Quila skrev:Ser inte detta som kostnader utan investeringar för framtiden.
En av de bästa investeringar man kan göra i detta läge. Jag är glad att det agerades.
Morgonluft!
Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Quila skrev:Ser inte detta som kostnader utan investeringar för framtiden.
CaptainF8 skrev:Mrmadhawk:
” För att sätta saker i lite perspektiv på denna dagen.
Tyler Kelleher och Oliver Bohm kostar lika mycket för 2.5 månad som det hade kostat HV71 att anställda en scout och en analytiker på 12 månader per person.”
shitkicker skrev:Netterberg, Kokkonen, Wennlund, Wikström, Törngren, Norbe, Bertov och kanske även Sjöholm kan nog räkna med tynande istid om de nya ökar konkurrensen på det sätt vi alla hoppas.
lejacques skrev:Billins-Bohm
Andrae-Sjöholm
Torp-Söderberg
Ytterell
Shinkaruk-Powel-Forsberg
Huhtala-Vesel-Kelleher
Lindbäck-Ullström-Matson
Davidsson-Davidsson-Wennlund
Törngren
Taxi squad (som Zico säger) Netterberg, Wikström, Kokkonen, Bertov, Norbe, Önerud (ren bonus om han spelar)
Visst. Det kan bli dyrt, men tycker nog vi kan behålla gänget som är utanför. Skador kommer det ju att bli.
Diabolics skrev:shitkicker skrev:Netterberg, Kokkonen, Wennlund, Wikström, Törngren, Norbe, Bertov och kanske även Sjöholm kan nog räkna med tynande istid om de nya ökar konkurrensen på det sätt vi alla hoppas.
Jag hoppas att någon där steppar upp och tar kampen, speciellt Sjöholm, Wikström och Norbe. De tror jag har kapaciteten. Men det blir spännande att se vilka spelare vi går in i slutspelet med, i de fyra kedjorna och de tre backparen. Vilka kommer vi få sätta hoppet till?

mrbluebulls1 skrev:Lägg även med Önerud i uppställningen.
Han är nog tillbaka i slutet av nästa vecka.
Han är redo redan nu men läkaren vill ej släppa på han för tidigt.
Kamy skrev:mrbluebulls1 skrev:Lägg även med Önerud i uppställningen.
Vart har du läst/hört detta?
mrbluebulls1 skrev:Kamy skrev:mrbluebulls1 skrev:Lägg även med Önerud i uppställningen.
Säkra källor. Jag vet att ni ej gillar nykomlingar som kommer med påståenden likt detta.
Men i det här fallet är det säkert. Hade ej skrivit annars.
En jäkla konkurrens om platserna blir det iaf... Härligt!
Räknar med en total utskåpning ikväll då alla lär/bör visa upp sitt bästa jag innan nyförvärven ska in.
Fridens!
mrbluebulls1 skrev:Kamy skrev:mrbluebulls1 skrev:Lägg även med Önerud i uppställningen.
Säkra källor. Jag vet att ni ej gillar nykomlingar som kommer med påståenden likt detta.
Men i det här fallet är det säkert. Hade ej skrivit annars.
En jäkla konkurrens om platserna blir det iaf... Härligt!
Räknar med en total utskåpning ikväll då alla lär/bör visa upp sitt bästa jag innan nyförvärven ska in.
Fridens!
shitkicker skrev:Önerud har själv i intervju sagt att det gått fortare än man trott men att läget inledningsvis var svårbedömt. Han bedömde själv ca 2v till comeback och det korrelerar ju med vad vårt nyförvärv säger.
Fylke74 skrev:Bara jag som tycker att vi borde släppt Netterberg?
Om man ska lyssna på de som ser träningarna så tillför han inte positiv energi, då kan man ju undra vad han kommer sprida när han med stor sannolikhet inte ens kommer vara ombytt till matcherna.
lejacques skrev:Ang. backsidan. Jag tror vi måste omvärdera Ytterell. Redan när han kom tillbaka efter skadan började försvaret plötsligt se stabilare ut. Och på det har han även börjat producera framåt. 3 ikväll mot SSK och totalt 14 pinnar på 22 matcher.
Ytterell ger nog backsidan den dimension som många menar saknats. Så att gå in i ett slutspel med Andrae, Billins, Ytterell och Torp som ledande backar känns faktiskt mer än bra. Det känns till och med riktigt vasst.
CROHB skrev:Backsidan tycker jag är svår att bedöma. Andrae och Billins är ju givna och troligen också Torp av olika anledningar.
Söderberg och Bohm ligger nog bra till då vi behöver storlek och tuffhet i laget men är ju hugget som stucket emellan Sjöholm, Ytterell, Bertov och Norbe.
Jag tycker det är svårt att säga vem som ska vara utanför laget utan lita på S&S i det fallet då det känns som om vad de än väljer så går det att försvara. Otrolig styrka i vilket fall att ha bredden.
Saknas Billins eller Andrae så får nog Ytterell en nyckelroll annars är han nog på gränsen. Sjöholm inte lätt att peta då han är stabil.
Robert.76 skrev:När Bohm kommer in så hoppas jag Bertov få stå åt sidan,Andrea Billins Torp och Söderberg känns givna. Och jag hoppas Sjöholm går före Bertov. Ytterell har ju som flera varit inne på börjat varva upp. Norbe känns inte riktigt som att han har tränarnas förtroende. Imorgon kommer ju Kelleher in i laget också, petas Kokkonen eller Netterberg då tros?
shitkicker skrev:Oavsett vem som spelar och vem som blir bänkad nu, så är den stora utmaningen att få med ALLA på tåget. ALLA i laget måste få vara en självklar del av gruppen och bidra till god laganda. Alla måste acceptera sin roll och bidra med energi och glädje. Alla måste känna sig delaktiga i framgångarna och redo att göra allt för att minimera motgångarna. För de spelande så ska de vara beredda att kliva åt sidan och för de som är bänkade så måste de gnugga på för att vara redo att kliva in/fram när chansen uppstår. Några av de ”gamla” spelarna måste steppa upp rejält för att ta en tröja nu. Och det kanske är under den pressen som vissas prestation ska bedömas. Några syns mindre och mindre, eller gör sämre ifrån sig än innan. De kanske känner på sig att de kommer hamna vid sidan inom nån vecka?…. Hur kommer dessa spelare att reagera när bänken blir ett faktum? Kommer de ge eller ta energi?
Det är här jag verkligen hoppas att S&S erfarenhet spelar in.
Weirdo skrev:Svårt det här med hur laget ska formeras. Tycker både första- o andrakedjan varit rätt osynliga i 5v5 de senaste (PP2 även det dåligt). Sen får man ju givetvis inte experimentera för mycket nu mot slutet, utan låta de spela ihop sig. Tycker dock man ska sätta ihop Forsberg o Vesel nu igen, de visade god kemi i början. Det är så pass viktigt att få igång Vesel igen för då är han riktig spets i den här ligan. Powell är tillräckligt bra för att leda en kedja själv så tror inte det skador honom, han spelar fortsatt PP med Foppa.
Men det känns som man ändrar åsikt angående formationerna hela tiden, men ser ut som en bra balans enligt följande.
Forsberg - Vesel - Huhtala
Kelleher - Powell - Shinkaruk
Davidsson - Davidsson - Lindbäck
Törngren - Wennlund - Matson
lejacques skrev:Och så håller vi tummarna för att vi får tillbaka Önerud och Ullström.
Forsberg - Vesel - Huhtala
Kelleher - Powell - Shinkaruk
Davidsson - Davidsson - Lindbäck
Önerud - Matson - Ullström
Törngren
Då har vi ett riktigt starkt lag.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster