Silly Season 15/16 - Seriösa Rykten

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Silly Season 15/16 - Seriösa Rykten

Inläggav lejacques » 17 mars 2016, 13:32

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/s ... ckeyextra/

Johannes Jönsson, målvakt i Tinngsryd, aktuell. Känns spontant som ett väldigt bra namn. Rätt ålder, utvecklingspotential och förmodligen inte så dyr. Förhoppningsvis kan han utmana PW och kanske ta över förstaspaden. PW är en duktig SHL-målvakt men inte den solklara målvaktsetta som många här anser.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav chyrre » 17 mars 2016, 16:31

http://www.expressen.se/sport/frolunda- ... hv71-back/

Jaha... en till som går till FHC!!?? Emil som är ung o lovande, tycker han har varit kanon denna säsong förutom i egen zon ibland. Synd att inte J J fattar detta?! (Är lite lack o irriterad, kan ju vara så att han absolut vill dit pga flera orsaker...)
chyrre

Inläggav spaawn » 17 mars 2016, 16:47

Göteborg kanske lockar lite mer än smålands jerusalem. Samtidigt har han fått gott om istid och förtroende i HV (kanske lite för mycket då han blandar och ger) vilket är långt ifrån säkert att han får i VF. Hursomhelst inte oersättlig på något sätt.
spaawn

Inläggav Diabolics » 17 mars 2016, 17:21

spaawn skrev:Göteborg kanske lockar lite mer än smålands jerusalem. Samtidigt har han fått gott om istid och förtroende i HV (kanske lite för mycket då han blandar och ger) vilket är långt ifrån säkert att han får i VF. Hursomhelst inte oersättlig på något sätt.

ja va fan... surt, men det är klart, när HV nu ligger å harvar på en niondeplats så finns det i teorin 8 bättre lag att gå till. Så länge HV var en maktfaktor visste man att framtiden fanns i föreningen, nu vet man inte det.

Fy fan.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Davestar » 17 mars 2016, 17:46

Har väldigt svårt att uppröra mig om Emil-ryktet. Visst, han är talangfull och har spelat upp sig (varit bra) under slutet av säsongen men hur viktig är han egentligen för laget? Tycker han är som Fanten var och är det någon som saknar Fanten i dag?
Slava Ukraini! Heroiam slava!
Davestar

Inläggav jordfelsbrytare » 17 mars 2016, 18:21

Davestar skrev:Har väldigt svårt att uppröra mig om Emil-ryktet. Visst, han är talangfull och har spelat upp sig (varit bra) under slutet av säsongen men hur viktig är han egentligen för laget? Tycker han är som Fanten var och är det någon som saknar Fanten i dag?

Oavsett vad man tycker om skilsmässan mellan hv och Oscar så kvarstår ju faktum att han är bättre än de flesta av våra nuvarande backar.
Dock det jag verkligen saknar i vår backlinje idag är spelande och rörliga backar med känsliga handleder och rappt skott. En Niklas Burström i Saik typ.
jordfelsbrytare

Inläggav Davestar » 17 mars 2016, 21:15

För min del har jag inga problem med skilsmässan. Ställer mig lite frågande till om han verkligen är bättre än de flesta av våra backar. Nu ser inte jag Frölunda mer än när de möter HV men jag kan inte säga att jag tycker han syns eller presterar något speciellt som tex Salmela gör. Gällande Emil så känner jag precis på samma sätt för honom, dvs en helt ok back men inte mer. Jag tror att det bara är positivt om Emil försvinner tillsammans med Eidstedt, Jere och förhoppningsvis, ROB. Det skulle frigöra platser för att få in riktigt bra backar och på så vis äntligen skapa en stabilare backbesättning.
Davestar

Inläggav lejacques » 17 mars 2016, 21:37

Håller med Davestar. Att Emil försvinner är lite av en skänk frän ovan. Med honom kvar i laget hade det blivit på bekostnad av en riktig toppback. Nu kan vi förlänga med Campoli, ersätta O'Byrne (Kolan, kanske?) och samtidigt ta in Borgman.

Känns som att det kan bli en mer tydlig backsida med mer givna roller nästa säsong och inte som i år där alla är ungefär lika jämngrå.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav frippe-borås » 17 mars 2016, 22:19

Gör inget att vi förlorar Emil Johansson?

Tjena, denna kille kommer bli en storstjärna vart fall med SHL mått. Att inte vi lyckas behålla honom är tråkigt då Frölunda som redan är ledande i SHL snor honom. Vad ska Frölunda med honom och vad ser dom i honom om han inte är bra?

När vi äntligen har fått fram en back med hög potential så är folk glada att bli av med honom, fattar nada!!!!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Lexhed » 17 mars 2016, 22:33

Jag är besviken att Emil Johansson byter till Frölunda. Den senare delen av säsongen har han varit en av de bättre backarna, speciellt när han spelat jämte Karalathi. Emil har vågat spela fysiskt och han har inte daltat så mycket med pucken som de flesta andra HV-backarna denna säsong. Nix om Emil inte hittat någon bra passningsväg så har han hellre skyfflat iväg pucken ut ur försvarszonen istället för att slå en chanspuck som ofta blir till en indianare.

Nu blir iofs Emil själv en indianare efter en riktig snedträff...

Men jag antar att det är Emil själv (eller agent?) som vill byta, han har ju fått mer och mer förtroende i HV så det verkar vara ett ensidigt beslut.

Om man utgår från att Frölunda är ett bättre lag än HV, speciellt på backsidan, så undrar man om Emil tror att han då kan utvecklas mer i en bättre omgivning? För det blir nog svårare att få mer istid än han har nu.
Lexhed

Inläggav Davestar » 17 mars 2016, 22:34

frippe-borås skrev:Gör inget att vi förlorar Emil Johansson?

Tjena, denna kille kommer bli en storstjärna vart fall med SHL mått. Att inte vi lyckas behålla honom är tråkigt då Frölunda som redan är ledande i SHL snor honom. Vad ska Frölunda med honom och vad ser dom i honom om han inte är bra?

När vi äntligen har fått fram en back med hög potential så är folk glada att bli av med honom, fattar nada!!!!

Vad skulle HV med ROB och vad såg HV i honom om han inte var bra?
Davestar

Inläggav lejacques » 17 mars 2016, 22:35

Frippe-Borås: Du och många med dig ser en storhet som jag och flera andra inte ser.

10-15 bra matcher gör honom inte till en backgigant. Som jag skrev i hans tråd började han säsongen uselt och det är först den senaste månaden han hittat stämmet.

Nej, säg Emil Johansson om några år och jag kommer tänka på hur han gav bort kvartsfinal 4 ifjol mot LHC och hur han den här säsongen lyckades med konststycket att vara inne på åtta raka baklängesmål (SHL-rekord?).

Självklart finns det potential i honom men bara för att Frölunda är intresserade innebär inte det per automatik att han kommer lyckas. Tror snarare han kan få det tuffare där då konkurrensen är större.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Hatten » 17 mars 2016, 22:38

Håller med dig till 100%! Hur kan man säga att " det är lite av en skänk från ovan" att han försvinner är enligt mig mycket förvånande! En back som två år i rad utvecklats så mycket vill man ju till varje pris behålla! Sanningen är ju att han redan nu är bland de 4 bästa backarna i laget och bl.a.går före en så hyllad ung talang som Niklas Hansson. Om man nu inte själv kan se potentialen som Emil har och kan utveckla så kan man ju i varje fall fundera över varför Frölunda vill ha honom. Inte är det för att fylla ut truppen med en sjundeback under nästa säsong!!!
Hatten

Inläggav lejacques » 17 mars 2016, 22:41

Hatten skrev:

Håller med dig till 100%! Hur kan man säga att " det är lite av en skänk från ovan" att han försvinner är enligt mig mycket förvånande! En back som två år i rad utvecklats så mycket vill man ju till varje pris behålla! Sanningen är ju att han redan nu är bland de 4 bästa backarna i laget och bl.a.går före en så hyllad ung talang som Niklas Hansson. Om man nu inte själv kan se potentialen som Emil har och kan utveckla så kan man ju i varje fall fundera över varför Frölunda vill ha honom. Inte är det för att fylla ut truppen med en sjundeback under nästa säsong!!!

Att Emil Johansson är topp 4, enligt dig, säger dessvärre mer om vilken svag backuppsättning HV har än hur bra Johansson faktiskt är.

Hatten: läs mitt inlägg igen. Med skänk från ovan menar jag att det löser en del problem när det kommer till hur man ska bygga backsidan kommande år.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Hatten » 17 mars 2016, 22:47

lejacques skrev:
Hatten skrev:

Att Emil Johansson är topp 4, enligt dig, säger dessvärre mer om vilken svag backuppsättning HV har än hur bra Johansson faktiskt är.

Där håller jag med dig! Vår backbesättning är inte tillräckligt bra! Men att vi ens diskuterar Kolan för att höja nivån känns inte speciellt bra! Kolan är någorlunda i slutspelssammanhang men sett till grundserien får man leta efter en lojare back!
Hatten

Inläggav jordfelsbrytare » 17 mars 2016, 22:47

Davestar skrev:

Vad skulle HV med ROB och vad såg HV i honom om han inte var bra?

Den frågan har jag och väldigt många med mig ställt sig hela säsongen. Hur tänkte man? Hur gick scoutingen till? En otroligt märklig värvning redan på förhand. Gör om gör rätt.
jordfelsbrytare

Inläggav jordfelsbrytare » 17 mars 2016, 22:52

lejacques skrev:
Hatten skrev:

Hatten: läs mitt inlägg igen. Med skänk från ovan menar jag att det löser en del problem när det kommer till hur man ska bygga backsidan kommande år.

Ja backsidan skulle verkligen behöva renoveras igen suck. Med all respekt för Kolan så hoppas jag inte att han är något förstaval. Dags att göra om och göra rätt en gång för alla.
jordfelsbrytare

Inläggav dashen » 17 mars 2016, 23:06

Emil Johansson, har gjort en bra utveckling. Möjligtvis att alla andra backar inte är så heta. Men Emil har lätt varit top3 back senaste tiden. Känns inte alls skoj och tappa denna talang.
dashen

Inläggav Nutarviguld » 18 mars 2016, 08:11

Ja tack jordfelsbrytare. Format c: på backsidan tack
Nutarviguld

Inläggav Donjsone » 18 mars 2016, 09:40

jordfelsbrytare skrev:Ja backsidan skulle verkligen behöva renoveras igen suck. Med all respekt för Kolan så hoppas jag inte att han är något förstaval. Dags att göra om och göra rätt en gång för alla.

Angående Kolan så har jag hört via en kompis att hans fru sagt att de stannar här om HV vill ha han! Tror faktiskt frugan har ganska mkt att säga till om efter Rysslands resan.. Men givetvis måste de ta vad de får men utgångspunkten är att stanna i Huskvarna..
Donjsone

Inläggav jordfelsbrytare » 18 mars 2016, 09:50

[te="Donjsone"]
jordfelsbrytare skrev:Ja backsidan skulle verkligen behöva renoveras igen suck. Med all respekt för Kolan så hoppas jag inte att han är något förstaval. Dags att göra om och göra rätt en gång för alla.

Angående Kolan så har jag hört via en kompis att hans fru sagt att de stannar här om HV vill ha han! Tror faktiskt frugan har ganska mkt att säga till om efter Rysslands resan.. Men givetvis måste de ta vad de får men utgångspunkten är att stanna i Huskvarna..[/quote]
Har inte frugan alltid mer att säga till om vad vi män vill göra gällande? ;) Angående Kolan så tycker jag att han är en bra spelare. Men inte ett förstaval i mina ögon. Min känsla är att han kanske tycker att han själv är lite bättre än vad han egentligen är och kräver en lön därefter. Missförstå mig rätt jag gillar folk med attityd och som snackar för sig men upplever kanske att det inte backas upp till 100%. O tycker väl personligen inte att Kolan är en topp 2 back. Kolan? Ja kanske men för rätt pris och i rätt roll.
jordfelsbrytare

Inläggav Robert.76 » 18 mars 2016, 15:48

Enligt mrmadhawk så blir det ingen flytt utomlands för Lillis Lundh utan han håller sig inom Sveriges gränser, intressant....
Robert.76
Moderator

Inläggav Macce » 18 mars 2016, 16:11

Robert.76 skrev:Enligt mrmadhawk så blir det ingen flytt utomlands för Lillis Lundh utan han håller sig inom Sveriges gränser, intressant....

Ja det kanske blir HV ändå.....http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... r-schweiz/
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav Quila » 18 mars 2016, 19:00

Intressant med Lillis men nej tack till Kolan som säkert kommer vara dyr. Alla matcher jag sett med honom (väldigt många) har gjort mig lika frustrerad varje gång. Anledningen? Han är alldeles för mjäkig, mesig och använder nästan aldrig sina 100 pannor i det fysiska spelet. Ska han komma så får han vara billig, men så lär nog inte vara fallet och då hoppas jag på bättre alternativ.
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav Quila » 18 mars 2016, 19:02

Hoppas förövrigt på en förlängning med Emil Johansson som varit en av våra bästa spelare i år och tagit stora steg i utvecklingen. Han har framtiden för sig och vill se hans fortsatta utveckling i Hv och inte i något annat SHL-lag. En framtida toppback!
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav Twonell » 18 mars 2016, 19:10

Quila skrev:Hoppas förövrigt på en förlängning med Emil Johansson som varit en av våra bästa spelare i år och tagit stora steg i utvecklingen. Han har framtiden för sig och vill se hans fortsatta utveckling i Hv och inte i något annat SHL-lag. En framtida toppback!

Tror han är så pass bra att han max spelar en säsong till i sverige (skulle de bli frölunda så förstår jag han, vill ju utvecklas så mycket som möjligt innan han tar steget över)
Twonell

Inläggav Calle2 » 19 mars 2016, 18:52

Skulle kännas hemskt tungt att tappa Emil Johansson till en SHL-konkurrent. Alla lag behöver relativt billiga spelare med hög potential i sina lagbyggen. Om HV inte lyckas behålla de man lyckas få fram bådar det inte gott.
Calle2

Inläggav Nutarviguld » 21 mars 2016, 16:54

Calle2 skrev:Skulle kännas hemskt tungt att tappa Emil Johansson till en SHL-konkurrent. Alla lag behöver relativt billiga spelare med hög potential i sina lagbyggen. Om HV inte lyckas behålla de man lyckas få fram bådar det inte gott.

Näe begräppet sattsa på juniorer dör ju om dom sticker såfort dom blir bra
Nutarviguld

Inläggav Norrlandssupporter » 21 mars 2016, 20:07

Blir vansinnig om HV tappar EJ till FHC..

Erbjud honom en top4 roll med PP..
Användarvisningsbild
Norrlandssupporter

Inläggav Robert.76 » 21 mars 2016, 20:35

Norrlandssupporter skrev:Blir vansinnig om HV tappar EJ till FHC..

Erbjud honom en top4 roll med PP..

Skulle vara sorgligt att se honom i Frölunda, Johansson har varit vår bästa back i slutspelet, snabb på grillorna blick för spelet och ett riktigt bra skott. En blivande storback!
Robert.76
Moderator

FöregåendeNästa

Återgå till HV71