Seriösa rykten 19/20: Diskussioner

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Seriösa rykten 19/20: Diskussioner

Inläggav Weirdo » 7 april 2019, 20:59

När tror ni de första värvningarna presenteras? Jag menar en del av nyförvärven har väl spelat klart vid denna tiden, såsom Sandin eller Martinsson
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav Ragnarsson » 7 april 2019, 22:50

Hade ett långt samtal med Agne Bengtsson häromdagen då vi stötte ihop på en matvaruaffär i Nässjö. Trevlig karl förövrigt och resonlig att göra med. Kan bekräfta att Anton lämnar och är klar för ett lag söderut som han sa. Han nämnde aldrig lagets namn, utan sa endast att Anton är klar för en hockeyklubb söder ut.
Så att klubben är Rögle kan vi nog slå fast vid nu. Lär komma ut på Rögles hemsida inom kort.
Stefan Liv: ”Jag frågade om jag fick sätta på sportradion och det sa min sambo gick bra. Sedan gjorde HV 4-2 mitt i en värk. Då var det fullt upp.”
Ragnarsson

Inläggav JoakimA » 8 april 2019, 04:34

Weirdo skrev:När tror ni de första värvningarna presenteras? Jag menar en del av nyförvärven har väl spelat klart vid denna tiden, såsom Sandin eller Martinsson

Strategi bakom när man presenterar nyförvärv eftersom detta påverkar hierarkin och framtida speltid.

Låt oss säga att HV har gjort klart med en ny 1:a center så påverkar detta Ljunghs situation och han skulle då bli mer angelägen om att lämna HV för utlandet.

Det brukar se ut så här:
1. Spelarsamtal (dessa pågår fortfarande antar jag)
2. Presentation av vilka som lämnar/inte förlänger med.
3. Presentation av nyförvärv som varit klara länge.
JoakimA

Inläggav Husmusen » 8 april 2019, 08:24

Yes så brukar det vara, och jag gissar på att "2" kommer idag. DVS presentera vilka man förlänger och vilka man släpper
Husmusen

Inläggav håvesjuttioett » 8 april 2019, 21:59

Timrå utslagna ur SHL (?!) och därmed bör en del spelares kontrakt brytas, där Anton Wedin väl är den som känns mest intressant. Med tanke på vilka spelare som ryktas in är det, om något, en spelare för 1a/2a-kedjan som ev. ska in i laget. Någon som har bättre koll än jag, är han tillräckligt bra för det?
håvesjuttioett

Inläggav sussan » 9 april 2019, 08:14

håvesjuttioett skrev:Timrå utslagna ur SHL (?!) och därmed bör en del spelares kontrakt brytas, där Anton Wedin väl är den som känns mest intressant. Med tanke på vilka spelare som ryktas in är det, om något, en spelare för 1a/2a-kedjan som ev. ska in i laget. Någon som har bättre koll än jag, är han tillräckligt bra för det?

Jag har inte sett Timrå mer än nu i kvalet men han kan verkligen trolla med pucken. I rätt omgivning är han troligen en 40+ poängs spelare. Jag skulle gärna se honom med Gustafsson (om vi får behålla honom) och Sandberg.
HV i mitt hjärta.
Användarvisningsbild
sussan

Inläggav savemejebus » 9 april 2019, 15:49

DocSeverinsen skrev:Skulle saga att Martinsson är en toppvärvning om han kommer till HV

Absolut. Tror Växjö gärna hade velat ha honom.
För att vara lite rättvis mot Hult för att han får mycket kritik. Så har han vid flertal tillfällen haft det högsta budet till spelare som ändå valt andra lag. Så skulle kännas jäkligt skönt om han lyckas landa Martinsson
savemejebus

Inläggav Pg79an » 9 april 2019, 16:25

savemejebus skrev:
DocSeverinsen skrev:Skulle saga att Martinsson är en toppvärvning om han kommer till HV

För att vara lite rättvis mot Hult för att han får mycket kritik. Så har han vid flertal tillfällen haft det högsta budet till spelare som ändå valt andra lag. Så skulle kännas jäkligt skönt om han lyckas landa Martinsson

Men rättvis mot Hult? Om nu inte hjälper med högsta budet så är det ju nåt annat man får locka med? Lyckas man inte med detta så börjar man ju undra vad fan han pysslar med? Nä jag ger inte ett ruttet öre för den mannen tyvärr
Pg79an

Inläggav mrnorrland » 9 april 2019, 16:58

Pg79an skrev:
savemejebus skrev:

Men rättvis mot Hult? Om nu inte hjälper med högsta budet så är det ju nåt annat man får locka med? Lyckas man inte med detta så börjar man ju undra vad fan han pysslar med? Nä jag ger inte ett ruttet öre för den mannen tyvärr

sånt är livet att vara ett bottenklubb, skall man få riktigt bra spelare måste man ha det högsta budet annars finns det inget anledning för dem att välja t.ex HV istället för topplag som har chans att vinna
mrnorrland

Inläggav Herkie82 » 9 april 2019, 17:18

Men rättvis mot Hult? Om nu inte hjälper med högsta budet så är det ju nåt annat man får locka med? Lyckas man inte med detta så börjar man ju undra vad fan han pysslar med? Nä jag ger inte ett ruttet öre för den mannen tyvärr[/quote]
sånt är livet att vara ett bottenklubb, skall man få riktigt bra spelare måste man ha det högsta budet annars finns det inget anledning för dem att välja t.ex HV istället för topplag som har chans att vinna[/quote]

Tror snarare stjärnspelare blir mer avskräckta att välja HV på grund av att de vet att se kommer snitta 2-3 minuter mindre istid/match än om de spelar i 1/2line i nått annat lag. De kommer även missa spel i PP där vi roterar alla femmor mer eller mindre. Är man en spelare som har en uppgift och det är att producera så blir det inte lockande att gå till en klubb där man får mindre chanser att göra detta genom mindre speltid totalt och mindre speltid i PP. Det är jättelogiskt när man tänker efter. Så länge vi har det såhär så kommer vi aldrig ha en skytteligavinnare i truppen.
Herkie82

Inläggav JoakimA » 10 april 2019, 04:36

Lägg där till ett icke fungerande PP så förstår man att Hult har satt sig en i svår och kanske ohållbar situation.
JoakimA

Inläggav Ingeville » 10 april 2019, 10:52

Läste om att Berglund ville stanna.
Varför fick han inte det? Någon som vet?
Ingeville

Inläggav frippe-borås » 10 april 2019, 11:09

Ingeville skrev:Läste om att Berglund ville stanna.
Varför fick han inte det? Någon som vet?

Är över mitt förstånd att man inte förlänger med Berglund!
Ända anledningen bör ju isåfall vara att kräver en orimlig lön.
Men vad ör en orimlig lön för den kanske stabilaste backen i serien?

Sanny Lindström rankar Berglund som en av de bästa i serien.
Märkligt återigen av Hult!

Men borde ju finnas en rimlig förklaring som jag hoppas Hult går ut med. Annars fattar jag ingenting vad han håller på med!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Blue Vision » 10 april 2019, 11:38

Helt sjukt. Skulle väldigt gärna vilja höra en förklaring till vad Brännström och Berglund hade behövt göra för att förtjäna ett nytt kontrakt isf. Vad var ledningens förväntningar på dom, som de inte nådde upp till? Blir ju oerhört märkligt om det kommer presenteras en enda breddvärvning nu efter det här...
Blue Vision

Inläggav Räkan » 10 april 2019, 11:42

Jag flyttar in i en igloo med en eskimå om man inte förlänger med Berglund, men med Ytterell
Användarvisningsbild
Räkan

Inläggav Weirdo » 10 april 2019, 11:56

Räkan skrev:Jag flyttar in i en igloo med en eskimå om man inte förlänger med Berglund, men med Ytterell

Känns som du kan köpa en enkelbiljett till Alaska och påbörja bygget redan nu, tyvärr
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav Räkan » 10 april 2019, 11:58

Weirdo skrev:
Räkan skrev:Jag flyttar in i en igloo med en eskimå om man inte förlänger med Berglund, men med Ytterell

Känns som du kan köpa en enkelbiljett till Alaska och påbörja bygget redan nu, tyvärr

Då kontaktar jag mäklaren och säljer lägenheten.
Användarvisningsbild
Räkan

Inläggav Macce » 10 april 2019, 12:07

Räkan skrev:
Weirdo skrev:

Då kontaktar jag mäklaren och säljer lägenheten.

Tragikomiskt :) :(
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav JoakimA » 10 april 2019, 12:23

Blue Vision skrev:Helt sjukt. Skulle väldigt gärna vilja höra en förklaring till vad Brännström och Berglund hade behövt göra för att förtjäna ett nytt kontrakt isf. Vad var ledningens förväntningar på dom, som de inte nådde upp till? Blir ju oerhört märkligt om det kommer presenteras en enda breddvärvning nu efter det här...

Möjlig förklaring till Brännström kan vara att han redan vid jul var klar för en annan klubb. Enligt mig var en ganska ursel och många ggr 13:e fwd under första halvan. Troligen går han till en bottenklubb alt. HA där han får en större roll.

Inte heller omöjligt att Berglund krävde mindre att spela uppe i norrland och hans lönekrav för att stanna i HV var för högt. Även om Berglund är riktigt bra så kanske vi inte ska lägga alla pengar på en defensiv back när vi redan har Strömberg, Persson och Lauridsen under kontrakt. Där kan man tycka att förlängningen av Persson inte var det bästa beslutet som trots allt är en ganska begränsad back jmf med Berglund, Strömberg och Lauridsen.
JoakimA

Inläggav Blue Vision » 10 april 2019, 12:28

JoakimA skrev:
Blue Vision skrev:Helt sjukt. Skulle väldigt gärna vilja höra en förklaring till vad Brännström och Berglund hade behövt göra för att förtjäna ett nytt kontrakt isf. Vad var ledningens förväntningar på dom, som de inte nådde upp till? Blir ju oerhört märkligt om det kommer presenteras en enda breddvärvning nu efter det här...

Möjlig förklaring till Brännström kan vara att han redan vid jul var klar för en annan klubb. Enligt mig var en ganska ursel och många ggr 13:e fwd under första halvan. Troligen går han till en bottenklubb alt. HA där han får en större roll.

Inte heller omöjligt att Berglund krävde mindre att spela uppe i norrland och hans lönekrav för att stanna i HV var för högt. Även om Berglund är riktigt bra så kanske vi inte ska lägga alla pengar på en defensiv back när vi redan har Strömberg, Persson och Lauridsen under kontrakt. Där kan man tycka att förlängningen av Persson inte var det bästa beslutet som trots allt är en ganska begränsad back jmf med Berglund, Strömberg och Lauridsen.

Isac har sagt så sent som i slutet av kvartsfinalerna att han vill stanna.

Stämmer, det riktiga hade väl egentligen varit att ge Berglund 2 år till och bryta med Persson, men nu får man stå med att man skrev ett för långt kontrakt där.
Blue Vision

Inläggav JoakimA » 10 april 2019, 16:13

Jag tycker det var rätt att släppa Isac. Vi har många forwards under kontrakt. Ska vi förstärka truppen till nästa år så behövs den platsen till någon av klass.
JoakimA

Inläggav Blue Vision » 10 april 2019, 16:27

JoakimA skrev:Jag tycker det var rätt att släppa Isac. Vi har många forwards under kontrakt. Ska vi förstärka truppen till nästa år så behövs den platsen till någon av klass.

Ska man kunna bygga över tid så är det fel spelare att skeppa iväg oavsett. Men visst, tar man in pure class istället så förstår jag bytet. Tar man in Bergman eller liknande så är det hjärnsläpp. Vi lär snart se.
Blue Vision

Inläggav didotto » 10 april 2019, 16:46

Hoppas att Nybeck får en plats i år också.
Sprider rykten på twitter under namnet didotto1.
didotto

Inläggav magnus b » 10 april 2019, 16:57

Ren jävla idioti att släppa Brännström. Motivation till min åsikt här behövs inte. Sedan in med en 26 åring från HA på hans plats jag dör.

Berglund är bra, men Alm känns bättre och mer utvecklingsbar.

Jag brukar försvara Hult ganska mycket. Men nu har han förbannat mycket att bevisa även för mig.

Hult agerar just nu emot er som vill se spettzzz och mot den gruppen inklusive mig som vill se en utvecklingsbar trupp kryddat med viss rutin.
magnus b

Inläggav Blue Vision » 10 april 2019, 17:20

magnus b skrev:Ren jävla idioti att släppa Brännström. Motivation till min åsikt här behövs inte. Sedan in med en 26 åring från HA på hans plats jag dör.

Jag brukar försvara Hult ganska mycket. Men nu har han förbannat mycket att bevisa även för mig.

Hult agerar just nu emot er som vill se spettzzz och mot den gruppen inklusive mig som vill se en utvecklingsbar trupp kryddat med viss rutin.

Helt enig. Brukar också försvara Hult och skriker inte efter att strössla pengar på att toppa. Men att släppa Brännström går emot allt jag vill med en förening, Och med Styrman/Hedberg debaclet i minnet blir det inte bättre... Övergår mitt förstånd hur man självmant kan tacka nej till att ha kvar slutspelets bästa kedja, och dessutom den enda med utvecklingspotential. Min respekt för det här är nere på botten just nu.
Blue Vision

Inläggav Zico » 10 april 2019, 17:24

magnus b skrev:Ren jävla idioti att släppa Brännström. Motivation till min åsikt här behövs inte. Sedan in med en 26 åring från HA på hans plats jag dör.

Jag förstår inte vad det är du, och andra, inte förstår. Valet att lämna HV är Isak Brännströms eget val tyvärr, inte Johan Hults. När man som spelare svarar som Isak gjort de senaste månaderna, betyder det att man redan, sedan länge, signat en ny klubb.

För övrigt går det väl inte att, i det här läget, ha några som helst synpunkter på nästa säsongs trupp, när så mycket är oklart. Att det behövs förändringar är väl alla överens om, men när Hult vidtar förändringar så döms dessa ut utan att ni ser helheten. För övrigt håller jag inte för otroligt att någon med kontrakt, på ena eller andra sättet, entledigas. Bara onödigt att reta upp sig i förtid.
Zico

Inläggav Blue Vision » 10 april 2019, 17:34

Zico skrev:

Jag förstår inte vad det är du, och andra, inte förstår. Valet att lämna HV är Isak Brännströms eget val tyvärr, inte Johan Hults. När man som spelare svarar som Isak gjort de senaste månaderna, betyder det att man redan, sedan länge, signat en ny klubb.

För övrigt går det väl inte att, i det här läget, ha några som helst synpunkter på nästa säsongs trupp, när så mycket är oklart. Att det behövs förändringar är väl alla överens om, men när Hult vidtar förändringar så döms dessa ut utan att ni ser helheten. För övrigt håller jag inte för otroligt att någon med kontrakt, på ena eller andra sättet, entledigas. Bara onödigt att reta upp sig i förtid.

Du får gärna berätta hur du vet att Isac skulle ha velat bort. För inte gissar väl någon som du bara? Förändringar är en sak, men då ska man väl förändra rätt saker? Inte plocka bort de få ljusglimtar som fanns? Det är liksom fel i grunden, oavsett om hult nu väljer att plocka in spelare x eller y, det är inte relevant i den här frågeställningen, även om du verkar bortse från den.
Blue Vision

Inläggav Zico » 10 april 2019, 17:51

Blue Vision skrev:
Zico skrev:

Du får gärna berätta hur du vet att Isac skulle ha velat bort. För inte gissar väl någon som du bara? Förändringar är en sak, men då ska man väl förändra rätt saker? Inte plocka bort de få ljusglimtar som fanns? Det är liksom fel i grunden, oavsett om hult nu väljer att plocka in spelare x eller y, det är inte relevant i den här frågeställningen, även om du verkar bortse från den.

Apropå att gissa. Någon skrev igår, kanske rent av du, att det var klubbens beslut att Isak och Anton Bengtsson fick lämna. En stund senare kunde man läsa en intervju med Anton att han faktiskt fått ett kontraktsförslag av HV som han dock tackat nej till och därmed själv valt att lämna. Jag berättar gärna hur jag vet att Isak valt bort HV om du först berättar hur du vet att det var klubbens beslut att Isak och Anton lämnar.
Zico

Inläggav Blue Vision » 10 april 2019, 18:13

Vad jag har hört så har klubben inte lagt fram något konkret innan det kommit upp andra bud, utan har själva velat avvakta. Men vem vet, de kanske varit tydliga trots allt.
Blue Vision

Inläggav Zico » 10 april 2019, 18:22

Blue Vision skrev:Vad jag har hört så har klubben inte lagt fram något konkret innan det kommit upp andra bud, utan har själva velat avvakta. Men vem vet, de kanske varit tydliga trots allt.

Precis....vi vet inte och vi kommer aldrig att få hela sanningen. Det enda som betyder något är väl att vi får ett slagkraftigt lag till hösten, oavsett vilka som lämnar och på vilka grunder.
Zico

FöregåendeNästa

Återgå till HV71