Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Groucho skrev:Namnet då? Crowns? Nä, kom på nåt ordentligt.
Groucho skrev:Efter att ha sett en så etablerad klubb som Jokerit misslyckas så har jag svårt att se hur en ny klubb helt utan supportrar i en liga som en majoritet inte har någon koll på alls ska kunna skapa något intresse överhuvudtaget, varken från sponsorer eller hockeyfans. Jag har inga som helst problem med att man vill ha ett svenskt lag i KHL, även om jag tror det är dömt att misslyckas.
Junior skrev:På vilket sätt misslyckades Jokerit, att de inte vann? De har ju ökat sitt publiksnitt sedan de gick med i KHL. Rent ekonomiskt spelar det ju knappt någon roll när de ändå ägs av en rik ryss.
Groucho skrev:Junior skrev:På vilket sätt misslyckades Jokerit, att de inte vann? De har ju ökat sitt publiksnitt sedan de gick med i KHL. Rent ekonomiskt spelar det ju knappt någon roll när de ändå ägs av en rik ryss.
Kan väl tycka att man borde gått längre med den truppen man hade, men sån är idrotten, det kan vara små marginaler mellan succé och fiasko. Det jag snarare tycker är oroväckande är det ekonomiska resultatet. -120 mille! Kan ju knappast vara så att man struntar i det ekonomiska helt och hållet. Att man ökade publiksnittet tror jag snarare beror på att man sänkte biljettpriserna än att man spelar i KHL.
Känslan är att KHL kostar mer än det smakar. Se på Lev Prag som gjorde en fantastisk säsong och sånär vann hela kalaset bara för att tvingas dra sig ur säsongen efter.
Sen att Jokerit spelar efter andra regler gör ju inte deras säsong på något vis mer framgångsrik.
dekman skrev:När det gäller Jokerit så hade de en omsättning på ca 110 miljoner (vilket alltså är ca 50 mille mindre än t.ex HV), men en spelarbudget på 125 miljoner. Det känns ju inte speciellt ekonomiskt försvarbart om en ska vara ärlig. Visst, de har sponsorer och finansiärer som dopar/täcker upp för förlusten - men om de drar sig hur så kommer det gå käpprätt åt helvete för klubben.

dekman skrev:Det känns heller inte så speciellt smart ur ekonomisk synvinkel. Ständiga resor, även till hemmamatcher. Ingen egen fast arena som ger intäkter, utan istället dyra hyror på andras arenor etc. Det verkar faktiskt helt vansinnigt.
Återgå till Hockeysnack (ej HV71)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster