Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Weirdo skrev:När tror ni de första värvningarna presenteras? Jag menar en del av nyförvärven har väl spelat klart vid denna tiden, såsom Sandin eller Martinsson
håvesjuttioett skrev:Timrå utslagna ur SHL (?!) och därmed bör en del spelares kontrakt brytas, där Anton Wedin väl är den som känns mest intressant. Med tanke på vilka spelare som ryktas in är det, om något, en spelare för 1a/2a-kedjan som ev. ska in i laget. Någon som har bättre koll än jag, är han tillräckligt bra för det?
DocSeverinsen skrev:Skulle saga att Martinsson är en toppvärvning om han kommer till HV
savemejebus skrev:DocSeverinsen skrev:Skulle saga att Martinsson är en toppvärvning om han kommer till HV
Absolut. Tror Växjö gärna hade velat ha honom.
För att vara lite rättvis mot Hult för att han får mycket kritik. Så har han vid flertal tillfällen haft det högsta budet till spelare som ändå valt andra lag. Så skulle kännas jäkligt skönt om han lyckas landa Martinsson
Pg79an skrev:savemejebus skrev:DocSeverinsen skrev:Skulle saga att Martinsson är en toppvärvning om han kommer till HV
Absolut. Tror Växjö gärna hade velat ha honom.
För att vara lite rättvis mot Hult för att han får mycket kritik. Så har han vid flertal tillfällen haft det högsta budet till spelare som ändå valt andra lag. Så skulle kännas jäkligt skönt om han lyckas landa Martinsson
Men rättvis mot Hult? Om nu inte hjälper med högsta budet så är det ju nåt annat man får locka med? Lyckas man inte med detta så börjar man ju undra vad fan han pysslar med? Nä jag ger inte ett ruttet öre för den mannen tyvärr
Ingeville skrev:Läste om att Berglund ville stanna.
Varför fick han inte det? Någon som vet?
Räkan skrev:Jag flyttar in i en igloo med en eskimå om man inte förlänger med Berglund, men med Ytterell
Weirdo skrev:Räkan skrev:Jag flyttar in i en igloo med en eskimå om man inte förlänger med Berglund, men med Ytterell
Känns som du kan köpa en enkelbiljett till Alaska och påbörja bygget redan nu, tyvärr
Räkan skrev:Weirdo skrev:Räkan skrev:Jag flyttar in i en igloo med en eskimå om man inte förlänger med Berglund, men med Ytterell
Känns som du kan köpa en enkelbiljett till Alaska och påbörja bygget redan nu, tyvärr
Då kontaktar jag mäklaren och säljer lägenheten.
Blue Vision skrev:Helt sjukt. Skulle väldigt gärna vilja höra en förklaring till vad Brännström och Berglund hade behövt göra för att förtjäna ett nytt kontrakt isf. Vad var ledningens förväntningar på dom, som de inte nådde upp till? Blir ju oerhört märkligt om det kommer presenteras en enda breddvärvning nu efter det här...
JoakimA skrev:Blue Vision skrev:Helt sjukt. Skulle väldigt gärna vilja höra en förklaring till vad Brännström och Berglund hade behövt göra för att förtjäna ett nytt kontrakt isf. Vad var ledningens förväntningar på dom, som de inte nådde upp till? Blir ju oerhört märkligt om det kommer presenteras en enda breddvärvning nu efter det här...
Möjlig förklaring till Brännström kan vara att han redan vid jul var klar för en annan klubb. Enligt mig var en ganska ursel och många ggr 13:e fwd under första halvan. Troligen går han till en bottenklubb alt. HA där han får en större roll.
Inte heller omöjligt att Berglund krävde mindre att spela uppe i norrland och hans lönekrav för att stanna i HV var för högt. Även om Berglund är riktigt bra så kanske vi inte ska lägga alla pengar på en defensiv back när vi redan har Strömberg, Persson och Lauridsen under kontrakt. Där kan man tycka att förlängningen av Persson inte var det bästa beslutet som trots allt är en ganska begränsad back jmf med Berglund, Strömberg och Lauridsen.
JoakimA skrev:Jag tycker det var rätt att släppa Isac. Vi har många forwards under kontrakt. Ska vi förstärka truppen till nästa år så behövs den platsen till någon av klass.
magnus b skrev:Ren jävla idioti att släppa Brännström. Motivation till min åsikt här behövs inte. Sedan in med en 26 åring från HA på hans plats jag dör.
Berglund är bra, men Alm känns bättre och mer utvecklingsbar.
Jag brukar försvara Hult ganska mycket. Men nu har han förbannat mycket att bevisa även för mig.
Hult agerar just nu emot er som vill se spettzzz och mot den gruppen inklusive mig som vill se en utvecklingsbar trupp kryddat med viss rutin.
magnus b skrev:Ren jävla idioti att släppa Brännström. Motivation till min åsikt här behövs inte. Sedan in med en 26 åring från HA på hans plats jag dör.
Jag brukar försvara Hult ganska mycket. Men nu har han förbannat mycket att bevisa även för mig.
Hult agerar just nu emot er som vill se spettzzz och mot den gruppen inklusive mig som vill se en utvecklingsbar trupp kryddat med viss rutin.
Zico skrev:magnus b skrev:Ren jävla idioti att släppa Brännström. Motivation till min åsikt här behövs inte. Sedan in med en 26 åring från HA på hans plats jag dör.
Jag förstår inte vad det är du, och andra, inte förstår. Valet att lämna HV är Isak Brännströms eget val tyvärr, inte Johan Hults. När man som spelare svarar som Isak gjort de senaste månaderna, betyder det att man redan, sedan länge, signat en ny klubb.
För övrigt går det väl inte att, i det här läget, ha några som helst synpunkter på nästa säsongs trupp, när så mycket är oklart. Att det behövs förändringar är väl alla överens om, men när Hult vidtar förändringar så döms dessa ut utan att ni ser helheten. För övrigt håller jag inte för otroligt att någon med kontrakt, på ena eller andra sättet, entledigas. Bara onödigt att reta upp sig i förtid.
Blue Vision skrev:Zico skrev:magnus b skrev:Ren jävla idioti att släppa Brännström. Motivation till min åsikt här behövs inte. Sedan in med en 26 åring från HA på hans plats jag dör.
Jag förstår inte vad det är du, och andra, inte förstår. Valet att lämna HV är Isak Brännströms eget val tyvärr, inte Johan Hults. När man som spelare svarar som Isak gjort de senaste månaderna, betyder det att man redan, sedan länge, signat en ny klubb.
För övrigt går det väl inte att, i det här läget, ha några som helst synpunkter på nästa säsongs trupp, när så mycket är oklart. Att det behövs förändringar är väl alla överens om, men när Hult vidtar förändringar så döms dessa ut utan att ni ser helheten. För övrigt håller jag inte för otroligt att någon med kontrakt, på ena eller andra sättet, entledigas. Bara onödigt att reta upp sig i förtid.
Du får gärna berätta hur du vet att Isac skulle ha velat bort. För inte gissar väl någon som du bara? Förändringar är en sak, men då ska man väl förändra rätt saker? Inte plocka bort de få ljusglimtar som fanns? Det är liksom fel i grunden, oavsett om hult nu väljer att plocka in spelare x eller y, det är inte relevant i den här frågeställningen, även om du verkar bortse från den.
Blue Vision skrev:Vad jag har hört så har klubben inte lagt fram något konkret innan det kommit upp andra bud, utan har själva velat avvakta. Men vem vet, de kanske varit tydliga trots allt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster