Tränare 21/22

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tränare 21/22

Inläggav CROHB » 30 april 2021, 22:10

Då hoppas vi på någon spännande nyhet redan under helgen nu när Tommy officiellt är klar.
Är nog stor chans att Stillman blir presenterad i helgen redan, hoppas på det.

Efter aprils många sorger och bedrövelser så börjar de goda nyheterna trilla in från Valborgsmässoafton och framåt.
CROHB

Inläggav Nick » 1 maj 2021, 00:05

CROHB skrev:Då hoppas vi på någon spännande nyhet redan under helgen nu när Tommy officiellt är klar.
Är nog stor chans att Stillman blir presenterad i helgen redan, hoppas på det.

Efter aprils många sorger och bedrövelser så börjar de goda nyheterna trilla in från Valborgsmässoafton och framåt.

Enligt insändaren i jnytt som Kinnell,Halvardsson och Dag Larsson skrivit under så är stillman inte tillfrågad.
Jag vet inte. Men innan jag ser de med egna ögon så väljer jag att lita på deras ord. Tror därför inte de ligger ett skitni stillman ryktet.
För nog borde dom ha hyfsad koll på det?
Så stille kan vi nog glömma. Om nu inte insändaren får tomtarna att vakna vill säga.
Nick

Inläggav Erdball » 1 maj 2021, 13:31

Jag hoppas Samuelsson får vara delaktig i att välja vem som han ska jobba med. Han kanske inte alls drar jämt med Stillman. Vem vet?
Erdball

Inläggav CROHB » 2 maj 2021, 17:55

Problemet är nog inte samarbetet mellan Stillman och Samuelsson, där finns inga problem tvärtom.
Alla som kan historien kan säkert lista ut var ev problem ligger. Samuelsson är en bra person som passar in i nya HV, post Agne/Hult.

Bara hoppas på glada nyheter under kvällen gällande tränarsidan för alla som hoppas på nystart för föreningen på alla möjliga sätt.
CROHB

Inläggav Andersson711 » 2 maj 2021, 17:56

CROHB skrev:Problemet är nog inte samarbetet mellan Stillman och Samuelsson, där finns inga problem tvärtom.
Alla som kan historien kan säkert lista ut var ev problem ligger. Samuelsson är en bra person som passar in i nya HV, post Agne/Hult.

Bara hoppas på glada nyheter under kvällen gällande tränarsidan för alla som hoppas på nystart för föreningen på alla möjliga sätt.

Oj, vad får dig att tro att man skulle släppa något en söndag kväll?
Andersson711
Moderator

Inläggav Weirdo » 2 maj 2021, 17:59

Andersson711 skrev:
CROHB skrev:Problemet är nog inte samarbetet mellan Stillman och Samuelsson, där finns inga problem tvärtom.

:D
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav karl120 » 2 maj 2021, 18:01

”14 minuter” Stillman #14 ;)
Användarvisningsbild
karl120

Inläggav Andersson711 » 2 maj 2021, 18:02

Weirdo skrev:
Andersson711 skrev:

Haha det var det sjukaste! KUNG!!
Andersson711
Moderator

Inläggav CROHB » 2 maj 2021, 18:03

;)
CROHB

Inläggav Goddamn » 2 maj 2021, 18:12

Senast redigerad av Goddamn 2 maj 2021, 18:13, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Goddamn

Inläggav lejacques » 2 maj 2021, 18:12

Gud hör bön.

Otroligt viktig värvning sett ur ett långsiktigt perspektiv.

Välkommen hem, Stille!
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Junior » 2 maj 2021, 18:13

Väldigt skönt att ha tränarsidan klar. Tror den kommer hjälpa till mycket när man ska få hit fler spelare också.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Zico » 2 maj 2021, 18:17

Då är frågan: varför tillfrågades inte Stillman? Eller vad sa dom, Dag Larsson, Bengt Kinell och Bengt Halvardsson? Ibland kan det va bra att låta processen ha sin gång och inte skjuta från höften. Välkommen tillbaka, Stillman och bra jobbat med tränarfrågan, Hult & Co!
Zico

Inläggav CROHB » 2 maj 2021, 18:21

Jag tror man ska läsa Agnes svar på brevet innan man drar slutsatser om Hult och liknande.

Dessa tre som skrev brevet har nog bättre koll än vad vi tror.
CROHB

Inläggav lejacques » 2 maj 2021, 18:22

Tror inte Hult är speciellt delaktig i detta. Stillman lämnade ju efter en konflikt mot just Hult.

Tror mer att Wilander och de som backar honom i bakgrunden ligger bakom detta.

För det Hult gjort nu är att mer eller mindre degradera sin egen roll i föreningen. Jämför med en sekreterare som sköter det administrativa. Gissar att vi fram tills den dag han lämnar kommer ha en sportchef som får en lista av tränarteamet (Stillman har ju ett betydligt bättre tack record som sportchef) och Hult får snällt beta av den i hopp om att få ja av de spelare tränarna vill ha.

Med Stillman i föreningen växte mitt hopp inför säsongen. Jag tror fortfarande att man inte går upp direkt, men däremot väldigt positivt att det blir tränarna, inte Hult, som får sätta sin prägel på lagbygget.

I det långa loppet är det dock ohållbart att ha en svag sportchef. Så Hult måste bort oavsett. Men däremot känner jag att det inte längre är lika brådskande. Räcker gott och väl att han lämnar senast till premiären.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav frippe-borås » 2 maj 2021, 18:35

Stillman kan vara den viktigaste pusselbiten till kommande säsong.
Grymt härligt att han är tillbaka.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav 15:48 » 2 maj 2021, 18:37

Det här var det bästa som kunde hända. Stillman tillbaka betyder att Hult är på utgång. Stillman hade aldrig kommit tillbaka om Hult varit närmsta chef mer än på pappret en kort tid till. Oerhört glad, förhoppningsfull och upprymd nu.
15:48

Inläggav Weirdo » 2 maj 2021, 18:42

Andersson711 skrev:
Weirdo skrev:
Andersson711 skrev:

Haha det var det sjukaste! KUNG!!

Mycket sjuk timing :lol:
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav Zico » 2 maj 2021, 18:44

Jag tror absolut att Hult varit involverad, och säkert uppbackad av Wilander. Oavsett, tycker jag HV har en ytterst kompetent tränarduo. Jag skrev, i samband med uttåget, att det är jätteviktigt att vare sig Agne eller Hult avpolleteras nu. Viktigt att dessa är kvar och tar tag i återuppbyggnaden direkt.

Sen ser jag det som självklart att båda försvinner inom en tremånadersperiod. Jag blev för övrigt ganska trygg under medlemsmötet för ett tag sen av två anledningar.

1. Alla som pratade förstod att "det inte blir en walk in the park" att ta sig tillbaka och att alla verkade förstå att hockeyallsvenskan är en bra och svår liga.

2. Att man mer eller mindre poängterade att huvudtränaren (och nu förmodligen även ass.) kommer att ha stort inflytande på värvningar. Med andra ord....Hult får inte härja fritt.

Detta kan trots allt bli bra i slutändan.
Zico

Inläggav CROHB » 2 maj 2021, 18:55

Jag är ganska säker på att om Hult skulle vara presenterad som en långsiktig lösning som sportchef att vi inte skulle fått se röken av varken Samuelsson eller Stillman i HV71.

Hult och Agne ska ha äran av degraderingen, absolut, men inte av detta och det som sker framåt i klubben.

Gäller att stötta Wilander, och de som backar upp honom, stenhårt framåt på alla möjliga sätt.
CROHB

Inläggav mrnorrland » 2 maj 2021, 18:58

kommer vi ha 1 eller 2 assisterande?
mrnorrland

Inläggav Andersson711 » 2 maj 2021, 18:59

mrnorrland skrev:kommer vi ha 1 eller 2 assisterande?

Bara 1 ass i HA..
Andersson711
Moderator

Inläggav Kamy » 2 maj 2021, 19:00

Bästa nyheten på flera år! Vilken underbarg helg! Sammen och Stille in, pastorn väck! Nu börjar jag se ljuset i tunneln igen, fast denna gång inte "ett tåg som kommer farande i 200km/h" ;)
Kamy

Inläggav 15:48 » 2 maj 2021, 19:19

CROHB skrev:Jag är ganska säker på att om Hult skulle vara presenterad som en långsiktig lösning som sportchef att vi inte skulle fått se röken av varken Samuelsson eller Stillman i HV71.

Hult och Agne ska ha äran av degraderingen, absolut, men inte av detta och det som sker framåt i klubben.

Gäller att stötta Wilander, och de som backar upp honom, stenhårt framåt på alla möjliga sätt.

+1
15:48

Inläggav Alden » 2 maj 2021, 22:03

Börjar ju äntligen komma lite positiva nyheter.

Med Stillman och Samuelsson kommer det förmodligen underlätta att värva lite spelare av högre klass med.
Riktigt "nice" att tränar teamet är klar och att de lyckats få in dessa namn.
Alden

Inläggav justus3 » 2 maj 2021, 22:15

Zico skrev:Jag tror absolut att Hult varit involverad, och säkert uppbackad av Wilander. Oavsett, tycker jag HV har en ytterst kompetent tränarduo. Jag skrev, i samband med uttåget, att det är jätteviktigt att vare sig Agne eller Hult avpolleteras nu. Viktigt att dessa är kvar och tar tag i återuppbyggnaden direkt.

Sen ser jag det som självklart att båda försvinner inom en tremånadersperiod. Jag blev för övrigt ganska trygg under medlemsmötet för ett tag sen av två anledningar.

1. Alla som pratade förstod att "det inte blir en walk in the park" att ta sig tillbaka och att alla verkade förstå att hockeyallsvenskan är en bra och svår liga.

2. Att man mer eller mindre poängterade att huvudtränaren (och nu förmodligen även ass.) kommer att ha stort inflytande på värvningar. Med andra ord....Hult får inte härja fritt.

Detta kan trots allt bli bra i slutändan.

Delar din analys!
Detta kan man ju inte annat se en ytterliggare försvagning av sittande sportchef, han är nu så "vingklippt" att han inte kan flyga.
Hoppas alla på det kan inse detta snart och inte lägga en massa negativenergi på något som snart är en icke fråga.

Jag hoppas att vi snart får se lite nytt och fräscht också tror inte bara att man kan köra med "återvining" .
Användarvisningsbild
justus3

Inläggav mondrian » 2 maj 2021, 23:02

CROHB skrev:Jag är ganska säker på att om Hult skulle vara presenterad som en långsiktig lösning som sportchef att vi inte skulle fått se röken av varken Samuelsson eller Stillman i HV71.

Så du menar på största allvar att det är Anders Wilander som ligger bakom tillsättandet av Samuelsson och Stillman? Vad jag förstått har han varit adjungerad vid ett par styrelsemöten och är valberedningens förslag till ny styrelseordförande som ska tillsättas i mitten på Juni.

Och varför gäller det att stötta Wilander och de som backar honom "stenhårt framåt på alla möjliga sätt".Vilka är de personerna? Finns det falanger och grupperingar här? Förklara gärna hur du tänker för jag förstår inte?

Däremot förstår jag att Agne och Hult har fått av den nuvarande styrelsen i uppdrag att så snart de bara kan få ihop en organisation kring A-laget, och det tycker jag de har lyckats med så här långt och ska naturligtvis ha äran och all cred för det.
mondrian

Inläggav shitkicker » 2 maj 2021, 23:03

Zico skrev:Jag tror absolut att Hult varit involverad, och säkert uppbackad av Wilander. Oavsett, tycker jag HV har en ytterst kompetent tränarduo. Jag skrev, i samband med uttåget, att det är jätteviktigt att vare sig Agne eller Hult avpolleteras nu. Viktigt att dessa är kvar och tar tag i återuppbyggnaden direkt.

Är du säker på att det är så det har gått till då?
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav shitkicker » 2 maj 2021, 23:06

mondrian skrev:

Så du menar på största allvar att det är Anders Wilander som ligger bakom tillsättandet av Samuelsson och Stillman? Vad jag förstått har han varit adjungerad vid ett par styrelsemöten och är valberedningens förslag till ny styrelseordförande som ska tillsättas i mitten på Juni.

Och varför gäller det att stötta Wilander och de som backar honom "stenhårt framåt på alla möjliga sätt".Vilka är de personerna? Finns det falanger och grupperingar här? Förklara gärna hur du tänker för jag förstår inte?

Däremot förstår jag att Agne och Hult har fått av den nuvarande styrelsen i uppdrag att så snart de bara kan få ihop en organisation kring A-laget, och det tycker jag de har lyckats med så här långt och ska naturligtvis ha äran och all cred för det.

Det kanske ligger nånstans mitt emellan. Sen undrar jag vad du har för belägg som gör din version mer sann än den andra? Och en annan sak - varför skulle Wilander ens blandas in i det här skedet om det inte fanns någon mening med det? Att han, trots att han inte är vald än, är med på dessa möten är väl för att han ska vara med och påverka den framtida organisationen?
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav lejacques » 2 maj 2021, 23:13

Vi kan väl säga så här.

Rekryteringen av Tommy Samuelsson och Stillman går emot allt vad Hult tidigare stått för. För det första att värva en huvudtränare helt utifrån. Sedan Hult tog över har HV haft nån idiotisk successionsordning där man hela tiden lyft upp den assisterande tränaren. För det andra. Stillman lämnade HV efter meningsskiljaktigheter med Hult och Davidsson. Han valde att ställa sig bakom AJ. Hult väljer alltså plötsligt, från ingenstans, att ta tillbaka en del av det han tidigare gått emot.

Så varför detta? Jag ser två olika scenarion.

1) det går visst att lära gamla hundar att sitta. Det tog bara Hult sju år att inse sina misstag.

2) Hult har för första gången press på sig att bryta det mönster han själv skapat. Var påtryckningarna kommer ifrån vet vi ju inte. Men inte helt orimligt att den styrelseordförande som föreslås är involverad.

Två möjliga scenarion. Som Shitkicker skriver kan det kanske vara nåt däremellan. Men jag tror ändå det lutar mer åt 2, av den enkla anledning att det HV gör nu är liksom rakt motsatt till hur Hult opererar.

Sen vill jag bara tillägga att en styrelse, klubbordförande, till och med sponsorer faktiskt kan köra över sin sportchef. Kolla bara Brynäs som gick över Sundlövs huvud och kickade tränare och med det räddade klubben kvar i SHL. Det är inte första gången i historien det hänt att en sportchef körs över, och inte heller den sista. Så varför skulle inte så kunna vara fallet i HV?
Användarvisningsbild
lejacques

FöregåendeNästa

Återgå till HV71