Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn
Lakun skrev:AVGÅ RAHM!!!!!!!
lejacques skrev:4 av 9 möjliga poäng på 3 HEMMAMATCHER. Bottenlöst uselt. I en normal värld skulle Hult och Rahm få gå imorn.
Lakun skrev:AVGÅ RAHM!!!!!!!
shitkicker skrev:Den som inte är orolig för Allsvenskan efter den här veckans tre matcher.....
Så som laget uppträder som, så som enskilda spelare uppträder....
Ingenting fungerar i spelet.
Önerud passar bakom ryggen till en SAIK-spelare i PP. Om lagkaptenen uppträder så, ja då vet inte jag.
Kinnvall passar rakt i blindo på en back på bortre kanten, som inte finns, pucken åker ur zon och efter det kommer HV inte ens ur egen zon. Och detta sker när man "ska ge sig själva chansen".
4p av 9 möjliga i tre hemmamatcher denna vecka. Och då är HV överlägset bättre hemma än borta.
Jag ser ingen ljusning med detta lag i nuvarande konfiguration. Ledare och eller spelare måste bytas ut. Annars är det bara att hoppas att två andra lag lyckas ännu sämre. Är det det som är HV-hockeyns framtid? Att den bygger på andras misslyckande? Då kommer det bli svårt att fylla hallen i framtiden......
jordfelsbrytare skrev:Vad blir dyrast värva in likt 13/14 eller sitta still i båten och riskera att åka ut? Kändes osannolikt men som det ser ut nu är det raka vägen på väg ner i avgrunden.
Mike skrev:Nya spelare tror inte jag hjälper.
Alla kan inte vara så här dåliga samtidigt.
Kollar vi på namn, iaf i anfallet borde vi ligga betydligt högre upp.
Vi har tydligen seriens dyraste anfall.
Hur många skott har vi mäktat med de 3 senaste hemmamatcherna?, 45?
Nä, inte spelarna det är fel på, det är ledningen, tränarna.
Verkar som att HV som förening bestämt hur speliden är.
Det fungerar uppenbarligen INTE.
Spelarna verkar inte veta vad de ska göra, verkar allmänt uppgivna.
Så det kommer inte hjälpa med nya spelare in, någon bra back hade iofs inte skadat.
För att vända detta måste speliden skrotas.
Ingen spelide är bättre än denna.
Eller om det är tvärtom, jag vet inte längre...
Lakun skrev:Emil får fan inte spela nästa match. Kan ju för helvete inte försvara. En jävla kon hade vart bättre än att ha honom. Tyvärr. Låna ut han till allsvenskan.
matsqq skrev:Verkar ju som ni hittat orsaken , bara att ta bort Emil så vinner HV igen ...
Lite märkligt bara att han långtifrån är den spelare med sämst +/- i HV ... dessutom får han ju otacksamma minuter efter utvisningar etc ...
Tycker inte alls att det är hans mål, men om ni hittat orsaken kan ni ju bara tala om det för Rahm så är allt frid och fröjd och vi får SM-guld igen ...
matsqq skrev:Verkar ju som ni hittat orsaken , bara att ta bort Emil så vinner HV igen ...
Lite märkligt bara att han långtifrån är den spelare med sämst +/- i HV ... dessutom får han ju otacksamma minuter efter utvisningar etc ...
Tycker inte alls att det är hans mål, men om ni hittat orsaken kan ni ju bara tala om det för Rahm så är allt frid och fröjd och vi får SM-guld igen ...
shitkicker skrev:matsqq skrev:Verkar ju som ni hittat orsaken , bara att ta bort Emil så vinner HV igen ...
När målet faller är han inte direkt inblandad. Men det faller som en konsekvens av att HV hamnar under en oerhörd press från SAIK när det är ca 40s kvar av deras PP. Pressen höll i sig fram till målet föll, trots att HV fick in sin femte spelare.
Men pressen, som är anledningen till att HV till slut inte orkar stå emot, uppstår på grund av att HV i ett läge med ca 40s kvar av BP (känns siffran igen?) inte får ut pucken, trots att möjligheten fanns. Och den som hade denna chans var Emil Johansson. Men han tog den inte, utan tappade istället pucken till SAIK.
Vad jag menar är att det måste spelas oerhört mer resolut och med större säkerhet och större marginaler i ett sådant läge och i ett sådant skede som matchen var i. Det kunde lika gärna ha varit någon annan, men denna gången var det Emil som dabbade sig.
matsqq skrev:shitkicker skrev:När målet faller är han inte direkt inblandad. Men det faller som en konsekvens av att HV hamnar under en oerhörd press från SAIK när det är ca 40s kvar av deras PP. Pressen höll i sig fram till målet föll, trots att HV fick in sin femte spelare.
Men pressen, som är anledningen till att HV till slut inte orkar stå emot, uppstår på grund av att HV i ett läge med ca 40s kvar av BP (känns siffran igen?) inte får ut pucken, trots att möjligheten fanns. Och den som hade denna chans var Emil Johansson. Men han tog den inte, utan tappade istället pucken till SAIK.
Vad jag menar är att det måste spelas oerhört mer resolut och med större säkerhet och större marginaler i ett sådant läge och i ett sådant skede som matchen var i. Det kunde lika gärna ha varit någon annan, men denna gången var det Emil som dabbade sig.
Zion har också ett läge att få ut pucken och det mycket närmare inpå att det blir mål ...
I första perioden dabbar sig Martinsson två gånger i slutet av perioden i mycket enklare situationer men det blir inte mål då ...
och på det första målet har han två gubbar att hälla reda på och det är lite svårt att göra ...
Så allt detta fokus på Emil tycker jag är oförtjänt ... speciellt som han förra säsongen var riktigt bra ...
lejacques skrev:Nej, Emils förra säsong var inte "riktigt bra".
Nej, man kan inte leva på en säsong man gjort tidigare.
Min åsikt. Emil är en av HV:s sämsta spelare. När han är på isen ser försvaret allt som oftast sämre ut. Tack och lov verkar ju även tränarna inse det nu. Äntligen har man splittrat på Emil och Bertov. Den senare har ju till och med börjat se bra ut när han fått Strömberg som backpartner.
En sak håller jag dock med dig om. Emil är inte ensam om att vara usel ikväll. Säger som Fröberg. Samtliga spelare förutom Zion, Olausson och Hugo bör se sig själva i spegel.
lejacques skrev:Utifrån vad han värvades för blev säsongen inte alls vad varken Emil eller HV tänkt sig. Så att säga att hans säsong var riktigt bra, tycker jag blir fel, i synnerhet när nog både Emil själv och HV är av en annan uppfattning.
Men som du säger. Alla har rätt till sin åsikt!
shitkicker skrev:matsqq skrev:Verkar ju som ni hittat orsaken , bara att ta bort Emil så vinner HV igen ...
När målet faller är han inte direkt inblandad. Men det faller som en konsekvens av att HV hamnar under en oerhörd press från SAIK när det är ca 40s kvar av deras PP. Pressen höll i sig fram till målet föll, trots att HV fick in sin femte spelare.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster