Seriösa rykten 22/23: Diskussioner

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Seriösa rykten 22/23: Diskussioner

Inläggav Dovahkiin » 6 maj 2022, 21:04

Grga skrev:Detta tyder nog på att en del kontrakt kommer gå i upplösning. Jag är försiktigt positiv.

Jag kan tro de bryter med Törngren och Lindbäck, nästan ett måste. Annars kommer Hv ha typ 3 st 3e kedjor nästa säsong.
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav karl120 » 6 maj 2022, 21:06

Andre Petersson, Lias Andersson, Lawrence Pilut, Adam Almquist, Mattias Tedenby med flera ryktas och folk gnäller om en dålig silly :lol:
Användarvisningsbild
karl120

Inläggav Dovahkiin » 6 maj 2022, 21:08

karl120 skrev:Andre Petersson, Lias Andersson, Lawrence Pilut, Adam Almquist, Mattias Tedenby med flera ryktas och folk gnäller om en dålig silly :lol:

Helt ärligt, det behövs fler än dom om Hv ska vara topplag. Lias och Almqvist ser jag inte som några extrema toppspelare heller.
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav karl120 » 6 maj 2022, 21:17

Dovahkiin skrev:
karl120 skrev:Andre Petersson, Lias Andersson, Lawrence Pilut, Adam Almquist, Mattias Tedenby med flera ryktas och folk gnäller om en dålig silly :lol:

Helt ärligt, det behövs fler än dom om Hv ska vara topplag. Lias och Almqvist ser jag inte som några extrema toppspelare heller.

Haha jag hoppas du skämtar. Adam måste vara den mest underskattade hv-produkten genom tiderna. Kommer från några grymt starka säsonger i världens näst bästa liga.

Lias var en av de spelarna som stack ut mest under guldet 2017. Killen är 23(!!!) bast och man har möjligheten att sajna upp honom för att vara en ledande spelare flera år framöver. Majoriteten av de matcher han spelat sista 2 åren har varit i NHL.
Användarvisningsbild
karl120

Inläggav Dovahkiin » 6 maj 2022, 21:23

karl120 skrev:
Dovahkiin skrev:

Haha jag hoppas du skämtar. Adam måste vara den mest underskattade hv-produkten genom tiderna. Kommer från några grymt starka säsonger i världens näst bästa liga.

Lias var en av de spelarna som stack ut mest under guldet 2017. Killen är 23(!!!) bast och man har möjligheten att sajna upp honom för att vara en ledande spelare flera år framöver. Majoriteten av de matcher han spelat sista 2 åren har varit i NHL.

Lias var kass senast han var I Hv71, sen har han verkligen inte impat i AHL/NHL heller. Tycker inte han gör sin omgivning bättre alls om man säger så. Han är ingen bärande spelare i min bok.
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav Farzan » 6 maj 2022, 23:30

Här sågas det friskt redan.
Härligt att se motorsågen gå innan man ens hunnit landa i avancemanget.
Forumexperterna är på tårna.
Användarvisningsbild
Farzan

Inläggav Dovahkiin » 6 maj 2022, 23:32

Farzan skrev:Här sågas det friskt redan.
Härligt att se motorsågen gå innan man ens hunnit landa i avancemanget.
Forumexperterna är på tårna.

För man börjat bli fett trött på ha rätt hela tiden för hur de kommer gå för HV i shl, för de gör samma fel konstant, bygger på sin bredd utan spets (ej HA inräknat) 8-)

Sen ska sägas att mitt tålamod är 0% ang Hv71.
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav lejacques » 6 maj 2022, 23:40

Fast vi ”pessimister och forumexperter” hade ju rätt även i HA. Folk här påstod på fullaste allvar när det gick som sämst i november/december att vår forwardssida var tillräckligt bra för att fixa avancemang. Vi tråkmånsar menade att vi behövde värva en helt ny kedja just för att spelare som exempelvis bröderna Davidsson INTE höll måttet.

Och vad rätt vi fick. I synnerhet med tanke på vilka spelare som klev fram (och inte klev fram) i semifinalen och finalen.

Så istället för att raljera över de som har starka åsikter redan nu kanske man istället ska visa lite ödmjukhet och lära sig av historien. För ja, ”forumexperterna” har haft rätt om det mesta de senaste åren.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Farzan » 6 maj 2022, 23:46

lejacques skrev:Fast vi ”pessimister och forumexperter” hade ju rätt även i HA. Folk här påstod på fullaste allvar när det gick som sämst i november/december att vår forwardssida var tillräckligt bra för att fixa avancemang. Vi tråkmånsar menade att vi behövde värva en helt ny kedja just för att spelare som exempelvis bröderna Davidsson INTE höll måttet.

Och vad rätt vi fick. I synnerhet med tanke på vilka spelare som klev fram (och inte klev fram) i semifinalen och finalen.

Så istället för att raljera över de som har starka åsikter redan nu kanske man istället ska visa lite ödmjukhet och lära sig av historien. För ja, ”forumexperterna” har haft rätt om det mesta de senaste åren.

Forumexperterna sågade laget och var säkra på att HV inte skulle gå upp. Där hade dom fel. Låt nu den nya ledningen få arbeta på i lugn och ro, så ska ni se att det blir bra till slut.
Räkna inte med att man satsar för ett guld redan 2023.
Användarvisningsbild
Farzan

Inläggav Farzan » 6 maj 2022, 23:48

lejacques skrev:Fast vi ”pessimister och forumexperter” hade ju rätt även i HA. Folk här påstod på fullaste allvar när det gick som sämst i november/december att vår forwardssida var tillräckligt bra för att fixa avancemang. Vi tråkmånsar menade att vi behövde värva en helt ny kedja just för att spelare som exempelvis bröderna Davidsson INTE höll måttet.

Jag raljerar inte ett dugg. Jag manar till lite lugn och tålamod.
Än så länge har väl ledningen lyckats med sina mål?
Användarvisningsbild
Farzan

Inläggav Dovahkiin » 6 maj 2022, 23:53

Forumexperterna sågade laget och var säkra på att HV inte skulle gå upp. Där hade dom fel. Låt nu den nya ledningen få arbeta på i lugn och ro, så ska ni se att det blir bra till slut.

Vet ej vilka "experter" du menar men jag sa HV71 kommer ta ett kliv över alla lag rätt upp i SHL och vet bla Sir Ward mfl sa samma sak typ 8-)

Önskar jag hade ditt lugn mm men det har jag inte för under ca 10 år har Hv71 gått åt skogen förutom ett guld de råkade vinna. Så mitt tålamod med Hv71 är som sagt 0%. Man har lärt sig genom åren vad för lag som fungerar och i princip alltid är det samma recept, riktigt bra offensiva backar och fyra stabila centrar, just nu saknar Hv71 allt förutom dessa bredd spelare.
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav Farzan » 7 maj 2022, 00:07

Dovahkiin skrev:

Vet ej vilka "experter" du menar men jag sa HV71 kommer ta ett kliv över alla lag rätt upp i SHL och vet bla Sir Ward mfl sa samma sak typ 8-)

Önskar jag hade ditt lugn mm men det har jag inte för under ca 10 år har Hv71 gått åt skogen förutom ett guld de råkade vinna. Så mitt tålamod med Hv71 är som sagt 0%.

Nu är det en helt annan ledning som styr föreningen. Den som styrt de senaste 10 åren är borta. Den nya ledningen har funnits i ett år och lyckades direkt med sitt första mål. Det var flera här inne på forumet, inga nämnda, som ganska snabbt sågade Wilander när laget förlorade ett par matcher. Han var då inte värd särskilt mycket. Ledningen visade handlingskraft och löste uppgiften. Ha nu lite tålamod och förtroende för ledningen och ge dom chansen att visa vad dom går för.
Senast redigerad av Farzan 7 maj 2022, 00:10, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Farzan

Inläggav Dovahkiin » 7 maj 2022, 00:10

Farzan

Men när Hv71 direkt börjar gå samma väg som innan, värvar dessa bredd spelare samt Hansson och Bengtsson tydligen då blir man allt orolig. Vart ska spetsen få plats? Jag har svårt se det nu bara, men jag förväntar mig att minst 4-5 kontrakt kommer brytas. Då kanske jag kommer sitta ner i båten 8-)
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav Farzan » 7 maj 2022, 00:13

Dovahkiin skrev:Farzan

Men när Hv71 direkt börjar gå samma väg som innan, värvar dessa bredd spelare samt Hansson och Bengtsson tydligen då blir man allt orolig. Vart ska spetsen få plats? Jag har svårt se det nu bara, men jag förväntar mig att minst 4-5 kontrakt kommer brytas. Då kanske jag kommer sitta ner i båten 8-)

Vänta tills truppen är klar. Det har gått två dagar sen målet nåddes. När truppen är klar kan vi utvärdera det hela. Jag har i alla fall fullt förtroende för lednigen än så länge
Användarvisningsbild
Farzan

Inläggav Dovahkiin » 7 maj 2022, 00:14

Farzan skrev:
Dovahkiin skrev:Farzan

Vänta tills truppen är klar. Det har gått två dagar sen målet nåddes. När truppen är klar kan vi utvärdera det hela. Jag har i alla fall fullt förtroende för lednigen än så länge

Well såna som du behövs med som är lite positiva ;)
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav Småläninen » 7 maj 2022, 02:02

Inte ett stort fan av förlängningarna här. Hoppas det finns några skäl bakom detta som jag inte känner till.
Småläninen

Inläggav Fegon_ » 7 maj 2022, 07:50

Det är rätt billiga nyförvärv hittills. Förlängningen av bröderna är rätt billig och där vet Hv71 vad dom får. Rätt mycket arbete per satsad krona. Sedan förväntar jag mig att våra hemvändare får betalt för att komma hem, och det kan vara väldigt viktiga kronor OM det visar sig att dom just kommer hem istället för att ta ett till år ute.

Det här kommer bli bra
https://twitter.com/Fegonastrom, följ mig där om du känner för det.
Fegon_

Inläggav tibia » 7 maj 2022, 09:08

Blir det inte kanske lite sol det brukar bli, att någon blir utlånad till HA, tänker kanske på någon av de nya?
tibia

Inläggav Kallesgranne » 7 maj 2022, 09:24

Det vi lungt kan konstatera är att Nubben har ett jäkla jobb att göra för att få detta slagkraftigt. För det är precis det som är målet!
Det kommer krävas flera tunga och obekväma beslut. Ett antal med kontrakt måste brytas och ge plats för toppspelare. Värvningarna av Bengtsson och Hansson är därför helt jäkla obegripliga då vi redan är tjocka långt ner i laget. Helt helt obegripligt! Höj er HV för helvete!

De ansvariga ska såklart få chansen att lösa detta och bygga ett slagkraftigt lag, men vi får absolut inte ha en övertro på laget som tog oss tillbaka, hur jäkla mycket vi älskar dem!
#vijävlabarakör
Kallesgranne

Inläggav CJ#17 » 7 maj 2022, 11:26

Kan ju va att HV fortsatt satsar på bredd som man avslutade säsongen med. Att kunna klara skador och också ha konkurrens för att tävla på träningar o göra laguttagningar som innebär att bänka spelare efter prestation och vilka som passar i en viss match. Där är killar som Lindbäck och Davidssons helt rätt. Dessutom kan de utvecklas ytterligare.
Och man behöver bygga med kontinuitet för att om några år kunna vinna Sm-guld, även om man längs vägen ska va på övre halvan.
Vi behöver bygga upp hjärta o kulturbärare. Och med rätt roller.
Så det som är viktigt tänker jag är hur den långsiktiga tanken är och lagets helhet.
Vill inte se ett snabbt SM-guld med legoknektar och nytt förfall. Utan bygg med förtroende o låt spelare både utifrån och inifrån utvecklas. Kan bli grymt!
På backsidan dock jäkla viktigt med spelare som vågar spela ut pucken konstruktivt under press.
CJ#17

Inläggav Diabolics » 7 maj 2022, 16:59

NU ÄR DET MÅNGA SOM DISKUTERAR LAGBYGGET HÄR I TRÅDEN OM SERIÖSA RYKTEN. 

SLUTA MED DETTA. 
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav stålmannen88 » 8 maj 2022, 00:28

Enligt en Frölunda kille på Twitter har HV vunnit budfight mot Frölunda om Fantenberg. Som verka välja HV. Vi få se om de kommer ut något om det :)
stålmannen88

Inläggav HV-supportern » 8 maj 2022, 07:09

stålmannen88 skrev:Enligt en Frölunda kille på Twitter har HV vunnit budfight mot Frölunda om Fantenberg. Som verka välja HV. Vi få se om de kommer ut något om det :)

Han ska enligt uppgift också vara nära Linköping. Fantenberg verkar inte ha något större HV-hjärta utan spelar helt enkelt för den klubb som betalar bäst.
HV-supportern

Inläggav spaawn » 8 maj 2022, 09:58

Hoppas ändå på fantenberg, han är en defensiv klippa med hyffsad storlek. Kan tänka mig att det stod mellan frölunda och LHC innan det blev klart att HV gick upp.
spaawn

Inläggav jordfelsbrytare » 8 maj 2022, 12:09

Djurgården intresserade av Kokkonen.
KG Stoppel tonar ner snacket.
Mina källor säger annat.
Hur som helst förutsätter jag att han inte ingår i HV71s trupp.
jordfelsbrytare

Inläggav lejacques » 8 maj 2022, 13:03

Vore jag Kokkonen skulle jag försöka få kontrakt i Finland, eller söka mig till ett sämre allsvenskt lag för en större roll.

Kokkonen inledde säsongen bredvid Forsberg och Vesel. När allt skulle avgöras var han 13:e forward. Stor risk att det blir samma sak i Djurgården, med tanke på vad de värvat hittills. Och då är Kokkonen plötsligt en cementerad breddspelare. Nej, vore jag Kokkonen skulle jag ta mig en rejäl funderare på om DIF verkligen är rätt alternativ. Sen kan man ju också vända på det. DIF borde ta sig en rejäl funderare på om Kokkonen verkligen är rätt spelare för den satsning de tänker göra... Gick ju som sagt sådär för Kokkonen i HV.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Nick » 8 maj 2022, 14:05

HV-supportern skrev:
stålmannen88 skrev:Enligt en Frölunda kille på Twitter har HV vunnit budfight mot Frölunda om Fantenberg. Som verka välja HV. Vi få se om de kommer ut något om det :)

Han ska enligt uppgift också vara nära Linköping. Fantenberg verkar inte ha något större HV-hjärta utan spelar helt enkelt för den klubb som betalar bäst.

Man undrar ju var LHC plötsligt har fått alla pengar ifrån? Dom har värvat rätt friskt.
Sen kan man ju undra...VEM FAN VILL ENS SPELA I DEN SKIT CLUBBEN!!!
Nick

Inläggav Kallesgranne » 8 maj 2022, 20:09

Enligt Leman på rakapuckar så har vi nobbat Johan Sundström, och vad han hör är Fantenberg på g till oss.

https://rakapuckar.com/jag-vidhaller-fi ... -frolunda/
#vijävlabarakör
Kallesgranne

Inläggav CaptainF8 » 8 maj 2022, 20:26

Kallesgranne skrev:Enligt Leman på rakapuckar så har vi nobbat Johan Sundström, och vad han hör är Fantenberg på g till oss.

Fantenberg är en toppback i ligan så det vore en fin värvning, dock skulle det kännas sådär att se Pilut i Frölunda? Man väljer ju hellre honom alla dagar i veckan. Bra att vi nobbade Sundström, gambling är sånt som Hult sysslade med.
CaptainF8

Inläggav mrnorrland » 8 maj 2022, 20:39

CaptainF8 skrev:
Kallesgranne skrev:Enligt Leman på rakapuckar så har vi nobbat Johan Sundström, och vad han hör är Fantenberg på g till oss.

Fantenberg är en toppback i ligan så det vore en fin värvning, dock skulle det kännas sådär att se Pilut i Frölunda? Man väljer ju hellre honom alla dagar i veckan. Bra att vi nobbade Sundström, gambling är sånt som Hult sysslade med.

pilut i frölunda omg..... känns lite som ett svek...
mrnorrland

FöregåendeNästa

Återgå till HV71