sammeandersson skrev:Hur länge blir O'Björn borta? Spelade upp sig rejält innan skadan...
Han kör rehab just nu, troligtvis tillbaka i början av december om allt går bra.
Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
sammeandersson skrev:Hur länge blir O'Björn borta? Spelade upp sig rejält innan skadan...
Bluey skrev:Är Ryan skadad? Eller bänkad nu när vi har haft (snudd på) full backbesättning de senaste matcherna?
dekman skrev:Om alla andra backar håller sig friska resten av säsongen (eller undviker avstängningar) så tror jag inte vi kommer få se så mycket mer av ROB i HV-dressen.
chinobar skrev:Så du tror man bryter kontraktet?
dekman skrev:chinobar skrev:Så du tror man bryter kontraktet?
Ja. Fast jag har inga som helst källor på detta, utan är enbart en gissning. Men jag har mycket svårt att se hur han ska kunna slå sig in bland ordinarie backar nästa säsong och då är det bättre för båda parter att bryta kontraktet.
Sen skulle det iofs inte förvåna mig ett dugg om han går till annat SHL-lag och gör samma utvecklingsresa som Welch eller Rahimi...
didotto skrev:dekman skrev:chinobar skrev:Så du tror man bryter kontraktet?
Ja. Fast jag har inga som helst källor på detta, utan är enbart en gissning. Men jag har mycket svårt att se hur han ska kunna slå sig in bland ordinarie backar nästa säsong och då är det bättre för båda parter att bryta kontraktet.
Sen skulle det iofs inte förvåna mig ett dugg om han går till annat SHL-lag och gör samma utvecklingsresa som Welch eller Rahimi...
Och då är det tjänstefel av J&J.
dekman skrev:Läste precis på Twitter att ROB spelade minre än tre minuter mot Brynäs och på den tiden lyckades vara inne på ett baklängesmål, få en utvisning samt åka på en hjärnskakning. Ett nytt slags hat-trick...
dekman skrev:Läste precis på Twitter att ROB spelade minre än tre minuter mot Brynäs och på den tiden lyckades vara inne på ett baklängesmål, få en utvisning samt åka på en hjärnskakning. Ett nytt slags hat-trick...
Lux skrev:Håller med Chinobar.
Kanske bara jag men blir lite illa till mods när jag läser kommentarerna här. Fattar att ingen vill O´Byrne illa men han har trots allt åkt på en hjärnskakning! Att skämta eller sucka över det blir smått märkligt.
jordfelsbrytare skrev:Lux skrev:Håller med Chinobar.
Kanske bara jag men blir lite illa till mods när jag läser kommentarerna här. Fattar att ingen vill O´Byrne illa men han har trots allt åkt på en hjärnskakning! Att skämta eller sucka över det blir smått märkligt.
Är det någon som suckar över någons olycka?! Ser bara konstateranden över att det är en hitintills misslyckad värvning och funderingar om brutet kontrakt?! Han är inte klappkass givetvis men han hänger ej med i tempot tar onödiga utvisningar sätter dessutom ofta lagkompisar i trångmål. Han är dock väldigt brytsäker och läser spelet bra och står bitvis på rätt plats. Men precis som Douglas Murray så passar hans spel inte lika bra på stor is som liten is.. tex Douglas Murray platsade i nhl då ,men knappt i Djurgården i allsvenskan under luckouten. Vissa spelare gör sig bättre på liten is och viseversa. Ryan är en sådan enligt min bedömning. Det jag egentligen vill komma fram till med allt mitt svammel är att Ryan är givetvis en bra hockeyspelare men han behärskar ej med tempot i Shl. Således ingen lyckad värvning.
Lux skrev:Håller med Chinobar.
chinobar skrev:Värst vad skit han fick direkt när han blev skadad... Har han verkligen varit SÅ dålig senaste tiden?
frippe-borås skrev:Märkligt!
Måste vara en av de största felvärvningen i HV71 historia!
Hade han åtminstone visat lite Ward karaktär så hade jag kunnat köpa det, men visar ju inga skills alls.
Kingen skrev:Skadad/Petad? Är det hjärnskakningen som fortfarande spökar? Hade behövts i slutspelet att se vad han går för då
Poison skrev:Ryktet säger nu att han lämnar: http://hvkollen.se/hvkollen-avslojar-ry ... mnar-hv71/
Återgå till HV71 - Spelare och tränare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst