Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Twonell skrev:Tror SHL slutar så här
1 VLH 106
2 HV71 98
3 LHC 96
4 SKE 95
5 FHC 94
6 BIF 93
tom_flaska skrev:Kollat lite statistik øver hur poængproduktion ser ut i andra lag.
De som liknar oss med många producerande spelare ær: Brynæs, Væxjø och Malmø.
Det ær lag jag vill undvika, dær øver 10 spelare kan blixtra till.
Sedan har vi 2 lag som ær beroende av 2 kedjor som producerar: LHC och Indianerna.
Kænns lite bættre.
Resten av lagen ær beroende av førsta kedjan och har inga andra alternativ.
Fylke74 skrev:Är personligen "livrädd" för att det blir måsarna då jag som bosatt i Malmö vet vad en ev förlust mot dom skulle innebära..

Fylke74 skrev:Är personligen "livrädd" för att det blir måsarna då jag som bosatt i Malmö vet vad en ev förlust mot dom skulle innebära..
tommy1985a skrev:Nästa så man hoppas vi möter SAIK så svårt som vi hade att tagga till mot Färjestad senast. SAIK har vi varit bra alla matcher men förlorat någon ändå. Men dem tar vi i kvarten det är jag säker på även om det kan bli ganska jämnt och tajt. Färjestad verkar bli lurigare. Dem möter jag helst inte om jag får välja SAIK istället. Malmö är värsta tänkbara motstånd.
Fylke74 skrev:Måsarna är vad de kallas av de som inte gillar dom här nere.
Att fråga varför anser inte jag behöver förklaras.
kma skrev:Hej forummedlemmar!
Jag har länge följt detta forum utan att vara aktiv själv. Tackar ödmjukast för mycket bra och intressant läsning![]()
Nu har jag en fundering som jag vill bolla med er:
Jag är ganska förvånad att HV "gett upp" sina power play under slutet av serien genom att rulla på med ordinarie kedjor. Min teori är att man gjort detta för att nollställa dåligt självförtroende i spelformen och göra en nystart i slutspelet. De har under tiden haft möjlighet att nöta in ett fungerande pp/bp på träning och kan överraska med nya varianter och ett oscoutat spel i slutspelet. Om det skulle lyckas (tillsammans med att Linus håller som 1:e keeper och seriens bästa 5 mot 5-spel) kan det vara faktorn som avgör för ett guld! Vad tror ni om min teori? Är det någon som kan bekräfta eller förkasta den, som sett träningar t.ex?
Diabolics skrev:kma skrev:Hej forummedlemmar!
Jag har länge följt detta forum utan att vara aktiv själv. Tackar ödmjukast för mycket bra och intressant läsning![]()
Nu har jag en fundering som jag vill bolla med er:
Jag är ganska förvånad att HV "gett upp" sina power play under slutet av serien genom att rulla på med ordinarie kedjor. Min teori är att man gjort detta för att nollställa dåligt självförtroende i spelformen och göra en nystart i slutspelet. De har under tiden haft möjlighet att nöta in ett fungerande pp/bp på träning och kan överraska med nya varianter och ett oscoutat spel i slutspelet. Om det skulle lyckas (tillsammans med att Linus håller som 1:e keeper och seriens bästa 5 mot 5-spel) kan det vara faktorn som avgör för ett guld! Vad tror ni om min teori? Är det någon som kan bekräfta eller förkasta den, som sett träningar t.ex?
Jag är mest nyfiken/imponerad över det faktum att du lurkat i sex å ett halvt år![]()
Välkommen in i värmen!
Haard skrev:Som det ser ut just nu ligger vi trea och får därmed möta SAIK i kvarten, vilka jag är tämligen lugn över att HV slår i en matchserie över 7, trots deras spetsspelare.
Men.
Är det en fördel eller nackdel att möta ett lag som spelat play-in (Om vi slår FBK imorgon och LHC förlorar slutar vi tvåa)? De har ändå två (tre?) matcher i benen medan HV i detta fall kommer ha haft en vilovecka.
Så svårt att säga.
Men som ni skriver ovan ser jag Malmö eller Silverköping som mardömsmotståndarna i kvarten.
Shit. Så taggad för slutspel, nu börjar det roliga![]()
![]()
Haard skrev:Som det ser ut just nu ligger vi trea och får därmed möta SAIK i kvarten, vilka jag är tämligen lugn över att HV slår i en matchserie över 7, trots deras spetsspelare.
Men.
Är det en fördel eller nackdel att möta ett lag som spelat play-in (Om vi slår FBK imorgon och LHC förlorar slutar vi tvåa)? De har ändå två (tre?) matcher i benen medan HV i detta fall kommer ha haft en vilovecka.
Så svårt att säga.
Men som ni skriver ovan ser jag Malmö eller Silverköping som mardömsmotståndarna i kvarten.
Shit. Så taggad för slutspel, nu börjar det roliga![]()
![]()
dashen skrev:Haha efter att läst en del kommentarer så har vi nog problem med alla top 8 lag. Att vi ligger 3a är bara en slump. Växjö är ju bästa laget, Linköping hittar alltid vägar o vinna mot Hv. Frölunda vann ju guld förra året. Brynäs har riktigt bra offensiv. Skellefteå kommer ju vakna till liv nu och vara lika dominant som alla senaste åren. Färjestad har ju en defensiv som kan stänga alla lag. Malmö, med seriens bästa målvakt och vassa forwards.
HV då? En andra målvakt som bara ligger 2a i statistiken. Några få målskyttar o väldigt spridda. Vem kan kliva fram liksom? Visst dom har ju släppt in minst mål i serien men det är ju mest en slump. Vilket också gör att de har seriens bäst +-. Men de spelar ingen roll nu![]()
Nej nu ska jag sluta skämta. Hv har ett bra lag, kanske bästa bredden i ligan. Bra defensiv och en storspelande målvakt. Vi måste se det åt andra hållet och sluta vara nervös över senaste årens historia. Serien känns jämnare än på många år bland top8. Det kommer bli jämna serier där bredden kommer vara viktig. Ikväll får vi se vilket lag som får mardrömsmotståndaren HV71.

sir Ward skrev:JPs Patrik Sjöblom om slutspelet. Bra skribent f.ö. OBS, skrivet 9 mars, men ändå läsvärt tycker jag.
"Om HV blir tvåa väntar kvartsfinal mot det bäst placerade laget som tar sig vidare från åttondelen, som kan bli Skellefteå, Färjestad, Malmö, Karlskrona, Djurgården eller Luleå."
http://www.jp.se/article/sjoblom-har-ar ... -undvikas/
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster