Tråden om #5 Fredrik Styrman

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Tråden om #5 Fredrik Styrman

Inläggav Macce » 14 februari 2018, 17:24

Fredrik Styrman från Pantern är klar för HV71 för resten av säsongen.

http://www.hv71.se/artikel/e434ajdn7-3i ... r-for-hv71
Senast redigerad av Macce 15 februari 2018, 23:42, redigerad totalt 1 gång.
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Re: Tråden om Fredrik Styrman

Inläggav lejacques » 14 februari 2018, 17:36

Behöver han verkligen en egen tråd?
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Davestar » 14 februari 2018, 17:38

lejacques skrev:Behöver han verkligen en egen tråd?

Hahahaha! Skrattar så jag får ont i magen
Slava Ukraini! Heroiam slava!
Davestar

Inläggav Macce » 14 februari 2018, 17:42

lejacques skrev:Behöver han verkligen en egen tråd?

Nej, kanske inte men han fick en ändå..... ;)
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav Rex0z » 14 februari 2018, 17:54

Tänker inte döma honom innan jag sett honom spela.

Välkommen till HV71 Fredrik!
Användarvisningsbild
Rex0z

Inläggav Diabolics » 14 februari 2018, 18:15

Välkommen Still..yrman!

Jag hoppas naturligtvis att du kommer göra en kanon-insats och bidra massvis. Med din bakgrund så kommer mina förväntningar vara relativt lågt ställda så du har all chans i världen att göra mig positivt överraskad. Du kommer in i ett läge som för många fans ger starka känslor likt när Arsene Wenger värvade Källström.

Jag hoppas du är stark nog att stå likgiltig efter detta, alternativt knyta näven i byxan å köra skiten ur alla belackare.

Lycka till!
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav magnus b » 14 februari 2018, 18:23

Lycka till Fredrik, du ska endast ersätta vår tredje back. Det blir bra detta.
magnus b

Inläggav Andersson711 » 14 februari 2018, 18:28

Välkommen till Sveriges vackraste förening Fredrik!
Du har verkligen ingenting att förlora, bara gå ut att ösa. Du är den första spelaren som landar i föreningen på åratal som ingen förväntar sig ngt av.
Ingen förväntar sig ens att du ska ta en tröja så gå ut och kör och gör allt för att få ett hyggligt kontrakt i HA nästa säsong!
Andersson711
Moderator

Inläggav FirstSwitch » 14 februari 2018, 18:33

Var det inte han som gjorde det där självmålet för frölunda för några matcher sen?
FirstSwitch

Inläggav Andersson711 » 14 februari 2018, 18:39

FirstSwitch skrev:Var det inte han som gjorde det där självmålet för frölunda för några matcher sen?

Jo. Klart de va.
Andersson711
Moderator

Inläggav frippe-borås » 14 februari 2018, 19:18

Är ju inte Styrmans fel att Hult vill ha honom. Så för att respektera Fredrik Styrman , välkommen till HV71
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav lejacques » 14 februari 2018, 19:52

Man kan vara kritisk mot Ytterell och Zanetti. Med all rätt. Men det är trots allt spelare som levererat tidigare.

Ytterell var en toppback i allsvenskan. Han gjorde ändå elva poäng i ett otroligt dåligt Leksand i SHL.

Zanetti levererade i allsvenskan, gick till Brynäs och gjorde det så bra att de gav honom ett nytt tvåårskontrakt.

I det här fallet är det här en dokumenterat dålig back. Det finns ingenting som pekar på varför han skulle vara bättre än exempelvis Hedberg, Zanetti och Cederholm.

Jag fattar helt ärligt ingenting, mer än att det här är kapitalförstöring big time. Och vad skickar det här för signaler till övriga laget och alla unga och hungriga spelare? Om man nu ville bredda på grund av oro för skador, kunde man väl lika gärna skrivit in honom i truppen och låtit honom fortsätta i Pantern.

Med det sagt. Lika lite som det är PW:s fel att han fått förtroendet att stå majoriteten av alla matcher sedan han kom, lika lite är det Styrmans fel att han tackat ja till det här erbjudandet. Som han säger till JP, det här är en jättechans för honom. Förmodligen hans sista på den här nivån.

Jag tror många kommer vara positivt överraskade av Styrman eftersom förväntningarna är så galet låga.

Jag hoppas han även kommer motbevisa mig. Men jag har så otroligt svårt att se hur han ska göra en redan dålig backuppsättning bättre.

Självklart är han välkommen. Men med handen på hjärtat. Brynässupportrarna minns honom inte och Luleåfansen andas ut för att han inte kom tillbaks. Det här är värvningen som Hult aldrig borde ha gjort.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Zico » 14 februari 2018, 20:04

lejacques skrev:
Jag fattar helt ärligt ingenting, mer än att det här är kapitalförstöring big time. Och vad skickar det här för signaler till övriga laget och alla unga och hungriga spelare? Om man nu ville bredda på grund av oro för skador, kunde man väl lika gärna skrivit in honom i truppen och låtit honom fortsätta i Pantern.

Vad skulle vitsen vara att skriva in honom i truppen och sen låna ut honom till Pantern????? Fönstret stänger ju i morgon kl 24.00. En tankevurpa?
Zico

Inläggav lejacques » 14 februari 2018, 20:06

Ingen tankevurpa. Var oklar. Göra som med Niklas Rubin förra året. Som med Hedberg och Cederholm nu.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Zico » 14 februari 2018, 20:27

lejacques skrev:Ingen tankevurpa. Var oklar. Göra som med Niklas Rubin förra året. Som med Hedberg och Cederholm nu.

Då är det feltänkt. Man kan namnge en målvakt i t ex ett SHL-lag som kan lånas ut till ett lag i en lägre serie och som fritt kan vandra mellan föreningarna, även efter 15/2. Det samma gäller utespelare, men bara juniorspelare. Då Styrman är 26 år, funkar inte "ditt förslag". Men i nuläget är det ju en ickefråga, med men, rätt ska va rätt.
Zico

Inläggav lejacques » 14 februari 2018, 20:33

Ja, rätt ska vara rätt.

Men det påverkar inte min syn på värvningen av Styrman. Så välkommen att diskutera inlägget jag skrev ovan i övrigt.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Zico » 14 februari 2018, 20:55

lejacques skrev:Man kan vara kritisk mot Ytterell och Zanetti. Med all rätt. Men det är trots allt spelare som levererat tidigare.

Ytterell var en toppback i allsvenskan. Han gjorde ändå elva poäng i ett otroligt dåligt Leksand i SHL.

Zanetti levererade i allsvenskan, gick till Brynäs och gjorde det så bra att de gav honom ett nytt tvåårskontrakt.

I det här fallet är det här en dokumenterat dålig back. Det finns ingenting som pekar på varför han skulle vara bättre än exempelvis Hedberg, Zanetti och Cederholm.

Med det sagt. Lika lite som det är PW:s fel att han fått förtroendet att stå majoriteten av alla matcher sedan han kom, lika lite är det Styrmans fel att han tackat ja till det här erbjudandet. Som han säger till JP, det här är en jättechans för honom. Förmodligen hans sista på den här nivån.

Jag tror många kommer vara positivt överraskade av Styrman eftersom förväntningarna är så galet låga.

Jag hoppas han även kommer motbevisa mig. Men jag har så otroligt svårt att se hur han ska göra en redan dålig backuppsättning bättre.

Självklart är han välkommen. Men med handen på hjärtat. Brynässupportrarna minns honom inte och Luleåfansen andas ut för att han inte kom tillbaks. Det här är värvningen som Hult aldrig borde ha gjort.

Min grundtanke är att en spelare bör få chansen att träna och spela i sitt nya lag innan man sågar honom jäms med fotknölarna. Som du skriver, är väl detta hans sista chans att visa att han är en SHL-spelare. Kanske tar han den. Sen kan han väl inte va helt värdelös. Uppenbarligen såg Frölunda något som vi missar och dessutom påstås Luleå va intresserade till nästa säsong.

Tyvärr tycker inte jag att Cederholm håller. Han var ju med några matcher redan under AJs tid och jag tycker inte han har tagit tillräckliga steg sen dess. Hedberg har, förutom de senaste matcherna då han varit helt ok, varit alldeles för blöt när han spelat i HV. Om man nu går till kvarten, undrar jag om han är mogen. Brännström spelar alldeles för svårt och ängsligt och med -9 har han en del att bevisa. Man undrar vad som hänt med den gode Erik? Med andra ord, backsidan är tunn så jag kan tycka att det är bra att bredda backsidan. Å andra sidan, rejäl spets hade ju inte varit fel.
Zico

Inläggav lejacques » 14 februari 2018, 21:07

Zico: Jag håller med dig om vartenda ord i din beskrivning av Cederholm och Brännström. Och just därför är jag så skeptisk till Styrman. Varför ta in en back som visat upp precis samma svagheter och tendenser när han tidigare spelat i SHL?

Vi är nog ett gäng här som följt svensk hockey i allmänhet och HV71 i synnerhet i många, många år. Och av det jag sett av Styrman har han inte gjort mig imponerad. Tvärtom. Jag hajade till när Frölunda tog in honom i julas. Och ja, nu är han plötsligt här.

Oavsett om han ryktas till Luleå. Skanna av sociala medier och du ser att deras fans inte är överförtjusta i tanken på att han ska komma tillbaka. Och som jag tidigare sagt. Brynäsfansen som jag snackat med minns honom inte ens. Ett sånt svagt intryck gjorde han.

Visst vill man se honom spela innan den stora motorsågen dras fram. Men Styrman är trots allt en välkänd spelare med flera år i SHL. Jag har svårt att se att saker och ting skulle vara så annorlunda nu från då. En sak om man tagit in en okänd AHL-spelare. Då kanske man inte ska dra förhastade slutsatser (vilket jag tyvärr gör ibland). Men Styrman är så pass väldokumenterad att jag med rätt god grund kan säga att det här är en högst medioker spelare som inte kommer göra vår backsida bättre.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Zico » 14 februari 2018, 21:27

lejacques: det är ju inte så att jag heller gör vågen av glädje över denna värvning, men nu är han här och han har säkert ambitionen att prestera på högsta nivå i sin nya klubb. Bara att hoppas att han, både för egen skull och för HVs skull, verkligen lyckas och på så sätt överraskar oss.

Men det är klart, menar klubben verkligen allvar med snacket att varenda år va ett topp4-lag och minst semifinal, då är detta en märklig värvning.
Zico

Inläggav magnus b » 14 februari 2018, 21:50

Med tanke på de låga förväntningarna som finns på Styrman så kan han ju iaf inte misslyckas. Den som totalt misslyckats här är Hult. Detta påminner exakt om kommunikationen innan värvningen av O’Björne. Det snackades om att värva spetts. Det blev något helt annat.

Som många skrev innan så är detta inte Styrmans fel. Vem hade inte skrivit på för ett mittenlag i SHL om de kunnat? Med tanke på hur svag backsidan är så finns det ju dessutom goda chanser till speltid. Han har allt att vinna på detta.

Denna värvning hamnar helt på Hults konto. Han borde redan agerat då han såg att Zanetti inte var en fullgod ersättare till berglund. Då hade vi inte suttit i denna situationen.

Det hade varit intressant att fråga någon Pantern supporter vad de tycker om Styrman. Problemet är ju dock att det inte finns några :)
magnus b

Inläggav lejacques » 14 februari 2018, 22:03

MrMadhawk intervjuar Fredrik Styrman.
https://youtu.be/DP3jYujJt-g

Slås av följande.

1). Hult säger att processen med agent, Pantern och Styrman var väldigt bra. Att de haft ögonen på Styrman ett tag.

Styrman säger att han inte hade en aning om vad som skulle ske när han vaknade på morgonen, och allt skedde på en timme ungefär.

Den timmen är den fina processen Hult syftar på då eller? Och nog borde väl Styrman och hans agent haft nån föraning om vad som väntade om Hult nu scoutat honom tidigare under säsongen. Agenter brukar ha koll på sånt.

2). Hult beskriver Styrman som en allroundback.

Styrman säger att i Pantern har hans fokus legat på defensiven. Han är inte den flashiga spelaren som syns. Att döma av hans stats och det jag sett av honom tidigare är det bara att hålla med. Allround är inte vad jag förknippar Styrman med.

Alltså Hult måste jobba på sin kommunikation.
Som magnusb nämner är det inte första gången han säger en sak och levererar något helt annat.
Senast redigerad av lejacques 14 februari 2018, 22:12, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Andersson711 » 14 februari 2018, 22:07

lejacques skrev:MrMadhawk intervjuar Fredrik Styrman.

Slås av följande.

1). Hult säger att processen med agent, Pantern och Styrman var väldigt bra. Att de haft ögonen på Styrman ett tag.

Styrman säger att han inte hade en aning om vad som skulle ske när han vaknade på morgonen, och allt skedde på en timme ungefär.

Det är den fina processen Hult syftar på då eller?

2). Hult beskriver Styrman som en allroundback.

Styrman säger att i Pantern har hans fokus legat på defensiven. Han äär inte den Flashback spelaren som syns.

Alltså Hult måste jobba på sin kommunikation.
Som magnusb nämner är det inte första gången han säger en sak och levererar något annat.

Hult ljuger. Så in i. Det är exakt vad han gör! Hur kan han säga att man velat ha Styrman ett tag när han bara timmar innan försökt värva hans lagkompis?!
Andersson711
Moderator

Inläggav jordfelsbrytare » 14 februari 2018, 22:36

https://mobile.twitter.com/MrMadhawk/st ... 1330965510
Kul för Styrman varmt välkommen!
Hult... Fick först nej idag av en annan kille i samma lag. Sen ringer nästa efter lunch.
Hur kan det bli såhär? Hult o co har haft en evighet på sig att få in en ny back. Likt förbannat hör man sig för hos 2 stycken från Pantern 14e Feburari.
Som sagt inget ont om Styrman du är varmt välkommen.
jordfelsbrytare

Inläggav sussan » 15 februari 2018, 08:52

Välkommen till svenska mästarna!
Jag hoppas att det här är helt rätt omgivning och att plus/minus statistiken kommer att skena till oanade höjder.
HV i mitt hjärta.
Användarvisningsbild
sussan

Inläggav tommy1985a » 15 februari 2018, 13:09

Jag hoppas han gör braksucce i egen zon, nåt måste han ju vara bra på annars hade Hult aldrig värvat han, man värvar inte bara för värvandets skull. Känns dock inte som en tacklare då jag kikat stats på hans senaste SHL-sejour. Men det kan ju ändras med åren. Tror dock att han kommer spela 100% och göra allt han kan för att hålla tätt bakåt då jag antar att det är det han är värvad för.

Vore bra om Hult gick ut och tydliggjorde värvningen så skitsnacket kunde upphöra tycker jag. Känns som Hult och HVfans spelar i olika lag just nu tråkigt nog, kanske värvade han styrman på rent jävulskap? vem vet.

Jag hoppas Styrman styr bort lite puckar från egen kasse och spelar distinkt, då det saknades i defensiven i år, inte ens Persson har varit den där giganten har var förra året. Saknaden av Berglund märks där.
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav Regnet » 15 februari 2018, 21:58

Alla bara skiter på den här killen innan han ens spelat men är det nån som ens har sett honom i år och vet nånting om hans spel förrutom siffror på EP? Poäng och mål säger jävligt lite om hur bra en defensiv back är.

Jag har ingen aning... han kanske är urkass som alla säger men jag vill nog ändå se honom spela först.

Välkommen till Jönet Styrman!
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav Tanke » 15 februari 2018, 22:58

Såg honom några matcher i Frölundadressen. Gjorde inte bort sig. Duktig defensivt och snabb förstapass. Kom in i Frölundas blixtspel tämligen snabbt. Tror Styrman blir en bra alllroundback som kan tugga tunga minuter i slutspelet.
Tanke

Re: Tråden om #5 Fredrik Styrman

Inläggav Pg79an » 16 februari 2018, 00:29

Jaha då hälsar även jag Styrman välkommen och hoppas att du blir den defensive klippa vi behöver och vem vet? Kanske trillar in några pinnar framåt också? Jävlar va jag är positiv
Pg79an

Inläggav Sir Ward » 16 februari 2018, 23:17

Totalsågad, innan ens en match i HV-tröjan.
Hur fan tänker ni?

Borgman, Engvall, Ejdsell mm, mm..., hur var dem i början?
Usla värvningar?
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav lejacques » 17 februari 2018, 20:18

Styrman kan bli hur bra som helst. Teoretiskt är det ju så. Men jag tycker det där "inte ens en match i HV-tröjan"-argumentet är en rätt nonchig inställning.

Vi är många här som har ett hockeyintresse som sträcker sig långt över HV.

Jag har sett Styrman i Luleå, Skellefteå, Brynäs-, och Frölundatröjan. Och jag är långt från imponerad. Sen kan man ju inte bortse från hans anmärkningsvärt dåliga statistik. -20 i SHL och -28 i allsvenskan är inte direkt lysande för en back som säger att hans främsta styrka är det defensiva.

Sen sir Ward kan du inte ens jämföra Styris med Ejdsell, Borgman och Engvall. De var mer eller mindre stjärnor i allsvenskan, dessutom unga och lovande, när de värvades till HV. Så nej, den jämförelsen håller inte.
Användarvisningsbild
lejacques

Nästa

Återgå till HV71 - Spelare och tränare