Grga skrev:Detta tyder nog på att en del kontrakt kommer gå i upplösning. Jag är försiktigt positiv.
Jag kan tro de bryter med Törngren och Lindbäck, nästan ett måste. Annars kommer Hv ha typ 3 st 3e kedjor nästa säsong.
Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Grga skrev:Detta tyder nog på att en del kontrakt kommer gå i upplösning. Jag är försiktigt positiv.
karl120 skrev:Andre Petersson, Lias Andersson, Lawrence Pilut, Adam Almquist, Mattias Tedenby med flera ryktas och folk gnäller om en dålig silly
Dovahkiin skrev:karl120 skrev:Andre Petersson, Lias Andersson, Lawrence Pilut, Adam Almquist, Mattias Tedenby med flera ryktas och folk gnäller om en dålig silly
Helt ärligt, det behövs fler än dom om Hv ska vara topplag. Lias och Almqvist ser jag inte som några extrema toppspelare heller.
karl120 skrev:Dovahkiin skrev:karl120 skrev:Andre Petersson, Lias Andersson, Lawrence Pilut, Adam Almquist, Mattias Tedenby med flera ryktas och folk gnäller om en dålig silly
Helt ärligt, det behövs fler än dom om Hv ska vara topplag. Lias och Almqvist ser jag inte som några extrema toppspelare heller.
Haha jag hoppas du skämtar. Adam måste vara den mest underskattade hv-produkten genom tiderna. Kommer från några grymt starka säsonger i världens näst bästa liga.
Lias var en av de spelarna som stack ut mest under guldet 2017. Killen är 23(!!!) bast och man har möjligheten att sajna upp honom för att vara en ledande spelare flera år framöver. Majoriteten av de matcher han spelat sista 2 åren har varit i NHL.
Farzan skrev:Här sågas det friskt redan.
Härligt att se motorsågen gå innan man ens hunnit landa i avancemanget.
Forumexperterna är på tårna.
lejacques skrev:Fast vi ”pessimister och forumexperter” hade ju rätt även i HA. Folk här påstod på fullaste allvar när det gick som sämst i november/december att vår forwardssida var tillräckligt bra för att fixa avancemang. Vi tråkmånsar menade att vi behövde värva en helt ny kedja just för att spelare som exempelvis bröderna Davidsson INTE höll måttet.
Och vad rätt vi fick. I synnerhet med tanke på vilka spelare som klev fram (och inte klev fram) i semifinalen och finalen.
Så istället för att raljera över de som har starka åsikter redan nu kanske man istället ska visa lite ödmjukhet och lära sig av historien. För ja, ”forumexperterna” har haft rätt om det mesta de senaste åren.
lejacques skrev:Fast vi ”pessimister och forumexperter” hade ju rätt även i HA. Folk här påstod på fullaste allvar när det gick som sämst i november/december att vår forwardssida var tillräckligt bra för att fixa avancemang. Vi tråkmånsar menade att vi behövde värva en helt ny kedja just för att spelare som exempelvis bröderna Davidsson INTE höll måttet.
Och vad rätt vi fick. I synnerhet med tanke på vilka spelare som klev fram (och inte klev fram) i semifinalen och finalen.
Så istället för att raljera över de som har starka åsikter redan nu kanske man istället ska visa lite ödmjukhet och lära sig av historien. För ja, ”forumexperterna” har haft rätt om det mesta de senaste åren.
Forumexperterna sågade laget och var säkra på att HV inte skulle gå upp. Där hade dom fel. Låt nu den nya ledningen få arbeta på i lugn och ro, så ska ni se att det blir bra till slut.
Räkna inte med att man satsar för ett guld redan 2023.
Dovahkiin skrev:Forumexperterna sågade laget och var säkra på att HV inte skulle gå upp. Där hade dom fel. Låt nu den nya ledningen få arbeta på i lugn och ro, så ska ni se att det blir bra till slut.
Räkna inte med att man satsar för ett guld redan 2023.
Vet ej vilka "experter" du menar men jag sa HV71 kommer ta ett kliv över alla lag rätt upp i SHL och vet bla Sir Ward mfl sa samma sak typ![]()
Önskar jag hade ditt lugn mm men det har jag inte för under ca 10 år har Hv71 gått åt skogen förutom ett guld de råkade vinna. Så mitt tålamod med Hv71 är som sagt 0%.
Dovahkiin skrev:Farzan
Men när Hv71 direkt börjar gå samma väg som innan, värvar dessa bredd spelare samt Hansson och Bengtsson tydligen då blir man allt orolig. Vart ska spetsen få plats? Jag har svårt se det nu bara, men jag förväntar mig att minst 4-5 kontrakt kommer brytas. Då kanske jag kommer sitta ner i båten
Farzan skrev:Dovahkiin skrev:Farzan
Men när Hv71 direkt börjar gå samma väg som innan, värvar dessa bredd spelare samt Hansson och Bengtsson tydligen då blir man allt orolig. Vart ska spetsen få plats? Jag har svårt se det nu bara, men jag förväntar mig att minst 4-5 kontrakt kommer brytas. Då kanske jag kommer sitta ner i båten
Vänta tills truppen är klar. Det har gått två dagar sen målet nåddes. När truppen är klar kan vi utvärdera det hela. Jag har i alla fall fullt förtroende för lednigen än så länge
stålmannen88 skrev:Enligt en Frölunda kille på Twitter har HV vunnit budfight mot Frölunda om Fantenberg. Som verka välja HV. Vi få se om de kommer ut något om det
HV-supportern skrev:stålmannen88 skrev:Enligt en Frölunda kille på Twitter har HV vunnit budfight mot Frölunda om Fantenberg. Som verka välja HV. Vi få se om de kommer ut något om det
Han ska enligt uppgift också vara nära Linköping. Fantenberg verkar inte ha något större HV-hjärta utan spelar helt enkelt för den klubb som betalar bäst.
Kallesgranne skrev:Enligt Leman på rakapuckar så har vi nobbat Johan Sundström, och vad han hör är Fantenberg på g till oss.
https://rakapuckar.com/jag-vidhaller-fi ... -frolunda/
CaptainF8 skrev:Kallesgranne skrev:Enligt Leman på rakapuckar så har vi nobbat Johan Sundström, och vad han hör är Fantenberg på g till oss.
https://rakapuckar.com/jag-vidhaller-fi ... -frolunda/
Fantenberg är en toppback i ligan så det vore en fin värvning, dock skulle det kännas sådär att se Pilut i Frölunda? Man väljer ju hellre honom alla dagar i veckan. Bra att vi nobbade Sundström, gambling är sånt som Hult sysslade med.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst