Silly season 20/21: Spelardrömmar

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Silly season 20/21: Spelardrömmar

Inläggav lejacques » 8 februari 2021, 16:03

Herkie82 skrev:
lejacques skrev:Haha. Snyggt spanat ändå! Men du som gillar att scouta spelare. Du tycker han är ett intressant namn?

Själv tycker jag Svensson tillhör en av allsvenskans bästa backar. Var grym i Almtuna och vad jag hört från Timråfans så är de mer än nöjda med honom.

Jag får säga pass. De spelare jag brukar rekommendera i sillytrådarna inför och under säsongen är spelare jag själv sett live en eller flera gånger. Nu har jag iof sett Svensson spela när han var i Almtuna och jag var i Uppsala på jobb men det var många år sen (2015) men att ta in han som en breddback tror jag kan vara nått. När jag såg han på stationen så är min bedöming att han är i god fysisk kondition och nog orkar vara en rätt jobbig back att möta. Han har alltid presterat bra siffror i allsvenskan även när Almtuna var dundersämst.

En förstärkning nu för att bredda backuppsättningen? Ja varför inte. Beroende på Wiliamssons skada så är han en bra ersättare.

I det långa loppet? Njaeee han är 32 och hade han varit tillräckligt bra för SHL så hade nog nått av de sämre lagen snappat upp han redan.

Realistisk? Njaeeee Timrå krigar om att gå upp och är nog inte sugen på att släppa en av sina bättre backar.

Jag tror vår breddback kommer komma från något lag som inte har nått att spela för och har ekonomiska problem. Varför inte en till från JYP? Fråga Miska vem han tycker är en lämplig back i JYP. Är det en uttalad breddback så finns det gott om såna i de lagen som ligger dåligt till i Liiga.

Ja, nej. Svensson är ju inte ett namn för framtiden. Och som du säger Timrå siktar på att gå upp, och där är Svensson nog en viktig pusselbit i deras backbygge.

Men sen är det ju en liten personlig dröm jag haft i många år att se Svensson i HV-tröjan. Förstår inte riktigt varför han aldrig varit aktuell för SHL. Sjukt underskattad spelare som sällan får de stora rubrikerna. Och det är kanske just därför.

Ah, att kolla mot Finland känns mer realistiskt. Vi söker en spelare som kan spela upp till 10 min per match, men framför allt peta Emil Johansson. Borde inte vara så svårt att hitta den spelaren.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Gogo » 8 februari 2021, 16:12

Såg en Tweet idag från ngn som tweetade ut filip cederqvist till hv71 innan det blev officiellt. tecken på ny back snart?Såg dock att Tingsryd verkar ha backkris så kanske inte så sanolikt
https://twitter.com/Morkraddaren/status ... 9733297152
Gogo

Inläggav Nutarviguld » 8 februari 2021, 16:15

Herkie82 skrev:EP scoutning säger följande lite snabbt

Elmeri Eronen https://www.eliteprospects.com/player/5 ... eri-eronen

HPK ligger toksist och karln har riktigt bra stats.

30 matcher, 18 poäng och +2 tycker jag är jäkligt bra siffror i seriens sämsta lag.

*Edit

Går dessutom att göra en kombodeal för att få Eronen samt antingen Voutilainen eller Laurikainen som målvaktsvärvning.

Även om jag hellre hade fått någon med AHL eller KHL bakom sig så ser det lovande ut där absolut.
Hade Hult värvat Eronen nu så hade det ändå vart över min förväntan för vad som komma skall
Nutarviguld

Inläggav Nutarviguld » 8 februari 2021, 16:17

DocSeverinsen skrev:Tror inte problemet ligger hos HV utan hos Martin. Även om HV skulle vara villiga och Martin skulle platsa som breddspelare, tror jag inte att Martin är intresserad. Känner inte honom personligen så kan inte uttala mig tvärsäkert, utan mest en känsla utifrån turerna som varit efter att Martin inte fick förlängt i våras.

Jag har hört från en källa som jag skulle ranka 95% säker att det inte finns en chans att Martin återvänder till Hv under Johan X2.
Nutarviguld

Inläggav Herkie82 » 8 februari 2021, 16:23

lejacques skrev:
Herkie82 skrev:
lejacques skrev:Haha. Snyggt spanat ändå! Men du som gillar att scouta spelare. Du tycker han är ett intressant namn?

Själv tycker jag Svensson tillhör en av allsvenskans bästa backar. Var grym i Almtuna och vad jag hört från Timråfans så är de mer än nöjda med honom.

Jag får säga pass. De spelare jag brukar rekommendera i sillytrådarna inför och under säsongen är spelare jag själv sett live en eller flera gånger. Nu har jag iof sett Svensson spela när han var i Almtuna och jag var i Uppsala på jobb men det var många år sen (2015) men att ta in han som en breddback tror jag kan vara nått. När jag såg han på stationen så är min bedöming att han är i god fysisk kondition och nog orkar vara en rätt jobbig back att möta. Han har alltid presterat bra siffror i allsvenskan även när Almtuna var dundersämst.

En förstärkning nu för att bredda backuppsättningen? Ja varför inte. Beroende på Wiliamssons skada så är han en bra ersättare.

I det långa loppet? Njaeee han är 32 och hade han varit tillräckligt bra för SHL så hade nog nått av de sämre lagen snappat upp han redan.

Realistisk? Njaeeee Timrå krigar om att gå upp och är nog inte sugen på att släppa en av sina bättre backar.

Jag tror vår breddback kommer komma från något lag som inte har nått att spela för och har ekonomiska problem. Varför inte en till från JYP? Fråga Miska vem han tycker är en lämplig back i JYP. Är det en uttalad breddback så finns det gott om såna i de lagen som ligger dåligt till i Liiga.

Ja, nej. Svensson är ju inte ett namn för framtiden. Och som du säger Timrå siktar på att gå upp, och där är Svensson nog en viktig pusselbit i deras backbygge.

Men sen är det ju en liten personlig dröm jag haft i många år att se Svensson i HV-tröjan. Förstår inte riktigt varför han aldrig varit aktuell för SHL. Sjukt underskattad spelare som sällan får de stora rubrikerna. Och det är kanske just därför.

Ah, att kolla mot Finland känns mer realistiskt. Vi söker en spelare som kan spela upp till 10 min per match, men framför allt peta Emil Johansson. Borde inte vara så svårt att hitta den spelaren.

Är väl inte så konstigt om du tycker så, karln har ju bra skägg lixom.

Jag hade iallafall blickat åt Finland för det känns dels realistiskt och där får vi spelare som redan är igång. I en säsong utan publik så lär många lag vara öppna för att minska kostnader. Ska vi värva från stängda ligor så har vi mer eller mindre bara tre att välja på, Liiga, KHL och DEL. DEL är idag inget alternativ då de mer eller mindre precis börjat säsongen och inget lag är sugen på att släppa någon förutom kanske Krefeld som gör som de alltid brukar och brottas med ekonomin.

Nä vafan, bredda med en finne till. Just HPK kan vara bra då man kanske kan få en paketdeal där.
Herkie82

Inläggav Herkie82 » 8 februari 2021, 16:26

Nutarviguld skrev:

30 matcher, 18 poäng och +2 tycker jag är jäkligt bra siffror i seriens sämsta lag.

*Edit

Går dessutom att göra en kombodeal för att få Eronen samt antingen Voutilainen eller Laurikainen som målvaktsvärvning.

Även om jag hellre hade fått någon med AHL eller KHL bakom sig så ser det lovande ut där absolut.
Hade Hult värvat Eronen nu så hade det ändå vart över min förväntan för vad som komma skall

Jo vi måste se på det lite med nyktra ögon med. Vi kan nog inte räkna med att toppspelare vill komma till oss i den sitsen vi är i men jag tycker fortfarande att det duger med att höja lägsta nivån. Kan vi inte få det bästa så kan vi ta det som är tillräckligt bra. Vi får värva spelare från ishockeyns biltema typ.
Herkie82

Inläggav lejacques » 8 februari 2021, 16:37

Herkie82 skrev:
Nutarviguld skrev:

*Edit

Jo vi måste se på det lite med nyktra ögon med. Vi kan nog inte räkna med att toppspelare vill komma till oss i den sitsen vi är i men jag tycker fortfarande att det duger med att höja lägsta nivån. Kan vi inte få det bästa så kan vi ta det som är tillräckligt bra. Vi får värva spelare från ishockeyns biltema typ.

Från hockeyns biltema :lol: Säger så mycket om spelarna vi vill peta... Hockeyns Ullared?
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Nutarviguld » 8 februari 2021, 16:38

Herkie82 skrev:
Nutarviguld skrev:

*Edit

Haha jag förstår vad du menar men så svarar jag med, Donovan? Murray? Illomäki? Dom hittade vi inte på Biltema
Nutarviguld

Inläggav Herkie82 » 8 februari 2021, 16:44

Nutarviguld skrev:Haha jag förstår vad du menar men så svarar jag med, Donovan? Murray? Illomäki? Dom hittade vi inte på Biltema

Nä men de är lite i kategorin att halka på ett bananskal och landa på en spelare. Milwaukee drog sig ur AHL, Riga ville ha en anledning att kicka Murray och Ilomäki var säkert redan klar till nästa säsong och Hv pynta en slant för att få han redan nu.

Så nä vi hittade dem inte på biltema men jag tycker vi hade lite flax med Donovan och Murray iallafall :D
Herkie82

Inläggav Nutarviguld » 8 februari 2021, 16:45

Herkie82 skrev:
Nutarviguld skrev:Haha jag förstår vad du menar men så svarar jag med, Donovan? Murray? Illomäki? Dom hittade vi inte på Biltema

Nä men de är lite i kategorin att halka på ett bananskal och landa på en spelare. Milwaukee drog sig ur AHL, Riga ville ha en anledning att kicka Murray och Ilomäki var säkert redan klar till nästa säsong och Hv pynta en slant för att få han redan nu.

Så nä vi hittade dem inte på biltema men jag tycker vi hade lite flax med Donovan och Murray iallafall :D

Mjo kanske ligger lite i det, samtidigt så fanns det fler spelare i Milwaukee som ett exempel.
Nutarviguld

Inläggav Herkie82 » 8 februari 2021, 17:40

Nutarviguld skrev:
Herkie82 skrev:

Mjo kanske ligger lite i det, samtidigt så fanns det fler spelare i Milwaukee som ett exempel.

Det gör det garanterat och just Milwaukee var en kandidat till Calder cup när allt sket sig så det var ett bra lag med. Jag tycker bara det är lite svårt att ha koll på vilka spelare som finns tillgängligt och inte när 3 lag drog sig ur och de nu delar lite hur som haver. Tampa och Florida delar ju på Syracuse just nu till exempel.
Herkie82

Inläggav Herkie82 » 8 februari 2021, 17:42

lejacques skrev:
Från hockeyns biltema :lol: Säger så mycket om spelarna vi vill peta... Hockeyns Ullared?

Hockeyns Walmart..... ;)
Herkie82

Inläggav DocSeverinsen » 8 februari 2021, 17:51

Hockeyns Dollarstore?
DocSeverinsen

Inläggav Weirdo » 8 februari 2021, 18:22

Gogo skrev:Såg en Tweet idag från ngn som tweetade ut filip cederqvist till hv71 innan det blev officiellt. tecken på ny back snart?Såg dock att Tingsryd verkar ha backkris så kanske inte så sanolikt

Intressant! Hade nog varit en riktigt bra breddning av backsidan. Källan får ju ändå ses som ganska bra då han hade rätt om en Tingsryd spelare även innan :)
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav stålmannen88 » 8 februari 2021, 18:43

Han kanske bli dubbel reggad att man kan ta in han om de behövs.

uote="Weirdo"]
Gogo skrev:Såg en Tweet idag från ngn som tweetade ut filip cederqvist till hv71 innan det blev officiellt. tecken på ny back snart?Såg dock att Tingsryd verkar ha backkris så kanske inte så sanolikt

Intressant! Hade nog varit en riktigt bra breddning av backsidan. Källan får ju ändå ses som ganska bra då han hade rätt om en Tingsryd spelare även innan :)[/quote]
stålmannen88

Inläggav 15:48 » 8 februari 2021, 21:45

stålmannen88 skrev:Han kanske bli dubbel reggad att man kan ta in han om de behövs.

uote="Weirdo"]

Intressant! Hade nog varit en riktigt bra breddning av backsidan. Källan får ju ändå ses som ganska bra då han hade rätt om en Tingsryd spelare även innan :)
[/quote]

Låter som en André-kopia när man läser texten med undantag för storleken och skottet kanske....
15:48

Inläggav Tropåt » 8 februari 2021, 22:35

Våra 4 nya tillskott!!
Förläng kontrakten omedelbart!!! 3-5 år!! Så har hv en grym grund att stå på kommande säsonger!!!
Tropåt

Inläggav håvesjuttioett » 8 februari 2021, 22:39

Kanske går på ruset av att vår backsida numera kan slå passningar på blad (såg fler laserpassningar på spelare i mittzon idag än vad man fått ihop på de hittills spelade matcherna sammanlagt) men största drömmen för mig, just nu, är att Donovan och Murray stannar här åtminstone nästa säsong också. Herregud vad bra speciellt Murray kan bli med några fler matcher i kroppen och bättre känsla för vårt spelsystem och SHL-hockey. Otroligt öga för spelet och kyla i pressade situationer, baserat på vad han visat hittills.
håvesjuttioett

Inläggav savemejebus » 9 februari 2021, 13:46

håvesjuttioett skrev:Kanske går på ruset av att vår backsida numera kan slå passningar på blad (såg fler laserpassningar på spelare i mittzon idag än vad man fått ihop på de hittills spelade matcherna sammanlagt) men största drömmen för mig, just nu, är att Donovan och Murray stannar här åtminstone nästa säsong också. Herregud vad bra speciellt Murray kan bli med några fler matcher i kroppen och bättre känsla för vårt spelsystem och SHL-hockey. Otroligt öga för spelet och kyla i pressade situationer, baserat på vad han visat hittills.

Om du börjar följa SHL överlag så får man inget rus av passningar på bladet. Men kul för dig att en ny värld öppnats för dig.
Håller förövrigt med i det du skriver
savemejebus

Inläggav Nutarviguld » 9 februari 2021, 15:09

Tropåt skrev:Våra 4 nya tillskott!!
Förläng kontrakten omedelbart!!! 3-5 år!! Så har hv en grym grund att stå på kommande säsonger!!!

Illomäki är klar för nästa.
Sen tycker jag Donovan är solklar, förläng NU

Murray ser också sjukligt lovande ut för förlängning tycker jag.

Siikonen är ju som Holmström borde varit fast till ett betydligt? lägre pris
Nutarviguld

Inläggav savemejebus » 9 februari 2021, 15:28

Nutarviguld skrev:
Tropåt skrev:Våra 4 nya tillskott!!

Illomäki är klar för nästa.
Sen tycker jag Donovan är solklar, förläng NU

Murray ser också sjukligt lovande ut för förlängning tycker jag.

Siikonen är ju som Holmström borde varit fast till ett betydligt? lägre pris

Förläng med alla om det är möjligt
savemejebus

Inläggav Nutarviguld » 9 februari 2021, 17:27

Verkligen ingen "spelardröm" men känner på mig att Hult är där och hugger

https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... -lanas-ut/
Nutarviguld

Inläggav Tropåt » 9 februari 2021, 18:02

Nej tack till detta...
Tropåt

Inläggav Nutarviguld » 9 februari 2021, 18:06

Tropåt skrev:Nej tack till detta...

Håller med
Nutarviguld

Inläggav Tropåt » 9 februari 2021, 22:44

Transfer deadline 15 februari?
Nån som vet? Klockan tickar... Nån som hört nått?
Tropåt

Inläggav Nutarviguld » 10 februari 2021, 08:24

Tropåt skrev:Transfer deadline 15 februari?
Nån som vet? Klockan tickar... Nån som hört nått?

Luleå verkar vilja låna ut Styrman... NEJ HULT NEJ
Nutarviguld

Inläggav Tropåt » 10 februari 2021, 12:51

Örebro bryter med sin "superstjärna" Hoppas INTE Hult kollar på honom...
Tropåt

Inläggav Quila » 10 februari 2021, 13:23

Tropåt skrev:Örebro bryter med sin "superstjärna" Hoppas INTE Hult kollar på honom...

Det behöver du inte vara det minsta orolig för... Djurgården hann före ;)

Nej, usch dåligt skämt. Hur som, han är inte aktuell givetvis och huruvida Djurgården tänker har åtminstone jag ingen aning om :)
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav stålmannen88 » 10 februari 2021, 15:17

https://hockeynews.se/articles/18511/

Wellman blicka mot Sverige. Bli de sista värvningen in?
Ersättare för stoa. (Fast han är ytter) o stoa var center. Centrar ha vi plockat in 2 andra.Så vi få väl se Wellman som Ersättare för Sandin.

Bli de nått för HV eller jaga man back i första hand?
stålmannen88

Inläggav Robert.76 » 10 februari 2021, 15:22

stålmannen88 skrev:https://hockeynews.se/articles/18511/

Wellman blicka mot Sverige. Bli de sista värvningen in?
Ersättare för stoa. (Fast han är ytter) o stoa var center. Centrar ha vi plockat in 2 andra.Så vi få väl se Wellman som Ersättare för Sandin.

Bli de nått för HV eller jaga man back i första hand?

HV har ju visat intresse enligt skribenter här, så chansen är nog stor att HV landar honom, bara hoppas på att han är fit for fight. Gissar att HV gör klart med honom denna samt nästa säsong om HV lirar i SHL.
Robert.76
Moderator

FöregåendeNästa

Återgå till HV71