Omgång 35: HV71 - Växjö Lakers HC

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 35: HV71 - Växjö Lakers HC

Inläggav Pawhlen » 30 december 2012, 22:00

Tyvärr inte, var ju bara tre bast då ;)

första minnet av Davidsson var i samband med säsongen 2003/2004
Pawhlen

Inläggav Sevin » 30 december 2012, 22:07

95 var jag med åtminstone. Där är mitt första minne av Davidsson också, när han byter om nere vid sargen i nån finalmatch.
Användarvisningsbild
Sevin

Inläggav PapaEmeritus » 30 december 2012, 22:14

Härligt med tre poäng. Davidsson slår rekord, Williamsson gör första baljan och Wesslau håller nollan.
Tråkigt bara att det ska vara så svårt för Hv att kunna dominera på hemmaplan mot såna här lag. Med tanke på spelövertaget och antal PP borde vi vunnit med 5-0 istället för ynka 2-0. Det finns mycket kvar att arbeta med men ikväll tar vi en Virre och njuter av poängen. :)
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Sir Ward » 30 december 2012, 22:18

Sevin skrev:95 var jag med åtminstone. Där är mitt första minne av Davidsson också, när han byter om nere vid sargen i nån finalmatch.

Föreslår att Kung Davidsson snacket fortsätter på ens egna tråd.
Davidsson kan annars bli snurrig ;)
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav PapaEmeritus » 30 december 2012, 22:19

Förresten, Mackan Nilson spelade bara drygt 14 minuter ikväll. Varför inte testa Mackan bredvid kapten istället för Jämtin nu när WK ändå är borta?
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav #22 Bemersten » 30 december 2012, 22:32

För att få vara med i tävlingen vem som följt vem längst. Jag har ett mittuppslag från Buster där HV 71 är som lagbild. Bakom detta så finns det en artikel som heter Miniliraren. Vem tror ni det är? Hans största önskan var då att spela i A-laget.

Jag tror detta var 87-88 någongång. Sen var det ju fantastiskt att höra på radion att han gjorde a-lagsdebut och gjorde mål i sin första match(mot DIF om jag inte missminner mig)

OnT:

Tycker att HV spelade bra defensivt idag, med en del individuella misstag men idag så funkade det till trots, men igen så har vi problem med målskyttet.
Mina fiender får jag gratis, mina vänner köper jag.
Användarvisningsbild
#22 Bemersten

Inläggav Diabolics » 30 december 2012, 22:40

#22 Bemersten skrev:För att få vara med i tävlingen vem som följt vem längst.
Jag tror detta var 87-88 någongång. Sen var det ju fantastiskt att höra på radion att han gjorde a-lagsdebut och gjorde mål i sin första match(mot DIF om jag inte missminner mig)

... jag stod på södra ståplats den matchen. För feg för att stå på norra bland alla tuffa klapp-å-klangare ;)
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Sevin » 30 december 2012, 22:44

#22 Bemersten skrev:För att få vara med i tävlingen vem som följt vem längst. Jag har ett mittuppslag från Buster där HV 71 är som lagbild. Bakom detta så finns det en artikel som heter Miniliraren. Vem tror ni det är? Hans största önskan var då att spela i A-laget.

Haha, den tidningen har jag också hemma! Mycket fint.
Användarvisningsbild
Sevin

Inläggav Pawhlen » 30 december 2012, 22:48

Sevin skrev:
#22 Bemersten skrev:För att få vara med i tävlingen vem som följt vem längst. Jag har ett mittuppslag från Buster där HV 71 är som lagbild. Bakom detta så finns det en artikel som heter Miniliraren. Vem tror ni det är? Hans största önskan var då att spela i A-laget.

Haha, den tidningen har jag också hemma! Mycket fint.

skanna eller ta en bild och lägg upp, vill se bilden :D
Pawhlen

Inläggav Sevin » 30 december 2012, 23:20

Eftersom det snart är nyår och en rätt stor kväll för JD så begav jag mig ändå ner i förrådet för att leta fram den lilla artikeln :)
Användarvisningsbild
Sevin

Inläggav Sir Ward » 30 december 2012, 23:26

Sevin skrev:Eftersom det snart är nyår och en rätt stor kväll för JD så begav jag mig ändå ner i förrådet för att leta fram den lilla artikeln :)

Jag har en känsla att just du (som inte har en dator) STARTAR UPP
tråden- Grått nytt hår ;)
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Klabbe » 30 december 2012, 23:57

Diabolics skrev:
#22 Bemersten skrev:För att få vara med i tävlingen vem som följt vem längst.

... jag stod på södra ståplats den matchen. För feg för att stå på norra bland alla tuffa klapp-å-klangare ;)

Då måste du ha känt dig väldigt ensam eftersom den matchen spelades i Globen.
Klabbe

Inläggav Diabolics » 31 december 2012, 00:08

Klabbe skrev:Då måste du ha känt dig väldigt ensam eftersom den matchen spelades i Globen.

Hmm, minnet är ju inte det som åldras bäst, men jag trodde hans debut i a-laget var på hemmaplan? My bad om det nu inte var fallet.
Konstigt det där med minnen, jag var helt övertygad om att det var hans första match i a-laget.

Hmmm, asså jag har nog blandat ihop detta lite, sorry... jag kan fortfarande ha stått på södra ståplats i hans a-lagsdebut... dock inte hans debut i ES (vilket jag aldrig heller trott eller hävdat).

Fy fan, detta måste vara forumets mest OT inlägg någonsin.... :oops:
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Klabbe » 31 december 2012, 00:26

Diabolics skrev:
Klabbe skrev:Då måste du ha känt dig väldigt ensam eftersom den matchen spelades i Globen.

Hmm, minnet är ju inte det som åldras bäst, men jag trodde hans debut i a-laget var på hemmaplan? My bad om det nu inte var fallet.
Konstigt det där med minnen, jag var helt övertygad om att det var hans första match i a-laget.

Hmmm, asså jag har nog blandat ihop detta lite, sorry... jag kan fortfarande ha stått på södra ståplats i hans a-lagsdebut... dock inte hans debut i ES (vilket jag aldrig heller trott eller hävdat).

Fy fan, detta måste vara forumets mest OT inlägg någonsin.... :oops:

Såg du hans A-lags debut så måste det ju varit en ES-match eftersom HV spelade i ES i januari 93 när JD debuterade. Om det inte var en försäsongsmatch du bevittnade förstås. Hur som helst, debuten skedde i Globen i januari 93, HV vann med 4-3 och JD gjorde mål.
Klabbe

Inläggav Diabolics » 31 december 2012, 00:52

Klabbe skrev:Såg du hans A-lags debut så måste det ju varit en ES-match eftersom HV spelade i ES i januari 93 när JD debuterade. Om det inte var en försäsongsmatch du bevittnade förstås.

Eller bara hans första match i a-laget på hemmaplan..... eller så är hela min hjärna helt sönderkokt.... många möjligheter! :?:
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav mrcadaza » 2 januari 2013, 23:30

Johans första poäng kom på bortaplan mot Djurgården och som Johan själv sagt i intervju så skedde målet i hans ES debut.
14/1-93 i Globen och han gjorde sitt enda mål den säsongen dessutom och HV vann borta med 4-3.
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.

lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
Användarvisningsbild
mrcadaza

Föregående

Återgå till HV71 Matcherna