Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
RiWi skrev:Resten av säsongen??? vet ju inte ens om han kan spela???
Nutarviguld skrev:Med risk att låta bitter, man vågar ju inte vara glad föräns hälsokontrollen är klart.
Kan han spela är det fantastiskt kul och en grym spelare, kan han det inte så tycker jag det är fattigt att inte ersätta Laine
Kan ju vara så att Ulla är värvad men aldrig kan spela, konstigt med kontrakt säsongen ut endast ? trodde han var "klar" för nästa år sedan tidigare
Pg79an skrev:Haard skrev:Under Sportbladets deadline day nämnde de precis Alexander Ytterell lämnar Leksand efter denna säsong och kommer skriva på för HV.
Länk till live-deadline day: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/s ... ckeyextra/
Neeeeeeeej!! Va fan ser dom hos honom? Bara för att värva hemvävt eller? Bokstavligen svågerpolitik........
hammare7 skrev:Pg79an skrev:Haard skrev:Under Sportbladets deadline day nämnde de precis Alexander Ytterell lämnar Leksand efter denna säsong och kommer skriva på för HV.
Länk till live-deadline day: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/s ... ckeyextra/
Neeeeeeeej!! Va fan ser dom hos honom? Bara för att värva hemvävt eller? Bokstavligen svågerpolitik........
en som är 7 back i leksand wohoo
Nej Johan Larsson kanske var lite väl hårt skrivet. Självklart ser jag inte honom som någon topp 2 back. Men vi har redan en väldigt intressant Backsida och Brännström lär knappast bli sämre. Hansson är en riktig flopp i år precis som Abbot. Jag får dock dåliga vibbar och förstår verkligen inte. Med det sagt blir jag gärna överbevisad.lejacques skrev:Alexander Ytterell har gjort 11 poäng (näst bäst back i Leksand) i seriens mest målsnåla lag. Det kan jämföras med Niklas Hansson som mäktat med 10 poäng i ett topplag.
Någon jämförde med Johan Larsson, vilket är orättvist. Larsson hade redan ett brokigt förflutet med några sparkningar. Ytterell var bäste back i kvalspelet förra året och är på väg uppåt i sin karriär.
Att han är smålänning ser jag bara som positivt. Att få komma "hem" är nog en energiboost bara det.
Innan ni sågar honom får ni ju fundera på vad ni ser honom som. Försteback, vilket är högst osannolikt att han värvas som, är kanske ingen höjdare. Men tänker man sig honom som ersättare till Hansson, och dessutom med uppsida, ser jag Ytterell som en intressant förstärkning.
hammare7 skrev:en som är 7 back i leksand wohoo
Zico skrev:hammare7 skrev:en som är 7 back i leksand wohoo
.....skrev han som ser allt som HV gör (och ryktas göra) med ljusa, positiva glasögon. Hmmm. För övrigt....de flesta lagen går runt på sju backar. Sen har Ytterell gjort 11 poäng i ett av de sämre lagen. HVs bästa poänggörare bland backarna är Borgman och Almquist med 13 poäng!!!
Om ryktet talar sant välkomnar jag Ytterell. En rightback med en rejäl, välriktad slägga som utgör ett hot från blå är högvilt. Kan man landa honom är det bra.
Junior skrev:http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2017/02/20/farjestad-jagar-hv-forward/
Riktigt tråkigt om vi skulle tappa Thörngren, framförallt till fbk.
Rutger skrev:Inte så förvånad att tex FBK jagar Thörngren finns garanterat fler SHL klubbar som är intreserade av både honom och andra där kontrakten gå ut i vår, känns ju knappast överraskande
Ska bli kul och se hur J&J lyckas i arbetet med att få ihop truppen till nästa säsong
Vilka är dem viktigaste att vi får behålla tycker ni ? Thörngren tillhör dem tycker jag

slew skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/avslojar-almquist-dumpas-av-hv-71/
Almquist på glid bort.
jordfelsbrytare skrev:Han kostar säkert som en poängstark toppback. Men om det AB skrev tidigare att Hv gjort klart med Ytterell men dumpar Almqvist då tappar jag hoppet fullständigt
didotto skrev:jordfelsbrytare skrev:Han kostar säkert som en poängstark toppback. Men om det AB skrev tidigare att Hv gjort klart med Ytterell men dumpar Almqvist då tappar jag hoppet fullständigt
Lite olika backar va? Eller du tror att Ytterell kommer att ha samma roll i laget och samma lön som Almquist?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster