Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn
lejacques skrev:shitkicker skrev:Återigen en match man förlorar pga avsaknad av klubbhjärta. Som jag sagt innan så kommer HV att förlora många matcher av den här typen, där man hamnar i underläge och sen inte har viljan nog att lägga ner jobbet som krävs för att vända. Men alla lag brukar ändå komma in i någon form av ”hot streak” där poängen trillar in. Men frågan är när det kommer? För det måste ju komma, annars kan det ju sluta med katastrof.
Återigen så känns det som att det inte finns nånting att bygga på. Glad att jag inte är Hult eller Rahm.
Och apropå klubbhjärta. Undrar hur det här laget reagerar den dag då Hult säger att man tvingas sänka lönerna...
lejacques skrev:HV anno 2020/21 är nu sämre än Edmonds HV-gäng 98/99.
lejacques skrev:Och apropå klubbhjärta. Undrar hur det här laget reagerar den dag då Hult säger att man tvingas sänka lönerna...

shitkicker skrev:lejacques skrev:HV anno 2020/21 är nu sämre än Edmonds HV-gäng 98/99.
Också ett sätt att skriva historia. Detta kan nog mycket väl bli det som Rahm kommer att förknippas mest med av sin tid i HV. Enda sättet att undvika det är att vända på biffen och sluta topp 4 med minst semi. Och lycka till med det, säger jag bara. Och jag menar det verkligen.
lejacques skrev:shitkicker skrev:Återigen en match man förlorar pga avsaknad av klubbhjärta. Som jag sagt innan så kommer HV att förlora många matcher av den här typen, där man hamnar i underläge och sen inte har viljan nog att lägga ner jobbet som krävs för att vända. Men alla lag brukar ändå komma in i någon form av ”hot streak” där poängen trillar in. Men frågan är när det kommer? För det måste ju komma, annars kan det ju sluta med katastrof.
Återigen så känns det som att det inte finns nånting att bygga på. Glad att jag inte är Hult eller Rahm.
Och apropå klubbhjärta. Undrar hur det här laget reagerar den dag då Hult säger att man tvingas sänka lönerna...
Nick skrev:Klart de inte är tränarna fel. Så många tränare kan inte vara så dåliga. Tycker heller inte de är Hults fel. Jag menar laget han byggt denna säsongen är på pappret ett kanonlag.
Nä jag de måste vara nåt annat.
Spelsystem?

lejacques skrev:https://www.jp.se/artikel/sjoblom-en-nyttig-laropeng-for-hv71-s-unga-talang
Hmm. Tror inte jag läst en krönika från JP under Hult-åren där man kritiserat tränare och sportslig ledning.
Men efter kvällens match ägnar man en halv krönika åt att hänga ut en 18-årig back. Rätt ovanlkgt över huvud taget att man kritiserar något. Men efter den här usla säsongsstarten, där så många varit så dåliga, är det alltså Andrae som får ta första smällen.
Det känns ju... Sådär.

lejacques skrev:https://www.jp.se/artikel/sjoblom-en-nyttig-laropeng-for-hv71-s-unga-talang
Hmm. Tror inte jag läst en krönika från JP under Hult-åren där man kritiserat tränare och sportslig ledning.
Men efter kvällens match ägnar man en halv krönika åt att hänga ut en 18-årig back. Rätt ovanlkgt över huvud taget att man kritiserar något. Men efter den här usla säsongsstarten, där så många varit så dåliga, är det alltså Andrae som får ta första smällen.
Det känns ju... Sådär.
Jokkalainen skrev:lejacques skrev:https://www.jp.se/artikel/sjoblom-en-nyttig-laropeng-for-hv71-s-unga-talang
Det känns ju... Sådär.
Som offentlig person får man ju tyvärr ta dessa törnar när man skämmer ut sig på isen.

Det känns ju... Sådär.
lejacques skrev:Absolut, det säger jag inget om. Därför tycker jag det är helt rimligt att kritisera så länge man fokuserar på spelaren, ledaren etc och inte personen.
Men det magstarkt här är ju att det aldrig skrivs en krönika om Hult, ledningen eller spelare som faktiskt är direkt dåliga. När man väl skriver en kritisk krönika handlar den om en ung back som stått för en grym säsongsinledning, och som en kväll har en dålig dag på jobbet. Var är krönikan om Emil Johansson? Johan Hult? Stefan Nyman? Niklas Rahm?
Ni som är oroliga för att spelarna läser forumet. Ni kan nog vara direkt säkra på att spelarna läser JP.
Pg79an skrev:lejacques skrev:Absolut, det säger jag inget om. Därför tycker jag det är helt rimligt att kritisera så länge man fokuserar på spelaren, ledaren etc och inte personen.
Men det magstarkt här är ju att det aldrig skrivs en krönika om Hult, ledningen eller spelare som faktiskt är direkt dåliga. När man väl skriver en kritisk krönika handlar den om en ung back som stått för en grym säsongsinledning, och som en kväll har en dålig dag på jobbet. Var är krönikan om Emil Johansson? Johan Hult? Stefan Nyman? Niklas Rahm?
Ni som är oroliga för att spelarna läser forumet. Ni kan nog vara direkt säkra på att spelarna läser JP.
Jag brukar ta upp just detta med de lokala sportjournalisterna några ggr per säsong. Tycker det är dom mest flata journalisterna som finns när det gäller att vara kritiska till HV generellt och speciellt ledningen. Livrädda för att inte få hänga med sina idoler nere i katakomberna.
lejacques skrev:Junior. Självklart kommer de acceptera det. De har ju inget val om de vill ha arbete. Det gäller alla spelare i alla klubbar. Jag frågar mig dock bara hur kul legoknektarna kommer tycka det är. Tror tyvärr många spelare i dagens upplaga valt HV av fel anledning.
Jag personligen tycker HV rätt omgående ska sänka lönerna. Känns lite smaklöst att grina på regering och FHM, samtidigt som man bäddat för den här situationen själva. I stort sett samtliga SHL-lag kunde ha tagit höjd i våras och sett över lönebudgeten, men istället har man kört på som vanligt. Omdömeslöst med tanke på situationen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster