Tråden om: HV71 Dam

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om: HV71 Dam

Inläggav mep » 28 februari 2018, 14:35

sussan skrev:Eller så gör man som Luleå/MSSK och satsar pengarna först och förutsätter att sponsorerna ställer upp. Det har visats sig att fungera i Luleå som bara är hälften så stort som Jönköping.

Kan vara riskfyllt, känns som att köpa en trisslott. Risk att du sedan står med en stor tung post i bokslutet.
Tänk på att vi är i snåla småland :)

Själv tycker damhockeyn över lag behöver få mer utrymme i media. Nu menar jag inte bara JP/Jnytt utan att Cmore börjar sända matcher för att få upp intresset, samt mer live rapporteringar.
Jämför man med herrarna så vet ju varenda kotte när det är match för det står på varenda nyhetssida ett par dagar innan. Ständigt stora reportage om skador, nyförvärv m.m.
Med damlaget har jag endast sett en reklam kring match och det var 'rekordmatchen'.
En stor del av hockeyn är just det fysiska spelet. Jag tycker man borde tillåta samma regler som för herrarna och få bort stämplen kring 'hockey med silkesvantar' som damhockeyn tyvärr har fått en del av.

Hur är det med spelschemat för dem rent generellt? Jag minns att Brynäs gnällde över att de hade 6 bortamatcher på rad innan jul.
Är det så dåligt för HV också?

Lite OT också, men jag anser att spelscheman både för herrar och säkerligen damer borde bli bättre.
mep

Inläggav lejacques » 28 februari 2018, 14:41

Helt rätt, sussan!

Sluta upp med hönan och ägget-diskussionen och satsa istället.

CMore ska ju sända Brynäs mot Modo i SDHL nu på lördag, och jag fattar det som att det är lite av ett test. Tar Cmore över sändningarna tror jag intresset kan öka markant.

Sen måste jag säga att hockeyn tagit jättekliv de senaste åren. Visst, Sverige var kanske inte så bra i OS (det får väl Boorken ta på sig), men jag var ändå imponerad av den hockey jag såg. Rätt bra fart och intensitet. Och USA och Kanada bjuder ju som alltid på bra underhållning.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Andersson711 » 28 februari 2018, 19:32

mep skrev:
sussan skrev:Eller så gör man som Luleå/MSSK och satsar pengarna först och förutsätter att sponsorerna ställer upp. Det har visats sig att fungera i Luleå som bara är hälften så stort som Jönköping.

Själv tycker damhockeyn över lag behöver få mer utrymme i media. Nu menar jag inte bara JP/Jnytt utan att Cmore börjar sända matcher för att få upp intresset, samt mer live rapporteringar.

Det där gillade jag! Vet inte vad en sån produktion kan kosta tex Cmore men vore guld. Släng på en 100 på vårt SHL abonnemang och visa damhockeyn med! Behöver ju inte vara samma stora produktion till en början men se för fan till så allmänheten kan se matcherna!
Damhockeyn behövs och får de mer ekonomiska muskler så blir det ju mer attraktivt med. Bättre lag=Fler åskådare.
Andersson711
Moderator

Inläggav Pg79an » 28 februari 2018, 19:45

Det där gillade jag! Vet inte vad en sån produktion kan kosta tex Cmore men vore guld. Släng på en 100 på vårt SHL abonnemang och visa damhockeyn med! Behöver ju inte vara samma stora produktion till en början men se för fan till så allmänheten kan se matcherna!
Damhockeyn behövs och får de mer ekonomiska muskler så blir det ju mer attraktivt med. Bättre lag=Fler åskådare.[/quote]

Du skojar?? Betala 100:- extra? Hoppas jag verkligen inte blir verklighet! Hade intresset funnits så hade nog folk tittat, skulle aldrig betala för se!
Pg79an

Inläggav sussan » 14 mars 2018, 08:47

Bild

Idag drar kvartsfinalerna igång och Djurgården kommer till Kinnarps.

Jag hoppas på ett bättre spel än söndagens möte mot DIF. HV71 visade att de är bättre mot Linköping i lördags så hoppet lever.
Kan vi vinna hemma har vi två chanser att slå ut dem på bortaplan.

Forza HV!
HV i mitt hjärta.
Användarvisningsbild
sussan

Inläggav sussan » 26 april 2018, 07:25

Silly pågår för fullt och de två senaste förlängningarna med Välilä och Zollinger är otroligt viktiga. Nu ska två-tre forwards till in i truppen.

Det hade varit en dröm att signa Stiefel och Karvinen.

Eller varför inte Alina Muller?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=366688

Truppen just nu:

Målvakter
Sabina Eriksson
Wilma Nilsson

Backar
Rosa Lindstedt
Linnea Andersson
Selma Aho
Selina Aho
Maja Beverin
Ida Helmersson
Jess Healey
Alexis Joyce
Sabrina Zollinger

Forwards
Sanni Hakala
Isabell Palm
Michelle Claesson
Madeleine Ericsson
Jenny Antonsson
Claudia Kepler
Felizia Wikner Zienkiewicz
Thea Johansson
Riikka Välilä
Fanny Rask
Senast redigerad av sussan 27 april 2018, 08:27, redigerad totalt 1 gång.
HV i mitt hjärta.
Användarvisningsbild
sussan

Inläggav Sir Ward » 26 april 2018, 18:42

Snacka om en uppgradering som heter duga. WOW!
Högsta betyg till dig sussan.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Junior » 26 april 2018, 19:42

Förlängning på Fanny också, kul att man håller uppe satsningen. Någon som har någon koll på nya tränaren?
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Sir Ward » 30 april 2018, 01:08

Stort tack för bidragen till tråden - Junior och sussan.
Uppskattas stort.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav sussan » 3 september 2018, 08:15

HV71 vann Trollhättan Hockey Trophy i helgen efter seger mot Leksand i finalen.
https://www.cuponline.se/gameView.aspx?cupid=28481&gameid=251838

Årets trupp ser mycket bredare ut och klarar vi oss utan skador kan det bli en lång vår även för damerna.
HV i mitt hjärta.
Användarvisningsbild
sussan

Inläggav PapaEmeritus » 3 september 2018, 13:53

C More kommer visa ett par SDHL-matcher under säsongen.

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... kt-roligt/
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Groucho » 23 februari 2019, 21:29

Damerna blev klara för semifinal ikväll efter 5-2 borta mot Leksand och sammanlagt 3-1 i matcher. Maja Jacobsson har verkligen toppat formen i Riikka Väliläs (vet hon bytt namn men det står still just nu) frånvaro. Blir nu riktigt tufft mot suveräna Luleå i semi men vi har ju slagit ut dem förr.
"Fan, lever du Olsson?" #6 Christoffer Persson
Användarvisningsbild
Groucho

Inläggav Herkie82 » 25 februari 2019, 00:12

Groucho skrev:Damerna blev klara för semifinal ikväll efter 5-2 borta mot Leksand och sammanlagt 3-1 i matcher. Maja Jacobsson har verkligen toppat formen i Riikka Väliläs (vet hon bytt namn men det står still just nu) frånvaro. Blir nu riktigt tufft mot suveräna Luleå i semi men vi har ju slagit ut dem förr.

Sallinen ;)

Tycker HVs damer skött sig jäkligt bra i år. Jämför man med herrarna tycker jag damernas lag har lite bättre variation på spelare. Allt från små snabba som Hakkala till en bjässe som Lindstedt (1,86 lång, många på det här forumet hade haft svårt att flytta på henne framför mål). Det fins hög nationell klass i exempelvis Rask, finns flera spelare i juniorlandslagen (exempelvis Aho, Beverin). Isabelle Palm är kanske en av seriens värsta spelare att möta. Tvekar inte en sekund på att tvärsänka en motståndare och spelar hårt och tufft övertid.

Det är på ren svenska ett jävligt roligt lag att se på. Lätt värt entrépengen jämfört med att gå på bio exempelvis.
Herkie82

Inläggav sussan » 25 februari 2019, 11:48

Det är så kul att de gått till semi. Jag följde den sista kvarten mot Leksand på läktaren i Växjö och Växjösupportrarna förstod inte alls varför jag var så glad. :)
Tyvärr var Djurgården en besvikelse som inte slog Linköping.Nu måste vi möta MSSK redan i semin. Vi får hoppas på en underskattning i episkt format så vi kan chockvinna de två första. ;) Så jag önskar mig en HV seger i födelsedagspresent på onsdag. Det är väl inte så mycket begärt?
HV i mitt hjärta.
Användarvisningsbild
sussan

Inläggav Henke67 » 26 februari 2019, 15:34

Hmm, jag tycker mig känna igen tipset om att HV skall förlora i tre raka. Då var det herrar mot Djurgården. Nu damer mot Luleå! Jag ser mycket gärna fler likheter framöver...
Henke67

Inläggav sussan » 4 mars 2019, 11:25

Det var tråkigt med uttåg mot Luleå igår.

Men nu när värsta besvikelsen lagt sig måste jag ändå hylla tjejerna för deras säsong. De har gått genom stora delar av säsongen på tre kedjor och ändå kämpat sig till en femte plats och en semifinal. Med lite fler spelare hade vi varit trea och inte mött Luleå förrän i final.

Om man ska ge ett minus så är det mer till hela ligan: SDHL är inte en utvecklingsliga för gamla avdankade spelare som vill bli domare. Visst är det kul att Wessner vill bli domare men han håller INTE SDHL-kvalitet. Och absolut inte slutspelskvalitet.
HV i mitt hjärta.
Användarvisningsbild
sussan

Inläggav Herkie82 » 8 april 2019, 23:08

Tråkigt att se vilka spelare vi tappar inför nästa säsong. Det är många bärande spelare helt klart. Får försöka se det positiva, kan bli en spännande silly på damsidan helt klart.
Herkie82

Inläggav Sir Ward » 7 september 2019, 00:01

Cmore kommer att visa 195 av säsongens 225 matcher. Drygt 30 av dessa kommer kunna ses linjärt på Sportkanalen och CMore, och resterande via streaming på CMore.
– Vi fortsätter vår satsning på svensk hockey och att nu få in nästan 200 matcher från SDHL i vårt hockeyutbud känns som helt rätt steg i den satsningen, säger kanalchefen Johan Cederqvist i ett pressmeddelande.
Övriga 20 grundseriematcher och tio slutspelsmatcher, inklusive finalserien, kommer att visas hos SVT. Via sin Play-tjänst kommer kanalen sända en utvald toppmatch varje vecka under grundserien, samt kvarts- och semifinaler. Finalserien kommer sändas både linjärt och på SVT Play.
– SDHL är just nu världens bästa hockeyliga för damer och vår utökade satsning ligger helt rätt i tiden, säger SVT:s sport chef Åsa Edlund Jönsson.
https://www.jp.se/article/kanalerna-sto ... er-i-sdhl/
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Turisas88 » 13 september 2019, 20:17

Bara så ni vet , har ni cmore konto kan ni se Leksand - HV71 som pågår just nu utan extra kostnad ... HV leder med 5-1 ;)
Bara logga in på cmore.se så har ni matchen på första sidan
Turisas88

Inläggav Calle2 » 15 september 2019, 19:08

Tjejerna har inlett strålande och leder serien för tillfället - respekt! Hade varit kul att vara där med riktig klack någon gång.
Calle2

Inläggav Macce » 21 september 2019, 21:35

HV Dam fortsätter gå som tåget, fjärde raka ikväll mot Dif.
Kan herrarna få lite inspiration månne... :roll:

https://www.hv71.se/artikel/fqqbak0rs-3 ... Tru_uG9DHo
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav Calle2 » 21 september 2019, 21:42

De levererar verkligen, bra jobbat! Aldrig varit på en dammatch. Börjar bli dags.
Calle2

Inläggav Groucho » 28 september 2019, 20:48

Damlaget tog en 3-0 seger borta mot regerande mästarna Luleå idag. Lagen möttes även igår (även den matchen i Luleå) och då blev det en pinne. Starkt! 16 poäng efter 6 matcher och serieledning med ett lagbygge som är raka motsatsen till herrarnas.
"Fan, lever du Olsson?" #6 Christoffer Persson
Användarvisningsbild
Groucho

Inläggav JoakimA » 29 september 2019, 06:29

Groucho skrev:Damlaget tog en 3-0 seger borta mot regerande mästarna Luleå idag. Lagen möttes även igår (även den matchen i Luleå) och då blev det en pinne. Starkt! 16 poäng efter 6 matcher och serieledning med ett lagbygge som är raka motsatsen till herrarnas.

Ja, den ekonomiska satsningen har gett sportsligt resultat. Nu gäller det för Ekelund att även publiken och sponsorerna ansluter så damsatsningen kan bidra ekonomiskt.
JoakimA

Inläggav frippe-borås » 29 september 2019, 08:20

Vi fans kanske ska satsa enbart på damlaget framöver!
De verkar ju ändå ha ambitioner som håller och är trovärdiga!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Herkie82 » 29 september 2019, 08:39

Mods kan väl starta matchtrådar om åtminstone damernas hemmamatcher dagen innan där det står tider med mera för jag tror folk har lite dålig koll generellt. Jag har gått på flertalet dammatcher och det är väldigt prisvärt. Mycket underhållande och kostar mindre än en biobiljett.
Herkie82

Inläggav JoakimA » 29 september 2019, 12:21

frippe-borås skrev:Vi fans kanske ska satsa enbart på damlaget framöver!

Hade gärna sett att NBS hoppade över en herrmatch och satsade på fullt tifo på en dam-match och ge damerna en skjuts i publiksnitt för just nu ser det ganska illa ut med runt 150 åskådare per match.
JoakimA

Inläggav sussan » 30 september 2019, 12:57

Groucho skrev:Damlaget tog en 3-0 seger borta mot regerande mästarna Luleå idag. Lagen möttes även igår (även den matchen i Luleå) och då blev det en pinne. Starkt! 16 poäng efter 6 matcher och serieledning med ett lagbygge som är raka motsatsen till herrarnas.

Det var riktigt bra matcher som helhet även om HV gick ner sig lite i andra perioden i fredags.

Det är kul att se vilket stöd Luleås damer har från sin publik, 789 i fredags och 295 i lördags trots att starten krockade med herrmatchen.
HV i mitt hjärta.
Användarvisningsbild
sussan

Inläggav KungSune » 8 oktober 2019, 01:45

Ja i år verkar de på allvar kunna slåss om guldet, kul!
Användarvisningsbild
KungSune

Inläggav Sir Ward » 10 oktober 2019, 00:35

JoakimA skrev:
frippe-borås skrev:Vi fans kanske ska satsa enbart på damlaget framöver!

Hade gärna sett att NBS hoppade över en herrmatch och satsade på fullt tifo på en dam-match och ge damerna en skjuts i publiksnitt för just nu ser det ganska illa ut med runt 150 åskådare per match.

Håller med.

Problemet är helt enkelt att vederbörande HV-fans, helt enkelt inte är intresserade tyvärr.
Men detta kommer knappast som en shock?
Användarvisningsbild
Sir Ward

FöregåendeNästa

Återgå till HV71