Träningsmatch: HV71 - Linköping HC

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Träningsmatch: HV71 - Linköping HC

Inläggav Macce » 13 augusti 2021, 14:38

BildBild Bild

HV71 möter LHC på hemmaplan på torsdagskvällen.
Det är HVs andra match på försäsongen och ska det bli
en seger mot forna SHL rivalen LHC?

FORZA HÅÅVEEBLÅÅ!!
Senast redigerad av Macce 14 augusti 2021, 14:10, redigerad totalt 1 gång.
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Re: Träningsmatch: HV71 - Linköpings HC

Inläggav lillskogen » 13 augusti 2021, 21:06

Går det att se denna matchen online?
Cmore verkar inte sända och inte heller JP/Expressen mig veterligen
lillskogen

Inläggav Kamy » 13 augusti 2021, 22:07

lillskogen skrev:Går det att se denna matchen online?

Sportbladet sänder denna och mot Örebro. Men man måste vara Plus-medlem
Kamy

Inläggav lillskogen » 13 augusti 2021, 22:50

Kamy skrev:
lillskogen skrev:Går det att se denna matchen online?

Sportbladet sänder denna och mot Örebro. Men man måste vara Plus-medlem

Yes säg det nyss.
Hela schemat från dem
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... keymatcher
lillskogen

Re: Träningsmatch: HV71 - Linköping HC

Inläggav Jompii » 19 augusti 2021, 07:22

Man pratar mycket om att HV71 ser väldigt bra ut på pappret men jämför man med SHL-lagen, tänker främst nu på Linköping och Örebro, så går det inte riktigt att jämföra spetsen.

Visst det är en träningsmatch så att dra några större slutsatser kring matcher är nog fel men jag tror inte vi ska förvänta oss att man kommer dominera mot LHC likt vi stundtals gjorde mot Västerås. Hoppas dock på en gedigen insats och gärna att Forsberg får sätta en eller två kassar, gärna Taylor också. Då är jag mer än nöjd :)
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav mrnorrland » 19 augusti 2021, 11:28

Är ju bara o försöka hålla ner siffrorna så gott de går. Allt under 3 måls diff i förlust får ses som positivt
mrnorrland

Inläggav Guld » 19 augusti 2021, 11:50

Jag har en ståplatsbiljett om nån vill ha, skicka PM i så fall.
Guld

Inläggav Weirdo » 19 augusti 2021, 12:50

mrnorrland skrev:Är ju bara o försöka hålla ner siffrorna så gott de går. Allt under 3 måls diff i förlust får ses som positivt

Vi vinner denna.
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav Nutarviguld » 19 augusti 2021, 12:54

mrnorrland skrev:Är ju bara o försöka hålla ner siffrorna så gott de går. Allt under 3 måls diff i förlust får ses som positivt

Ja rent logiskt så är det ju så, SHL emot Allsvenskan, en riktig värdemätare även om det kanske inte är så riktigt på försäsongen så ska det bli spännande att se om LHC kan mosa vårt "lilla" Allsvenska lag
Nutarviguld

Inläggav spaawn » 19 augusti 2021, 13:14

Tror ni överdriver skillnaden. Laget som satt sitt eget spel bäst kommer att vinna, och jag tror det blir hv ganska komfortabelt. 4-2 igen. Lhc har dessutom många borta.
spaawn

Inläggav lejacques » 19 augusti 2021, 13:21

Jompii skrev:Man pratar mycket om att HV71 ser väldigt bra ut på pappret men jämför man med SHL-lagen, tänker främst nu på Linköping och Örebro, så går det inte riktigt att jämföra spetsen.

Visst det är en träningsmatch så att dra några större slutsatser kring matcher är nog fel men jag tror inte vi ska förvänta oss att man kommer dominera mot LHC likt vi stundtals gjorde mot Västerås. Hoppas dock på en gedigen insats och gärna att Forsberg får sätta en eller två kassar, gärna Taylor också. Då är jag mer än nöjd :)

Enig. På ett sätt smärtsamt att titta ikväll för idag kommer man bli påmind om att vi spelar i allsvenskan. Inte på grund av att det blir torsk (med tanke på att det är försäsong kan det lika gärna bli seger). Det sorgliga blir när man ser namnen på tröjorna. Jag menar. Kokkonen, Bertov, Ytterell med flera är inte SHL-mässiga och hade förmodligen aldrig lirat i HV om det inte varit för fjolårets fiasko och degradering.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Nick » 19 augusti 2021, 15:28

Tycker inte LHC s trupp kan skrämma nån. Dom kommer ha väldigt svårt att hävda sig i shl denna säsong med dem truppen. Ser väldigt tunt ut bakom Ljung och Little.
Nick

Inläggav HV-supportern » 19 augusti 2021, 16:05

Linköpings backsida är definitivt bättre med Junland, Schira med flera. Och med tanke på hur svårt vi hade att göra mål förra säsongen (det känns som vi snittade ett mål framåt per match) så tror jag inte vi kommer spruta in mål. Nu är ju inte resultatet jätteviktigt, men kan vi hålla jämna steg eller t o m hålla till mer i deras zon så är jag nöjd.
HV-supportern

Inläggav Jompii » 19 augusti 2021, 17:15

Linköping verkar ställa upp med en aningen B-betonad uppställning. Bland annat så saknas trion Maxwell, Rusell och Ljungh. Likaså så verkar Junland vila. Mer eller mindre en hel första femma.
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav Kamy » 19 augusti 2021, 17:23

Lite nya formationer ikväll jämfört med senast. Larsson vaktar kassen ikväll, ska bli intressant att se vad han kan åstadkomma.
Kamy

Inläggav Avery » 19 augusti 2021, 18:29

Är det bara för mig det laggar och bryts hela tiden? Expressens/JPs sändning gick fantastiskt bra men denna går ju inte titta på utan irritation.
Avery

Inläggav lejacques » 19 augusti 2021, 18:30

Svårt att säga nåt efter första. Men tycker Filip i mål ger ett stabilt intryck. Gillar.

Annars. Kokkonen sa i en intervju med JP att de spelar helt annorlunda jämfört med förra året. Skulle någon kunnig som ser kunna förklara vad HV i allsvenskan gör annorlunda jämfört med fjolårets fiaskogäng?

Ang. Sändningen. Funkar utmärkt för mig.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Fegon_ » 19 augusti 2021, 18:32

Hv71 visar ett spelsätt som känns oerhört tryggt. Vår offensiv syns inte lika mycket som mot Allsvenskt motstånd. Men samtidigt upplevs det inte som en vanlig träningsmatch. Känns som ett Derby, där Linköping verkligen inte vill förlora mot ett Allsvenskt lag.

Vi har dock många SHL-spelare, men få sticker ut och visar pondus. Lite som att dom har accepterat att dom är i Allsvenskan på ett uppdrag. Vilket är väldigt positivt.

Upplevelsen är att vi svävar ut nära på ingenting från gsmeplan eller spelsystem. Vi verkar hålla det fullt ut.

I Allsvenskan kommer det nog ge många 2-0, 3-1, 4-2 vinster. Lite tråkigt då man vill vinna med fyra mål, men jäkligt tryggt då vi kommer vinna nära på det mesta

Hoppas att nästa period bjuder på mer rock n roll, bara för ens egna lust. Men, som sagt. Ser jävligt sammanhållet och tryggt ut. En lagmaskin!
https://twitter.com/Fegonastrom, följ mig där om du känner för det.
Fegon_

Inläggav Goddamn » 19 augusti 2021, 18:33

Avery skrev:Är det bara för mig det laggar och bryts hela tiden? Expressens/JPs sändning gick fantastiskt bra men denna går ju inte titta på utan irritation.

Sändningen har hittils fungerat felfritt för mig men nu när jag har sagt det så räknar jag med att det kommer gå utför.
Användarvisningsbild
Goddamn

Inläggav Jompii » 19 augusti 2021, 18:35

Jag gillar det jag sett av Filip Larsson hittils.
Verkar stabil och läser av spelet bra. Jag tycker även att Jesper Kokkonen har sett väldigt energisk och fin ut både mot Västerås senast och även i första perioden idag.

Det känns som att HV71 spelar med en betydligt hårdare och högre press i år än den gångna säsongen. Jagar riktigt fint och vinner ofta tillbaka pucken högt upp i bannan.
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav Kamy » 19 augusti 2021, 18:37

lejacques skrev:Svårt att säga nåt efter första. Men tycker Filip i mål ger ett stabilt intryck. Gillar.

Annars. Kokkonen sa i en intervju med JP att de spelar helt annorlunda jämfört med förra året. Skulle någon kunnig som ser kunna förklara vad HV i allsvenskan gör annorlunda jämfört med fjolårets fiaskogäng?

Ang. Sändningen. Funkar utmärkt för mig.

Största skillnaden som jag kan se är att man inte dumpar puck utan försöker spela sig in istället. Märkte det redan första matchen mot VIK. Håller med om Larsson.

Sändningen funkar felfritt här med.
Kamy

Inläggav Diabolics » 19 augusti 2021, 18:40

jag fattar inte riktigt varför vår ledning väljer att spela mot lhc som träningsmatch.

Jag skäms, jag skäms som en hund för att vi är i HA. Jag skäms så jag inte vet vart jag skall ta vägen när jag möter de få (vääääldigt få) personer jag känner som håller på lhc inför det faktum att vi är sämre än dem, att vi spelar i en serie lägre än dem. Det är så in i helvete jävla pinsamt att jag i de svagare ögonblicken funderar på att skita i detta helt och hållet. Många känner en revanschlusta och sladdar omkring på sociala medier med töntiga slogans som "återtåg" och annat pinsamt. Jag skäms.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav lejacques » 19 augusti 2021, 18:46

Diabolics skrev:jag fattar inte riktigt varför vår ledning väljer att spela mot lhc som träningsmatch.

Jag skäms, jag skäms som en hund för att vi är i HA. Jag skäms så jag inte vet vart jag skall ta vägen när jag möter de få (vääääldigt få) personer jag känner som håller på lhc inför det faktum att vi är sämre än dem, att vi spelar i en serie lägre än dem. Det är så in i helvete jävla pinsamt att jag i de svagare ögonblicken funderar på att skita i detta helt och hållet. Många känner en revanschlusta och sladdar omkring på sociala medier med töntiga slogans som "återtåg" och annat pinsamt. Jag skäms.

Eeeeeexakt min känsla. Det här är lite höjden av förnedring.

Inte ovanligt att allsvenska lag matchar mot SHL-lag under försäsong. Men ändå så sjukt pinsamt. Vi är lilla HV med spelare, som jag skrev tidigare i tråden, som egentligen inte har något i föreningen att göra om det inte varit för fjolårets totalfiasko.

Min känsla för HV just nu är typ. Jag kommer följa er, jag kommer se matcherna. Men kom tillbaka när ni vunnit serien och senare finalen. Fram tills dess är det som kommuniceras utåt och de förändringar som görs, i mina ögon ska väl tilläggas, mest ett försök till att polera en bajskorv.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Windom Earle » 19 augusti 2021, 18:48

Diabolics skrev:jag fattar inte riktigt varför vår ledning väljer att spela mot lhc som träningsmatch.

Ska inte spä på negativ stämning jättemycket, men jag instämmer helt. Vi hade hellre kunnat bjuda in Kärpät eller valfritt Liiga-lag om vi ville matcha mot bättre motståndare än HA-lagen. Hoppas verkligen att HV71 kommer stärkta ur det här.
HV71 är unikt. 1 lag från 2 städer. 3 SM-guld i direkt avgörande match och 4 guldmål i OT. 5 SM-guld på 6 finaler. Dags för att bli första SHL-nykomling som tar SM-guld!
Användarvisningsbild
Windom Earle

Inläggav Diabolics » 19 augusti 2021, 18:51

inte för att våra tröjor är snygga, men helvete vad bajsfula lhc-tröjorna är. Jag skall väl tillägga att oavsett hur mkt jag skäms som hv-supporter just nu så är det inget mot den astronomiska nivå av second hand embarrasment jag har å alla lhc-fans vägnar....
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Pawhlen » 19 augusti 2021, 18:53

Seriöst, höj nivån på era inlägg, jag förstår frustrationen att vi är där vi är och det måste vi acceptera (hur jobbigt det än är)

Vi kan spy galla på dem som satt oss i denna sits hur mycket som helst, det kommer inte förändra något.
Pawhlen

Inläggav Windom Earle » 19 augusti 2021, 18:55

Diabolics skrev:inte för att våra tröjor är snygga, men helvete vad bajsfula lhc-tröjorna är. Jag skall väl tillägga att oavsett hur mkt jag skäms som hv-supporter just nu så är det inget mot den astronomiska nivå av second hand embarrasment jag har å alla lhc-fans vägnar....

Fast jag såg att de hade hittat en undanskymd roll på axeln åt lejonet som ser ut att ha målats i paint på 90-talet. De dräkterna påminde om amerikanska college-lag så jag tyckte det var ett snäpp uppåt. Från 0 till 1 på en skala.
HV71 är unikt. 1 lag från 2 städer. 3 SM-guld i direkt avgörande match och 4 guldmål i OT. 5 SM-guld på 6 finaler. Dags för att bli första SHL-nykomling som tar SM-guld!
Användarvisningsbild
Windom Earle

Inläggav Goddamn » 19 augusti 2021, 18:56

En sak som jag reflekterat över är tempot.
Jag märkte inte det förra säsongen men jag gissar att tempot sjönk allt eftersom.

Här är det full fart som gäller.
Användarvisningsbild
Goddamn

Inläggav Windom Earle » 19 augusti 2021, 18:59

Pawhlen skrev:Seriöst, höj nivån på era inlägg, jag förstår frustrationen att vi är där vi är och det måste vi acceptera (hur jobbigt det än är)

Vi kan spy galla på dem som satt oss i denna sits hur mycket som helst, det kommer inte förändra något.

Jodå titta på Italien, de blev utslagna i VM-kvalet av ett enkelt men effektivt spelande Sverige. Kan tänka mig att italienare inte tog det med måtta. Sen kom gli azzurri tillbaka och vann guld i EM ;)
Användarvisningsbild
Windom Earle

Inläggav Diabolics » 19 augusti 2021, 19:04

lhc är dåliga, det är ändå skönt att se.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Nästa

Återgå till HV71 Matcherna