Tråden om: Kinnarps Arena!

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: 5-nationers i Kinnarps Arena 6-10 februari

Inläggav Jompii » 6 februari 2013, 16:19

Nu kom dock Jönsson och satte sig ett par stolar bredvid mig :)
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav Sir Ward » 6 februari 2013, 16:31

Jompii skrev:Nu kom dock Jönsson och satte sig ett par stolar bredvid mig :)

Ta ett gäng autografer.
Vet att både Timpan och Robert betalar ordentligt för dom 8-)

Mycket folk i KA? Funderar på att åka upp till någon match.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Jompii » 6 februari 2013, 17:04

Mjoo jag vet, det är bara att kolla Timpans twitter, en riktig stalker ;)
Det är väl ca 500 på läktaren varav ca 70% är scouter.
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav Jompii » 6 februari 2013, 17:46

Finland leder med 2-1 mot USA efter två perioder. Tycker dock att USA är det klart skickligare laget. Riktigt rolig hockey att kolla på :)
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav TimpanHV71 » 6 februari 2013, 22:38

Två RIKTIGT underhållande matcher där; Finland slog USA med 4-2 och Sverige slog Tjecken med 5-1! Imorgon 19:00 möter vi Ryssland! Be there
TimpanHV71

Inläggav TimpanHV71 » 6 februari 2013, 22:39

Jompii skrev:Mjoo jag vet, det är bara att kolla Timpans twitter, en riktig stalker ;)

Vavavavaavavava??? ;)

sirWard vet inte vad "twitter" är för något! :D
Ska du på matcherna imorgon? Kan kanske ta ett snack och snacka hockeyhockeyhockey?
TimpanHV71

Inläggav Sir Ward » 6 februari 2013, 23:07

TimpanHV71 skrev:
Jompii skrev:Mjoo jag vet, det är bara att kolla Timpans twitter, en riktig stalker ;)

Vavavavaavavava??? ;)

sirWard vet inte vad "twitter" är för något! :D
Ska du på matcherna imorgon? Kan kanske ta ett snack och snacka hockeyhockeyhockey?

Kul med Sverige vinst och det verkade vara en lättare överkörning av vad jag har läst och hört.
35-18 i skott bevittnar matchen.

Den dag jag börjar med twitter så reggar jag om mig omgående till sir Majbjörn.
Ang matchen imorgon så är det inte omöjligt men måste lösa visa prylar och återkommer
men om så blir fallet så blir det lite problem.
Ska du då gå hand i hand på knäna och titta på när vuxna ölar :roll:
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Jompii » 6 februari 2013, 23:50

TimpanHV71 skrev:

Vavavavaavavava??? ;)

Sluta spela oskyldig.

Du börjar dagen i Kinnarps genom att stå vid entrén och vänta på att Jörgen ska anlända. Så fort du får syn på Jörgen så drar du fort som vinden fram din kamera/mobil och knäpper ett kort för att sedan skutta iväg till toaletten för att skicka iväg din tweet.
https://twitter.com/TimpanHv71/status/299157013936619520/photo/1

Du lever på denna händelse/kick i ungefär tre timmar, därefter så tar det hus i helvete. Abstinensen efter att få en glimt/stalka Jönsson blir för stor för dig så du springer runt överallt i kinnarps i hopp om att få en glimt av Jörgen. Du bestämmer dig snabbt för att springa till den platsen som Jörgen satt på under första matchen. Väl där så möts du endast utav tomma stolar och för att dölja denna dundertabben så väljer du snabbt att fota Sverige/Tjeckien-spelarna som värmer upp.
https://twitter.com/TimpanHv71/status/299209804130439168/photo/1

Därefter så beger du dig ut i Kinnarps mörka korridorer för att hitta Jörgen. Precis när du håller på att ge upp hoppet om att hitta Jörgen så ser du något rött på andra sidan korridoren. När du närmar dig det röda skenet så upptäcker du att det är Jörgen. Du blir helt överlycklig och börjar hyperventilera. Du förstår snabbt att du måste gömma dig för att Jörgen inte ska upptäcka dig. Du väljer därför att diskret lägga dig i fosterställning i ett hörn och vänta tills att Jörgen har gått och satt sig på läktaren. Du ringer sedan dina kompanjoner och ber dom lokalisera Jörgen. Efter tre minuter så får du ett samtal från Ann. Hon talar om för dig att hon har lokaliserat Jörgen och berättar vart han sitter. Du blir nu likt ett barn på julaftonen och skyndar dig till Ann. Väl på plats på läktaren så kan du inte motstå frestelsen att knäppa ett "stalker-kort" på Jörgen och lägga upp på Twitter. Du väljer dock att skriva att det är Ann som är i extas för att rädda ditt eget skin.
https://twitter.com/TimpanHv71/status/299216855778856960/photo/1

När matchen väl är slut så är du så "hög på Jörgen" att du tvingas att besöka sjukhuset. Väl där så får du träffa din personliga läkare, Tommy Hlinder, som ger dig den behandling som du behöver. En kvart senare vaknar du upp hemma.
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav TimpanHV71 » 7 februari 2013, 00:08

Wow.. Där tog du dig verkligen tid!
Antingen, A) är du seriös? B) försöker vara rolig eller C) Vem är det som är stalker...

Fyi, Jag kom till Kinnarps 14:34 då jag stod med två personer som du säker kan luska fram själv.. Där fick jag syn på JJ (precis som jag såg alla andra som gick in genom den enda dörren som var öppen..
Jag gick på toaletten TRE gånger under båda matcherna och detta var i pausen mellan båda
Jag satt på EXAKT samma plats på båda matcherna och JJ satt på olika..
Jag tog bilder på uppvärmningen, ja, möjligtvis där JJ satt MEN du kanske missade att mitt sällskap bla Kurre och två till stod i gången och pratade, jag gick därav upp på trappan och tog bilder (tog över 200 bilder på matcherna idag)
Och jag satt jämte Ann båda matcherna där vi skämtsamt snackade om JJ till och från.. Det du kanske missade var att hon också tog bilder..

Till sist, han heter TOM HLINDER! Inget annat...
TimpanHV71

Inläggav TimpanHV71 » 7 februari 2013, 00:11

.
Senast redigerad av TimpanHV71 7 februari 2013, 09:26, redigerad totalt 2 gånger.
TimpanHV71

Inläggav Jompii » 7 februari 2013, 00:30

Haha, ta det lugnt nu ;)
Klart jag vet att du inte stalkade Jörgen, det var ett skämt..Men nu vet jag att du inte tål att skämtas med/om.

Btw, Jag vet att du alltid sitter där du satt idag (även på J20-matcherna). Sedan så är Tom Hlinder en ishockeyspelare, Tommy Hlinder är läkare på Ryhov...
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav TimpanHV71 » 7 februari 2013, 00:35

Jompii skrev:Haha, ta det lugnt nu ;)
Klart jag vet att du inte stalkade Jörgen, det var ett skämt..Men nu vet jag att vissa inte tål att skämtas med/om.

Btw, Jag vet att du alltid sitter där du satt idag (även på J20-matcherna). Sedan så är Tom Hlinder en ishockeyspelare, Tommy Hlinder är läkare på Ryhov...

Antingen har du kass humor annars är det jag..

Tom Hlinder är ju köööööööng! Du som stalkar kan säkert även lista ut vem det var som kom med det namnet först... :lol:
TimpanHV71

Inläggav Jompii » 7 februari 2013, 01:04

Du hörde väl antagligen Jörgen säga det... ;) OBS! Jag skämtade.
Sen så tycker jag faktiskt att min lilla historia var förjävla rolig, någon annan? :oops:
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav Sir Ward » 7 februari 2013, 01:33

Jompii skrev:Du hörde väl antagligen Jörgen säga det... ;) OBS! Jag skämtade.
Sen så tycker jag faktiskt att min lilla historia var förjävla rolig, någon annan? :oops:

Jag gillar hårda skämt men i detta caset så vette fan. Med din roll hmm. Du måste ju haft jävligt roligt eller hur?
Funderat 4 sekunder om detta vart ett skämt överhuvudtaget men jävligt bra gjort.

SVAR: Tragikomiskt att tom jag gick på skiten :roll:
Jompii lever farligt nu ;)
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Jompii » 7 februari 2013, 02:09

Haha, jag förstår inte riktigt vad det "farliga" i min historia är/var. Jag menar förstod ni inte att det var ett skämt när jag skrev
Du förstår snabbt att du måste gömma dig för att Jörgen inte ska upptäcka dig. Du väljer därför att diskret lägga dig i fosterställning i ett hörn och vänta tills att Jörgen har gått och satt sig på läktaren.

När matchen väl är slut så är du så "hög på Jörgen" att du tvingas att besöka sjukhuset. Väl där så får du träffa din personliga läkare, Tommy Hlinder, som ger dig den behandling som du behöver. En kvart senare vaknar du upp hemma.
Det är ju ganska uppenbart att jag skämtar om ni frågar mig. JAg tycker även inte att det var något påhopp direkt.

Sen så struntar jag faktiskt i vilken roll jag har här på forumet. Bara för att jag är moderator så betyder det väl inte att jag har några speciella regler/inte får skriva något som en vanlig användare får? Om det nu är så att moderatorer/administratörer måste vara "lite finare" när de skriver så får gärna Dekman eller Simon ta bort mig som moderator. :)
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav #21 » 7 februari 2013, 08:46

Om folk bara kunde lära sig lite gammal hederlig ironi, tagga ner lite och inte ta allt så allvarligt...

Inläggav dekman » 7 februari 2013, 16:32

Jompii skrev: Om det nu är så att moderatorer/administratörer måste vara "lite finare" när de skriver så får gärna Dekman eller Simon ta bort mig som moderator. :)

I såfall får vi ta bort oss själva... ;)
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Jompii » 9 februari 2013, 22:42

Ryssland - USA kommer nog att bli tuneringens bästa match, jäklar va bra den var. Finns det något som den matchen saknade? skulle inte tro det. En riktigt händelserik match med oerhört mycket känslor. Matchen/Spelarna blev bara hetare och hetare ju längre matchen gick och det slutade med att lagen/spelarna inte ens fick tacka varandra efter matchen. Matchens spelare var utav tvekan Michael "MacAttack" Mc Carron. Han kommer vi definitivt få se mycket mer utav i framtiden. Förstår dock inte hur Rysslands målvakt inte kunde bli utsedd till Rysslands bästa spelare. Förlorar man skotten med 55-17 och enda vinner så lär ju målvakten ha varit lagets bästa spelare.

Imorgon är den sista dagen utav 5-nationernas, missa inte detta!
Tjeckien möter Ryssland klockan 11:30 följt utav Sverige mot USA som börjar 15:30.
Åh va glad jag skulle bli om Ryssland får storstryk, riktigt less på de omogna pojkarna. Sedan så håller jag faktiskt nästan på USA mot Sverige. Jag har blivit lite småkär i USA under dessa dagar. :oops:
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav Pawhlen » 9 februari 2013, 22:49

Jompii, var det stämning ala Kanada-Sovjet i JVM 1987?
Pawhlen

Inläggav TimpanHV71 » 11 februari 2013, 09:57

Underbar turnering som slutade
1.Rus
2.Swe
3.Fin
4.USA
5.Cze

Matcherna höll underhållning av högsta klass rakt igenom och det var synd att inte fler kunde lyfta sina arslen och ta sig dit...
Vi hittade även två favoriter i USAs lag som nu har varsin HV-halsduk med sig hem till staterna! :D
TimpanHV71

Inläggav dekman » 11 februari 2013, 11:18

Jag hade tänkt kolla i helgen, tyvärr fick jag bakslag i min förkylning och låg hemma i soffan och hostade lungorna ur mig :cry:
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Pellann » 14 februari 2013, 11:28

Underbar berättelse om Stalkningen av JJ :D
Tilläggas kan att han fick ett inbetalningskort till NBS, med orden att han bör stötta "Sverges Bästa Supporterklubb" :twisted:
Pellann

Re: Tråden om: Kinnarps Arena!

Inläggav Pawhlen » 30 april 2013, 19:07

Löjligt, det finns något som heter "öronproppar" som man kan ha i öronen om man tycker det blir för högt ljud, och de kostar inte skjortan direkt. Jag har det när jag är på matcherna och det funkar alldeles utmärkt kan jag säga
Pawhlen

Inläggav Fegon_ » 30 april 2013, 19:42

Snacka om skilda världar när jag enbart följt HV71 via tv och då nästan fått skruva upp volymen alldeles för högt för att det ens ska låta som om det är livat i hallen. Det låter, mer eller mindre, knäpptyst. Det här är väl ett bevis på att allt man ser på tv behöver inte vara sant :)

Har vi sånt jäkla tryck att folk får hjärtsjukdomar, då håller vi rätt hög klass :)
https://twitter.com/Fegonastrom, följ mig där om du känner för det.
Fegon_

Inläggav Jompii » 30 april 2013, 20:11

haha, det är alltså inte bara livsfarligt utan JÄTTElivsfarligt...stackars kille :)
Alla supportrar lider väl utav lite hjärtklappning och sömnsvårigheter under ett slutspel, men att det skulle bero på den jättelivsfarliga ljudnivån i Kinnarps är jag inte lika säker på. Ska dock bli spännande att se om någon (vuxna människor) väljer att göra som Anders rekommenderar (springa runt med hörselskydd).
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav Sir Ward » 30 april 2013, 20:57

Löjlig artikel då det är frivilligt att kika på hockey, mao upp till var och en.
Sen att ett fåtal få besvär är beklagligt men vissa är känsligare helt enkelt.

Btw, märkligt namn på en woman eller ser jag så fel :roll:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6698431.ab
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Garlic » 30 april 2013, 21:33

Det är ju jättelivsfarligt att gå på hockey, tänk på det nästa gång ni går grabbar.
Garlic

Inläggav #22 Bemersten » 1 maj 2013, 07:55

Vill bara påpeka Sir Ward att det är även frivilligt att gå på konserter men där är det en förbud.

Oavsett så är det löjligt. Killen i artikeln borde sättas ut på en skampåle för allmän bespottning.
Mina fiender får jag gratis, mina vänner köper jag.
Användarvisningsbild
#22 Bemersten

Inläggav EMILNB » 1 maj 2013, 08:05

Ja det var ett konstigt namn på en kvinna (gillar att du fick in woman ward:-) ). Kan ju säga att ljudnivån i cloetta var mycket högre än i kinnarps.
Användarvisningsbild
EMILNB

FöregåendeNästa

Återgå till HV71