande. Typiskt nykomlingar att inte få till det 100%.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster