Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
CROHB skrev:Då hoppas vi på någon spännande nyhet redan under helgen nu när Tommy officiellt är klar.
Är nog stor chans att Stillman blir presenterad i helgen redan, hoppas på det.
Efter aprils många sorger och bedrövelser så börjar de goda nyheterna trilla in från Valborgsmässoafton och framåt.
CROHB skrev:Problemet är nog inte samarbetet mellan Stillman och Samuelsson, där finns inga problem tvärtom.
Alla som kan historien kan säkert lista ut var ev problem ligger. Samuelsson är en bra person som passar in i nya HV, post Agne/Hult.
Bara hoppas på glada nyheter under kvällen gällande tränarsidan för alla som hoppas på nystart för föreningen på alla möjliga sätt.
Andersson711 skrev:CROHB skrev:Problemet är nog inte samarbetet mellan Stillman och Samuelsson, där finns inga problem tvärtom.
Alla som kan historien kan säkert lista ut var ev problem ligger. Samuelsson är en bra person som passar in i nya HV, post Agne/Hult.
Bara hoppas på glada nyheter under kvällen gällande tränarsidan för alla som hoppas på nystart för föreningen på alla möjliga sätt.
Oj, vad får dig att tro att man skulle släppa något en söndag kväll?
Weirdo skrev:Andersson711 skrev:CROHB skrev:Problemet är nog inte samarbetet mellan Stillman och Samuelsson, där finns inga problem tvärtom.
Andersson711 skrev:Weirdo skrev:Andersson711 skrev:
Haha det var det sjukaste! KUNG!!
mrnorrland skrev:kommer vi ha 1 eller 2 assisterande?
CROHB skrev:Jag är ganska säker på att om Hult skulle vara presenterad som en långsiktig lösning som sportchef att vi inte skulle fått se röken av varken Samuelsson eller Stillman i HV71.
Hult och Agne ska ha äran av degraderingen, absolut, men inte av detta och det som sker framåt i klubben.
Gäller att stötta Wilander, och de som backar upp honom, stenhårt framåt på alla möjliga sätt.
Zico skrev:Jag tror absolut att Hult varit involverad, och säkert uppbackad av Wilander. Oavsett, tycker jag HV har en ytterst kompetent tränarduo. Jag skrev, i samband med uttåget, att det är jätteviktigt att vare sig Agne eller Hult avpolleteras nu. Viktigt att dessa är kvar och tar tag i återuppbyggnaden direkt.
Sen ser jag det som självklart att båda försvinner inom en tremånadersperiod. Jag blev för övrigt ganska trygg under medlemsmötet för ett tag sen av två anledningar.
1. Alla som pratade förstod att "det inte blir en walk in the park" att ta sig tillbaka och att alla verkade förstå att hockeyallsvenskan är en bra och svår liga.
2. Att man mer eller mindre poängterade att huvudtränaren (och nu förmodligen även ass.) kommer att ha stort inflytande på värvningar. Med andra ord....Hult får inte härja fritt.
Detta kan trots allt bli bra i slutändan.
CROHB skrev:Jag är ganska säker på att om Hult skulle vara presenterad som en långsiktig lösning som sportchef att vi inte skulle fått se röken av varken Samuelsson eller Stillman i HV71.
Hult och Agne ska ha äran av degraderingen, absolut, men inte av detta och det som sker framåt i klubben.
Gäller att stötta Wilander, och de som backar upp honom, stenhårt framåt på alla möjliga sätt.
Zico skrev:Jag tror absolut att Hult varit involverad, och säkert uppbackad av Wilander. Oavsett, tycker jag HV har en ytterst kompetent tränarduo. Jag skrev, i samband med uttåget, att det är jätteviktigt att vare sig Agne eller Hult avpolleteras nu. Viktigt att dessa är kvar och tar tag i återuppbyggnaden direkt.
mondrian skrev:CROHB skrev:Jag är ganska säker på att om Hult skulle vara presenterad som en långsiktig lösning som sportchef att vi inte skulle fått se röken av varken Samuelsson eller Stillman i HV71.
Så du menar på största allvar att det är Anders Wilander som ligger bakom tillsättandet av Samuelsson och Stillman? Vad jag förstått har han varit adjungerad vid ett par styrelsemöten och är valberedningens förslag till ny styrelseordförande som ska tillsättas i mitten på Juni.
Och varför gäller det att stötta Wilander och de som backar honom "stenhårt framåt på alla möjliga sätt".Vilka är de personerna? Finns det falanger och grupperingar här? Förklara gärna hur du tänker för jag förstår inte?
Däremot förstår jag att Agne och Hult har fått av den nuvarande styrelsen i uppdrag att så snart de bara kan få ihop en organisation kring A-laget, och det tycker jag de har lyckats med så här långt och ska naturligtvis ha äran och all cred för det.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster