Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
dekman skrev:Oj, det där är ju omöjligt att spekulera i i och med att vi inte har offentliga löner i ES. Inte ens den taxerade inkomsten säger så mycket då de flesta lägger undan ~50% av lönen till framtida pension.
Men som riktmärke kan man ju se vad de tjänade tidigare i AHL. Rhett hade ca 80 000 kr/mån (inkl signing bonus) medan Krog hade ca 300 000 kr/mån (ingen bonus). Så det är väl ingen alltför vild gissning att de ligger i närheten av det. Skulle dock tro att Krog har lite mindre nu och Rhett lite mer. (beroende på ålder etc)
FirstSwitch skrev:William Karlsson tjänar 100 000-150 000 kr i månaden enligt exp, hyfsad lön för en 19-årig..om det stämmer.
Aftonbladet skrev: Lönelistan gäller taxerad inkomst från fjolåret. Ha i åtanke att vissa spelare kan ha låst del av lön/sign on-bonus i fonder, pensioner eller något liknande, därmed syns inte de pengarna i den taxerade inkomsten.
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.
lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
sir Ward skrev:Såg i någon tråd ang Davidssons lön och vill förtydliga kontraktet och ev missuppfattningar.
Kontraktet är skrivet på 5 år och 24 miljoner vilket ger 400k/månad. Kontraktet har ett speciellt upplägg där
Davidsson har möjlighet att bestämma hur mycket som ska betalas ut under de fem åren.
Kontraktet innehåller också ett avsnitt som behandlar tiden efter hockeykarriären.
Kontraktet är skrivet tom 14/15.
Detta har det skrivits om offentligt och annars hade jag inte skrivit det.
chinobar skrev:Ersättningar per match
ISHOCKEY
SHL:
Debutant: 4 300 kr.
SHL 1-3 år: 5 800 kr.
SHL 4-5 år: 6 200 kr.
SHL 6-8 år: 6 700 kr.
SHL mer än 8 år: 6 950 kr.
Kvartsfinaler: 7 250 kr.
Semifinaler: 7 550 kr.
Finaler: 8 800 kr.
Hockeyallsvenskan:
0-50 matcher: 3 700 kr.
51-150 matcher: 4 700 kr.
151-250 matcher: 5 300 kr.
Fler än 251 matcher: 5 800 kr.
Övrigt:
Hockeyallsvensk mästare: 6 100 kr.
Slutspelsserien: 5 500 kr.
Direktkval till SHL: 5 800 kr.
FOTBOLL:
Allsvenskan: 7 800 kr.
Superettan: 3 600 kr.

Zico skrev:Den lista som tommy1985a länkat till, är samma lista som Aftonbladet hade tidigare i höst. Men observera att inkomsterna avser taxeringsåret 2014, dvs det är inkomsterna 2013. Listan är därför tämligen inaktuell. Varken Melin, PettersonWentzel, Sundh eller Tedenby fick någon lön av HV71 2013, mer än Sundh som fick HV-lön fram tom 30 april det året.
kungaron skrev:Kanske nämnts men hur är ekonomin i föreningen?
Nån med insyn som faktiskt vet om det ens finns utrymme för att värva?
Nick skrev:Cyruz skrev:Nick skrev:Vet ej vilka källor ni sitter på ( ni som säger att styrelsen ej släpper pengar) säkert goda vad vet jag.. Men enligt denna artikel så letar man efter en forward och verkar inte vara nåt snack om att man ska förstärka?
http://www.jnytt.se/johan-davidsson-i-ny-roll
Säsongen 13/14 började föreningen med ca 2,45 miljoner i kassan (pengar på banken).
Säsongen 15/16 började föreningen med ca 0,45 miljoner i kassan.
HV71 har på två säsonger alltså förlorat ca 80% av sin kassa, eller en miljon per säsong i snitt.
Föreningen har inte råd med en till minussäsong.
Finns några fler saker i årsredovisningen som oroar. I den nya styrelsen sitter det en hel del erfaret näringslivsfolk.
Kombinerat med en ny, och extremt duktig, ekonomichef från ifjol kan jag inte se hur de ska släppa mer pengar till spelare.
Drar inte HV i handbromsen kommer vi innan säsongen är slut behöva låna pengar för att sköta den dagliga driften.
Att sportcheferna upprepar mantrat att de letar spelare innebär inte att de får hur mycket pengar som helst till att göra det.
Men alltså vänta lite nu.. Jag är verkligen ingen expert på ekonomi. Men att en klubb som har haft närmare 30 milj i eget kapital, (visst dom har gått minus 5 säsonger i rad). Men att de nu skulle vara så illa känns ju smått osannolikt?
Självklart förstår jag att läget inte är som de en gång varit ekonomiskt, men behöva låna för att sköta den dagliga verksamheten så illa kan de inte vara.? Då måste ju föreningen vara grovt misskött.
Nick skrev:
Men alltså vänta lite nu.. Jag är verkligen ingen expert på ekonomi. Men att en klubb som har haft närmare 30 milj i eget kapital, (visst dom har gått minus 5 säsonger i rad). Men att de nu skulle vara så illa känns ju smått osannolikt?
Självklart förstår jag att läget inte är som de en gång varit ekonomiskt, men behöva låna för att sköta den dagliga verksamheten så illa kan de inte vara.? Då måste ju föreningen vara grovt misskött.
JAL skrev:sir Ward skrev:70 tar jag med en rejält nypa salt, något som enligt mig är långt från sanningen.
Eget kapital är inte detsamma som stålar på banken.
Långt från sanningen? Vad menar du? De hade ca 70 miljoner i eget kapital senaste bokslutet och kommer enligt VD:n gå plus denna säsong.
Att eget kapital inte är samma som pengar på banken vet väl de flesta med baskunskaper i ekonomi. Det är väl just det som är grejen. Det är väl ingen som påstår att FBK har 70 miljoner på banken?
sir Ward skrev:JAL skrev:sir Ward skrev:70 tar jag med en rejält nypa salt, något som enligt mig är långt från sanningen.
Eget kapital är inte detsamma som stålar på banken.
Långt från sanningen? Vad menar du? De hade ca 70 miljoner i eget kapital senaste bokslutet och kommer enligt VD:n gå plus denna säsong.
Att eget kapital inte är samma som pengar på banken vet väl de flesta med baskunskaper i ekonomi. Det är väl just det som är grejen. Det är väl ingen som påstår att FBK har 70 miljoner på banken?
Har du en länk till FBK:s senaste bokslut? Läser den mer än gärna och deras räkenskaper för året är dock inte klar.
Återgå till Hockeysnack (ej HV71)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster