#Agne Bengtsson

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: #Agne Bengtsson

Inläggav lejacques » 18 april 2021, 13:07

Han är väl vald som ordförande eftersom han är klubbdirektör i HV?

Svårt att se hur man ska vilja ha en ordförande som är helt frånkopplad elithockeyn.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Herkie82 » 18 april 2021, 13:30

lejacques skrev:Han är väl vald som ordförande eftersom han är klubbdirektör i HV?

Svårt att se hur man ska vilja ha en ordförande som är helt frånkopplad elithockeyn.

Där har du iof en poäng men får han kickan från HV kanske de väljer att behålla han ändå. Åtminstone ett tag till så de får till en lämplig ersättare.
Herkie82

Inläggav Erdball » 27 april 2021, 13:09

Agne gjorde totalt bort sig att ge Hult förlängt med tre år och sen inte hanterat krisen detta år, kommer kosta honom jobbet. Men vad som skrivs här på forumet är patetiskt.
Erdball

Inläggav CROHB » 27 april 2021, 15:53

Erdball skrev:Agne gjorde totalt bort sig att ge Hult förlängt med tre år och sen inte hanterat krisen detta år, kommer kosta honom jobbet. Men vad som skrivs här på forumet är patetiskt.

Vissa övertramp här och där kanske skrivna i affekt visst men kalla det som skrivs här överlag för patetiskt....

Är ju så otroligt många skäl till att han borde fått gå tidigare så kan tycka han kommit billigt undan kritik faktiskt.

Klubbdirektör som lett denna tidigare maktfaktor rakt ner i allsvenskan. Största fiaskot i svensk hockeys historia kan jag tänka mig detta är då detta skett över en säsong och inte en enskild match.
CROHB

Inläggav Diabolics » 27 april 2021, 16:13

Erdball skrev:Agne gjorde totalt bort sig att ge Hult förlängt med tre år och sen inte hanterat krisen detta år, kommer kosta honom jobbet. Men vad som skrivs här på forumet är patetiskt.

Jag vill inte skriva något på din näsa, men du får gärna redogöra för vad, förutom det ovan nämnda övertramp, som är patetiskt?
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Erdball » 29 april 2021, 20:09

Diabolics skrev:
Erdball skrev:Jag vill inte skriva något på din näsa, men du får gärna redogöra för vad, förutom det ovan nämnda övertramp, som är patetiskt?

Även inlägget efter, men det som jag vänder mig mot är att det får ligga kvar trots påpekande.
Förstår att Hv valde att klippa kontakten med forumet.
Erdball

Inläggav CROHB » 1 maj 2021, 20:22

När Agne beskriver vad som kommer att hända HV71 om han lämnar nu är skrämmande likt det Florentino Perez, president i Real Madrid, säger kommer hända om inte Super League blir verklighet.

Agne pratar om kaos och annat och Perez om fotbollens död, väldigt lika är dessa två verklighetsfrånvända gentlemän. Det de båda glömmer är att problemen de har är självförvållade av främst dem själva och att de inte är kapabla att lösa dem själva.

Super Leauge lyckades ju fansen stoppa genom att ena sig och gå ihop och tydligt visa att man inte kommer att acceptera de vansinniga planerna.

Vad som händer i HV återstår att se och hur stort tryck supportrarna lyckas skapa för att få till en förändring och rädda föreningen.
CROHB

Inläggav magnus b » 1 maj 2021, 21:20

Ta detta rykte med en stor nypa salt. För det kommer inte genom mina vanliga källor. Men Agne har styrt lite väl mycket i HV. Haft fingrarna i spelsystem, nyförvärv etc. Bakbundit Hult och #76, de har lagt fram spelarförslag som Agne sen bestämt. Så Agne har enligt detta rykte haft väldigt stor del i all skit.

Samma källa berättade att Samuelsson accepterade jobbet pga att man gick med på en massa krav han hade om hur sporten ska styras. HV kommer ställa ett SHL lag på isen nästa år i HA. Att höra detta kändes bra.

Som sagt detta är ett rykte som jag inte kan bestämma sanningshalten på. Jag delger bara vad jag hört.

Efter årsmötet i Juli kan jag berätta vem min vanliga källa är. Go figure ;)
magnus b

Inläggav CROHB » 1 maj 2021, 21:59

magnus b skrev:Ta detta rykte med en stor nypa salt. För det kommer inte genom mina vanliga källor. Men Agne har styrt lite väl mycket i HV. Haft fingrarna i spelsystem, nyförvärv etc. Bakbundit Hult och #76, de har lagt fram spelarförslag som Agne sen bestämt. Så Agne har enligt detta rykte haft väldigt stor del i all skit.

Samma källa berättade att Samuelsson accepterade jobbet pga att man gick med på en massa krav han hade om hur sporten ska styras. HV kommer ställa ett SHL lag på isen nästa år i HA. Att höra detta kändes bra.

Som sagt detta är ett rykte som jag inte kan bestämma sanningshalten på. Jag delger bara vad jag hört.

Kanske hade gått ännu sämre om han inte lagt sig i och styrt upp allting. ;)

Låter ju helt sjukt om Agne blandat sig i spelsystem men i denna klubben verkar allting möjligt.

Han har ju en son i Rögle och en son är väl målvaktstränare för HVs damlag, apropå Ekelund, dessutom släkt med Jesper Fast så kanske är en fena på spelsystem efter alla släktmiddagar.
CROHB

Inläggav Quila » 1 maj 2021, 23:53

magnus b skrev:Ta detta rykte med en stor nypa salt. För det kommer inte genom mina vanliga källor. Men Agne har styrt lite väl mycket i HV. Haft fingrarna i spelsystem, nyförvärv etc. Bakbundit Hult och #76, de har lagt fram spelarförslag som Agne sen bestämt. Så Agne har enligt detta rykte haft väldigt stor del i all skit.

Det där kan inte stämma. Agne har gjort många fel, men blandat sig i spelsystem, eller nyförvärv, nej det kan vi inte lägga på Agnes samvete.
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav Sir Ward » 2 maj 2021, 00:29

Agne har definitivt inte pysslat med varken spelsystem eller nyförvärv.
Desinformation.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Quila » 2 maj 2021, 23:39

Skärpning i tråden! Alldeles för mycket spekulationer utan substans för att detta ska vara okej. Rensning pågår.
Quila
Moderator

Inläggav Sir Ward » 2 maj 2021, 23:58

Quila skrev: Skärpning i tråden! Alldeles för mycket spekulationer utan substans för att detta ska vara okej. Rensning pågår.

Så ni bestämde att radera halva trådens inlägg? Inkl mina, fan ett rån.

Jaja, har ju själv varit moderator i typ 8 år och hade gjort samma sak. 1-0 till dig Quila ;)
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Quila » 3 maj 2021, 00:01

Sir Ward skrev:
Quila skrev: Skärpning i tråden! Alldeles för mycket spekulationer utan substans för att detta ska vara okej. Rensning pågår.

Så ni bestämde att radera halva trådens inlägg? Inkl mina, fan ett rån.

Jaja, har ju själv varit moderator i typ 8 år och hade gjort samma sak. 1-0 till dig Quila ;)

Ja, det fick bli så. Alldeles för låg nivå för att det skulle vara acceptabelt. Nu tar vi nya tag, så jobba på Sir.
Quila
Moderator

Inläggav frippe-borås » 3 maj 2021, 00:03

Att man hör från källor att det finns personer som spelar på sin makt ska alltså skyddas?

Snacka om skärpning.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Quila » 3 maj 2021, 00:37

Källor finns överallt och säger någon att det är julafton imorgon, så är det också en källa. Källgranskning är också bra. Eller källor som med säkerhet kan bekräfta/dementera. Oberoende av varandra. Vi har på fötter så det räcker i detta fall så till den grad att vi definitivt kan stryka spekulationerna om att Agne haft påverkan i spelsystem och nyförvärv.

Inget illa menat och är övertygad om att så inte var magnusb:s intentioner heller när han skrev inlägget om att ta detta med en stor nypa salt.
Quila
Moderator

Inläggav CROHB » 9 maj 2021, 16:08

Michael Campese klubbdirektör i Brynäs ryktas få sparken i veckan. Han lyckades med genidraget att ta in Boumedienne / Ekman utan sportchefens vetskap och Brynäs lyckades stanna kvar i SHL troligen pga detta. Handlingskraft vid rätt tillfälle minst sagt. Som om att Agne slänger in typ Ulf Dahlén och Fredrik Olausson i HV båset veckan innan kvalet utan Hults vetskap och HV hänger kvar, ett genidrag de luxe.

Då var det ju ett ännu större fiasko att HV hamnade i Play Out än Brynäs.
Trots det får han, Campese, sparken från Brynäs, just saying.
CROHB

Inläggav mondrian » 9 maj 2021, 18:07

CROHB skrev:Michael Campese klubbdirektör i Brynäs ryktas få sparken i veckan. Han lyckades med genidraget att ta in Boumedienne / Ekman utan sportchefens vetskap och Brynäs lyckades stanna kvar i SHL troligen pga detta. Handlingskraft vid rätt tillfälle minst sagt. Som om att Agne slänger in typ Ulf Dahlén och Fredrik Olausson i HV båset veckan innan kvalet utan Hults vetskap och HV hänger kvar, ett genidrag de luxe.

Vad vet du om orsakerna till att Campese möjligen får sparken, just asking?
Rätt trött på ditt gnäll om Agne o Hult, just saying.
mondrian

Inläggav CROHB » 9 maj 2021, 18:44

Resultaten för Brynäs kan man ju gissa kan vara en påverkande faktor.

Gnäll och gnäll, är ju mer resultaten av deras gärning jag inte tycker berättigar att de ska vara kvar.

Du får gärna tycka att de förtjänat att få fortsatt förtroende trots degraderingen, jag nöjer mig med att inte hålla med dig men tycker att det är OK att du försvarar dem utan att uttrycka mig omoget.
CROHB

Inläggav Diabolics » 9 maj 2021, 19:08

mondrian skrev:
CROHB skrev:Michael Campese klubbdirektör i Brynäs ryktas få sparken i veckan. Han lyckades med genidraget att ta in Boumedienne / Ekman utan sportchefens vetskap och Brynäs lyckades stanna kvar i SHL troligen pga detta. Handlingskraft vid rätt tillfälle minst sagt. Som om att Agne slänger in typ Ulf Dahlén och Fredrik Olausson i HV båset veckan innan kvalet utan Hults vetskap och HV hänger kvar, ett genidrag de luxe.

Vad vet du om orsakerna till att Campese möjligen får sparken, just asking?
Rätt trött på ditt gnäll om Agne o Hult, just saying.

Mondrian: tills du har bidragit till en lika nyanserad analys som de du kritiserar så tycker jag att du skall hålla en lite lägre profil. Än så länge har du bara bidragit med gnäll, riktat åt skribenter, här på forumet.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Erdball » 9 maj 2021, 19:59

Han fick nog inte sparken för att de höll sig kvar. Det stormar ganska kraftigt runt Brynäs och har gjort den senaste tiden så det var väll bara frågan om han skulle lämna självmant eller få sparken. Så det känns lite of topic i Agnes tråd. De spelar inte riktigt i samma division. Sen håller jag med dig i sak om att Agne ska bort.
Erdball

Inläggav justus3 » 27 maj 2021, 12:24

Tycker rent allmänt att Hv´s organisation är otydlig. Vi har alltså en klubbdirektör som tydligen ska ha någon form av sportliga uppgifter. Varför då?
Vi har en som kallar sig General Manager? , vad gör denna person??

Det är väl bättre att GM har det sportliga ansvaret och anställer sportchef osv. Hela idrottsvärlden funkar ju på det sättet men inte i Husqvarna Garden??

Klubbdirektören kan ägna sig åt andra saker som hen är bättre på.
Användarvisningsbild
justus3

Inläggav Diabolics » 27 maj 2021, 12:33

justus3 skrev:Klubbdirektören kan ägna sig åt andra saker som hen är bättre på.

Helst i en bransch som inte innefattar ishockey i någon form.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav HV-supportern » 27 maj 2021, 12:43

Denny Eriksson var både klubbdirektör och sportchef. Det funkade alldeles utmärkt.
HV-supportern

Inläggav justus3 » 27 maj 2021, 12:54

HV-supportern skrev:Denny Eriksson var både klubbdirektör och sportchef. Det funkade alldeles utmärkt.

Denny åt, sov, skett och jobbade dygnet runt. Det funkar inte så idag.
Användarvisningsbild
justus3

Inläggav HV-supportern » 27 maj 2021, 13:13

justus3 skrev:Denny åt, sov, skett och jobbade dygnet runt. Det funkar inte så idag.

Jo, så är det ju. Men idag har det gått för långt åt andra hållet istället. Det är lite väl många befattningar när man säkert skulle kunna slå ihop vissa tjänster. Här är i alla fall svaret på vad en GM gör i HV: https://www.hv71.se/artikel/qfhhainrz-3 ... -sportchef
HV-supportern

Inläggav shitkicker » 2 augusti 2021, 19:16

Good riddance! Kommer aldrig att vara saknad och kommer alltid bli ihågkommen som en av de personligen ansvariga för HVs totala förfall! Hoppas aldrig att jag får se dig i föreningen igen i någon form eller roll.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Nutarviguld » 3 augusti 2021, 14:24

shitkicker skrev:Good riddance! Kommer aldrig att vara saknad och kommer alltid bli ihågkommen som en av de personligen ansvariga för HVs totala förfall! Hoppas aldrig att jag får se dig i föreningen igen i någon form eller roll.

+1 lägg gärna till Hult där med dock
Nutarviguld

Föregående

Återgå till HV71