Omgång 36: HV71 - Växjö Lakers HC

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 36: HV71 - Växjö Lakers HC

Inläggav shitkicker » 28 januari 2021, 22:24

lejacques skrev:Jaja. Växjö är ett av seriens absolut bästa lag. HV är det inte. Jag tycker ändå HV gör en bra match. Känns som HV lyft sig ett snäpp, och det är ju viktigt, även om det nu skulle bli kval.

Positivt att HV fortsatt snittar 1,5 poäng sett till sex senaste matcherna. Just nu har vi all möjligt att sluta på 60 poäng.

Negativt. Det känns mer och mer som att vi är beroende av att andra lag går sämre än oss..

Så är det. Och just nu känns det mycket ovisst om vilket (om något) lag det skulle vara.....

HV har absolut ryckt upp sig och kommit igång. Men jag är rädd att dt skett för sent. HV är fortfarande lika beroende av att två andra lag misslyckas, som att HV själva lyckas. Det ligger inte enbart i egna händer. Allt tack vare usel start och ännu uslare krishantering från ledningen.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Robert.76 » 28 januari 2021, 22:25

Förutom Linköpings förlust så var resultaten illa, HV återigen på kvalplats. Att klara kvalplats är kanske möjligt, men åttondel får nog ses som en utopi.
Robert.76
Moderator

Inläggav mrnorrland » 28 januari 2021, 22:27

Robert.76 skrev:Förutom Linköpings förlust så var resultaten illa, HV återigen på kvalplats. Att klara kvalplats är kanske möjligt, men åttondel får nog ses som en utopi.

med 5 matcher mer spelade än de 2 lagen ovan, känns stabilt, ne detta blir nog kval
mrnorrland

Inläggav shitkicker » 28 januari 2021, 22:29

Robert.76 skrev:Förutom Linköpings förlust så var resultaten illa, HV återigen på kvalplats. Att klara kvalplats är kanske möjligt, men åttondel får nog ses som en utopi.

Jag tror att det enda rimliga är att man håller LHC bakom sig och lyckas passera IKO (2p före HV med en match mindre spelad). MIF är 2p men 5(!) matcher bakom. BIF samma p men 4(!) matcher bakom. Att MIF och BIF misslyckas och tappar detta försprång vore självklart fantastiskt, men samtidigt lika osannolikt.

Passera IKO. Håll LHC bakom. Det är det enda realistiska. Om ens det.
shitkicker
Moderator

Inläggav Wildzide » 28 januari 2021, 22:32

Ehh med spelet vi visade upp idag så är jag inte orolig längre. Får vi bara till att göra rätt avvägningar nu när vi har pucken i anfallszon så kommer vi blåsa på uppåt i tabellen. 3 matcher har Lillis varit HC och med lite tur hade vi även vunnit denna match. Och vi lite mer ryggmärgshockey hade vi spelat ut Växjö idag. Så bra tendenser var det idag i spelet.

Att Rahm inte fick gå redan efter 20 omgången är väldigt synd för då hade vi garanterat varit på slutspelsplats och förmodligen inte haft lika mycket självförtroende att behöva bygga upp.
Wildzide

Inläggav Zico » 28 januari 2021, 22:37

Om man bryter ner säsongen i sina beståndsdelar för att se varför vi ligger där vi ligger.

1. Niklas Rahm fick hänga kvar för länge. Han borde f ö aldrig blivit HC.
2. Alla dessa, många, många, många individuella misstag som kostat jättemånga poäng.

Öneruds misstag idag kostade sannolikt matchen. Två likadana misstag mot DIF, men då gick det ändå. Det är bara för dåligt.
Zico

Inläggav Quila » 28 januari 2021, 22:38

Överlag en bra match. Några missar kostar oss inte vara en poäng utan tre. Önerud försöker rensa inåt i banan när han lätt kan chilla sarg ut. Fattar inte! Med Stoa på isen var vi var fjärde byte en man mindre. Såg en trasig klubba på isen i egen zon som gjorde ett bättre jobb än Stoa att försvåra för motståndarna. Han måste ryka!

Wedin fortsatt för isolerad och det märks tydligare när vi möter bättre lag. Han är för bra för att få spela i den omgivningen och därmed utnyttjas han minimalt. Tungt med Kinnvall... Donovan gjorde en mycket bra match, men är inte förvånad. Martinsson, Bertov och Didde var också bra och tycker Arell spelar precis som han ska. Anton ok han också idag.

Fröberg gör en jättematch. Bergström blek, liksom Forsberg. Zion pigg, Wikström likaså. Sandberg kämpe och inte rädd för att gå in med näsan först, vilket skickar signaler till laget. Gunnar gör en fullt okej match, men Fasth ger ett mycket tryggare intryck. Kokkonen piggare i skridskoåkningen, så han har mer att ge. Sömnpiller på Holmström, Christian Sandberg och även Max såg vilsen ut tyvärr.

Stort steg framåt, mycket skott och vi kämpade på bra mot ett skickligt lag. Lillis gör ett kanonjobb med grabbarna!
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav shitkicker » 28 januari 2021, 22:41

Wildzide skrev:Ehh med spelet vi visade upp idag så är jag inte orolig längre. Får vi bara till att göra rätt avvägningar nu när vi har pucken i anfallszon så kommer vi blåsa på uppåt i tabellen. 3 matcher har Lillis varit HC och med lite tur hade vi även vunnit denna match. Och vi lite mer ryggmärgshockey hade vi spelat ut Växjö idag. Så bra tendenser var det idag i spelet.

Att Rahm inte fick gå redan efter 20 omgången är väldigt synd för då hade vi garanterat varit på slutspelsplats och förmodligen inte haft lika mycket självförtroende att behöva bygga upp.

Jag tycker att HV spelade bra idag. Till och med riktigt bra i tredje perioden. Och en sån här förlust mot tabelltvåan får man ta. Och det hade inte varit nån stor sak om det hade sett ut så här och det hade varit för 10 omgångar sen. Men nu är det inte det.

HV behöver antagligen ta 60p. Nu har man 38. På 36 omgångar. Så nu ska man ta 22p. På de återstående 16 omgångarna. 1,375p i snitt. Mot nuvarande 1,06.

HV spelar bättre. Men det ska fortfarande tas en hel del poäng. Och då pratar vi endast för att undvika kval. Det här är inte över. Inte på långa vägar.
shitkicker
Moderator

Inläggav Quila » 28 januari 2021, 22:43

Zico skrev:Om man bryter ner säsongen i sina beståndsdelar för att se varför vi ligger där vi ligger.

2. Alla dessa, många, många, många individuella misstag som kostat jättemånga poäng.

Öneruds misstag idag kostade sannolikt matchen. Två likadana misstag mot DIF, men då gick det ändå. Det är bara för dåligt.

Bra analys och det är nog inte mycket svårare än så.

Angående alla våra dyrköpta individuella misstag. Alldeles för många vilket inte håller på denna nivån. Någon som har koll rent generellt på när de flesta av dessa misstagen uppstått under matcherna? Tredjeperren? Vore ju intressant om man kunde koppla dessa individuella misstag till trötthet och därmed få än ner dig för träningsontensitetens avsaknad...? Kombinationen misstag - trötthet är ju en erkänd faktor menar jag.
Quila
Moderator

Inläggav Quila » 28 januari 2021, 22:44

shitkicker skrev:
Wildzide skrev:Ehh med spelet vi visade upp idag så är jag inte orolig längre. Får vi bara till att göra rätt avvägningar nu när vi har pucken i anfallszon så kommer vi blåsa på uppåt i tabellen. 3 matcher har Lillis varit HC och med lite tur hade vi även vunnit denna match. Och vi lite mer ryggmärgshockey hade vi spelat ut Växjö idag. Så bra tendenser var det idag i spelet.

Jag tycker att HV spelade bra idag. Till och med riktigt bra i tredje perioden. Och en sån här förlust mot tabelltvåan får man ta. Och det hade inte varit nån stor sak om det hade sett ut så här och det hade varit för 10 omgångar sen. Men nu är det inte det.

HV behöver antagligen ta 60p. Nu har man 38. På 36 omgångar. Så nu ska man ta 22p. På de återstående 16 omgångarna. 1,375p i snitt. Mot nuvarande 1,06.

HV spelar bättre. Men det ska fortfarande tas en hel del poäng. Och då pratar vi endast för att undvika kval. Det här är inte över. Inte på långa vägar.

Japp! Tyvärr är det väl just dessa matcher, där vi är så nära och troligen till och med det bättre laget... det är just de matcherna vi behöver knyta ihop säcken och ge sig den på att plocka 3 poäng.
Quila
Moderator

Inläggav Fegon_ » 28 januari 2021, 22:45

Det realistiska är väl att bry sig om hur laget går. Kanske hjälpa laget med att hurra och stötta. Kanske hänga en banderoll ovanför spelaringången med en text om att vi stöttar. Hellre än att skrika Kaos vid varje period eller vid varje misstag.

Vågar man lova att varje kritiker på forumet gör fullständigt 0% för att laget ska prestera bättre? Jag tror nämligen att ingen kritiker gör något som helst positivt för HV71. Jag tror att precis samtliga kritiker sitter och känner sig lite ledsen och vill klaga på ett forum för att få någon egen tröst och bekräftelse i att man inte är ensam om att tycka att det är tråkigt.

Man behöver inte leta länge för den bekräftelsen. Man behöver inte kämpa för att få sin negstivitet hörd. Lyckligtvis styrs inte en förening av det. Så, vill man sin förening väl... Så gör man en aktion och hjälper sin förening. Man gör sig sedd och hörd och man visar lite kärlek.

Annars kommer spelarna till match med samma ångest som vi har när vi startar den.

Istället för att vara gnälligt folk på internet så kan vi vara fans som hjälper vårt lag. Vi väljer helt själva hur vi vill ha det. Och vårat val är inte styrelsen, personal eller spelares fel. Det kommer bara falla ner på oss.

Så folk, i Jönköpingstrakten. Gör något som är vettigt för vårt lag. Snälla. Vi behöver det. Dom behöver det. Vi behöver fler segrar hellre än onlineskrik om avgångar.

Vi kan hjälpa hellre än att prioritera att stjälpa.

Hade jag bott närmre hade jag stått vid deras spelaringång och hejat och hurrat. Fistbumpat och visat kärlek. Ni som bor närmre än 100mil har den chansen.

Och tar ni inte den, fokusera då inte på att svärta ner ett forum. Det kan hindra andra fans att göra en god aktion

Vi sitter fan och unisont kritiserar Northbanks för att dom stöttar. Det är fasiken höjden av total dumhet hos supportrar. Liksom på riktigt. Det är genomkorkat

Jag tycker att vi ska vara Sveriges bästa fans. Hoppas att jag inte är helt ensam om det
https://twitter.com/Fegonastrom, följ mig där om du känner för det.
Fegon_

Inläggav Sir Ward » 28 januari 2021, 22:48

JP/Jnytt-femman:

5: Matt Donovan
4: Zion Nybeck
3: Filip Sandberg
2: Linus Fröberg
1: Christian Sandberg

Matchens lirare i HV:
Matt Donovan. Nyförvärvet fick stort förtroende direkt. Blev målskytt och var rörlig och aktiv från sin backplats.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav shitkicker » 28 januari 2021, 22:48

Quila skrev:
Zico skrev:Om man bryter ner säsongen i sina beståndsdelar för att se varför vi ligger där vi ligger.

Bra analys och det är nog inte mycket svårare än så.

Angående alla våra dyrköpta individuella misstag. Alldeles för många vilket inte håller på denna nivån. Någon som har koll rent generellt på när de flesta av dessa misstagen uppstått under matcherna? Tredjeperren? Vore ju intressant om man kunde koppla dessa individuella misstag till trötthet och därmed få än ner dig för träningsontensitetens avsaknad...? Kombinationen misstag - trötthet är ju en erkänd faktor menar jag.

Jag har ingen statistik, men min känsla är att de avgörande misstagen är jämnt fördelade över matcherna. Så trötthet tror jag inte är den enda orsaken, även om den givetvis kan vara bidragande i flera fall.

Jag skulle tro att det var/är det här fullständigt värdelösa försvarsspelet med lager på lager som är och har varit den stora anledningen. Spelarna kan inte värdera när de ska stöta, spela enkelt, vara kreativa, osv. Flera spelare tappar pucken i helt galna lägen, spelar enligt det absolut svåraste alternativet istället för det uppenbara och enkla alternativet.

Så jag tror snarare att kombinationen svårt spelsystem och oskicklighet är den mest bidragande faktorn.
shitkicker
Moderator

Inläggav Sir Ward » 28 januari 2021, 22:54

Saxar in JPs Carl Ljungquist

HV71 föll mot Smålandsrivalen • Ljungquist: ”HV har hittat ny kraft – men det räcker inte”
”Lillis-magin” är bruten. Segersviten stannade på två matcher och HV71 är nu åter ett förlorande lag.

Men jag tycker, trots 2–4-förlusten mot Växjö, att det går att se vissa tecken på att HV71 har hittat ny kraft efter tränarrockaden, då Stephan ”Lillis” Lundh tog över som huvudtränare.

Det är klart att de två bortasegrarna, som visserligen kom mot ett kraftigt stukat Linköping och ett brandskattat Djurgården, gav lite extra råg i ryggen – men HV ser inte riktigt lika ängsligt ut nu. Inte om man jämför med tidigare under säsongen i alla fall. Lite mer beslutsamhet och vilja att gå framåt.

Underläge 2–3 inför den tredje perioden mot ett av SHL:s klart bästa lag, maskinen Växjö, och ändå lyckades bottengänget HV gå ut och göra ett ärligt försök i den tredje perioden.

Men det räcker inte med vilja om det inte ger någon utdelning och det räckte inte till någon poäng den här gången. Och med tanke på det läge HV befinner sig i för tillfället är det ju faktiskt fullständigt oväsentligt att laget försökte trycka på framåt under matchens sista 20 minuter. Det är absolut bara segrar och poäng som räknas för HV nu. Hur det ser ut spelar så klart mindre roll. Segrarna behöver staplas på hög, annars kommer den här säsongen att sluta riktigt, riktigt illa.

HV71 har varit ett sylvasst lag i powerplay den här säsongen – men mot Växjö bommade laget två gyllene lägen i den numerärt överläge. Först i den första perioden, där laget inte lyckades öka på till 2–0 i ett läge där Ilari Melart hade fått matchstraff efter en ful smäll mot Filip Sandberg. Men något 2–0-mål kom inte under det fem minuter långa ”PP-spelet”.

I det usla läge HV71 har försatt sig i den här säsongen och med tanke på hur stort poängbehovet är så har man helt enkelt inte råd att bomma en sådan möjlighet. Gör man det kan det gå snabbt åt andra hållet. Framför allt om motståndet heter Växjö och är ett av SHL:s hetaste lag för tillfället.

Inte heller i slutskedet av den tredje perioden där HV jagade ett 3–3-mål blev det utdelning i powerplay. HV tog inte vara på sina chanser och ett effektivt och tungt Växjö tog hem alla poäng.

Förlusten sved förmodligen något enormt för ett poängtörstande HV. Men det finns ingen tid för det här laget att gräva ner sig. Det finns inget annat val än att glömma och gå vidare. En positiv HV-sak under torsdagskvällen var i alla fall att det purfärska nyförvärvet Matt Donovan såg pigg ut. Han blev målskytt och visade direkt att han är rörlig, spelskicklig och rutinerad. Det känns absolut som om han kan bli en viktig kugge för ett HV-försvar som har haft det tufft den här säsongen.

Framåt behövs nog ytterligare slagstyrka, inte minst med tanke på att Ryan Stoa fortsatt har stora problem med tempot och inte alls hittat rätt sedan han anslöt till HV71 i december. Dessutom har HV valt att skeppa iväg stortalangen Oskar Olausson till Södertälje. Sportchefen Johan Hult har varit öppen med att det söks efter en ersättare till Linus Sandin, som lämnade för några veckor sedan för spel i Nordamerika. Den ersättaren bör så klart komma in illa kvickt.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Highlander » 28 januari 2021, 22:56

Jag har vevat Melarts psykbryt fram och tillbaka några gånger nu. Den vinkeln Svampen har på nacken ser inte jätteskön ut. Det är tydligt att det är nacken man fokuserar mest på i båset och det verkar som han hade jobbigt med händerna.

Farligt agerande på en oförberedd och avslappnad spelare. Hoppas lotterinämnden markerar.
Highlander

Inläggav shitkicker » 28 januari 2021, 22:59

Sir Ward skrev:Saxar in JPs Carl Ljungquist

HV71 föll mot Smålandsrivalen • Ljungquist: ”HV har hittat ny kraft – men det räcker inte”
”Lillis-magin” är bruten. Segersviten stannade på två matcher och HV71 är nu åter ett förlorande lag.

Men jag tycker, trots 2–4-förlusten mot Växjö, att det går att se vissa tecken på att HV71 har hittat ny kraft efter tränarrockaden, då Stephan ”Lillis” Lundh tog över som huvudtränare.

Det är klart att de två bortasegrarna, som visserligen kom mot ett kraftigt stukat Linköping och ett brandskattat Djurgården, gav lite extra råg i ryggen – men HV ser inte riktigt lika ängsligt ut nu. Inte om man jämför med tidigare under säsongen i alla fall. Lite mer beslutsamhet och vilja att gå framåt.

Underläge 2–3 inför den tredje perioden mot ett av SHL:s klart bästa lag, maskinen Växjö, och ändå lyckades bottengänget HV gå ut och göra ett ärligt försök i den tredje perioden.

Men det räcker inte med vilja om det inte ger någon utdelning och det räckte inte till någon poäng den här gången. Och med tanke på det läge HV befinner sig i för tillfället är det ju faktiskt fullständigt oväsentligt att laget försökte trycka på framåt under matchens sista 20 minuter. Det är absolut bara segrar och poäng som räknas för HV nu. Hur det ser ut spelar så klart mindre roll. Segrarna behöver staplas på hög, annars kommer den här säsongen att sluta riktigt, riktigt illa.

HV71 har varit ett sylvasst lag i powerplay den här säsongen – men mot Växjö bommade laget två gyllene lägen i den numerärt överläge. Först i den första perioden, där laget inte lyckades öka på till 2–0 i ett läge där Ilari Melart hade fått matchstraff efter en ful smäll mot Filip Sandberg. Men något 2–0-mål kom inte under det fem minuter långa ”PP-spelet”.

I det usla läge HV71 har försatt sig i den här säsongen och med tanke på hur stort poängbehovet är så har man helt enkelt inte råd att bomma en sådan möjlighet. Gör man det kan det gå snabbt åt andra hållet. Framför allt om motståndet heter Växjö och är ett av SHL:s hetaste lag för tillfället.

Inte heller i slutskedet av den tredje perioden där HV jagade ett 3–3-mål blev det utdelning i powerplay. HV tog inte vara på sina chanser och ett effektivt och tungt Växjö tog hem alla poäng.

Förlusten sved förmodligen något enormt för ett poängtörstande HV. Men det finns ingen tid för det här laget att gräva ner sig. Det finns inget annat val än att glömma och gå vidare. En positiv HV-sak under torsdagskvällen var i alla fall att det purfärska nyförvärvet Matt Donovan såg pigg ut. Han blev målskytt och visade direkt att han är rörlig, spelskicklig och rutinerad. Det känns absolut som om han kan bli en viktig kugge för ett HV-försvar som har haft det tufft den här säsongen.

Framåt behövs nog ytterligare slagstyrka, inte minst med tanke på att Ryan Stoa fortsatt har stora problem med tempot och inte alls hittat rätt sedan han anslöt till HV71 i december. Dessutom har HV valt att skeppa iväg stortalangen Oskar Olausson till Södertälje. Sportchefen Johan Hult har varit öppen med att det söks efter en ersättare till Linus Sandin, som lämnade för några veckor sedan för spel i Nordamerika. Den ersättaren bör så klart komma in illa kvickt.

Rakt, tydligt, ärligt och träffsäkert. Det är exakt så här det är.
shitkicker
Moderator

Inläggav Zico » 28 januari 2021, 22:59

Melart fick ju 2 + 5 minuters utvisning, men Växjö blev ju fullt lag efter 5 minuter. Varför? Nån som vet?
Zico

Inläggav shitkicker » 28 januari 2021, 23:01

Zico skrev:Melart fick ju 2 + 5 minuters utvisning, men Växjö blev ju fullt lag efter 5 minuter. Varför? Nån som vet?

Antagligen fick HV en 2:a i situationen som kvittades.
shitkicker
Moderator

Inläggav Zico » 28 januari 2021, 23:03

shitkicker skrev:
Zico skrev:Melart fick ju 2 + 5 minuters utvisning, men Växjö blev ju fullt lag efter 5 minuter. Varför? Nån som vet?

Japp, såg nu att Fröberg åkte på en tvåa för ruffing.
Zico

Inläggav 15:48 » 28 januari 2021, 23:08

+
Donovan. Klass. Stabil. Målskytt. Succédebut.

Tredje perioden. Vi gick för det och hade många och faktiskt långa anfall. Har inte hänt sedan Hedenhös.

Lillis timeout vid 1-2. Gav laget chans att vända.

Stoa. Bänkningen.

-

Skadan på Kinnvall. Ajaj. Får dåliga vibbar. Hur gick det?

Effektiviteten.

Stoa. Insatsen.

PP. Gjorde ett mål men skulle ärlighetens namn utökat/avgjort under
5 minutaren. Hade dessutom ytterligare PP efter detta som var resultatlösa. Forsberg fick bara typ 15 sekunder i HV:s sista PP. Wedin på vänsterkanten istället för Kinnvall (!?) ingen hit.
15:48

Inläggav BlackIce » 29 januari 2021, 01:54

Zico skrev:
shitkicker skrev:

Japp, såg nu att Fröberg åkte på en tvåa för ruffing.

Aha! Det var därför Stoa spelade istället för Fröberg. Jag fattade ingenting under matchen. Trodde ett tag att Fröberg också skada sig mot Melart. Han tog tog "fighten" med Melart men hamnade snabbt på rygg på isen och då såg det ut som han höll upp en avvärjande hand och bad Melart att sluta för att han hade ont.
John Byce, Risto Kurkinen, Kamil Kastak, Vesa Salo, Johan Brummer, Vesa Viitakoski, Alexei Salomatin, Antti Törmänen, Jarkko Varvio, Anders Lönn, Jani Nikko, David Nemirovsky, Lubomir Korhon, Stefan Hellkvist
Användarvisningsbild
BlackIce

Inläggav Windom Earle » 29 januari 2021, 08:30

Sir Ward skrev:Saxar in JPs Carl Ljungquist

Han tar i lite från tårna i rubriken. Det har ju inte funnits tid för att se någon Lillis-magi. Och den är inte bruten. Vad vi däremot ser är ett HV71 som vi känner igen, som ger järnet på isen, som täcker skott och stärker varandra. Så såg det inte ut för två veckor sedan. Jag kanske är konspiratoriskt lagd, men den förändring avseende det gör att jag undrar om inte spelargruppen har kört ett chicken-race med Johan och Johan. Så länge Rahm skriker på oss, ställer vi in skridskorna på isen. Nu när Rahm är borta ser det helt annorlunda ut över hela gruppen!? Resonemanget i artikeln äger helt klart sin riktighet, det gäller att hitta det mest effektiva sättet för HV att vinna matcher. Men jag tror inte att det är äckligt disciplinerad grishockey utan man behöver få spelarna att spela den hockey de är bra på, och i HV:s fall tror jag att det är attackhockey. Så motståndaren får fokusera på Wedin, Bergström, F Sandberg, Törngren (jag saknar verkligen honom), Önerud, Wennlund och även Kokkonen kommande för full ångmaskin. Kanske kan Holmström börja lysa i ett sådant spel. Med fullt ställ på dessa herrar kan det uppstå bra situationer för Forsberg och (tro´t eller ej) Stoa att peta in puckar i sina favoritpositioner. Med det spelet som visats de tre senaste matcherna är jag ganska trygg med att vi reder ut det här. Synd bara att vi inne i ett rätt tufft spelschema.
HV71 är unikt. 1 lag från 2 städer. 3 SM-guld i direkt avgörande match och 4 guldmål i OT. 5 SM-guld på 6 finaler. Dags för att bli första SHL-nykomling som tar SM-guld!
Användarvisningsbild
Windom Earle

Inläggav tom_flaska » 29 januari 2021, 16:26

Highlander skrev:Jag har vevat Melarts psykbryt fram och tillbaka några gånger nu. Den vinkeln Svampen har på nacken ser inte jätteskön ut. Det är tydligt att det är nacken man fokuserar mest på i båset och det verkar som han hade jobbigt med händerna.

Farligt agerande på en oförberedd och avslappnad spelare. Hoppas lotterinämnden markerar.

3 matcher. PINSAMT.
Kallesgranne: Fy fan för domarna! Ni är alltid sämst! Varenda jävla match, varenda säsong!

April april, PERCY!

SM - GULD 1995 * 2004 * 2008 * 2010 * 2017
Användarvisningsbild
tom_flaska

Föregående

Återgå till HV71 Matcherna