Omgång 6: Skellefteå AIK - HV71

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 6: Skellefteå AIK - HV71

Inläggav lejacques » 8 oktober 2020, 21:14

HV anno 2020/21 är nu sämre än Edmonds HV-gäng 98/99.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav shitkicker » 8 oktober 2020, 21:16

lejacques skrev:
shitkicker skrev:Återigen en match man förlorar pga avsaknad av klubbhjärta. Som jag sagt innan så kommer HV att förlora många matcher av den här typen, där man hamnar i underläge och sen inte har viljan nog att lägga ner jobbet som krävs för att vända. Men alla lag brukar ändå komma in i någon form av ”hot streak” där poängen trillar in. Men frågan är när det kommer? För det måste ju komma, annars kan det ju sluta med katastrof.

Återigen så känns det som att det inte finns nånting att bygga på. Glad att jag inte är Hult eller Rahm.

Och apropå klubbhjärta. Undrar hur det här laget reagerar den dag då Hult säger att man tvingas sänka lönerna...

Wow! Det har jag inte ens tänkt på!
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Mike » 8 oktober 2020, 21:18

Jag skyller faktiskt allt på ledingen.
Hur kan man skriva 3 år med Hult efter vad han åstadkommit?
Återigen har vi seriens dyraste trupp, och får ut skit.
Hult kan inte sparka fler tränare han tillsatt nu, vi får leva med Rahm.
Holmström?, en dyr värvning som mest sitter på läktaren.
Bertov?, vad i helvete???, trodde inte det kunde bli värre efter Byrne(eller vad han hette) och Ytterell
Mike

Inläggav Legogubbe » 8 oktober 2020, 21:18

Försvarar inte Rahm på nåt sätt men jag tycker det va en bra analys efter matchen. Spelarna är nästan där och det räcker inte. Hv spelar som bäst när dom jagar och klockan börjar rinna iväg. Sen är spelarna inga barn som måste ha en ledare vid sin sida varje match som måste peppa igång, det ska sitta i blodet på denna nivån.
Legogubbe

Inläggav shitkicker » 8 oktober 2020, 21:19

lejacques skrev:HV anno 2020/21 är nu sämre än Edmonds HV-gäng 98/99.

Också ett sätt att skriva historia. Detta kan nog mycket väl bli det som Rahm kommer att förknippas mest med av sin tid i HV. Enda sättet att undvika det är att vända på biffen och sluta topp 4 med minst semi. Och lycka till med det, säger jag bara. Och jag menar det verkligen.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav gnrl99 » 8 oktober 2020, 21:19

efter MoDos guld 2007 gick det bara utför....

Känns som vi blir nästa "MoDo".........

Gemensamma nämnaren? Massvis med felbeslut. En inkompetent ledning!
gnrl99

Inläggav Guld » 8 oktober 2020, 21:20

lejacques skrev:Och apropå klubbhjärta. Undrar hur det här laget reagerar den dag då Hult säger att man tvingas sänka lönerna...

Oj.. kul tanke.
Guld

Inläggav eisbjern » 8 oktober 2020, 21:22

Det är så tamt, viljelöst och slarvigt att man blir helt matt av att bara titta på det. Förödande om Rahm på allvar tycker att vi nästan är där - för det är vi inte. Det måste till krafttag för att nå dit, vi kommer inte kunna skruva på några få detaljer för att det ska klaffa, felet sitter i fundamentet. Grundinställningen, ambitionen och jävlar anamma är vad som saknas, match efter match och det är Rahms ansvar att se till att alla är påkopplade och ger 100% varje match. Förhoppningsvis är det mediataktik att säga "nästan där" men jag tvivlar.
Spola nubben!
Användarvisningsbild
eisbjern

Inläggav Andersson711 » 8 oktober 2020, 21:24

Dags för frågestund på FB snart.
Andersson711
Moderator

Inläggav Dovahkiin » 8 oktober 2020, 21:24

Det håller inte alls ser så jävla viljelöst ut hela tiden... Ingen känns på hugget alls.
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav PapaEmeritus » 8 oktober 2020, 21:24

Vann vi?
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav lejacques » 8 oktober 2020, 21:26

shitkicker skrev:
lejacques skrev:HV anno 2020/21 är nu sämre än Edmonds HV-gäng 98/99.

Också ett sätt att skriva historia. Detta kan nog mycket väl bli det som Rahm kommer att förknippas mest med av sin tid i HV. Enda sättet att undvika det är att vända på biffen och sluta topp 4 med minst semi. Och lycka till med det, säger jag bara. Och jag menar det verkligen.

Än är det ju inte helt kört. Men ja, vi har sett det här förr. Med den skillnaden att det är ännu uslare än vanligt och, som du själv nämnt, inte finns något som helst utrymme för att förändra laget. Framöver kommer det nog snarare handla om att sänka löner, och kanske göra sig av med dyra kontrakt. Så frågan är om HV på pappret kommer bli så mycket bättre i år.

Med det sagt. Tränarna har ju lite att säga till om. Och här ska man ju sätta ett stort frågetecken kring Stefan Nyman som matchat backsidan på absolut sämsta tänkbara sätt de inledande matcherna. Vad gäller försvarsspelet undrar man ju även vad Nyman nu kan ha tänkats gjort tidigare för att förtjäna epitetet superdupertränare.. Treårskontrakt med honom. Två på Rahm. Tre på Hult. Den här föreningen är verkligen mästare på att sätta krokben för sig själva.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Junior » 8 oktober 2020, 21:27

lejacques skrev:
shitkicker skrev:Återigen en match man förlorar pga avsaknad av klubbhjärta. Som jag sagt innan så kommer HV att förlora många matcher av den här typen, där man hamnar i underläge och sen inte har viljan nog att lägga ner jobbet som krävs för att vända. Men alla lag brukar ändå komma in i någon form av ”hot streak” där poängen trillar in. Men frågan är när det kommer? För det måste ju komma, annars kan det ju sluta med katastrof.

Återigen så känns det som att det inte finns nånting att bygga på. Glad att jag inte är Hult eller Rahm.

Och apropå klubbhjärta. Undrar hur det här laget reagerar den dag då Hult säger att man tvingas sänka lönerna...

Jag tror att dom flesta i samhället i dag inser att hela världen är i en väldigt speciell situation och att det kan innebära en sådan sak. Tycker det är väldigt förminskande mot spelarna att de inte skulle förstå det när hur många andra som helst förlorar sina arbeten helt och hållet. Som om att dom per automatik är girigbukar och inte fattar ett smack hur omvärlden påverkas. Någon kommer säkert grina om det men jag tror helt ärligt att dom flesta har förståelse för att detta troligtvis kommer att ske.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Junior » 8 oktober 2020, 21:33

Trodde Stefan Nyman skulle vara ett grymt nyförvärv. Nu står vi här med över 20! insläppta. Säsongen vi vann guld släppte vi in 99 på hela serien. Ska till bra många nollor nu om vi ska komma nära det. Vi får hoppas att det börjar kugga i ordentligt snart för jag är allt annat än imponerad över hur det går till.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav FoX » 8 oktober 2020, 21:35

Allvarligt talat!
Kan det verkligen vara fel på så många tränare som varit i Hv71 det senaste?
Tror verkligen inte det utan det stora felet måste stavas Hult. Hans sätt att bygga lag är ju så idiotiskt så det finns inte.
Säsong efter säsong så blir det tamejfan sämre och sämre. Hur är det möjligt?

I år fanns ju ändå offensiva kraften men när man har X antal backar som absolut inte håller denna nivå så blir hela laget lidande. Tror inte Gunnarsson har blivit så dålig på x antal månader. Det handlar mer om att backarna är för dåliga för att hålla ihop ett försvar från forwards till målvakt!

Vi har 3 bra backar resten är antingen för orutinerade eller för dåliga. Att Andrea gör misstag beror ju på att han tvingas göra saker som han inte är redo för ännu. Han skulle haft en mentor bredvid sig som är stabil och rutinerad. Men det har han inte.

Felet är solklart Hult för under hans år blir vi bara sämre och sämre.
Då är frågan vad kompetensen finns hos Ekelund och styrelsen som tillåter detta ske säsong efter säsong?
Det är helt under mitt förstånd att en av Sveriges ledande klubbar har gått från att spela en totalhockey till att prestera den absolut tråkigaste hockeyn i SHL?
Sen att man gång på gång har utvärderat fiasko efter fiasko och inte ett skit blir bättre utan hela tiden sämre!
Jag ser verkligen inte ett enda lag som är sämre eller spelar en tråkigare ishockey än Hv71 2020!
Det finns inget jag ens får minsta adrenalin av utan sitter bara och pustar och svär över bedrövelsen som vi får se!

Nu måste det hända något annars är det svågerpolitiken som kör oss ner totalt i fördärvet!
FoX

Inläggav lejacques » 8 oktober 2020, 21:36

Junior. Självklart kommer de acceptera det. De har ju inget val om de vill ha arbete. Det gäller alla spelare i alla klubbar. Jag frågar mig dock bara hur kul legoknektarna kommer tycka det är. Tror tyvärr många spelare i dagens upplaga valt HV av fel anledning.

Jag personligen tycker HV rätt omgående ska sänka lönerna. Känns lite smaklöst att grina på regering och FHM, samtidigt som man bäddat för den här situationen själva. I stort sett samtliga SHL-lag kunde ha tagit höjd i våras och sett över lönebudgeten, men istället har man kört på som vanligt. Omdömeslöst med tanke på situationen.
Senast redigerad av lejacques 8 oktober 2020, 21:40, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Nick » 8 oktober 2020, 21:38

Klart de inte är tränarna fel. Så många tränare kan inte vara så dåliga. Tycker heller inte de är Hults fel. Jag menar laget han byggt denna säsongen är på pappret ett kanonlag.

Nä jag de måste vara nåt annat.

Spelsystem?
Nick

Inläggav eisbjern » 8 oktober 2020, 21:42

Nick skrev:Klart de inte är tränarna fel. Så många tränare kan inte vara så dåliga. Tycker heller inte de är Hults fel. Jag menar laget han byggt denna säsongen är på pappret ett kanonlag.

Nä jag de måste vara nåt annat.

Spelsystem?

Ja, spelsystemet helt klart. De tränare man tagit in på senare år har varit corsirunkare som mest gillar dump and chase. Hvs totalhockey från för är som bortblåst.
Spola nubben!
Användarvisningsbild
eisbjern

Inläggav lejacques » 8 oktober 2020, 21:45

https://www.jp.se/artikel/sjoblom-en-ny ... nga-talang

Hmm. Tror inte jag läst en krönika från JP under Hult-åren där man kritiserat tränare och sportslig ledning.

Men efter kvällens match ägnar man en halv krönika åt att hänga ut en 18-årig back. Rätt ovanlkgt över huvud taget att man kritiserar något. Men efter den här usla säsongsstarten, där så många varit så dåliga, är det alltså Andrae som får ta första smällen.

Det känns ju... Sådär.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav eisbjern » 8 oktober 2020, 21:49

lejacques skrev:https://www.jp.se/artikel/sjoblom-en-nyttig-laropeng-for-hv71-s-unga-talang

Hmm. Tror inte jag läst en krönika från JP under Hult-åren där man kritiserat tränare och sportslig ledning.

Men efter kvällens match ägnar man en halv krönika åt att hänga ut en 18-årig back. Rätt ovanlkgt över huvud taget att man kritiserar något. Men efter den här usla säsongsstarten, där så många varit så dåliga, är det alltså Andrae som får ta första smällen.

Det känns ju... Sådär.

Journalist arbete när det är som bäst. Att ens krafsa på ytan är jobbigt. Man råkar se att det var Andrae som tappafe pucken och då sågar man det. Att ens ställa frågan om varför det ser ut som det gör från första början är alldeles för jobbigt.
Spola nubben!
Användarvisningsbild
eisbjern

Inläggav Jokkalainen » 8 oktober 2020, 21:51

lejacques skrev:https://www.jp.se/artikel/sjoblom-en-nyttig-laropeng-for-hv71-s-unga-talang

Det känns ju... Sådär.

Som offentlig person får man ju tyvärr ta dessa törnar när man skämmer ut sig på isen.
#1 Alltid saknad, Aldrig glömd!
Användarvisningsbild
Jokkalainen

Inläggav lejacques » 8 oktober 2020, 21:54

Absolut, det säger jag inget om. Därför tycker jag det är helt rimligt att kritisera så länge man fokuserar på spelaren, ledaren etc och inte personen.

Men det magstarka här är ju att det aldrig skrivs en krönika om Hult, ledningen eller spelare som faktiskt är direkt dåliga. När man väl skriver en kritisk krönika handlar den om en ung back som stått för en grym säsongsinledning, och som en kväll har en dålig dag på jobbet. Var är krönikan om Emil Johansson? Johan Hult? Stefan Nyman? Niklas Rahm?

Ni som är oroliga för att spelarna läser forumet (jag tvivlar). Ni kan nog vara direkt säkra på att spelarna läser JP.
Senast redigerad av lejacques 8 oktober 2020, 21:56, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Mike » 8 oktober 2020, 21:56

Skandal, att hänga ut en junior när allt är skit.
Fegt, bättre att inte skriva alls.
Ställ frågor om de större, och återkommande problemen istället.
Häng utvledningen som slänger pärlor efter svin.

Att hänga ut Andrea, som faktiskt har hockey i sig och potential, ja vad ska jag säga.
Klapoa Hv71 medhårs, fördjävligt.
Mike

Inläggav eisbjern » 8 oktober 2020, 21:58

Jokkalainen skrev:

Det känns ju... Sådär.

Som offentlig person får man ju tyvärr ta dessa törnar när man skämmer ut sig på isen.

Men att skämma ut sig bakom ett skrivbord eller i tränarbåset är heltt riskfritt....

Tror att vad Lejacques syftade på är att det knappast är Andraes fel att vi ligger risigt till. Hade allt varit frid och fröjd, poängen trillat in och detta hade hänt hade en törn kanske varit på sin plats. Men i nuläget finns det rejält större törnar att dela ut innan man kommer till enskilda misstag, vilket ingen i media verkar vara särskilt intresserade av.
Spola nubben!
Användarvisningsbild
eisbjern

Inläggav jordfelsbrytare » 8 oktober 2020, 21:59

Det känns ju... Sådär.

Fräsch journalistik som vanligt i Jönköping.
Fråga Ekan eller Agne i stället hur Hult kan ha fått förlängt i 3 år. Vad exakt motiverar den förlängningen? Inte uppnådda resultat åtminstone..
Fråga Agne hur han ställer sig till att HV71 i folkmun benämns som nya "Familjen" Vad har det för fördelar respektive nackdelar...
Men det klart allt beror på skador och oflyt som vanligt..

När kommer krönikan med lite obekväma frågor till klubbledningen?
Skulle aldrig hända.. i Jkpg så ska det alltid gullas bland kåren. Så har det vart i så många år.. Lite kritiska frågor hade vart relevanta då och då..
Senast redigerad av jordfelsbrytare 8 oktober 2020, 22:00, redigerad totalt 1 gång.
jordfelsbrytare

Inläggav Pg79an » 8 oktober 2020, 21:59

lejacques skrev:Absolut, det säger jag inget om. Därför tycker jag det är helt rimligt att kritisera så länge man fokuserar på spelaren, ledaren etc och inte personen.

Men det magstarkt här är ju att det aldrig skrivs en krönika om Hult, ledningen eller spelare som faktiskt är direkt dåliga. När man väl skriver en kritisk krönika handlar den om en ung back som stått för en grym säsongsinledning, och som en kväll har en dålig dag på jobbet. Var är krönikan om Emil Johansson? Johan Hult? Stefan Nyman? Niklas Rahm?

Ni som är oroliga för att spelarna läser forumet. Ni kan nog vara direkt säkra på att spelarna läser JP.

Jag brukar ta upp just detta med de lokala sportjournalisterna några ggr per säsong. Tycker det är dom mest flata journalisterna som finns när det gäller att vara kritiska till HV generellt och speciellt ledningen. Livrädda för att inte få hänga med sina idoler nere i katakomberna.
Pg79an

Inläggav jordfelsbrytare » 8 oktober 2020, 22:02

Pg79an skrev:
lejacques skrev:Absolut, det säger jag inget om. Därför tycker jag det är helt rimligt att kritisera så länge man fokuserar på spelaren, ledaren etc och inte personen.

Men det magstarkt här är ju att det aldrig skrivs en krönika om Hult, ledningen eller spelare som faktiskt är direkt dåliga. När man väl skriver en kritisk krönika handlar den om en ung back som stått för en grym säsongsinledning, och som en kväll har en dålig dag på jobbet. Var är krönikan om Emil Johansson? Johan Hult? Stefan Nyman? Niklas Rahm?

Ni som är oroliga för att spelarna läser forumet. Ni kan nog vara direkt säkra på att spelarna läser JP.

Jag brukar ta upp just detta med de lokala sportjournalisterna några ggr per säsong. Tycker det är dom mest flata journalisterna som finns när det gäller att vara kritiska till HV generellt och speciellt ledningen. Livrädda för att inte få hänga med sina idoler nere i katakomberna.

Då kommer mitt årliga +1 till dig..
Makalöst fel fokus av Jkpgs journalistister som vanligt...
jordfelsbrytare

Inläggav Junior » 8 oktober 2020, 22:04

lejacques skrev:Junior. Självklart kommer de acceptera det. De har ju inget val om de vill ha arbete. Det gäller alla spelare i alla klubbar. Jag frågar mig dock bara hur kul legoknektarna kommer tycka det är. Tror tyvärr många spelare i dagens upplaga valt HV av fel anledning.

Jag personligen tycker HV rätt omgående ska sänka lönerna. Känns lite smaklöst att grina på regering och FHM, samtidigt som man bäddat för den här situationen själva. I stort sett samtliga SHL-lag kunde ha tagit höjd i våras och sett över lönebudgeten, men istället har man kört på som vanligt. Omdömeslöst med tanke på situationen.

Nej jag menade inte att de skulle göra uppror o lämna typ. Det jag menade är att eftersom det här är något som är så mycket större än HV och påverkar hela samhället tror jag faktiskt inte att en legoknekt tycker det är tråkigare än någon med klubbhjärta. Hade det handlat om att klubben sjabblat sin ekonomi totalt och var tvungen att sänka löner men resten av världen inte var drabbad av corona hade jag mer hållt med dig.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav FoX » 8 oktober 2020, 22:09

Gäller att slicka på rätt ställen för att få fördelar som Journalist!
Fy fan säger jag bara. Att lägga tid och krut på Andrea är pinsamt!
En ung oerfaren talang som borde ha en mentor bredvid sig får idag ta ett för stort ansvar.
När det sen kommer några blunders så hängs han ut i media.

Men att ledningen och Hult under x antal år har gjort misstag efter misstag sopar man under mattan. Enbart för att komma innanför väggarna i Husqvarna Garden. Allt för att få glida runt i smeten!
Det äcklar mig något enormt mycket!
Hade jag varit chef för J-P så hade denna journalist gjort sitt sista reportage i den tidningen vill jag lova!
Feg och rövslickare är vad han är inget annat! Spyr på såna människor!
FoX

Inläggav Junior » 8 oktober 2020, 22:09

Ja, att en junior gör stora misstag ibland sin första säsong i SHL är väl precis vad man kan förvänta sig. Det finns väldigt mycket mer intressanta saker att analysera i HV just nu än det. Väldigt platt och ointressant.
SM guld 21/22.
Junior

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 Matcherna