sussan skrev:Eller så gör man som Luleå/MSSK och satsar pengarna först och förutsätter att sponsorerna ställer upp. Det har visats sig att fungera i Luleå som bara är hälften så stort som Jönköping.
Kan vara riskfyllt, känns som att köpa en trisslott. Risk att du sedan står med en stor tung post i bokslutet.
Tänk på att vi är i snåla småland
Själv tycker damhockeyn över lag behöver få mer utrymme i media. Nu menar jag inte bara JP/Jnytt utan att Cmore börjar sända matcher för att få upp intresset, samt mer live rapporteringar.
Jämför man med herrarna så vet ju varenda kotte när det är match för det står på varenda nyhetssida ett par dagar innan. Ständigt stora reportage om skador, nyförvärv m.m.
Med damlaget har jag endast sett en reklam kring match och det var 'rekordmatchen'.
En stor del av hockeyn är just det fysiska spelet. Jag tycker man borde tillåta samma regler som för herrarna och få bort stämplen kring 'hockey med silkesvantar' som damhockeyn tyvärr har fått en del av.
Hur är det med spelschemat för dem rent generellt? Jag minns att Brynäs gnällde över att de hade 6 bortamatcher på rad innan jul.
Är det så dåligt för HV också?
Lite OT också, men jag anser att spelscheman både för herrar och säkerligen damer borde bli bättre.