Herkie82 skrev:lejacques skrev:Haha. Snyggt spanat ändå! Men du som gillar att scouta spelare. Du tycker han är ett intressant namn?
Själv tycker jag Svensson tillhör en av allsvenskans bästa backar. Var grym i Almtuna och vad jag hört från Timråfans så är de mer än nöjda med honom.
Jag får säga pass. De spelare jag brukar rekommendera i sillytrådarna inför och under säsongen är spelare jag själv sett live en eller flera gånger. Nu har jag iof sett Svensson spela när han var i Almtuna och jag var i Uppsala på jobb men det var många år sen (2015) men att ta in han som en breddback tror jag kan vara nått. När jag såg han på stationen så är min bedöming att han är i god fysisk kondition och nog orkar vara en rätt jobbig back att möta. Han har alltid presterat bra siffror i allsvenskan även när Almtuna var dundersämst.
En förstärkning nu för att bredda backuppsättningen? Ja varför inte. Beroende på Wiliamssons skada så är han en bra ersättare.
I det långa loppet? Njaeee han är 32 och hade han varit tillräckligt bra för SHL så hade nog nått av de sämre lagen snappat upp han redan.
Realistisk? Njaeeee Timrå krigar om att gå upp och är nog inte sugen på att släppa en av sina bättre backar.
Jag tror vår breddback kommer komma från något lag som inte har nått att spela för och har ekonomiska problem. Varför inte en till från JYP? Fråga Miska vem han tycker är en lämplig back i JYP. Är det en uttalad breddback så finns det gott om såna i de lagen som ligger dåligt till i Liiga.
Ja, nej. Svensson är ju inte ett namn för framtiden. Och som du säger Timrå siktar på att gå upp, och där är Svensson nog en viktig pusselbit i deras backbygge.
Men sen är det ju en liten personlig dröm jag haft i många år att se Svensson i HV-tröjan. Förstår inte riktigt varför han aldrig varit aktuell för SHL. Sjukt underskattad spelare som sällan får de stora rubrikerna. Och det är kanske just därför.
Ah, att kolla mot Finland känns mer realistiskt. Vi söker en spelare som kan spela upp till 10 min per match, men framför allt peta Emil Johansson. Borde inte vara så svårt att hitta den spelaren.