Silly season 19/20: Spelardrömmar

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Silly season 19/20: Spelardrömmar

Inläggav frippe-borås » 6 september 2019, 20:47

Efter dagens 2 perioder mot Örebro så hade man ju önskat att det fanns trades i SHL!
Helt bedrövligt och att en toppforward skulle lösa detta finns inte! Inte ens Ovechkin skulle lösa bot på detta!

Men det är efter dagens insats! Men att laget behöver steppas upp ett antal % hoppas vi är överens om!?
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Weirdo » 7 september 2019, 10:21

Hult väntar ju uppenbarligen ut KHL. Olli Palola kanske SNART skulle kunna komma upp på tapeten. Jag vet att det endast gått 2 matcher, men han har i snitt 11,30 i speltid efter två matcher. Kan ju inte vara så kul att sitta på en bänk i Kina inför 800 pers.
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav PapaEmeritus » 7 september 2019, 11:43

Weirdo skrev:Hult väntar ju uppenbarligen ut KHL. Olli Palola kanske SNART skulle kunna komma upp på tapeten. Jag vet att det endast gått 2 matcher, men han har i snitt 11,30 i speltid efter två matcher. Kan ju inte vara så kul att sitta på en bänk i Kina inför 800 pers.

För de stålarna han tjänar kanske det är värt det. Vem vet?
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Husmusen » 7 september 2019, 16:04

PapaEmeritus skrev:
Weirdo skrev:Hult väntar ju uppenbarligen ut KHL. Olli Palola kanske SNART skulle kunna komma upp på tapeten. Jag vet att det endast gått 2 matcher, men han har i snitt 11,30 i speltid efter två matcher. Kan ju inte vara så kul att sitta på en bänk i Kina inför 800 pers.

Vi behöver pytsa ut lite pengar för att få in någon som kan rädda vår offensiv
Husmusen

Inläggav mrnorrland » 7 september 2019, 16:37

Husmusen skrev:
PapaEmeritus skrev:

Vi behöver pytsa ut lite pengar för att få in någon som kan rädda vår offensiv

när tröttnar supportrar? när tröttnar sposnoren att pyttsa ut pengar för en förening som bara samlar in deras pengar på hög o inte satsar på sportslig framgång? Vilket skadar mest i längden?
mrnorrland

Inläggav Sir Ward » 7 september 2019, 23:14

mrnorrland

Menar du på allvar att HV samlar in sposnoren pengar och samlar dom på en hög.
Kom du ut bakvägen?
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav mrnorrland » 8 september 2019, 00:28

Sir Ward skrev:mrnorrland

Kom du ut bakvägen?

Antagligen.

Ne de tror jag inte för då hade vi inte haft några spelare.

Ok jag ber om ursäkt igen för min dyslexi och jag slant på tangenterna det är visst grovt förbjudet har jag hört.

Ne men de jag menar är hv har rätt hög inkomst från supportrar trots de gått dåligt sportsligt under en lång tid, det är hedervärt att man ställer upp som de gör, och även SPONSORER men hur länge är de sugna att punga ut till en förening som inte håller vad de lovar och säger att sin ambition är? Deras mål var efter AJ gate att vara ett stabilt topplag nu, men de har man grovt misslyckats med. Man har haft ett flertal chanser att starta om men man valt att köra på samma inslagna väg som bara lett till dåliga resultat men goda ekonomiska resultat. Jag tror man väljer det ekonomiska över det sportsliga och är relativt nöjd med det. Visst de vill att laget skall gå bra men det får inte gå ut över ekonomin. Vi har nu hamnat i en jobbig sits där vi är ett lag som inte har så stor realistisk chans att vinna SM guld och är ingen maktfaktor i svensk hockey längre, vi är bra att utveckla spelare för sedan dra vidare men inte för dem som vill vinna. vi har ett antal klubbar över oss i hierarkin (frölunda, växjö, djurgården, färjestad, Luleå) som väljer spelare först. Om vi skall vinna dragkamp över spelare med dem som måste vi punga ut mer pengar (Holmström t.ex valde oss över Luleå pga högre lön om jag minns mrmadhawk inlägg).
Som detta lag vi har de känns väldigt budget trots styrelsen gick ut med ökad budget till spelarbudgeten. Va de lögn elr vad har Hult spenderat ut dessa pengar? Visst vi har en riktigt bra backsida (topp 3 i SHL) men vi har en ok målvaktsida (Gunnar bra med osäkra buckuper) och en riktig trubbig forward sida. Här har vi haft möjlighet att förbättra oss med så många tapp. Och vi såg att vi saknade spelskickliga spelare förra året och nu tappar vi 2 spelskickligaste spelarna vi har och ersätter med en mer trubbiga spelare (Teden ej ersatt än men Ljung är och Fröberg är mer trubbig än Ljung). Vi har satsar fullt ut på chansningar och att de skall blomma ut direkt. Detta anser jag vara en väldigt farlig taktik. Vi behöver ledande spelare och nu har vi ingen alls. Vi har inte gjort dåliga värvningar men alla är samma skrot o kon. Inga som kan leda ett lag på förhand. Vi har bara 2 och 3 line spelare. t.ex Ikonen är klockren i en andra formation inte som nu han skall leda laget och de har han aldrig gjort, samma med Fröberg och Holmström. Camara noll koll på. Sandin utvecklingsbar men inte färdig stjärna att leda HV under sina axlar.

De som är kvar Önerud? Kan han steppa upp efter förra årets dipp (gjorde ok med poäng men tyckte han val osynlig i spelet)? Håller Thörna? Tar Thörngren äntligen det steg man väntat på? Sandberg hur är hans status? Sundh, orkar han? Tyckte man såg en kraftig tillbakagång förra säsongen.

Och sen Ward som moderator som skall gå med gott exempel och sätta standarden på forumet tycker jag det är riktigt lågt av dig att skicka väg så personliga negativa påhopp som kom du ut bakvägen eller? som jag anser inte skall höra hemma i detta forum. Om du så verkligen vill skicka nedvärderande kommentarer till mig så skicka dem privat så slipper du skämma ut dig över forumet. Du anser jag har noll hjärna med den kommentaren så visst jag kom ut bakvägen och är helt dum i huvudet o borde d**** på stuts
mrnorrland

Inläggav Pg79an » 8 september 2019, 11:59

Kom du ut bakvägen?

En kanske inte helt okej kommentar Warden
Pg79an

Inläggav Iman » 8 september 2019, 12:25

Kom du ut bakvägen?

Göra narr av en felskrivning samt "kom du ut bakvägen?" hör absolut inte hemma här, särskilt inte av en moderator.
Om forumet är någorlunda seriöst så förväntar nog de flesta sig en varning på Sir Ward.
Användarvisningsbild
Iman

Inläggav frippe-borås » 8 september 2019, 13:09

I denna tråd förväntar jag mig ett namn på nyförvärv!

OT men någon mer än jag som märker stämningen på forumet de senaste åren?
Ett hårdare klimat och desperationen är påtaglig!
Under glansdagarna var det frid o fröjd men sen Hult tog över så har det blivit allt annat än trevligt här inne! Det gäller såväl mig som många andra inkl Mods!

Tycker det säger rätt mycket om hur situationen är med vårt älskade HV71!
Vi mår inte bra, HV71 mår inte bra förutom möjligtvis ekonomin då!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav shitkicker » 8 september 2019, 13:33

Iman skrev:

Kom du ut bakvägen?

Göra narr av en felskrivning samt "kom du ut bakvägen?" hör absolut inte hemma här, särskilt inte av en moderator.
Om forumet är någorlunda seriöst så förväntar nog de flesta sig en varning på Sir Ward.

Den här typen av kommentarer är anledningen till att sir Ward inte längre är moderator, vilket han inte heller har varit det på ett tag. Alltså så uttalar sig sir Ward inte i rollen som moderator utan endast i rollen som vanlig forummedlem. Oavsett så är kommentaren inte ok.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Zico » 8 september 2019, 13:37

Iman skrev:

Kom du ut bakvägen?

Den som är lite uppmärksam, kan säkert se att Sir Ward inte är moderator längre. Moderator eller inte, det är sådana kommentarer som sänker och förlöjligar forumet.

Det som får mig att allvarligt fundera på att lämna forumet för gott är två saker.

Det ena är alla hånfulla, förnedrande och rent av kränkande skrivningar om HV71 som klubb, dess styrelse, VD, tränare och så då dess sportchef i synnerhet. Märk väl att jag inte har några synpunkter på att folk är både kritiska och negativa. Det är var och ens ensak, men när det går över till hånfullhet, förnedring och kränkningar.....då har man passerat en gräns för hur en sann supporter uttrycker och uppför sig.

Det andra är alla mer eller mindre personliga påhopp på varandra. Man får tycka olika och det är ju det som är kryddan i ett sånt här forum, att det faktiskt finns olika åsikter om saker och ting. Respekt!!!!
Zico

Inläggav Småläninen » 8 september 2019, 18:06

frippe-borås skrev:I denna tråd förväntar jag mig ett namn på nyförvärv!

OT men någon mer än jag som märker stämningen på forumet de senaste åren?
Ett hårdare klimat och desperationen är påtaglig!
Under glansdagarna var det frid o fröjd men sen Hult tog över så har det blivit allt annat än trevligt här inne! Det gäller såväl mig som många andra inkl Mods!

Tycker det säger rätt mycket om hur situationen är med vårt älskade HV71!
Vi mår inte bra, HV71 mår inte bra förutom möjligtvis ekonomin då!

Jag instämmer. Det har blivit jobbigt att följa Hv. Vi utmanar inte längre i toppen (även om målsättningen är en förhoppning om något annat), spelet är intetsägande och alla diskussioner har blivit så negativa (även om kritiken är tämligen befogad). Kan inte sätta fingret på när det började men kan mycket väl ha varit i samband med Hults inträde i föreningen (undantaget är guldet som idag framstår som en osannolik slump). Att följa Hv känns mest som en plikt idag. När börjar vi på allvar se konsekvenser för publiksiffrorna (förutsätter att de flesta supportrar inte är lika blåögda som dom på FB)?
Småläninen

Inläggav Nutarviguld » 9 september 2019, 13:23

5 dagar kvar, forwarden vart är du ? känns som klassisk Hult nu, man väntar och väntar och sen är deadline förbi och det blev inget alternativt så blir det en "styrman". Nu är det ingen deadline i närhet men man kan väl ändå tycka att serie start är FLOPP om han inte hittar något innan
Nutarviguld

Inläggav frippe-borås » 9 september 2019, 14:22

Med tanke på att Hults signum inte är att värva spelare som skiljer sig från mängden så har jag slutat hoppas på något som får mig att gå igång.
Bergström är absolut en bra spelare men inget jag ser som vi inte redan har och känner skulle göra den skillnad som vi behöver!
Hade han däremot värvats som ersättare istället för Ikonen hade jag varit mer än nöjd. Men som läget ser ut nu så behöver vi något utöver det extra och där letar inte Hult!
Att det finns tvekar jag inte en sekund på men scoutingen är för dålig för det! För på andra sidan finns det gott om dem.

SAIK och Växjö är lag som lyckas få hit guldkornen och de har en helt annan scouting också.
De gånger Hult är över så glider han runt och hälsar på våra gamla lirare som spelar NHL och som inte har några planer att komma hem.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Quila » 9 september 2019, 14:55

frippe-borås skrev:De gånger Hult är över så glider han runt och hälsar på våra gamla lirare som spelar NHL och som inte har några planer att komma hem.

Vad baserar du det på?
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav Nutarviguld » 9 september 2019, 16:32

frippe-borås skrev:Med tanke på att Hults signum inte är att värva spelare som skiljer sig från mängden så har jag slutat hoppas på något som får mig att gå igång.
Bergström är absolut en bra spelare men inget jag ser som vi inte redan har och känner skulle göra den skillnad som vi behöver!
Hade han däremot värvats som ersättare istället för Ikonen hade jag varit mer än nöjd. Men som läget ser ut nu så behöver vi något utöver det extra och där letar inte Hult!
Att det finns tvekar jag inte en sekund på men scoutingen är för dålig för det! För på andra sidan finns det gott om dem.

SAIK och Växjö är lag som lyckas få hit guldkornen och de har en helt annan scouting också.
De gånger Hult är över så glider han runt och hälsar på våra gamla lirare som spelar NHL och som inte har några planer att komma hem.

Bergström är en sämre variant av Önerud enligt mig, dock så är han bra eftersom jag rankar Önerud som riktigt bra! Men ja precis vi har redan den typen av spelare
Nutarviguld

Inläggav frippe-borås » 9 september 2019, 16:45

Quila skrev:
frippe-borås skrev:De gånger Hult är över så glider han runt och hälsar på våra gamla lirare som spelar NHL och som inte har några planer att komma hem.

Vad baserar du det på?

Intervjuer som man hört med honom.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav 1989 » 10 september 2019, 04:11

frippe-borås skrev:
Quila skrev:

Vad baserar du det på?

Intervjuer som man hört med honom.

Men jösses, finns det ingen hejd på dig? Du vräker ur dig det ena efter det andra löjliga påståenden, lägg ner nu för fan.
1989

Inläggav Groucho » 10 september 2019, 17:25

Ser helst att vi håller hårt i pengarna just nu. Känslan är att det kan komma att ske förändringar en bit in på säsongen och då ser jag hellre att pengarna spenderas där och då.
"Fan, lever du Olsson?" #6 Christoffer Persson
Användarvisningsbild
Groucho

Inläggav Nutarviguld » 11 september 2019, 09:10

Groucho skrev:Ser helst att vi håller hårt i pengarna just nu. Känslan är att det kan komma att ske förändringar en bit in på säsongen och då ser jag hellre att pengarna spenderas där och då.

Kan hålla med om det, samtidigt som jag inte gör det. Hamnar vi för långt efter rent poängmässigt för att vi saknar spets så kan det vara försent också. Sen ska man inte ta någon paniklösning absolut inte MEN varför ska det vara så förbannat svårt att sätta laget innan seriestarten för Hult?
Nutarviguld

Inläggav mrnorrland » 12 september 2019, 19:07

att de inte kommer nån innan seriestart räknar nog vem som helst ut med eller utan källa.

Som sagt tror vi får en värvning kanske i oktober/november när spelare börja droppa ifrån KHL AHL och schweiz.
mrnorrland

Inläggav frippe-borås » 16 september 2019, 08:26

https://hockeynews.se/articles/10235/

Här finns många namn som skulle göra nytta för vårt HV71.
Men frågan är om de är för färgstarka för laget?
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav jordfelsbrytare » 16 september 2019, 09:32

frippe-borås skrev:https://hockeynews.se/articles/10235/

Dessa 4 är jag övertygade om skulle passa bra i SHL. Övriga i listan känner jag till för dåligt för att kunna göra en analys av. Förutom Greg S men där är jag tveksam.

Oskar Osala
Justin Fontaine
Jonas Enlund,
Matt Ellison
jordfelsbrytare

Inläggav frippe-borås » 16 september 2019, 10:14

jordfelsbrytare skrev:
frippe-borås skrev:https://hockeynews.se/articles/10235/

Dessa 4 är jag övertygade om skulle passa bra i SHL. Övriga i listan känner jag till för dåligt för att kunna göra en analys av. Förutom Greg S men där är jag tveksam.

Oskar Osala
Justin Fontaine
Jonas Enlund,
Matt Ellison

Håller helt med!
Matt Ellison och Jonas Enlund hade man mer än gärna sett i vår tröja!
Då hade vi haft den kvalitén som vi saknar!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav lejacques » 16 september 2019, 11:59

AIK hugger på Dick Axelsson. Tycker HV ska ge sig in i striden om hans namnteckning. Om man tycker sig ha råd med en Christian Sandberg för runt 100 000 i månaden bör man definitivt ha råd med Dicken.

Sen in med ytterligare ett nyförvärv, samt ny tränare som låter spelarna göra det de är bra på.

Det är min dröm just nu.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav frippe-borås » 16 september 2019, 12:22

lejacques skrev:AIK hugger på Dick Axelsson. Tycker HV ska ge sig in i striden om hans namnteckning. Om man tycker sig ha råd med en Christian Sandberg för runt 100 000 i månaden bör man definitivt ha råd med Dicken.

Sen in med ytterligare ett nyförvärv, samt ny tränare som låter spelarna göra det de är bra på.

Det är min dröm just nu.

Kan inget annat än hålla med dig!
Men Dick faller nog ur ramen på hur Hult vill bygga ett lag.
Får inte sticka ut ur mängden vettu!

Sen gärna Ellison eller Enlund
https://www.eliteprospects.com/player/9145/matt-ellison
https://www.eliteprospects.com/player/8067/jonas-enlund

Men det kommer aldrig hända för inte kommer Hult erkänna att han återigen byggt laget fel!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Räkan » 16 september 2019, 12:36

Men det är ju lite intressant?
Vad ska vi med en ojämn Dick till? Som blixtrar till ibland och är osynlig ibland, är det vad HV71 behöver?
Visst Enlund är duktig lirare, men direkt ingen poängmaskin?
forward med styrkor i defensiven.
Matt Ellison, grym spelare, men börjar komma till åren. Fast åt andra sidan var Krog grymt bra för sin ålder.
Osala? Stor och tuff, påminner om Joensuu?

Hoppas fortfarande på Palola, vi skulle vara i behov av en offensiv spelare. Spelade sin 6e match igår i Kunlun, i en 4e kedja och fortfarande 0 poäng. Kanske hänger lös?
Användarvisningsbild
Räkan

Inläggav lejacques » 16 september 2019, 12:52

Minns Victor Ejdsell. I ärlighetens namn inte särskilt lyckad i HV:s system. Började högt upp i hierarkin för att till sist hamna i fjärdekedjan med Gustafsson. Ändå bröt han mönster och landade på över 30 poäng. Skulle säga att det är precis en sån HV behöver. Någon som går emot strömmen.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Herkie82 » 16 september 2019, 21:58

Räkan skrev:Men det är ju lite intressant?
Vad ska vi med en ojämn Dick till? Som blixtrar till ibland och är osynlig ibland, är det vad HV71 behöver?
Visst Enlund är duktig lirare, men direkt ingen poängmaskin?
forward med styrkor i defensiven.
Matt Ellison, grym spelare, men börjar komma till åren. Fast åt andra sidan var Krog grymt bra för sin ålder.
Osala? Stor och tuff, påminner om Joensuu?

Hoppas fortfarande på Palola, vi skulle vara i behov av en offensiv spelare. Spelade sin 6e match igår i Kunlun, i en 4e kedja och fortfarande 0 poäng. Kanske hänger lös?

Osala är en snäppet värre variant av Joensuu. Såg han i Kärpät förra säsongen när jag var i Tammerfors. Han skicka en Ilvesspelare till sjukan den gången. Jäkligt otrevlig motståndare som jag gärna tar alla dagar i veckan men vet inte om han är god för den målproduktionen som vi behöver på sista killen. Men han skulle helt klart vara en tillgång.
Herkie82

FöregåendeNästa

Återgå till HV71