Nutarviguld skrev:HV-supportern skrev:justus3 skrev:Måste säga att jag är oerhört skeptiskt till att våra eventuella "hemvändare" i Tedenby, Petersson & Almqvist kommer att göra någon som helst skillnad.
Samtliga är tydligt på väg nedåt i karriären.........
Har samma känsla. Är de bättre idag än för 3-4 år sen? Det här kan sluta i ett brutalt uppvaknande.
Saken är att vi verkligen haft blandad utdelning när det kommer till hemvändare, är man hemvändare för att man vill avsluta karriären lite soft hemma i Jönköping så blir det aldrig så bra, är man hemvändare för att man vill kriga för klubben i sitt hjärta så kan det bli bra. Men dom kommer ju inte hem för att dom är lika bra som de var när de var som bäst, det händer VÄLDIGT sällan.
Om jag ska tänka efter riktigt noggrant nu så är det faktiskt svårt att komma på en hemvändare som verkligen varit galet bra även när denna spelaren återvände. Torp som jag alltid kastat skit på förr, där måste jag erkänna att han var som bäst denna säsongen när han återvände, men utöver Torp har jag svårt att komma på någon som var riktigt bra vid sin "hemvändning"
Däremot poppar Arlbrandt, Petrasek, Melin ect ect upp i huvudet och där vet vi ju hur det gick i Hv...
Säger jag att vi ska tacka nej till Pilut, Teden osv ? Näe självklart inte men som sagt, vi behöver ett ORDENTLIGT bra lag i SHL med tanke på alla "KHL" spelare som kommer lira i serien nästa säsong och hittills så är många av rykterna oroande allsvenska spelare osv
Förstår faktiskt inte det där alls. Arlbrandt hade en helt okej säsong, även om han var bänkad under grundserien 2017. I slutspelet var han högst delaktig i att vi tog oss vidare från semifinalen tillsammans med hans kedjekamrater Sundh och Brithén och de var en stabil kedja från säsongsslutet och hela slutspelet. Kan inte påstå att jag var särskilt besviken över hans insats. Om man ska jämföra med hans säsonger där han gjorde över 70 poäng, då blir man besviken, men till följd av ålder så var det inte möjligt för honom att prestera på den nivån.
Petrasek hade inga fina säsonger de två sista, men att vi skulle sagt "Nej tack" när han lämnade KHL hade varit självmål. Även här blev folk besvikna för han inte gjorde 55 poäng igen, vilket jag hade väldigt svårt att se att det skulle hända igen.
Detsamma gäller Melin, men han hade precis som Petrasek två återvändanden till HV. När han återvände från Nordamerika var han toppspelare och presterade därefter.
Spelare som återvänt till HV och varit riktigt bra: Almqvist, Tedenby, Ullströms första säsong, Thörnberg, Önerud. Alla satte avtryck och alla ledde oss till att vinna SM-guld 2017. Och jag ser det så nu också. Varför skulle inte en spelare som Tedenby hålla? Han har gjort 67 poäng på 98 matcher i KHL. Det görs inte i en handvändning. Sedan ska Tedenby spela med andra typer av spelare som sköter arbetet över hela banan bättre. Han är en bra mönsterbrytare med hög energi och kan tillsammans med mer kompletta spelare bli ännu bättre, t.ex. som när han spelat med Lias och Sandberg eller Falk och Melin.
Skulle se det som självmål att vi väljer bort våra egna fostrade spelare för andra. Då slutar vi i den härvan vi var i under delar av 2010-talet, med spelare som Riley Holzapfel, Brett Sterling, Johan Larsson, Stefan Johansson och annan skit.