Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Weirdo skrev:Hult väntar ju uppenbarligen ut KHL. Olli Palola kanske SNART skulle kunna komma upp på tapeten. Jag vet att det endast gått 2 matcher, men han har i snitt 11,30 i speltid efter två matcher. Kan ju inte vara så kul att sitta på en bänk i Kina inför 800 pers.
PapaEmeritus skrev:Weirdo skrev:Hult väntar ju uppenbarligen ut KHL. Olli Palola kanske SNART skulle kunna komma upp på tapeten. Jag vet att det endast gått 2 matcher, men han har i snitt 11,30 i speltid efter två matcher. Kan ju inte vara så kul att sitta på en bänk i Kina inför 800 pers.
För de stålarna han tjänar kanske det är värt det. Vem vet?
Husmusen skrev:PapaEmeritus skrev:Weirdo skrev:Hult väntar ju uppenbarligen ut KHL. Olli Palola kanske SNART skulle kunna komma upp på tapeten. Jag vet att det endast gått 2 matcher, men han har i snitt 11,30 i speltid efter två matcher. Kan ju inte vara så kul att sitta på en bänk i Kina inför 800 pers.
För de stålarna han tjänar kanske det är värt det. Vem vet?
Vi behöver pytsa ut lite pengar för att få in någon som kan rädda vår offensiv
Sir Ward skrev:mrnorrland
Menar du på allvar att HV samlar in sposnoren pengar och samlar dom på en hög.
Kom du ut bakvägen?
Kom du ut bakvägen?
Kom du ut bakvägen?
Iman skrev:Sir Ward skrev:mrnorrland
Kom du ut bakvägen?
Göra narr av en felskrivning samt "kom du ut bakvägen?" hör absolut inte hemma här, särskilt inte av en moderator.
Om forumet är någorlunda seriöst så förväntar nog de flesta sig en varning på Sir Ward.
Iman skrev:Sir Ward skrev:mrnorrland
Kom du ut bakvägen?
Göra narr av en felskrivning samt "kom du ut bakvägen?" hör absolut inte hemma här, särskilt inte av en moderator.
Om forumet är någorlunda seriöst så förväntar nog de flesta sig en varning på Sir Ward.
frippe-borås skrev:I denna tråd förväntar jag mig ett namn på nyförvärv!
OT men någon mer än jag som märker stämningen på forumet de senaste åren?
Ett hårdare klimat och desperationen är påtaglig!
Under glansdagarna var det frid o fröjd men sen Hult tog över så har det blivit allt annat än trevligt här inne! Det gäller såväl mig som många andra inkl Mods!
Tycker det säger rätt mycket om hur situationen är med vårt älskade HV71!
Vi mår inte bra, HV71 mår inte bra förutom möjligtvis ekonomin då!
frippe-borås skrev:De gånger Hult är över så glider han runt och hälsar på våra gamla lirare som spelar NHL och som inte har några planer att komma hem.
frippe-borås skrev:Med tanke på att Hults signum inte är att värva spelare som skiljer sig från mängden så har jag slutat hoppas på något som får mig att gå igång.
Bergström är absolut en bra spelare men inget jag ser som vi inte redan har och känner skulle göra den skillnad som vi behöver!
Hade han däremot värvats som ersättare istället för Ikonen hade jag varit mer än nöjd. Men som läget ser ut nu så behöver vi något utöver det extra och där letar inte Hult!
Att det finns tvekar jag inte en sekund på men scoutingen är för dålig för det! För på andra sidan finns det gott om dem.
SAIK och Växjö är lag som lyckas få hit guldkornen och de har en helt annan scouting också.
De gånger Hult är över så glider han runt och hälsar på våra gamla lirare som spelar NHL och som inte har några planer att komma hem.
Quila skrev:frippe-borås skrev:De gånger Hult är över så glider han runt och hälsar på våra gamla lirare som spelar NHL och som inte har några planer att komma hem.
Vad baserar du det på?
frippe-borås skrev:Quila skrev:frippe-borås skrev:De gånger Hult är över så glider han runt och hälsar på våra gamla lirare som spelar NHL och som inte har några planer att komma hem.
Vad baserar du det på?
Intervjuer som man hört med honom.
Groucho skrev:Ser helst att vi håller hårt i pengarna just nu. Känslan är att det kan komma att ske förändringar en bit in på säsongen och då ser jag hellre att pengarna spenderas där och då.
frippe-borås skrev:https://hockeynews.se/articles/10235/
Här finns många namn som skulle göra nytta för vårt HV71.
Men frågan är om de är för färgstarka för laget?
jordfelsbrytare skrev:frippe-borås skrev:https://hockeynews.se/articles/10235/
Här finns många namn som skulle göra nytta för vårt HV71.
Men frågan är om de är för färgstarka för laget?
Dessa 4 är jag övertygade om skulle passa bra i SHL. Övriga i listan känner jag till för dåligt för att kunna göra en analys av. Förutom Greg S men där är jag tveksam.
Oskar Osala
Justin Fontaine
Jonas Enlund,
Matt Ellison
lejacques skrev:AIK hugger på Dick Axelsson. Tycker HV ska ge sig in i striden om hans namnteckning. Om man tycker sig ha råd med en Christian Sandberg för runt 100 000 i månaden bör man definitivt ha råd med Dicken.
Sen in med ytterligare ett nyförvärv, samt ny tränare som låter spelarna göra det de är bra på.
Det är min dröm just nu.
Räkan skrev:Men det är ju lite intressant?
Vad ska vi med en ojämn Dick till? Som blixtrar till ibland och är osynlig ibland, är det vad HV71 behöver?
Visst Enlund är duktig lirare, men direkt ingen poängmaskin?
forward med styrkor i defensiven.
Matt Ellison, grym spelare, men börjar komma till åren. Fast åt andra sidan var Krog grymt bra för sin ålder.
Osala? Stor och tuff, påminner om Joensuu?
Hoppas fortfarande på Palola, vi skulle vara i behov av en offensiv spelare. Spelade sin 6e match igår i Kunlun, i en 4e kedja och fortfarande 0 poäng. Kanske hänger lös?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster