Silly season 18/19: Spelardrömmar

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Silly season 18/19: Spelardrömmar

Inläggav OlofMattsson » 8 april 2018, 19:32

Ngn med insyn typ Kallesgranne som har ngn koll på hur nära man är Petersson och Önerud just nu?
OlofMattsson

Inläggav Andersson711 » 8 april 2018, 19:52

Aaron Palushaj är en ruggigt bra spelare i sina bästa stunder men även en lirare som kan visa prov på galet dåligt kroppsspråk, dvs ingen spelare som lockar Hult. Mina Brynäskontakter har gnällt över hur han åker och slår klubban i isen och visar sitt missnöje sjukt öppet om han inte får de passningarna han vill ha osv.

Ska vi plocka in spelare med anknytning till Brynäs finns 2 tillgängliga jag mer än gärna sett i HV, den första är Juuso Ikonen som med rätt omgivning kan ösa in ordentligt med poäng och den andra är Greg Scott. Scott kan bära vår 1a lina som center, ge honom rätt lekkamrater så kommer det hagla poäng från hans klubba.
Andersson711
Moderator

Inläggav hammare7 » 8 april 2018, 19:56

Jompii skrev:Ja juste, vi får ju inte glömma bort Johan Johnsson. Vilket jag gjorde helt och hållet :roll: :lol:

Bra svar hammare7, jag gillar det starkt. Väldigt många klagar på diverse personer utan att riktigt kunna motivera det dom skriver. Jag tänker främst på personer som Johan Hult där det blivit lite av en häxjakt efter. Du motiverar, och utvecklar, dock ditt uttalande på ett bra sätt så stor tumme upp :) Jag håller delvis med dig där, utan att ha någon riktig inblick i hur förhandlingarna faktiskt ser ut. Jag håller dock med dig om att det känns som att vissa sportchefer *host* Henrik Evertsson *host* som verkar vara ett par snäpp vassare än Hult när det kommer till att rekrytera färdiga och redan etablerade stjärnspelare. När det gäller yngre spelare så är dock Hult och co väldigt långt fram. Det är bara att kolla tillbaka på de senaste säsongerna, och vilka namn som ryktas in inför kommande säsong. Så där håller vi med varandra ;)

Ullström blandar och ger väldigt mycket. Tveksam till om jag vill ha han som en första center. Möjligen andra.
Dock ska man också veta att Markus Ljungh inte nödvändigtvis måste spela center. Det är klart, Markus är van vid att spela center och gör det jävligt bra men samtidigt kan han även lira ytterforward. Något han gjorde för ett par år sedan om jag inte missminner mig. Jag är dock ganska övertygad om att HV71 värvar in Markus som en tänkt första eller andra center.

Jag gillar hur centersidan ser ut, förutsatt att vi får in Ljungh och möjligtvis Johan Johnsson (mest troligt).
Dock har jag en drömspelare i form av Kyle Chipchura: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9192
Kyle, som "tyvärr" är center, är en spelare jag sett lira relativt mycket i NHL. Där snackar vi en riktigt tung och defensivt skicklig spelare. Han besitter även ledaregenskaper på hög nivå och kan även lira ytterforward. Även om jag föredrar han som center. Visat under åren att han också kan producera framåt om han får chansen. Jag tror inte Hult ens kollat åt hans håll men man kan ju alltid drömma. Kyle har haft en halvdan säsong i KHL och skulle säkerligen kunna tänka sig att testa på ett sista äventyr.
Får jag inte Kyle så vill jag ha in en riktig jävla poängkung ala Ryan Lasch eller Aaron Palushaj. Det är något vi har saknat under flera år. Visst man kan komma med argumentet att det gick ganska bra förra året ändå men faktum kvarstår att det var en helt galen lagmaskin vi hade förra året och en riktig stjärnspelare skadar aldrig. Drömmen är ju såklart André Petersson. En spelare som har allt. Skillsen, hv-hjärta och bra karaktär.

Jo så är de. Hult är inte den bästa sportchefen i SHL, han är inte den sämsta heller. Han är i mitten någonstans. Varför många inte tycker om han är hur han kommunicerar utåt som är väldigt lamt och inte förtroende ingivande. Hult har fortfarande mycket att lära.
Han skall ha kritik för denna säsong hur han har skött saker, lika mycket som han skall ha beröm för guldsäsongen. Jag hoppas han har rannsakat sig själv och ledningen vad som gick snett denna säsong och kommer ut som ett nytt lag nästa år.

Prio ett värva hem Önerud. Andre tror jag inte vi får se i hv förren han är runt 35-36 år tyvärr
hammare7

Inläggav OlofMattsson » 8 april 2018, 20:15

hammare7 skrev:
Jompii skrev:Ja juste, vi får ju inte glömma bort Johan Johnsson. Vilket jag gjorde helt och hållet :roll: :lol:

Bra svar hammare7, jag gillar det starkt. Väldigt många klagar på diverse personer utan att riktigt kunna motivera det dom skriver. Jag tänker främst på personer som Johan Hult där det blivit lite av en häxjakt efter. Du motiverar, och utvecklar, dock ditt uttalande på ett bra sätt så stor tumme upp :) Jag håller delvis med dig där, utan att ha någon riktig inblick i hur förhandlingarna faktiskt ser ut. Jag håller dock med dig om att det känns som att vissa sportchefer *host* Henrik Evertsson *host* som verkar vara ett par snäpp vassare än Hult när det kommer till att rekrytera färdiga och redan etablerade stjärnspelare. När det gäller yngre spelare så är dock Hult och co väldigt långt fram. Det är bara att kolla tillbaka på de senaste säsongerna, och vilka namn som ryktas in inför kommande säsong. Så där håller vi med varandra ;)

Ullström blandar och ger väldigt mycket. Tveksam till om jag vill ha han som en första center. Möjligen andra.
Dock ska man också veta att Markus Ljungh inte nödvändigtvis måste spela center. Det är klart, Markus är van vid att spela center och gör det jävligt bra men samtidigt kan han även lira ytterforward. Något han gjorde för ett par år sedan om jag inte missminner mig. Jag är dock ganska övertygad om att HV71 värvar in Markus som en tänkt första eller andra center.

Jag gillar hur centersidan ser ut, förutsatt att vi får in Ljungh och möjligtvis Johan Johnsson (mest troligt).
Dock har jag en drömspelare i form av Kyle Chipchura: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9192
Kyle, som "tyvärr" är center, är en spelare jag sett lira relativt mycket i NHL. Där snackar vi en riktigt tung och defensivt skicklig spelare. Han besitter även ledaregenskaper på hög nivå och kan även lira ytterforward. Även om jag föredrar han som center. Visat under åren att han också kan producera framåt om han får chansen. Jag tror inte Hult ens kollat åt hans håll men man kan ju alltid drömma. Kyle har haft en halvdan säsong i KHL och skulle säkerligen kunna tänka sig att testa på ett sista äventyr.
Får jag inte Kyle så vill jag ha in en riktig jävla poängkung ala Ryan Lasch eller Aaron Palushaj. Det är något vi har saknat under flera år. Visst man kan komma med argumentet att det gick ganska bra förra året ändå men faktum kvarstår att det var en helt galen lagmaskin vi hade förra året och en riktig stjärnspelare skadar aldrig. Drömmen är ju såklart André Petersson. En spelare som har allt. Skillsen, hv-hjärta och bra karaktär.

Jo så är de. Hult är inte den bästa sportchefen i SHL, han är inte den sämsta heller. Han är i mitten någonstans. Varför många inte tycker om han är hur han kommunicerar utåt som är väldigt lamt och inte förtroende ingivande. Hult har fortfarande mycket att lära.
Han skall ha kritik för denna säsong hur han har skött saker, lika mycket som han skall ha beröm för guldsäsongen. Jag hoppas han har rannsakat sig själv och ledningen vad som gick snett denna säsong och kommer ut som ett nytt lag nästa år.

Prio ett värva hem Önerud. Andre tror jag inte vi får se i hv förren han är runt 35-36 år tyvärr

Andre har varit i KHL flera år nu. Säkert tjänat rätt bra. OK låt säga att han gör 2-3 år ytterligare utomlands.
Men varför tror du han ska göra 7-8 säsonger ytterligare utomlands? Nybliven pappa också?
OlofMattsson

Inläggav Jompii » 8 april 2018, 20:31

Andersson711 skrev:Aaron Palushaj är en ruggigt bra spelare i sina bästa stunder men även en lirare som kan visa prov på galet dåligt kroppsspråk, dvs ingen spelare som lockar Hult. Mina Brynäskontakter har gnällt över hur han åker och slår klubban i isen och visar sitt missnöje sjukt öppet om han inte får de passningarna han vill ha osv.

Ska vi plocka in spelare med anknytning till Brynäs finns 2 tillgängliga jag mer än gärna sett i HV, den första är Juuso Ikonen som med rätt omgivning kan ösa in ordentligt med poäng och den andra är Greg Scott. Scott kan bära vår 1a lina som center, ge honom rätt lekkamrater så kommer det hagla poäng från hans klubba.

Jo men precis. Det är därför jag har svårt att se Aaron i HV71. Visst det är en jävligt bra hockeyspelare som kan avgöra m,atcher på egen hand (vi om någon klubb har ju fått erfara det) men som du säger så är han ingen exemplarisk lagspelare direkt. Jag minns inte vilken match det var men det var en match där HV71 mötte Brynäs på hemmaplan. Jag tror Aaron gjorde hattrick eller något i den matchen. I alla fall där agerade han riktigt dåligt mot både sitt eget lag och framförallt HV71. Många fula efterslängningar, och farliga sådana, samt att han väldigt öppet häcklade HV-bänken och publiken efter att han gjort mål. Han verkligen tog sats mot HV-båset, usch fyfan. Brynästränaren tror jag tröttnade lite för han var sedan bänkad i princip en period, eller mer, efter det. Nej det är verkligen ingen personlig favorit men man kan inte komma ifrån att han producerar och vinner matcher. Så jag skulle vilja ha en spelare med hans skicklighet men med en helt annan mentalitet. Jag är ganska övertygad om att han kommer gå till KHL dessutom.

Juuso Ikonen hade varit en fin värvning. Dock tror jag nog han kanske vill testa på spel i Nordamerika. Allting tyder ju egentligen för att det skulle kunna bli det. Jag menar Juuso är ju i en perfekt ålder samt att han har gjort ett par riktigt fina seniorsäsonger. Lägg därmed till att han inte är draftad så känns det som att steget över inte är alltför långt borta. Det skulle väl i sådana fall vara hans storlek som sätter pinnar i hjulen. 174cm och väger 78kg, ingen vägg direkt. Lär dock ha ganska gott om erbjudande ifrån framförallt flera svenska och finska klubbar men man kan ju alltid hoppas. Finländare och HV71 brukar ju ofta resultera i ett leende på läpparna.

Greg Scott är även det en spelare som är väldigt intressant. Att han är center är ju lite smådumt men samtidigt så kan han ju lira ytterforward om det krisar. Vi får ju annars väldigt många spelare som är centrar i grunden, Ullström, Ljungh, Gustafsson, Bengtsson, Johansson (om han nu är klar) och sedan då även Scott. Nu kan ju iofs många av dessa spela ytterforward med så det går ju alltid att lösa men jag har en känsla av att Hult känner sig ganska nöjd på centeruppställningen. Men drömma kan man ju alltid :D
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav Jompii » 9 april 2018, 14:22

Aja, vi kan ju sluta drömma om Joel Kellman i alla fall. Klar för Brynäs IF.
Källa: https://www.brynas.se/artikel/kw7najfry ... el-kellman
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav Nutarviguld » 9 april 2018, 14:28

Varför presenteras inget? Är alla våra nyförvärv i dif växjö saik som är de enda lag som fortfarande spelar?
Nutarviguld

Inläggav Jonni_h » 9 april 2018, 14:33

De är väl rädda för att bli stenade av forumet oavsett vem de signat :lol:
Jonni_h

Inläggav Klabbe » 9 april 2018, 14:54

Nutarviguld skrev:Varför presenteras inget? Är alla våra nyförvärv i dif växjö saik som är de enda lag som fortfarande spelar?

Om det stämmer att t.ex Strömberg från Timrå och Gunnarsson från Malmö är klara är det ju inte jättekonstigt att de inte presenterats än. Timrås säsong tog slut i fredags och Malmös igår. Man vill kanske låta spelarna ha sina samtal med respektive sportchefer först. Markus Ljungh spelar fortfarande. Fler spelare kanske inte är klara helt enkelt.
Klabbe

Inläggav magnus b » 9 april 2018, 15:07

Klabbe skrev:
Nutarviguld skrev:Varför presenteras inget? Är alla våra nyförvärv i dif växjö saik som är de enda lag som fortfarande spelar?

Om det stämmer att t.ex Strömberg från Timrå och Gunnarsson från Malmö är klara är det ju inte jättekonstigt att de inte presenterats än. Timrås säsong tog slut i fredags och Malmös igår. Man vill kanske låta spelarna ha sina samtal med respektive sportchefer först. Markus Ljungh spelar fortfarande. Fler spelare kanske inte är klara helt enkelt.

T ex förra året så presenterade man väll Figren, Ejdsell, Engvall och Wännström samma dag. Kanske man vill göra något liknande detta året och ha presskonferens vid presentation. Så man väntar helt enkelt till alla som är klara spelat klart.
magnus b

Inläggav Nutarviguld » 9 april 2018, 17:55

Sant. Jag är otålig efter nyheter :)
Nutarviguld

Inläggav 327 Karlsson » 11 april 2018, 14:08

Kevin Clark verkar lämna Brynäs:
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... nagonting/
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15040
Han har producerat bra med mål i SHL och en målskytt är något vi behöver.
Vila i frid Henke_82
Användarvisningsbild
327 Karlsson

Inläggav Fylke74 » 11 april 2018, 16:24

Håller med om att vi behöver en målskytt men inte sååå mycket så att han är aktuell. :lol:
Iaf inte enligt mig..
"Mål förtjänar man inte, mål gör man"
Kung Sune under finalserien mot Brynäs -95.
Fylke74

Inläggav Nutarviguld » 12 april 2018, 18:30

327 Karlsson skrev:Kevin Clark verkar lämna Brynäs:
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... nagonting/
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15040
Han har producerat bra med mål i SHL och en målskytt är något vi behöver.

Även pulushaj är i kontakt med annan shl klubb.. Hoppas hv men luktar Växjö
Nutarviguld

Inläggav spaawn » 12 april 2018, 20:20

Hmm, hur är läget på forwardssidan egentligen, finns några osäkra kort men just nu har vi 12 forwards på kontrakt enligt:

Högst troligt top6:
Ullström,
Tedenby,
Engvall,
Wännström.

Lär börja i 3:E/4:e:
Thörnberg,
Sundh,
David Gustafsson,
Anton Bengtsson,
Figren,
Wärn

Slåss om en plats vid fullt lag:
Brännström,
Erik Andersson

Till detta har vi följande heta rykten:

Markus LJung, ska in i top6
Önerud, också top6, isåfall är det fullt där.
Alvarez kan ta Wärns plats i 3:e/4:e om han nu troligen försvinner.

Engvall känns inte omöjligt att han kan försvinna vilket isåfall ger ytterligare en plats i top 6.

Lösare rykten:
Andre Petersson, top6 såklart
Joakim Andersson Örebro, 3:e/4:e

Skräckscenario:

Både Önerud och Andre stannar utomlands.
Ljung går till KHL/Schweiz
Engvall går till AHL/NHL direkt.

Isåfall behöver vi värva 3 spelare till top6!

Sammanfattningsvis känns rätt mycket ovisst änsålänge....
spaawn

Inläggav Herkie82 » 13 april 2018, 23:40

Kan inte låte bli att skryta lite om mina scoutkunskaper då jag i drömtråden för 16/17 ville ha Phil Varone till HV. Vill gärna ha han fortfarande och att han precis blivit utnämnd till MVP i AHL sänker ju inte hans aktier direkt. En spelare som jag tror kommer funka bättre i svensk hockey då han är ganska liten.

Så jag kan ta det där scoutjobbet vi alla efterlyst att Hult skaffar för en billig peng ;)
Herkie82

Inläggav PapaEmeritus » 20 april 2018, 19:28

Simon Öneruds sambo har tydligen fått jobb i Jönköping.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav jordfelsbrytare » 20 april 2018, 21:44

PapaEmeritus skrev:Simon Öneruds sambo har tydligen fått jobb i Jönköping.

Nu är det Silly på riktigt. Öneruds sambo har bytt jobb :D
jordfelsbrytare

Inläggav Nick » 20 april 2018, 23:42

jordfelsbrytare skrev:
PapaEmeritus skrev:Simon Öneruds sambo har tydligen fått jobb i Jönköping.

Nu är det Silly på riktigt. Öneruds sambo har bytt jobb :D

:lol: :lol:
Nick

Inläggav Nick » 23 april 2018, 17:37

http://www.eliteprospects.com/t.php?id=342759

Här är en spetsspelare om vi inte skulle få andre eller Simon.
Nick

Inläggav tommy1985a » 24 april 2018, 18:56

Filip Ahl kanske vore nåt att hugga på. Fick inte till det i Örebro, Egen produkt som känns som en naturlig målgörare. En blandning av Ejdsell och Stenlund. Tror säkert han kan hänga 10 kassar i HV med rätt omgivning.

Det syns ju tydligt när man scoutar på elitprospects vilka som har lättare för att göra mål än vissa andra, Netterberg andre petersson Önerud Ahl är sådana spelare, de håller i målgörandet varje säsong.

Han är dessutom bara 20 år fortfarande, Tror faktiskt det finns god chans att det är nu han kommer börja leverera på högre nivåer, nu när han fått varit runt lite och fått lite erfarenhet.
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav Nutarviguld » 24 april 2018, 18:59

tommy1985a skrev:Filip Ahl kanske vore nåt att hugga på. Fick inte till det i Örebro, Egen produkt som känns som en naturlig målgörare. En blandning av Ejdsell och Stenlund. Tror säkert han kan hänga 10 kassar i HV med rätt omgivning.

Det syns ju tydligt när man scoutar på elitprospects vilka som har lättare för att göra mål än vissa andra, Netterberg andre petersson Önerud Ahl är sådana spelare, de håller i målgörandet varje säsong.

Ingen mer bredd spelare tack no offense
Nutarviguld

Inläggav tommy1985a » 24 april 2018, 19:04

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=34087

Tor immo kan nog vara något att hålla koll på också, har gott under radarn lite för mig, gjorde flest mål i Allsvenskan i år 27 stycken.
Var inte han på tryout hos HV nån match förr förra säsongen?
Tar han upp Leksand till SHL nästa år mån tro.
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav tommy1985a » 24 april 2018, 19:06

Nutarviguld skrev:
tommy1985a skrev:Filip Ahl kanske vore nåt att hugga på. Fick inte till det i Örebro, Egen produkt som känns som en naturlig målgörare. En blandning av Ejdsell och Stenlund. Tror säkert han kan hänga 10 kassar i HV med rätt omgivning.

Ingen mer bredd spelare tack no offense

Förstår din tanke, tänkte mer att man ska se honom som billig bredd med chans till god avkastning då det finns möjligheter att han levererar bättre än en breddspelare. Säker spets ska vi naturligtvis också ha in. Det måste vi ha.

Lite kul att Tor immo gjorde 2 mål fler än Ejdsell gjorde i allsvenskan för övrigt. Se hur det gick.
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav Calle2 » 24 april 2018, 19:38

Casey Wellman
Calle2

Inläggav OlofMattsson » 24 april 2018, 19:43

Calle2 skrev:Casey Wellman

Hade varit en grym värvning inte minst en som höjt vårt PP!
OlofMattsson

Inläggav RJ--92 » 24 april 2018, 20:27

tommy1985a skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=34087

Tor immo kan nog vara något att hålla koll på också, har gott under radarn lite för mig, gjorde flest mål i Allsvenskan i år 27 stycken.
Var inte han på tryout hos HV nån match förr förra säsongen?
Tar han upp Leksand till SHL nästa år mån tro.

Enligt uppgifter verka han ej fokuserad på Troja när han väl blev klar för Leksand dock ...
RJ--92

Inläggav tommy1985a » 25 april 2018, 20:37

Purre är nån man saknar i HV, påminde mycket om Önerud när han var här tyckte jag. Synd att man blev av med honom, riktigt bra kille som även kan användas i boxplay.

Kanske vore nåt att plocka in Purre och Törngren som redan varit här och känner till allt. istället för spelare utifrån som vi ofta lyckas sämst med. Purre är ju inte sämre än Markus ljung. Riktig lagspelare.
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav Junior » 25 april 2018, 21:31

tommy1985a skrev:Purre är nån man saknar i HV, påminde mycket om Önerud när han var här tyckte jag. Synd att man blev av med honom, riktigt bra kille som även kan användas i boxplay.

Kanske vore nåt att plocka in Purre och Törngren som redan varit här och känner till allt. istället för spelare utifrån som vi ofta lyckas sämst med. Purre är ju inte sämre än Markus ljung. Riktig lagspelare.

Att vara sentimental kan vara trevligt men det måste hållas inom en rimlig nivå. På vilket sätt är Purre inte sämre än Ljungh? Han är både äldre och har inte levererat lika högt i varken seriespel eller slutspel i SHL.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav PapaEmeritus » 25 april 2018, 21:42

tommy1985a skrev:Purre är nån man saknar i HV, påminde mycket om Önerud när han var här tyckte jag. Synd att man blev av med honom, riktigt bra kille som även kan användas i boxplay.

Purre är klar för Frölunda.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

FöregåendeNästa

Återgå till HV71