Omgång 17: HV71 - Skellefteå AIK

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 17: HV71 - Skellefteå AIK

Inläggav mrnorrland » 28 november 2020, 18:34

Man har ett anfall på hela matchen detta är så jävla pinsamt dåligt
mrnorrland

Inläggav Guld » 28 november 2020, 18:35

Lakun skrev:AVGÅ RAHM!!!!!!!

Här nånstans går min gräns också.
Detta är det sämsta jag sett sen sent 90-tal.
INGEN håller på Hv. Ingen kämpar.
Ingen vågar ta stryk. Alla bara åker omkring och glider och vill helst byta igen.
Det håller inte att spela desperat i typ 3 minuter av 60.
Hade hellre förlorat denna med 10-2 då man försökt, än 3-2 pga alibi-hockey.

FAN vad besviken man blir på detta.
Guld

Inläggav jordfelsbrytare » 28 november 2020, 18:36

lejacques skrev:4 av 9 möjliga poäng på 3 HEMMAMATCHER. Bottenlöst uselt. I en normal värld skulle Hult och Rahm få gå imorn.

Hult borde fått gå för länge sedan. Sitter dessutom på flerårigt kontrakt.
Finns det ens ekonomi för att kunna göra något nu?
Vad blir dyrast värva in likt 13/14 eller sitta still i båten och riskera att åka ut? Kändes osannolikt men som det ser ut nu är det raka vägen på väg ner i avgrunden.
jordfelsbrytare

Inläggav Diabolics » 28 november 2020, 18:36

Nått är ju väldigt ruttet just nu, om det enbart är idrottspsykologi, eller något kopplat till pandemin, eller annat, det vetifan, men inte ens en dålig coach kan få folk att prestera så dåligt... skulle jag gissa.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav savemejebus » 28 november 2020, 18:36

Lakun skrev:AVGÅ RAHM!!!!!!!

Nä nu får det vara slut på tränarbyten
savemejebus

Inläggav shitkicker » 28 november 2020, 18:37

Den som inte är orolig för Allsvenskan efter den här veckans tre matcher.....

Så som laget uppträder som lag, så som enskilda spelare uppträder....

Ingenting fungerar i spelet.

Önerud passar bakom ryggen till en SAIK-spelare i PP. Om lagkaptenen uppträder så, ja då vet inte jag.

Kinnvall passar rakt i blindo på en back på bortre kanten, som inte finns, pucken åker ur zon och efter det kommer HV inte ens ur egen zon. Och detta sker när man "ska ge sig själva chansen".

4p av 9 möjliga i tre hemmamatcher denna vecka. Och då är HV överlägset bättre hemma än borta.

Jag ser ingen ljusning med detta lag i nuvarande konfiguration. Ledare och eller spelare måste bytas ut. Annars är det bara att hoppas att två andra lag lyckas ännu sämre. Är det det som är HV-hockeyns framtid? Att den bygger på andras misslyckande? Då kommer det bli svårt att fylla hallen i framtiden......
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav savemejebus » 28 november 2020, 18:41

shitkicker skrev:Den som inte är orolig för Allsvenskan efter den här veckans tre matcher.....

Så som laget uppträder som, så som enskilda spelare uppträder....

Ingenting fungerar i spelet.

Önerud passar bakom ryggen till en SAIK-spelare i PP. Om lagkaptenen uppträder så, ja då vet inte jag.

Kinnvall passar rakt i blindo på en back på bortre kanten, som inte finns, pucken åker ur zon och efter det kommer HV inte ens ur egen zon. Och detta sker när man "ska ge sig själva chansen".

4p av 9 möjliga i tre hemmamatcher denna vecka. Och då är HV överlägset bättre hemma än borta.

Jag ser ingen ljusning med detta lag i nuvarande konfiguration. Ledare och eller spelare måste bytas ut. Annars är det bara att hoppas att två andra lag lyckas ännu sämre. Är det det som är HV-hockeyns framtid? Att den bygger på andras misslyckande? Då kommer det bli svårt att fylla hallen i framtiden......

Jag vet flera TUNGA supportrar som tvingats bort pga av HVs dåliga spel. Och det vet JAG!!
savemejebus

Inläggav shitkicker » 28 november 2020, 18:42

jordfelsbrytare skrev:Vad blir dyrast värva in likt 13/14 eller sitta still i båten och riskera att åka ut? Kändes osannolikt men som det ser ut nu är det raka vägen på väg ner i avgrunden.

Ja häri ligger det stora dilemmat och HVs stora ödesfråga just nu. Hålla i slantarna och hoppas att man undviker att åka ur, eller göra åt de sista slantarna på något som förhoppningsvis åstadkommer en förändring? Varken eller är ju ett givet recept för att lyckas. Båda kan få samma utgång oavsett om den är positiv eller negativ.
shitkicker
Moderator

Inläggav jordfelsbrytare » 28 november 2020, 18:48

Emils agerande vid 1-1 och i synnerhet 2-3 är oerhört slappt och inget klubben har råd med. Symboliserar Emils säsong rätt bra.
jordfelsbrytare

Inläggav Mike » 28 november 2020, 18:51

Nya spelare tror inte jag hjälper.
Alla kan inte vara så här dåliga samtidigt.
Kollar vi på namn, iaf i anfallet borde vi ligga betydligt högre upp.
Vi har tydligen seriens dyraste anfall.
Hur många skott har vi mäktat med de 3 senaste hemmamatcherna?, 45?

Nä, inte spelarna det är fel på, det är ledningen, tränarna.
Verkar som att HV som förening bestämt hur speliden är.

Det fungerar uppenbarligen INTE.
Spelarna verkar inte veta vad de ska göra, verkar allmänt uppgivna.

Så det kommer inte hjälpa med nya spelare in, någon bra back hade iofs inte skadat.

För att vända detta måste speliden skrotas.
Ingen spelide är bättre än denna.
Eller om det är tvärtom, jag vet inte längre...
Mike

Inläggav savemejebus » 28 november 2020, 18:56

Mike skrev:Nya spelare tror inte jag hjälper.
Alla kan inte vara så här dåliga samtidigt.
Kollar vi på namn, iaf i anfallet borde vi ligga betydligt högre upp.
Vi har tydligen seriens dyraste anfall.
Hur många skott har vi mäktat med de 3 senaste hemmamatcherna?, 45?

Nä, inte spelarna det är fel på, det är ledningen, tränarna.
Verkar som att HV som förening bestämt hur speliden är.

Det fungerar uppenbarligen INTE.
Spelarna verkar inte veta vad de ska göra, verkar allmänt uppgivna.

Så det kommer inte hjälpa med nya spelare in, någon bra back hade iofs inte skadat.

För att vända detta måste speliden skrotas.
Ingen spelide är bättre än denna.
Eller om det är tvärtom, jag vet inte längre...

Precis inga nya spelare tack! Har man seriens dyraste anfall som du skriver så hjälper det inte att göra den ännu dyrare. Då är felet någon annanstans och att slösa pengar kommer hjälpa föga. Problemet är någon annanstans. Hmmm ska vi prova att byta tränare en gång till kanske? Hmm. Hmm hmm hmm.
Senast redigerad av savemejebus 28 november 2020, 19:00, redigerad totalt 1 gång.
savemejebus

Inläggav Lakun » 28 november 2020, 18:57

Emil får fan inte spela nästa match. Kan ju för helvete inte försvara. En jävla kon hade vart bättre än att ha honom. Tyvärr. Låna ut han till allsvenskan.
Lakun

Inläggav savemejebus » 28 november 2020, 18:59

Lakun skrev:Emil får fan inte spela nästa match. Kan ju för helvete inte försvara. En jävla kon hade vart bättre än att ha honom. Tyvärr. Låna ut han till allsvenskan.

Hur långt kvar har han på sitt kontrakt som antagligen är rätt så saftigt också?
savemejebus

Inläggav PapaEmeritus » 28 november 2020, 19:01

Att inte ens låta Saik göra 2-4 i tom bur så mitt tipp hade gått in klarar man av. Sopor.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav frippe-borås » 28 november 2020, 19:01

Att se Hv71 är ungefär lika upphetsande som att se Jul med Ernst!
Lika gulligt och mjäkande!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav matsqq » 28 november 2020, 19:02

Verkar ju som ni hittat orsaken , bara att ta bort Emil så vinner HV igen ...

Lite märkligt bara att han långtifrån är den spelare med sämst +/- i HV ... dessutom får han ju otacksamma minuter efter utvisningar etc ...

Tycker inte alls att det är hans mål, men om ni hittat orsaken kan ni ju bara tala om det för Rahm så är allt frid och fröjd och vi får SM-guld igen ...
matsqq

Inläggav shitkicker » 28 november 2020, 19:08

matsqq skrev:Verkar ju som ni hittat orsaken , bara att ta bort Emil så vinner HV igen ...

Lite märkligt bara att han långtifrån är den spelare med sämst +/- i HV ... dessutom får han ju otacksamma minuter efter utvisningar etc ...

Tycker inte alls att det är hans mål, men om ni hittat orsaken kan ni ju bara tala om det för Rahm så är allt frid och fröjd och vi får SM-guld igen ...

När målet faller är han inte direkt inblandad. Men det faller som en konsekvens av att HV hamnar under en oerhörd press från SAIK när det är ca 40s kvar av deras PP. Pressen höll i sig fram till målet föll, trots att HV fick in sin femte spelare.

Men pressen, som är anledningen till att HV till slut inte orkar stå emot, uppstår på grund av att HV i ett läge med ca 40s kvar av BP (känns siffran igen?) inte får ut pucken, trots att möjligheten fanns. Och den som hade denna chans var Emil Johansson. Men han tog den inte, utan tappade istället pucken till SAIK.

Vad jag menar är att det måste spelas oerhört mer resolut och med större säkerhet och större marginaler i ett sådant läge och i ett sådant skede som matchen var i. Det kunde lika gärna ha varit någon annan, men denna gången var det Emil som dabbade sig.
shitkicker
Moderator

Inläggav Lakun » 28 november 2020, 19:13

matsqq skrev:Verkar ju som ni hittat orsaken , bara att ta bort Emil så vinner HV igen ...

Hv tog ju åtminstånde poäng mot båda luleå och lhc utan emil. Direkt förlust när han är med. Dessutom inblandad i två baklängesmål. Han måste bort.
Lakun

Inläggav matsqq » 28 november 2020, 19:19

shitkicker skrev:

När målet faller är han inte direkt inblandad. Men det faller som en konsekvens av att HV hamnar under en oerhörd press från SAIK när det är ca 40s kvar av deras PP. Pressen höll i sig fram till målet föll, trots att HV fick in sin femte spelare.

Men pressen, som är anledningen till att HV till slut inte orkar stå emot, uppstår på grund av att HV i ett läge med ca 40s kvar av BP (känns siffran igen?) inte får ut pucken, trots att möjligheten fanns. Och den som hade denna chans var Emil Johansson. Men han tog den inte, utan tappade istället pucken till SAIK.

Vad jag menar är att det måste spelas oerhört mer resolut och med större säkerhet och större marginaler i ett sådant läge och i ett sådant skede som matchen var i. Det kunde lika gärna ha varit någon annan, men denna gången var det Emil som dabbade sig.

Zion har också ett läge att få ut pucken och det mycket närmare inpå att det blir mål ...

I första perioden dabbar sig Martinsson två gånger i slutet av perioden i mycket enklare situationer men det blir inte mål då ...

och på det första målet har han två gubbar att hälla reda på och det är lite svårt att göra ...

Så allt detta fokus på Emil tycker jag är oförtjänt ... speciellt som han förra säsongen var riktigt bra ...
matsqq

Inläggav lejacques » 28 november 2020, 19:24

Nej, Emils förra säsong var inte "riktigt bra".

Nej, man kan inte leva på en säsong man gjort tidigare.

Min åsikt. Emil är en av HV:s sämsta spelare. När han är på isen ser försvaret allt som oftast sämre ut. Tack och lov verkar ju även tränarna inse det nu. Äntligen har man splittrat på Emil och Bertov. Den senare har ju till och med börjat se bra ut när han fått Strömberg som backpartner.

En sak håller jag dock med dig om. Emil är inte ensam om att vara usel ikväll. Säger som Fröberg. Samtliga spelare förutom Zion, Olausson och Hugo bör se sig själva i spegel.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav shitkicker » 28 november 2020, 19:24

matsqq skrev:
shitkicker skrev:När målet faller är han inte direkt inblandad. Men det faller som en konsekvens av att HV hamnar under en oerhörd press från SAIK när det är ca 40s kvar av deras PP. Pressen höll i sig fram till målet föll, trots att HV fick in sin femte spelare.

Zion har också ett läge att få ut pucken och det mycket närmare inpå att det blir mål ...

I första perioden dabbar sig Martinsson två gånger i slutet av perioden i mycket enklare situationer men det blir inte mål då ...

och på det första målet har han två gubbar att hälla reda på och det är lite svårt att göra ...

Så allt detta fokus på Emil tycker jag är oförtjänt ... speciellt som han förra säsongen var riktigt bra ...

Jag ger inte Emil hela skulden. Om du läser lite andra inlägg som jag skrivit ikväll så kan du till din lista med misslyckanden lägga t ex Öneruds bakomryggenblinpass och Kinnvalls passningsspel i hela matchen om du vill. Men vissa misstag i vissa situationer syns mer eftersom de får större konsekvenser än andra misstag får. Och ett sånt stod Emil för. Nästa gång kan det vara vem som helst.

EDIT: Och då ska jag erkänna att jag stängde av efter 1.10 i första perioden då HV släppt till tre kvalificerade målchanser plus ett stolpskott. Satte på TVn igen lagom till Martinssons utvisning med ca 7.30 kvar.
shitkicker
Moderator

Inläggav matsqq » 28 november 2020, 19:31

lejacques skrev:Nej, Emils förra säsong var inte "riktigt bra".

Nej, man kan inte leva på en säsong man gjort tidigare.

Min åsikt. Emil är en av HV:s sämsta spelare. När han är på isen ser försvaret allt som oftast sämre ut. Tack och lov verkar ju även tränarna inse det nu. Äntligen har man splittrat på Emil och Bertov. Den senare har ju till och med börjat se bra ut när han fått Strömberg som backpartner.

En sak håller jag dock med dig om. Emil är inte ensam om att vara usel ikväll. Säger som Fröberg. Samtliga spelare förutom Zion, Olausson och Hugo bör se sig själva i spegel.

Jag säger exakt samma sak som tidigare ... har man +13 i +/- och närmaste back har +7 och det bara finns en spelare i laget till som har över +8 så tror jag det i princip är omöjligt att inte ha gjort en riktigt bra säsong ...

Men jag lägger ned resonemangen i och med detta ... var och en har rätt till sin åsikt, så även jag :) och egentligen har jag inga problem med om ni alla tycker att han gjorde en ren skitsäsong förra året ... jag vet vad jag tycker ...
matsqq

Inläggav lejacques » 28 november 2020, 19:33

Utifrån vad han värvades för blev säsongen inte alls vad varken Emil eller HV tänkt sig. Så att säga att hans säsong var riktigt bra, tycker jag blir fel, i synnerhet när nog både Emil själv och HV är av en annan uppfattning.

Men som du säger. Alla har rätt till sin åsikt!
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav savemejebus » 28 november 2020, 19:42

lejacques skrev:Utifrån vad han värvades för blev säsongen inte alls vad varken Emil eller HV tänkt sig. Så att säga att hans säsong var riktigt bra, tycker jag blir fel, i synnerhet när nog både Emil själv och HV är av en annan uppfattning.

Men som du säger. Alla har rätt till sin åsikt!

Kriterierna för en riktigt bra säsong har sjunkit avsevärt.
savemejebus

Inläggav savemejebus » 28 november 2020, 19:50

Nåja för att vara positiv så fick man lite underhållning idag tack vare Diabolics kommentarer :)
savemejebus

Inläggav frippe-borås » 28 november 2020, 19:58

Kostsamma misstag syns alltid!
Emil har gjort en hel del i år.
Men idag är det ju totalt odugligt från samtliga förutom 4 spelare.

Olausson gör mål och visar att han vill ha plats.
Hugo håller både sina lagkamrater och oss fans med i matchen. Matchen kunde varit avgjord redan efter 20min!
Zion syntes inte mycket men med den mackan vid 2-2 så kan man inte ge annat än godkänt.
Bertov som är vår bästa back idag.

Resten ska rannsaka sig själva och skämmas.
Likadant tränarna som inte lyckas få ut max av spelarna en enda gång.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Diabolics » 28 november 2020, 22:15

Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav vonk » 28 november 2020, 22:33

Emil är nog inte boven i dramat, ingen annan spelare heller! Största problemet är nog bakom bänken! Nyman borta så huserar NR med sin "third ass" Holmström och det blir som det blir. Viljan att vinna är mycket mindre än rädslan att förlora, syns genom hela laget att spelet är tvingat till något som som inte är dom... säger bara att om det fortsätter så är det nog mera illa än losa mot SAIK med udda mål, problemet är nog tok mycket större"
Att se ljuset i tunneln betyder inte nödvändigtvis alltid ett mötande tåg, pessimism och negativitet flödar...
vonk

Inläggav lejacques » 28 november 2020, 22:42

Tror ingen tror att Emil är förklaringen till varför det ser ut som det gör. Alla, "försvarare" och "klagare" är nog överens om att problemen är större än så.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Quila » 28 november 2020, 23:24

shitkicker skrev:

Fullt pott i din analys Shitkicker och är helt enig med dig. Emil gjorde några extremt dyrbara misstag, som aldrig borde ha uppstått bara han spelat smart och enkelt. Det är (tyvärr) så det ligger till.
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 Matcherna