Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Jompii skrev:Ja juste, vi får ju inte glömma bort Johan Johnsson. Vilket jag gjorde helt och hållet![]()
![]()
Bra svar hammare7, jag gillar det starkt. Väldigt många klagar på diverse personer utan att riktigt kunna motivera det dom skriver. Jag tänker främst på personer som Johan Hult där det blivit lite av en häxjakt efter. Du motiverar, och utvecklar, dock ditt uttalande på ett bra sätt så stor tumme uppJag håller delvis med dig där, utan att ha någon riktig inblick i hur förhandlingarna faktiskt ser ut. Jag håller dock med dig om att det känns som att vissa sportchefer *host* Henrik Evertsson *host* som verkar vara ett par snäpp vassare än Hult när det kommer till att rekrytera färdiga och redan etablerade stjärnspelare. När det gäller yngre spelare så är dock Hult och co väldigt långt fram. Det är bara att kolla tillbaka på de senaste säsongerna, och vilka namn som ryktas in inför kommande säsong. Så där håller vi med varandra
Ullström blandar och ger väldigt mycket. Tveksam till om jag vill ha han som en första center. Möjligen andra.
Dock ska man också veta att Markus Ljungh inte nödvändigtvis måste spela center. Det är klart, Markus är van vid att spela center och gör det jävligt bra men samtidigt kan han även lira ytterforward. Något han gjorde för ett par år sedan om jag inte missminner mig. Jag är dock ganska övertygad om att HV71 värvar in Markus som en tänkt första eller andra center.
Jag gillar hur centersidan ser ut, förutsatt att vi får in Ljungh och möjligtvis Johan Johnsson (mest troligt).
Dock har jag en drömspelare i form av Kyle Chipchura: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9192
Kyle, som "tyvärr" är center, är en spelare jag sett lira relativt mycket i NHL. Där snackar vi en riktigt tung och defensivt skicklig spelare. Han besitter även ledaregenskaper på hög nivå och kan även lira ytterforward. Även om jag föredrar han som center. Visat under åren att han också kan producera framåt om han får chansen. Jag tror inte Hult ens kollat åt hans håll men man kan ju alltid drömma. Kyle har haft en halvdan säsong i KHL och skulle säkerligen kunna tänka sig att testa på ett sista äventyr.
Får jag inte Kyle så vill jag ha in en riktig jävla poängkung ala Ryan Lasch eller Aaron Palushaj. Det är något vi har saknat under flera år. Visst man kan komma med argumentet att det gick ganska bra förra året ändå men faktum kvarstår att det var en helt galen lagmaskin vi hade förra året och en riktig stjärnspelare skadar aldrig. Drömmen är ju såklart André Petersson. En spelare som har allt. Skillsen, hv-hjärta och bra karaktär.
hammare7 skrev:Jompii skrev:Ja juste, vi får ju inte glömma bort Johan Johnsson. Vilket jag gjorde helt och hållet![]()
![]()
Bra svar hammare7, jag gillar det starkt. Väldigt många klagar på diverse personer utan att riktigt kunna motivera det dom skriver. Jag tänker främst på personer som Johan Hult där det blivit lite av en häxjakt efter. Du motiverar, och utvecklar, dock ditt uttalande på ett bra sätt så stor tumme uppJag håller delvis med dig där, utan att ha någon riktig inblick i hur förhandlingarna faktiskt ser ut. Jag håller dock med dig om att det känns som att vissa sportchefer *host* Henrik Evertsson *host* som verkar vara ett par snäpp vassare än Hult när det kommer till att rekrytera färdiga och redan etablerade stjärnspelare. När det gäller yngre spelare så är dock Hult och co väldigt långt fram. Det är bara att kolla tillbaka på de senaste säsongerna, och vilka namn som ryktas in inför kommande säsong. Så där håller vi med varandra
Ullström blandar och ger väldigt mycket. Tveksam till om jag vill ha han som en första center. Möjligen andra.
Dock ska man också veta att Markus Ljungh inte nödvändigtvis måste spela center. Det är klart, Markus är van vid att spela center och gör det jävligt bra men samtidigt kan han även lira ytterforward. Något han gjorde för ett par år sedan om jag inte missminner mig. Jag är dock ganska övertygad om att HV71 värvar in Markus som en tänkt första eller andra center.
Jag gillar hur centersidan ser ut, förutsatt att vi får in Ljungh och möjligtvis Johan Johnsson (mest troligt).
Dock har jag en drömspelare i form av Kyle Chipchura: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9192
Kyle, som "tyvärr" är center, är en spelare jag sett lira relativt mycket i NHL. Där snackar vi en riktigt tung och defensivt skicklig spelare. Han besitter även ledaregenskaper på hög nivå och kan även lira ytterforward. Även om jag föredrar han som center. Visat under åren att han också kan producera framåt om han får chansen. Jag tror inte Hult ens kollat åt hans håll men man kan ju alltid drömma. Kyle har haft en halvdan säsong i KHL och skulle säkerligen kunna tänka sig att testa på ett sista äventyr.
Får jag inte Kyle så vill jag ha in en riktig jävla poängkung ala Ryan Lasch eller Aaron Palushaj. Det är något vi har saknat under flera år. Visst man kan komma med argumentet att det gick ganska bra förra året ändå men faktum kvarstår att det var en helt galen lagmaskin vi hade förra året och en riktig stjärnspelare skadar aldrig. Drömmen är ju såklart André Petersson. En spelare som har allt. Skillsen, hv-hjärta och bra karaktär.
Jo så är de. Hult är inte den bästa sportchefen i SHL, han är inte den sämsta heller. Han är i mitten någonstans. Varför många inte tycker om han är hur han kommunicerar utåt som är väldigt lamt och inte förtroende ingivande. Hult har fortfarande mycket att lära.
Han skall ha kritik för denna säsong hur han har skött saker, lika mycket som han skall ha beröm för guldsäsongen. Jag hoppas han har rannsakat sig själv och ledningen vad som gick snett denna säsong och kommer ut som ett nytt lag nästa år.
Prio ett värva hem Önerud. Andre tror jag inte vi får se i hv förren han är runt 35-36 år tyvärr
Andersson711 skrev:Aaron Palushaj är en ruggigt bra spelare i sina bästa stunder men även en lirare som kan visa prov på galet dåligt kroppsspråk, dvs ingen spelare som lockar Hult. Mina Brynäskontakter har gnällt över hur han åker och slår klubban i isen och visar sitt missnöje sjukt öppet om han inte får de passningarna han vill ha osv.
Ska vi plocka in spelare med anknytning till Brynäs finns 2 tillgängliga jag mer än gärna sett i HV, den första är Juuso Ikonen som med rätt omgivning kan ösa in ordentligt med poäng och den andra är Greg Scott. Scott kan bära vår 1a lina som center, ge honom rätt lekkamrater så kommer det hagla poäng från hans klubba.
Nutarviguld skrev:Varför presenteras inget? Är alla våra nyförvärv i dif växjö saik som är de enda lag som fortfarande spelar?
Klabbe skrev:Nutarviguld skrev:Varför presenteras inget? Är alla våra nyförvärv i dif växjö saik som är de enda lag som fortfarande spelar?
Om det stämmer att t.ex Strömberg från Timrå och Gunnarsson från Malmö är klara är det ju inte jättekonstigt att de inte presenterats än. Timrås säsong tog slut i fredags och Malmös igår. Man vill kanske låta spelarna ha sina samtal med respektive sportchefer först. Markus Ljungh spelar fortfarande. Fler spelare kanske inte är klara helt enkelt.
327 Karlsson skrev:Kevin Clark verkar lämna Brynäs:
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... nagonting/
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15040
Han har producerat bra med mål i SHL och en målskytt är något vi behöver.
PapaEmeritus skrev:Simon Öneruds sambo har tydligen fått jobb i Jönköping.
jordfelsbrytare skrev:PapaEmeritus skrev:Simon Öneruds sambo har tydligen fått jobb i Jönköping.
Nu är det Silly på riktigt. Öneruds sambo har bytt jobb

tommy1985a skrev:Filip Ahl kanske vore nåt att hugga på. Fick inte till det i Örebro, Egen produkt som känns som en naturlig målgörare. En blandning av Ejdsell och Stenlund. Tror säkert han kan hänga 10 kassar i HV med rätt omgivning.
Det syns ju tydligt när man scoutar på elitprospects vilka som har lättare för att göra mål än vissa andra, Netterberg andre petersson Önerud Ahl är sådana spelare, de håller i målgörandet varje säsong.

Nutarviguld skrev:tommy1985a skrev:Filip Ahl kanske vore nåt att hugga på. Fick inte till det i Örebro, Egen produkt som känns som en naturlig målgörare. En blandning av Ejdsell och Stenlund. Tror säkert han kan hänga 10 kassar i HV med rätt omgivning.
Det syns ju tydligt när man scoutar på elitprospects vilka som har lättare för att göra mål än vissa andra, Netterberg andre petersson Önerud Ahl är sådana spelare, de håller i målgörandet varje säsong.
Ingen mer bredd spelare tack no offense

Calle2 skrev:Casey Wellman
tommy1985a skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=34087
Tor immo kan nog vara något att hålla koll på också, har gott under radarn lite för mig, gjorde flest mål i Allsvenskan i år 27 stycken.
Var inte han på tryout hos HV nån match förr förra säsongen?
Tar han upp Leksand till SHL nästa år mån tro.

tommy1985a skrev:Purre är nån man saknar i HV, påminde mycket om Önerud när han var här tyckte jag. Synd att man blev av med honom, riktigt bra kille som även kan användas i boxplay.
Kanske vore nåt att plocka in Purre och Törngren som redan varit här och känner till allt. istället för spelare utifrån som vi ofta lyckas sämst med. Purre är ju inte sämre än Markus ljung. Riktig lagspelare.
tommy1985a skrev:Purre är nån man saknar i HV, påminde mycket om Önerud när han var här tyckte jag. Synd att man blev av med honom, riktigt bra kille som även kan användas i boxplay.
Kanske vore nåt att plocka in Purre och Törngren som redan varit här och känner till allt. istället för spelare utifrån som vi ofta lyckas sämst med. Purre är ju inte sämre än Markus ljung. Riktig lagspelare.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst