lejacques skrev:Precis som var och varannan svensk spelare kan benämnas som landslagsspelare så gäller det även finska spelare. Han har lirat 4 matcher för Finland, utspridda på två säsonger.
Lite som att benämna Mats Trygg som OS-spelare, eller Linus Fröberg som Tre kronor-stjärna.
Min konspiratoriska sida säger mig att det här är ett sätt för HV att polera en tämligen anonym värvning, med tanke på den höga svansföring man haft de senaste månaderna. Man har siktat mot stjärnorna, men landar till sist spelare från ett bottenlag i Finland.
Missförstå mig rätt. Jag är inte kritisk mot spelaren i fråga. All förändring är bra förändring. Som Diabolics varit inne på. Ta in 20 spelare så kanske vi träffar rätt på 5.
Däremot är jag kritisk mot Hult som i vanlig ordning säger en sak och trollar fram någonting annat. Var det här spelarna vi till slut kunde landa? Ja, då borde det ha skett betydligt tidigare, och inte vänta med dem fram tills det återstår 15 matcher kvar av grundserien.
Gillar att jag lyckades pricka in att JYP nog är mest benägna att släppa spelare. Det kan betyda flera saker, att vi verkligen ville ha den här killen eller att det är ett panikköp och JYP släppte gärna för att slippa löneposten.
Jag står fast vid min åsikt att det inte finns jättemycket intressant i JYP, dock var detta riktat mot spets, Dvs någon som går direkt in i de två första kedjorna minst. Bredd kan det givetvis finnas bra i JYP men att vi skulle värva något sådant har aldrig varit på tal från Hult.
Dock tänker jag ta Hult i försvar på en punkt och det är att nu gör han nått. Han höjer vår lägsta nivå så vi kan putta bort en spelare som inte presterar. Bra gjort. Dock är detta väldigt mycket för sent och jag känner också att detta var väldigt polerat att han är en finsk landslagsforward.
Detta är en bra värvning för vår lägsta nivå höjs men jag skulle säga att det inte är vad ledningen har hävdat att vi ska värva. Är det mer på G in så är jag lugn. Är det denna finne och Donovan som ska rädda skinnet på oss så kommer jag snart börja gubbstöna igen.