Bra pizzerior i Jönköping?

Diskutera allt annat som inte är hockey eller HV71.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Bra pizzerior i Jönköping?

Inläggav NightWalker » 15 september 2012, 10:44

Halloj alla glada HV-fans!

Ska upp med familjen idag till hemmapremiären mot Brynäs och undrar om ni har några bra råd på pizzerior.
Gärna i nära anslutning till arenan, alternativt någon som är enkel att hitta till givet att vi kommer från E4:an från Värnamohållet.

Tack på förhand allihopa! :)
NightWalker

Re: Bra pizzerior i Jönköping?

Inläggav Razz » 15 september 2012, 10:46

Finns ingen i anslutning till arenan. Annars så är Prima bäst i stan. Ligger vid Kristinekyrkan.
dumpNchange.blogspot.com
Användarvisningsbild
Razz

Inläggav Blondestar » 15 september 2012, 10:57

Pizzeria Shalom på Hermansvägen 142 är bra. En av bagarna gör den godaste kebabrullen att finna. Perfekt att parkera bilen där (gratis) och gå till Kinnarps arena, 10-15 min.
Alcamo som ligger jämte Prima är väl bättre omtyckt om man ska vara sån. HV-killarnas favorit va? ;)
Hejdå allihopa! Signing off.
Blondestar

Inläggav #21 » 15 september 2012, 11:00

Razz skrev:Finns ingen i anslutning till arenan. Annars så är Prima bäst i stan. Ligger vid Kristinekyrkan.

Överlägset bäst!

Inläggav NightWalker » 15 september 2012, 11:19

Tackar! Då blir det nice pizza förhoppningsvis! :)
NightWalker

Inläggav jeb99 » 16 september 2012, 21:07

På Shalom får du naturligtvis räkna med det obligatoriska snusket som de mindre inte fullt så centralt lokaliserade pizzeriorna håller på med. Inte så att de doppar din kebab i toastolen utan mer att det är lite småsnusk. Beställ en kebabtallrik där och övervaka processen när de gör den så får du se.

Återkom sen med en recenssion. (den är för övrigt god och jag har aldrig blivit sjuk)
jeb99

Inläggav shitkicker » 16 september 2012, 23:09

jeb99 skrev:(den är för övrigt god och jag har aldrig blivit sjuk)

Vilket underbart omdöme! :lol: Helt fantastiskt roligt!
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav mrcadaza » 30 september 2012, 00:05

Med tanke på att de flesta pizzeriorna får anmärkningar så håller jag mig till våran pizzeria i Habo som håller hel godkänd kvalite. 95:an som den heter. Ngn speciell favorit har jag väl inte men Eufrat är väl den som gått åt mest i min beställning.
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.

lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav Jompii » 30 september 2012, 01:19

Jag har inte utforskat så många pizzerior men Alcamo är min favorit. De har sjukt goda pizzor.
Det finns även en pizzeria brevid Lidl på Ekhagen som har stans godaste kebaber. Kommer dock ej ihåg vad pizzerian heter.
När det kommer till personalen så är Pizzeria Vätterstranden bäst.
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav mrcadaza » 30 september 2012, 01:27

Jompii skrev:Jag har inte utforskat så många pizzerior men Alcamo är min favorit. De har sjukt goda pizzor.
Det finns även en pizzeria brevid Lidl på Ekhagen som har stans godaste kebaber. Kommer dock ej ihåg vad pizzerian heter.
När det kommer till personalen så är Pizzeria Vätterstranden bäst.
Pizzerian på Ekhagen heter väl Ekhagens Pizzeria. Vad gäller personalen så menar du väl söta kvinns? :lol:
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav CracyMike » 30 september 2012, 10:18

Hörnet Kilallen och Ö. storgatan ligger en, kommer inte ihåg namnet på den.
Brukar käka där när man hälsar på farsan som bor på liljeholmen.. Eller i andra änden av kilallen.
Mvh Marcus
CracyMike

Inläggav Henning » 30 september 2012, 13:15

CracyMike skrev:Hörnet Kilallen och Ö. storgatan ligger en, kommer inte ihåg namnet på den.
Brukar käka där när man hälsar på farsan som bor på liljeholmen.. Eller i andra änden av kilallen.

Pizzeria Bella, helt ok pizza där.
Föredrar dock Shalom (även om jag tycker dom kan vara rätt otrevliga där) och Alcamo!
Henning

Inläggav PapaEmeritus » 30 september 2012, 16:28

Alcamo är, som redan nämnts, riktigt bra. Runt hörnet från Alcamo ligger pizzeria Prima, där de föredetta ägarna av Alcamo huserar och de är i mina ögon bättre än Alcamo.

Pizzeria Giannino på Fabriksgatan vid Sofiakyrkan är riktigt bra också.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav CracyMike » 30 september 2012, 17:05

Henning skrev:
CracyMike skrev:Hörnet Kilallen och Ö. storgatan ligger en, kommer inte ihåg namnet på den.

Föredrar dock Shalom (även om jag tycker dom kan vara rätt otrevliga där) och Alcamo!

Bella heter den ja.. Helt rätt.

Alcamo är det den som ligger på kanalgatan vid östra torget?
Mvh Marcus
CracyMike

Inläggav Henning » 30 september 2012, 17:07

CracyMike skrev:
Henning skrev:

Bella heter den ja.. Helt rätt.

Alcamo är det den som ligger på kanalgatan vid östra torget?

Japp
Henning

Inläggav Blondestar » 2 oktober 2012, 13:48

Var precis med frugan på Prima. Välsaltad kebabtallrik. Var det för att dölja någon missmak tro? Turbomage fick vi båda två iaf.
Blondestar

Inläggav TobbeA » 2 oktober 2012, 13:59

Pizza på Väster? San Marino alla dagar i veckan. Finns på hörnet Klostergatan/Skolgatan.
#1 Alltid saknad Aldrig glömd
TobbeA

Inläggav mrcadaza » 2 oktober 2012, 15:35

Blondestar skrev:Var precis med frugan på Prima. Välsaltad kebabtallrik. Var det för att dölja någon missmak tro? Turbomage fick vi båda två iaf.
Härsket kebabkött kanske som de vill lura bort. :lol: Nej jag har varit med om det förr på Prima. De saltar lite väl mkt. Varje ggn som jag överhuvudtaget är på pizzeria och vill ha kebabtallrik så vill jag ha osaltade strips och såsen bredvid i burk. Och jag går väl lite för ofta och käkar pizza/rulle/tallrik. Det blir väl en rulle efter matchen idag kan jag gissa mig på. ;)

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav Sir Ward » 2 oktober 2012, 16:05

mrcadaza skrev:
Blondestar skrev:Var precis med frugan på Prima. Välsaltad kebabtallrik. Var det för att dölja någon missmak tro? Turbomage fick vi båda två iaf.
Härsket kebabkött kanske som de vill lura bort. :lol: Nej jag har varit med om det förr på Prima. De saltar lite väl mkt. Varje ggn som jag överhuvudtaget är på pizzeria och vill ha kebabtallrik så vill jag ha osaltade strips och såsen bredvid i burk. Och jag går väl lite för ofta och käkar pizza/rulle/tallrik. Det blir väl en rulle efter matchen idag kan jag gissa mig på. ;)

:lol: Sorry om jag skrattar Blondestar men har själv råkat ut för samma sak fast på en annan pizzeria på öster.
Anmärkningsvärt att inte fler blir sjuka då det både petas i näsan och hostas bakom disken. Tar i pengar för att sedan gräva bland räkor och dyl.
Vem kommer inte ihåg utbrottet på Alcamo http://www.jnytt.se/nyhet/22492/miljoko ... -jonkoping
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Cyruz » 2 oktober 2012, 17:22

Ägarna till Prima var väl en del av gänget bakom Alcamo?
Har för mig att det var så, att "gamla" Alcamo i praktiken är på Prima nu.

Ekhagens pizzeria är guld och sett över hela sortimentet (både pizza och kebab) tycker jag faktiskt de håller högst klass i stan.

Den vi har i Norrahammar är faktiskt inte långt bort samtidigt som namnet (Happy Time) måste vara det fräckaste i stan. Då tjejen alltid är med när vi köpt där har jag inte vågat fråga om det ingår happy ending :)

Min personliga ranking är:

1. Ekhagens Pizzeria, Ekhagen
2. Prima, Jönköping
3. Happy Time, Norrahammar
Cyruz

Inläggav RJ--92 » 2 oktober 2012, 18:21

Cyruz skrev:Ägarna till Prima var väl en del av gänget bakom Alcamo?
Har för mig att det var så, att "gamla" Alcamo i praktiken är på Prima nu.

Ekhagens pizzeria är guld och sett över hela sortimentet (både pizza och kebab) tycker jag faktiskt de håller högst klass i stan.

Den vi har i Norrahammar är faktiskt inte långt bort samtidigt som namnet (Happy Time) måste vara det fräckaste i stan. Då tjejen alltid är med när vi köpt där har jag inte vågat fråga om det ingår happy ending :)

Min personliga ranking är:

1. Ekhagens Pizzeria, Ekhagen
2. Prima, Jönköping
3. Happy Time, Norrahammar

Jag förstår varför hon vill va med och hämta när ni beställt från Happy Time ;) :lol:
RJ--92

Inläggav Tedenby » 3 oktober 2012, 09:37

Någon lär väl ha sagt det redan, men Alcamo är heligt! Kebabtallriken där alltså!!! :)
Användarvisningsbild
Tedenby

Inläggav Henning » 3 oktober 2012, 09:40

En pizzeria som jag inte sett nämnts men som jag håller som en av mina favoriter är Evergreen på Väster/Torpa.
Nu var det iof säkert 1,5 år sedan jag åt där men då var det riktigt gott. Dom är inte snåla med pålägget heller :D
Henning

Inläggav Pawhlen » 3 oktober 2012, 09:54

Henning skrev:En pizzeria som jag inte sett nämnts men som jag håller som en av mina favoriter är Evergreen på Väster/Torpa.
Nu var det iof säkert 1,5 år sedan jag åt där men då var det riktigt gott. Dom är inte snåla med pålägget heller :D

Det kan jag hålla med om, när min syster bodde i JKPG brukade jag alltid vilja att vi åt där och vi skulle äta pizza, deras kebabpizza gick inte av för hackor :)
Pawhlen

Inläggav TobbeA » 3 oktober 2012, 10:28

Tycker Evergreen blivit klart sämre på sistone. Senast jag beställde därifrån, ngn månad sedan, var kebabköttet fullt med brosk.
#1 Alltid saknad Aldrig glömd
TobbeA

Inläggav Blondestar » 3 oktober 2012, 20:49

Evergreen är som Dif. Dominerade förut, men spelar numera i andraligan.

Happy time i Nhmr är riktigt bra. På tal om den pizzerian minns jag när jag i 6an var där på "avslutningsmiddag". Flugorna förökade sig på bordet... Men annars bara bra minnen. :P
Blondestar

Inläggav mrcadaza » 3 oktober 2012, 21:20

Blondestar skrev:Evergreen är som Dif. Dominerade förut, men spelar numera i andraligan.

Happy time i Nhmr är riktigt bra. På tal om den pizzerian minns jag när jag i 6an var där på "avslutningsmiddag". Flugorna förökade sig på bordet... Men annars bara bra minnen. :P
Bodde några år både i Nhammar och Taberg och minns pizzeriorna där med enbart dåliga minnen.
Röda Huset som brann ner ja pizzorna var brända och såsen ja ni vill inte veta vad de blandade i sin.
Tigris som kallats för Flygochfis p.g.a att det är flertalet som fått magproblem efter deras pizzor.
Nova och Happy Time lite billiga syltor som haft problem med ska vi kalla det för små husdjur.
Evergreen pratas det om och de har tappat allt. Helt under isen.
Gamla Torpagrillen kommer ngn ihåg den? Först i stan med Kebab!!!Finns ej längre
Eller Valentino som var först med hembakat bröd?
Michelangelo var en favoritpizzeria där många studenter käkade lunch istället för på gamla Munksjöskolan.
Campino och 12:an klassiker.
Gamla Roma som försvann men uppstod flera år senare med ny ägare.

Gamla Alcamo med den stora farbrorn och hans smala fru som karvade långa kebablängder till "rullen" Såldes sen till grabbarna som höjde upp den till stans bästa. Sålde den och ngn av bröderna flyttade till Sthlm och öppnade krog i Gamla Stan. Ngn startade Prima. Sen är jag osäker på om ngn av bröderna tog över pizzerian i Habo.
Lite nostalgisnack.

Men jag är helnöjd med 95:an i Habo men försöker fortfarande att införa lite andra alternativ på menyn.

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav Sir Ward » 4 oktober 2012, 22:21

Självklart körde jag mycket på Torpagrillen då jag befann mig på just torpa då.
Efter detta episka inlägg så bör du nog döpa om dig till mrpizza eller varför inte mrflötpuck.

OT, men läste en lista på dom galnaste pizzorna för ett tag sen och nr 1 på listan
var en pizzabagare som körde med kulglass som topping.
Pizzerian befann sig i skoterland och det säger väl allt...
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav RJ--92 » 5 oktober 2012, 19:17

Ni som har koll på Jönköping, vad heter den pizzerian om man kör Husqvanavägen så man har KA i ryggen ? Så man har både KA och badhuset på sin högra sida och den vänstra hotell Formel 1 men även större Sibylla kiosk vid busshållplats. De tar max 5 min att köra dit med bil typ och de är villaområde vid själva pizzerian men också sushi restaurang i samma hus.

Ursäkta min dåliga beskrivning men hoppas ni förstår, jag bor i Helsingborg så min Jönköping geografi är inget vidare ärligt sagt :P
RJ--92

Inläggav Blondestar » 5 oktober 2012, 20:10

Alfredo om jag inte missminner mig.
Blondestar

Nästa

Återgå till Öppet forum