Tråden om #17 Filip Sandberg

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om #17 Filip Sandberg

Inläggav Lux » 24 mars 2016, 12:43

Junior skrev:Låt oss hoppas att AIK aldrig går upp http://www.hockeysverige.se/2016/03/24/ ... m-till-hv/

Haha, läste precis artikeln och tänkte exakt samma sak =) Även om jag gärna skulle vilja se fler bortamatcher i Stockholm så hoppas jag att Karlskrona lyckas besegra AIK nu.

Men bra intervju och kul att äntligen få läsa lite om hur spelarna ser på Lindboms ledarskap.
Användarvisningsbild
Lux

Inläggav Rex0z » 17 april 2016, 23:16

Grattis till Sandberg som gjorde två mål idag för landslaget, tyvärr vart det en förlust med 3-2 på straffar.
Användarvisningsbild
Rex0z

Inläggav NightWalker » 10 februari 2017, 16:30

Gött med en förlängning på Sandberg.
Och två år på det.
En tydlig del i den framtida stomen känns det som nu.
NightWalker

Inläggav lejacques » 10 februari 2017, 17:33

Jag vill i stort sett förlänga med hela laget (sorry Abbott och Hansson). Men Sandberg är verkligen i mina ögon en nyckelförlängning. Så otroligt viktig på så många sätt.

Kommer precis som Hult säger vara en viktig spelare framöver.
Känns mer som HV-kille nu dessutom än gnagare :)
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Sir Ward » 10 februari 2017, 20:31

Mycket bra förlängning - ung och rejält utvecklingsbar, rightare dessutom med SHLs minsta klubba - trollklubba i bästa stunder.

Tycker mig se en röd tråd, en tråd som tar oss tillbaka till glansdagarna där vi ska höra hemma.

Stor tumme upp till Johan och Johan.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav tommy1985a » 10 februari 2017, 22:00

Oj 2 år också, det hade man inte väntat sig. Var rädd att man skulle börja tappa spelare som Sandberg o Törngren till andra lag då deras produktion inte fortsatt ytterligare uppåt. Jävligt skönt att man signat med Sampa precis vad alla HVfans önskade
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav Diabolics » 11 februari 2017, 12:32

Jag har alltid gillat sandberg, han är ettrig, retar skiten på motståndaren och ser ut att ha en jävla vinnarskalle. Att killen inte riktigt hittar målet är underordnat, han gör en jävla massa nyttigt med sitt slit. Sen är han en tekniker av rang med miniklubban, skön att se på och duktig längs sargerna. Just kämpaglöden och tekniken är det jag tycker är extra kul med Sandberg, den kombon är inte så vanlig.

Sen hoppas jag fortfarande att han skall få ett Bengtsson-år där allt trillar in och sen kanske det blir värsta målsprutan av han....
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav hammare7 » 11 februari 2017, 13:43

Sandberg är en otroligt viktig spelare för hv :P Hans otroliga jobb över hela banan är underbart att se. Tyckte han började säsongen svagt men blivit bättre och bättre sålänge säsongen har gått, speciellt efter jul har han vart grym och en förlängningen var glasklar.
Den enda svagheten är hans skott som jag hoppas han lär sig snart :P Han och tedenby få mata lite extra skott på träningarna :P
hammare7

Inläggav BlackIce » 11 februari 2017, 21:07

Förlängningen är jättebra. Sandberg är en nyckelspelare när det gäller att få igång lagets aggressiva stresspel. Under ett antal matcher började Lindbom med Sandbergs lina vilket direkt satte motståndarna på hälarna.

Sandberg började säsongen med 5+3=8 på 14 matcher dvs. poäng i mer än varannan match igenomsnitt. Sedan följde 15 matcher helt utan poäng. Och senast har han gjort 1+6=7 på 14 matcher, dvs. åter poäng i ungefär varannan match. Totalt har han nu 6+9=15.

Hade han fortsatt att producera under de 15 matcherna med torka så hade varit uppe och nosat på toppen i lagets poängliga. Ledaren Thörnberg har förvisso bara 24 poäng.
John Byce, Risto Kurkinen, Kamil Kastak, Vesa Salo, Johan Brummer, Vesa Viitakoski, Alexei Salomatin, Antti Törmänen, Jarkko Varvio, Anders Lönn, Jani Nikko, David Nemirovsky, Lubomir Korhon, Stefan Hellkvist
Användarvisningsbild
BlackIce

Inläggav Iman » 24 mars 2017, 00:58

Någon som har Aftonbladet Plus och vill dela med sig av denna text?
"Åtta nådde eliten – men största stjärnan gick en annan väg http://www.aftonbladet.se/a/aRBvO"

Handlar om Filip Sandberg och hans väg från fotbolls-talang till hockeyspelare

Tack på förhand
Användarvisningsbild
Iman

Inläggav Sir Ward » 24 mars 2017, 01:18

Iman skrev:Någon som har Aftonbladet Plus och vill dela med sig av denna text?
"Åtta nådde eliten – men största stjärnan gick en annan väg http://www.aftonbladet.se/a/aRBvO"

Tack på förhand

Inte helt säker att det är tillåtet att länka det.
Ringer Admin Dekman imorgon, ansvarig för forumet och nån av oss återkommer. Tack.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Diabolics » 24 mars 2017, 09:44

sir Ward skrev:

Tack på förhand

Inte helt säker att det är tillåtet att länka det.
Ringer Admin Dekman imorgon, ansvarig för forumet och nån av oss återkommer. Tack.

inte ok. se avsnitt 8.1
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav chinobar » 24 mars 2017, 23:26

Tack på förhand

Du har pm!
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav 327 Karlsson » 8 april 2017, 09:33

Filip "ja men som du säger" Sandberg :D :lol: :D
Vila i frid Henke_82
Användarvisningsbild
327 Karlsson

Inläggav Diabolics » 17 maj 2017, 18:28

Ok, om det är någon i HV jag unnar lite glory så är det Sandberg. Han har fan gnetat till sig all den gloryn under lång tid. Han har kämpat stenhårt under de mörka åren och alltid varit lika tjurig och elegant på isen. Han har nu äntligen fått igång poängproduktion och kommer nu eventuellt kunna växla över det till ett förhoppningsvis lukrativt och spännande äventyr i nordamerika.

Kommer jag sakna honom? Enormt. Det är den enda tröja jag överhuvudtaget var inne och budade på, om än i på en väldigt låg nivå. Att få ha följt denna trotjänare i HV-kostym har varit ett nöje. Han är en av få spelare jag kommer bry mig om hur det går om/när han lämnar HV. Många trodde nog att Filip skulle stanna vid en kompetent SHL-lirare då han inte riktigt skjutit iväg i utvecklingen från junis-åren, men fan va gött det vore om allt det hårda slitet genererar ett äventyr för honom i nordamerika.

Någon nämnde likheten med Zuccarello. Jag kan ärligt säga att jag aldrig såg en NHL-lirare i honom heller, trots att han var en poängspruta, men han visar att storleken inte längre är en stor grej (fy fan, jag bor i göteborg).

Kan Filip bli en spelare som Zuc? Nja, knappast, då han inte är den sniper Zuc är, men kan han ta en roll likt Quickie? Det tror jag.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Ingeville » 18 maj 2017, 12:59

Dagens tråkiga nyhet, nu räcker det. Sandberg till NHL. Vi tappar stommen av Guldlaget.
Ändå får vi önska honom lycka till.
http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... bekraftar/
Ingeville

Inläggav #22 Bemersten » 18 maj 2017, 13:05

Säger exakt som Diabolics. Sandberg kunde ha stuckit till ett annat lag tidigare men valde att stanna under dom mörka åren.
Mina fiender får jag gratis, mina vänner köper jag.
Användarvisningsbild
#22 Bemersten

Inläggav Junior » 18 maj 2017, 15:15

Grabben är så sjukt värd det här. Hoppas bara innerligt att isråttorna inte spelar i SHL när han vänder hem igen.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Diabolics » 23 maj 2017, 21:35

San Jose Sharks asså. Hmm, samtidigt som jag är otroligt glad för killens skull att han skall få testa NHL så är Sharks konstigt nog inte ett lag jag gillar eller har särskilt bra koll på trots att jag under flera år, bott på 25 minuters bilavstånd från Shark Tank och har flera kompisar som är "stora" fans.

Den enda gången jag visat något intresse för detta lag så var det under conference finalen mot Vancouver och då var det pga att Sedinarna dök upp i San Jose. Med träiga tidigare svenskar såsom Nisse Ekman och Douglas Murray så har inte intresset peakat direkt.

Men nu jääääävvvvvlars. Jag skall definitivt köpa biljett till min nästa vistelse där under kommande nhl-sässong.

Dessutom får Filip bo på en av de coolaste platserna i hela nordamerika. Fy fan vad jag gillar norcal. Det är 4 timmar bilåkning mellan att åka snowboard i 12 meter lössnö och att surfa några av de bästa vågorna.... på samma dag! Från -3grader och sol i bergen till 27 grader och sol på beachen. (man kan avstå från att störa sig på det iskalla havet eller densiteten av vithaj)

Gratulerar Filip. Du kommer få the time of your life!
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav PapaEmeritus » 24 maj 2017, 17:22

Diabolics skrev:San Jose Sharks asså. Hmm, samtidigt som jag är otroligt glad för killens skull att han skall få testa NHL så är Sharks konstigt nog inte ett lag jag gillar eller har särskilt bra koll på trots att jag under flera år, bott på 25 minuters bilavstånd från Shark Tank och har flera kompisar som är "stora" fans.

Den enda gången jag visat något intresse för detta lag så var det under conference finalen mot Vancouver och då var det pga att Sedinarna dök upp i San Jose. Med träiga tidigare svenskar såsom Nisse Ekman och Douglas Murray så har inte intresset peakat direkt.

Men nu jääääävvvvvlars. Jag skall definitivt köpa biljett till min nästa vistelse där under kommande nhl-sässong.

Dessutom får Filip bo på en av de coolaste platserna i hela nordamerika. Fy fan vad jag gillar norcal. Det är 4 timmar bilåkning mellan att åka snowboard i 12 meter lössnö och att surfa några av de bästa vågorna.... på samma dag! Från -3grader och sol i bergen till 27 grader och sol på beachen. (man kan avstå från att störa sig på det iskalla havet eller densiteten av vithaj)

Gratulerar Filip. Du kommer få the time of your life!

Finns det något annat lag, förutom Sharks i NHL? Nu blev jag fan besviken på dig.
:cry:
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Diabolics » 24 maj 2017, 22:48

Inzaneclown skrev:
Diabolics skrev:San Jose Sharks asså. Hmm, ...

Finns det något annat lag, förutom Sharks i NHL? Nu blev jag fan besviken på dig.
:cry:

Sorry, du får gärna upplysa mig om vad jag missat? Just nu är det jävligt hett med Sharks ;)

Btw: Jag har nu signat upp mig på fearthefin.com så jag kan delta i deras diskussioner oxå....
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Diabolics » 27 maj 2017, 17:02

Jag skrev ett inlägg om svampen på fear the fin, någon som tycker jag överdriver?
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Henke67 » 30 maj 2017, 14:07

Snyggt inlägg på "Fearthefin".
Henke67

Inläggav tommy1985a » 28 augusti 2017, 20:17

Saknar en highlights video på Sandbergs kanonsäsong.
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav OlofMattsson » 30 april 2018, 20:12

Ngn som har haft koll på Sandberg under året som gått?
Verkar gjort en väldigt medioker säsong poängmässigt?
OlofMattsson

Inläggav Diabolics » 30 april 2018, 20:37

OlofMattsson skrev:Ngn som har haft koll på Sandberg under året som gått?
Verkar gjort en väldigt medioker säsong poängmässigt?

Han började hyfsat i Baracudas. Sedan försvann han från radarn, skada tror jag, me jag ser han inte i laguppställning så ofta. Han har 45 matcher enligt statsen. 7+7. 2 slutspelsmatcher. Lite förvånande tyst. Tråkigt.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Macce » 15 november 2018, 20:52

MrMadhawk på twitter:
Filip Sandberg skrev två år med HV71 2017-02-10, för säsongen 17/18, samt säsongen 18/19. Tolkar jag det rätt, så är han då given HV-spelare, när han gått igenom unconditional waivers där borta.
Hoppas, Hoppas!Kom hem Sandberg :!:
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav Nick » 15 november 2018, 21:11

Macce skrev:
MrMadhawk på twitter:
Filip Sandberg skrev två år med HV71 2017-02-10, för säsongen 17/18, samt säsongen 18/19. Tolkar jag det rätt, så är han då given HV-spelare, när han gått igenom unconditional waivers där borta.
Hoppas, Hoppas!Kom hem Sandberg :!:

https://www.aftonbladet.se/a/9mwqdM

Kom igen nu!! Vore magiskt!
Nick

Inläggav JoakimA » 16 november 2018, 06:47

Som jag förstår det så är det 48 timmar på Unconditional waivers innan han släpps och inte 24 timmar som Aftonbladet skriver. Någon som vet säkert?

Oavsett är stor chans att ingen plockar upp honom och då är det HV som gäller för Sandberg oavsett om han vill det eller ej.

Jag är dock rädd att detta gör att HV lyfter något så Hult, Lindbom m.f. får sitta kvar.
JoakimA

Inläggav tommy1985a » 16 november 2018, 16:56

Hoppas, vore en grym förstärkning på och utanför isen. Kanske kan dar igång Törngren och Johnsson.
Användarvisningsbild
tommy1985a

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 - Spelare och tränare