Tråden om #8 Jere Karalahti

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om #8 Jere Karalahti

Inläggav Kingen » 18 oktober 2015, 18:31

Zico skrev:Bara två frågor angående detta.
1 Finns det någon instans att överklaga till?
2 Det är ju Karalahti som dömts, inte HV71. Kan verkligen HV71 överklaga då?

Frågan om det finns någon instans att överklaga till tycker jag är viktig. Rättssäkerheten är ju lika med noll om man inte kan överklaga. För övrigt tror jag att en överklagan bara skapar mer badwill för föreningen, så det är nog ändå bäst att svälja detta horribla justitiemord och gå vidare.

Fungerar det på samma sätt som en privatanmälan så kommer den hamna i papperskorgen.
Jag anmälde Nygren och den hamnade direkt där, se i tråden om avstängningar.

Personligen vet jag inte om jag orkar stå ut med hockey så som DN och SHL förstör svensk ishockey.
Kingen

Inläggav Crazy » 18 oktober 2015, 21:04

Detta är så tagiskt så jag har mailat till ALexander i DN och frågat hur fan detta är möjligt. lite perspektiv på saker...

Hej Alexander,

Jag undrar hur resonemanget gått angående Jeres avstängning, det känns som att ALLA experter mer eller mindre tycker att detta är en felaktig dom och även andra spelare från andra klubbar anser så vara fallet.

Jag fattar vad ni menar med återfallsförbrytare självklart men jag tycker det blir tokigt att straffa honom denna gång då brottet inte var mer allvarligt än vad någon annnan situation är på isen och om detta ska ge 10 matcher så vill jag inte veta vad som händer om någon checkar någon i ryggen mot sargen för då ska det ju ge 20 matcher om man ska gå efter samma skala. Få bort fula saker som spearings, armbågar etc men ni måste kunna skilja på det och kampmoment, varför är detta värre än en vanlig hög klubba? För att Jere råkat vara avstängd innan? I så fall är ju hela systemet riktigt i obalans. Man ska inte straffa någon för brott de begått innan och i synnerhet inte för brott som inte är ett BROTT som i detta fall. De är självklart bra då ni går in på riktigt alvarliga och fula saker som domarna missar men just nu är ni inne VARJE omgång och stänger av folk och då menar jag inte bara HV utan det gäller ALLA lag. SÅ här kan vi inte ha det i svensk hockey och ni dödar glädjen. Titta på Växjös Lundh tex, han sätter klubban i skrevet på en annan helt utanför situationen, DET är fult och otroligt fel, då ska det vara avstängning men det är skillnad på fall och fall.

Alla kan göra fel så gör om detta beslut OCH GÖR RÄTT!

Minns ni Andreas Pihl som för några år sedan i LHC slog en klubba ALLT vad han kunde i ansiktet på en kille? Han fick detta

"Sammantaget finner nämnden att Pihl skall vara diskvalificerad under en period motsvarande 8 matcher (inklusive den automatiska avstängningen) samt böter motsvarande 5 matcher." Andreas Pihl fick alltså 8 matcher för detta överfall men Jere får 10 för det han gjorde, alla kan ju se hur ÅT HELVETE fel detta är! För er som inte minns.

https://www.youtube.com/watch?v=7Z6E8W2RRA0

Här ser man ju hur fel allt är.

Förväntar mig dock inget svara men det är klart hv måste ställa upp för Jere och jag hoppas NBS hittar på något för detta är ju inget annat än ett påhopp, jag skulle gladeligen bidra med några slantar för en banderoll eller kort eller vad som!
Crazy

Inläggav Bluey » 18 oktober 2015, 22:47

Crazy skrev:Andreas Pihl fick alltså 8 matcher för detta överfall men Jere får 10 för det han gjorde, alla kan ju se hur ÅT HELVETE fel detta är! För er som inte minns.

Håller med om att det känns jäkligt magstarkt att ge Jere 10 matcher. Och visst är det sjukt att Pihl bara fick 8 matcher för sitt överfall. Men samtidigt går det inte att jämföra Jeres avstängning med straff som delats ut under tidigare säsonger eftersom ligan har utlovat krafttag och högre straff under den här säsongen. Det är en ny straffskala som gäller i år så vi får nog hålla oss till att jämföra med andra avstängningar som delas ut längre fram under säsongen.
Bluey

Inläggav aimstar » 18 oktober 2015, 22:56

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 1606699.ab

Ryan Lasch: – Ja, fast den här tacklingen var inte farlig på något sätt. Det var inte hans mening, det var inte som de tidigare. Men det var hans tredje gång, om du förstår vad jag menar? De försöker bli av med de här grejorna i hockeyn, och jag tror att det var det de dömde honom för. Det var inget farligt det här, det var inte vidare fult. Men han är känd för det, och det här var hans tredje gång.

Så inte ens offret anser att det var något speciellt, men DN dömer 10 matchers avstängning hahaha. Vilka klåpare alltså...snacka om att ha tappat hela konceptet.
aimstar

Inläggav Diabolics » 19 oktober 2015, 10:16

aimstar skrev:
Ryan Lasch: – Ja, fast den här tacklingen var inte farlig på något sätt. Det var inte hans mening, det var inte som de tidigare. Men det var hans tredje gång, om du förstår vad jag menar? De försöker bli av med de här grejorna i hockeyn, och jag tror att det var det de dömde honom för. Det var inget farligt det här, det var inte vidare fult. Men han är känd för det, och det här var hans tredje gång.

...säger han eftersom han vet, och förhoppningsvis skäms, för sitt eget vidriga beteende med att filma och spela över. Som wikegård sa, ligg inte där å grina på isen då! Åk till båset om det inte var så jävla farligt. Det är ju för att filmaren ligger där på isen och åmar sig som det blir en 5+20 i första läget och inte bara en 2+2. Låt domaren åka efter till båset för att undersöka om det skall vara en extra 2a för blodvite. Ge fan i att göra en jävla selfie på isen, instagramma den å tagga @dommarjävel

jag blir vansinnig ... eller jag kanske va det redan innan... oklart.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Lux » 19 oktober 2015, 10:25

Diabolics skrev:
aimstar skrev:

...säger han eftersom han vet, och förhoppningsvis skäms, för sitt eget vidriga beteende med att filma och spela över. Som wikegård sa, ligg inte där å grina på isen då! Åk till båset om det inte var så jävla farligt. Det är ju för att filmaren ligger där på isen och åmar sig som det blir en 5+20 i första läget och inte bara en 2+2. Låt domaren åka efter till båset för att undersöka om det skall vara en extra 2a för blodvite. Ge fan i att göra en jävla selfie på isen, instagramma den å tagga @dommarjävel

Kan inte hitta artikeln nu men om jag minns rätt så sa väl Lasch dagen efter att han tyckte att det var en ful tackling som tog illa och gjorde ont. Pajas!

Kikade igår på matchen mellan NY Rangers och NJ Devils där vid ett tillfälle åkte en Rangers-spelare ut 2 minuter för en ganska identisk situation som Karalahtis. T.o.m Håkan Södergren nämnde att det var väldigt likt och i detta fall så blev det, helt korrekt, bara 2 minuter. Säger lite om vår liga...
Användarvisningsbild
Lux

Inläggav chinobar » 19 oktober 2015, 10:52

Detta var det enda jag hittade från Lasch:

– Det var en hög klubba mot ansiktet. Jag hade tur, den träffade precis under hakan så jag klarade mig utan att det gick riktigt illa. Det är olustigt när sådant händer, vi försöker att få bort det från sporten, säger Ryan Lasch.

http://www.expressen.se/gt/sport/jere-k ... tchstraff/

– Jag hade bara tur att den inte tog mer illa, säger Ryan Lasch.

http://www.gp.se/sport/ishockey/frolund ... ar-solklar
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav aimstar » 19 oktober 2015, 12:45

Lux skrev:
Diabolics skrev:
aimstar skrev:

Kan inte hitta artikeln nu men om jag minns rätt så sa väl Lasch dagen efter att han tyckte att det var en ful tackling som tog illa och gjorde ont. Pajas!

Kikade igår på matchen mellan NY Rangers och NJ Devils där vid ett tillfälle åkte en Rangers-spelare ut 2 minuter för en ganska identisk situation som Karalahtis. T.o.m Håkan Södergren nämnde att det var väldigt likt och i detta fall så blev det, helt korrekt, bara 2 minuter. Säger lite om vår liga...

Det hade jag inte läst, men men...DN stör mig som fan, men vi och alla andra vet att dom är totalt inkompetenta, så nånstans var det väl väntat. Laschs filmning stör jag mig med på, men det jag retar mig mest på är att HV går ut och säger att man "accepterar domen" direkt. Fan så ryggradslöst.

Men det är intressant, Lasch säger alltså själv att den INTE träffade, han hade tur att den inte tog mer illa, men det blir avstängning ändå. Då gissar jag att man någonstans antar att intentionen var att träffa i bedömningen, och det är det man dömer på. Men när man har otur, när intentionen INTE är att skada, då går man på oturen istället och tittar på vad som hände, inte vad som föranledde det hela. Det är så helvetes inkonsekvent så man blir mörkrädd. Man får väl för fan ändå bestämma sig om man ska döma på intention eller resultat.
aimstar

Inläggav Lux » 19 oktober 2015, 13:43

chinobar skrev:Detta var det enda jag hittade från Lasch:

– Det var en hög klubba mot ansiktet. Jag hade tur, den träffade precis under hakan så jag klarade mig utan att det gick riktigt illa. Det är olustigt när sådant händer, vi försöker att få bort det från sporten, säger Ryan Lasch.

http://www.expressen.se/gt/sport/jere-k ... tchstraff/

– Jag hade bara tur att den inte tog mer illa, säger Ryan Lasch.

http://www.gp.se/sport/ishockey/frolund ... ar-solklar

Då var det jag som mindes fel :)

"Förtjänade Karalahti ett matchstraff?
– Ja, man kan inte spela så. Det ska bort, här och i NHL så ska den typen av tacklingar bort, säger Ryan Lasch.
"

Blir ju lite konstigt att säga det här först för att sen säga att det inte var fult.
Användarvisningsbild
Lux

Inläggav JAL » 19 oktober 2015, 16:23

Crazy skrev:Minns ni Andreas Pihl som för några år sedan i LHC slog en klubba ALLT vad han kunde i ansiktet på en kille? Han fick detta

"Sammantaget finner nämnden att Pihl skall vara diskvalificerad under en period motsvarande 8 matcher (inklusive den automatiska avstängningen) samt böter motsvarande 5 matcher." Andreas Pihl fick alltså 8 matcher för detta överfall men Jere får 10 för det han gjorde, alla kan ju se hur ÅT HELVETE fel detta är! För er som inte minns.

https://www.youtube.com/watch?v=7Z6E8W2RRA0

Att dra upp exempel som är flera år gamla är nog inte så meningsfullt då men först på senare år tagit krafttag mot våld mot huvudet. Är övertygad om att Pihl blivit avstängd längre om hetta skett denna säsong.

Men vill man ha fler exempel på lindrigare straff från förr så kan man ju använda den här som bara gav 5 minuter och game. Inte ens match penalty trots några tappade tänder...
http://youtu.be/cCE_HTqT1GY
JAL

Inläggav NightWalker » 19 oktober 2015, 16:24

Uppenbarligen funderar man på att överklaga domen: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 1610909.ab
NightWalker

Inläggav tom_flaska » 19 oktober 2015, 16:38

NightWalker skrev:Uppenbarligen funderar man på att överklaga domen: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 1610909.ab

Det måste man göra, spelare kan inte bli avstängda för den här förseelsen, oavsett vilket lag man håller på.
Kallesgranne: Fy fan för domarna! Ni är alltid sämst! Varenda jävla match, varenda säsong!

April april, PERCY!

SM - GULD 1995 * 2004 * 2008 * 2010 * 2017
Användarvisningsbild
tom_flaska

Inläggav aimstar » 19 oktober 2015, 17:35

Det är ju helt otroligt om man inte får spela under tiden överklagan behandlas?

Edit: Fick inte Abbott göra just det när Luleå överklagade? Kanske minns fel man har för mig det var lite rubriker om att Osten överklagade för att han skulle få spela nån speciell match.
aimstar

Inläggav Diabolics » 19 oktober 2015, 21:27

Ett antal OT-inlägg har tagits bort eftersom de handlade om andra personer än spelare i HV71 och inte heller om Jere. Vill nån snacka mer om detta så föreslår jag PM
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Donjsone » 20 oktober 2015, 08:19

aimstar skrev:Det är ju helt otroligt om man inte får spela under tiden överklagan behandlas?

Edit: Fick inte Abbott göra just det när Luleå överklagade? Kanske minns fel man har för mig det var lite rubriker om att Osten överklagade för att han skulle få spela nån speciell match.

Här har ni svaret

https://twitter.com/sannylindstrom/stat ... 8155102208
Donjsone

Inläggav Henning » 20 oktober 2015, 08:43

Då får man nästan försöka avgöra om man vill ha Karalahti nu eller om 2 veckor, för avstängning kommer det bli oavsett men kanske lite mindre.

Jag tycker man skulle ha överklagat oavsett. Hela hockeysverige är vansinniga på DN och någon måste säga ifrån. Även om HV i slutändan inte skulle få något ut av det genom kortare straff på Karalahti så har man ändå satt ner foten och meddelat att klubbarna inte tycker det här är ok, det har spårat ur nu.

Hoppas även Brynäs gör samma sak om Salmela får avstängning för sitt tilltag.
Henning

Inläggav Junior » 28 december 2015, 23:44

Kan tänka mej att ha kvar denna gubbe nästa sässe också.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Regnet » 11 januari 2016, 13:54

Junior skrev:Kan tänka mej att ha kvar denna gubbe nästa sässe också.

Jag med. Han verkar ta riktigt väl hand om sin kropp så ser inget problem med åldern igentligen. Han är vår Jagr
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav dekman » 12 januari 2016, 11:42

Jag tror - paradoxalt nog - att hans struliga liv tidigare med droger och alkohol faktiskt förlängde hans karriär med flera år.

För sen han tog tag i sitt liv så blev han en renlevnadsmänniska och extremt vältränad, kanske en av de bäst tränade i hela SHL.
Personligen tycker jag det är jävligt coolt, och icke att förglömma att han är en stor förebild för de som hamnar snett i livet!
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Junior » 12 januari 2016, 17:45

dekman skrev:Jag tror - paradoxalt nog - att hans struliga liv tidigare med droger och alkohol faktiskt förlängde hans karriär med flera år.

För sen han tog tag i sitt liv så blev han en renlevnadsmänniska och extremt vältränad, kanske en av de bäst tränade i hela SHL.
Personligen tycker jag det är jävligt coolt, och icke att förglömma att han är en stor förebild för de som hamnar snett i livet!

Lite OT, men sånt där är ganska intressant. T.ex. så lever folk som donerar sin ena njure ofta längre än snittet, eftersom då de ofta börjar bli mycket mer medvetna om sin hälsa och börjar ta hand om sig själva bättre. Annars spelar det knappt någon nämnvärd roll om man har en eller två njurar för livslängd. Så det är fullt rimligt att han kommer kunna hålla ett tag till. Han och Önerud har ju en grym fysik.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav KnoxStark » 31 januari 2016, 02:38

OBS Inlägget är ursprungligen skrivet i matchtråden. Därav vilseledande i mitten av inlägget ang "såg era ovanstående inlägg" samt om vad sir Ward skrivit. Detta återfinns som sagt under matchtråden, läs där för mer korrekt flöde. Väljer ändå att klistra in nedanstående här. OBS

Klart som korvspad att det är något "annat" som ligger bakom "petningen" av Jere Karalahti. Kan förstå Johan Lindbom om han nu måste dra en vit lögn i TV inför hela hockey Sverige så nära inpå som det faktiskt var, och just också för att han förmodligen inte fått alla detaljer ännu och han inte vet all fakta säkert till 100%. Dock kunde han väl sagt nått mer trovärdigare kanske.

Från första back till petning p g a konkurrens? Men snälla Johan? HV71 behöver varenda back dom har. Och SKULLE man nu vara så o bota korkad och peta en back med redan en för dagen katastrofal backbesättning så skulle man absolut INTE petat Jere Karalahti. Det finns andra spelare som ligger närmare till hands där.

Vad det nu är som hänt med Jere Karalahti, det vet jag inte. Såg Era ovanstående inlägg och att nån skrev nått om droger? Nej, det tror jag verkligen inte att det är. Killen var ju nära och mista livet och hamnade i koma i (6?) dagar? Även i Cmore har han uttalat sig om hur mycket han är emot allt som heter droger. Hans fru är träningsnarkoman och fick han att börja tränare hårdare än nånsin. De ska ju precis ha barn också. Så droger kan det väl knappast vara. Detta måste röra sig om något annat. Och eftersom Sir Ward skriver att han är neutral i sakfrågan så kan man väl inte allt för långsökt gissa att det har nått med klubben att göra. Osämja mellan spelare alt ledare.

Stora frågan jag ställer mig nu är om han fått sparken? Går media ut imorgon med uppgifter att Jere Karalahti och HV71 går skilda vägar? Om nu fallet skulle vara så, så ett tips till HV71. Gå ut med korrekt och ärlig fakta direkt och inte hitta på nått för att få det låta finare. Media rotar upp det där ändå i så fall. Och som det känns nu så har inte HV71 råd med ännu ett misstag i media. Vi har haft så det räcker och blir över med A.J affären.

Tankar och funderingar på detta?
KnoxStark

Inläggav tommy1985a » 31 januari 2016, 15:27

Jag tror helt enkelt det är lite som Lindbom sa. Jere vill ha mycket speltid och det hade han inte fått i den linan som Lindbom flyttat ner honom i då han tyckte Pilut, Emil, Hanson, Almqvist går före. Jere visade kanske sitt missnöje på nåt sätt att han inte tycker det är ok att han ska spela så lite i 3-4 backpar medans de andra tar den roll dom får. Det är vad jag tror. Sen vad som är sant eller inte kan man bara spekulera i.

Annars tycker jag faktiskt inte Jere varit så jättebra på sista tiden så han förtjänar att lira i 3:de backpar. Hoppas bara han nöjer sig med det och istället visar att han ska spela högre upp än att spela nonchalant och dunka iväg puckar stenhårt bakom ryggen rakt på motståndarna. Tycker inte alls han spelat för laget sista matcherna och verkat väldigt ointresserad av nån anledning. Dags för Jere att ta fram det han är bra på istället och hjälpa laget.

Han har ett riktigt bra backskott men skjuter ju ALDRIG, VARFÖR? Där har han sig själv lite att skylla också. Han passar hela tiden till en back som inte alls är målfarlig som får ta skott istället. Hade Jere skjutit hälften av dessa gånger så hade han gjort 6 mål till och vi hade haft 6 poäng till säkert.

Jere kan vara en väldigt bra tillgång för oss framförallt i PP men då måste han vilja vara det annars har vi ingen nytta alls av honom för defensivt är det ganska jämnt mellan de flesta.

Fram med den där skottvillige fysiske Jere nu.
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav Zico » 31 januari 2016, 15:49

KnoxStark skrev:.........

Stora frågan jag ställer mig nu är om han fått sparken? Går media ut imorgon med uppgifter att Jere Karalahti och HV71 går skilda vägar? Om nu fallet skulle vara så, så ett tips till HV71. Gå ut med korrekt och ärlig fakta direkt och inte hitta på nått för att få det låta finare. Media rotar upp det där ändå i så fall. Och som det känns nu så har inte HV71 råd med ännu ett misstag i media. Vi har haft så det räcker och blir över med A.J affären.
Tankar och funderingar på detta?

Jag tror inte Karalahti fått sparken, men jag tror definitivt att det på nåt sätt handlar om kontraktsfrågan. Jere vill säkert spela även nästa säsong och vill nog helst förlänga med HV71 som jag inbillar mig inte är intresserade av att förlänga. Möjligheten för Jere att få ett bra kontrakt nästa år är att han sticker redan nu. Särskilt som hans värde kan minska eftersom istiden på senare tid sjunkit från 22-25 min till 16-17 min.

Så jag tror Knox Stark är nåt på spåren. Blir inte förvånad om man går skilda vägar nästa vecka och att man som skäl hittar något som låter bra för båda parter.
Zico

Inläggav dekman » 1 februari 2016, 17:27

Är ju onekligen lite knepigt när man ser speltiden:

9/1 mot Luleå: 20.28
14/1 mot Örebro: 22.04
16/1 mot Dif: 19.53
22/1 mot Modo: 21.55
23/1 mot Modo: 21.13
26/1 mot FHC: 16.27
28/1 mot SAIK: 17.02
30/1 mot LHC: utanför truppen

Jag kan inte se nån sportslig anledning till att han droppat från ca 21 min speltid/match till 17 min faktiskt, sepciellt inte när det kommer i samband med Campolis avstängning. Det känns ju som - och detta är iofs rena spekulationer - någon slags markering.

Men det kan säkert vara så enkelt att han fick lite mindre ett par matcher, klagade på detta och som följd av det blev helt petad. Jag kan ändå ha en viss förståelse om så är fallet, för viktigt för en tränare att faktiskt markera att han bestämmer.

För övrigt så är det många som säger "Jag förstår inte varför O'Byrne går före Karalathi" - men det är ju inte riktigt sant. De har ju inte alls samma roll. ROB spelar ca 10 min/match som sjunde back just nu. Hade han däremot fått typ 20 min i första backpar istf Karalahti så hade den jämförelsen funkat bättre.

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav silver » 1 februari 2016, 18:21

dekman skrev:Är ju onekligen lite knepigt när man ser speltiden:

9/1 mot Luleå: 20.28
14/1 mot Örebro: 22.04
16/1 mot Dif: 19.53
22/1 mot Modo: 21.55
23/1 mot Modo: 21.13
26/1 mot FHC: 16.27
28/1 mot SAIK: 17.02
30/1 mot LHC: utanför truppen

Jag kan inte se nån sportslig anledning till att han droppat från ca 21 min speltid/match till 17 min faktiskt, sepciellt inte när det kommer i samband med Campolis avstängning. Det känns ju som - och detta är iofs rena spekulationer - någon slags markering.

Men det kan säkert vara så enkelt att han fick lite mindre ett par matcher, klagade på detta och som följd av det blev helt petad. Jag kan ändå ha en viss förståelse om så är fallet, för viktigt för en tränare att faktiskt markera att han bestämmer.

För övrigt så är det många som säger "Jag förstår inte varför O'Byrne går före Karalathi" - men det är ju inte riktigt sant. De har ju inte alls samma roll. ROB spelar ca 10 min/match som sjunde back just nu. Hade han däremot fått typ 20 min i första backpar istf Karalahti så hade den jämförelsen funkat bättre.

Alltså, går ju att spekulera hur mycket som helst. Kan ju vara från att han slackat på träningar till att han vill hem till Finland. JAG hade inte blivit ledsen om Karalahti hade lämnat HV, även om många tycker olika. Visst har han mycket speltid, men tycker han inte tillför så mycket. Väldigt slö och skjuter knappt med den bössa han har. Förhoppningsvis stannar han ju så klart, då ingen bättre junior kan ersätta honom.
Användarvisningsbild
silver

Inläggav Kingen » 3 februari 2016, 21:55

Kommer man släppa Jere? Davidsson sa själv till Aftonbladets hockeystudio att så kan det bli med alla backar på plats. Han nämnde även Björnens mindre istid.
Tycker personligen det skulle vara oerhört tråkigt samt fel. Tar vi oss till ett slutspel kommer han vara viktig. Emil, Adam, Pilut är alla för klena och det märks
Kingen

Inläggav bogani » 4 februari 2016, 11:00

Kingen skrev:Kommer man släppa Jere? Davidsson sa själv till Aftonbladets hockeystudio att så kan det bli med alla backar på plats. Han nämnde även Björnens mindre istid.
Tycker personligen det skulle vara oerhört tråkigt samt fel. Tar vi oss till ett slutspel kommer han vara viktig. Emil, Adam, Pilut är alla för klena och det märks

Var ju dock lite av en sensationsrubrik av Aftonblaskan. Frågan ställdes och Davidsson svarade att "alllt är möjligt". Han sa också att Lindbom ställde det lag han tyckte var bäst på isen. Där håller jag definitivt inte med. Jere går givetvis in i truppen och klockar många minuter på ett minst lika bra sätt som de backar som spelar nu i mitt tycke.
bogani

Inläggav dekman » 5 februari 2016, 10:08

Intressant fenomen att så fort nån är petad några matcher så spekulerar alla, även undertecknad :oops: , om huruvida spelaren är på väg bort eller ej - när det faktiskt inte behöver betyda ett skvatt. Nu var Jere tillbaka i går och gjorde det bra, 17 min istid, en assist och +1.

Sen är han ju ytterst professionell vilket märks i intervjuerna efter:

"Det kändes bra att vara tillbaka på isen. Jag har haft tid att återhämta mig och har arbetet hårt med min fysik."

"Men att inte få spela var inget som oroade honom.

— Det är så många matcher under säsongen så det gjorde mig ingenting. "

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav jordfelsbrytare » 5 februari 2016, 11:32

dekman skrev:Intressant fenomen adefensivt rt nån är petad några matcher så spekulerar alla, även undertecknad :oops: , om huruvida spelaren är på väg bort eller ej - när det faktiskt inte behöver betyda ett skvatt. Nu var Jere tillbaka i går och gjorde det bra, 17 min istid, en assist och +1.

Sen är han ju ytterst professionell vilket märks i intervjuerna efter:

"Det kändes bra att vara tillbaka på isen. Jag har haft tid att återhämta mig och har arbetet hårt med min fysik."

"Men att inte få spela var inget som oroade honom.

— Det är så många matcher under säsongen så det gjorde mig ingenting. "

Jag håller helt med. Riktigt proffsig. Helt övertygad om att när det drar ihop sig till play in/kvart kommer Jere definitivt vara ledande och när vi väl summerar säsongen oavsett hur långt vi går så är jag helt övertygad om att man kommer att tänka att "gammal är äldst fy fan vilka matcher gubben gjorde" ;)
jordfelsbrytare

Inläggav Crazy » 6 februari 2016, 09:51

Jag reagerade över samma sak KILLAR, FAN VILKET PROFFS. Inget gnäll alls utan tar det på rätt sätt och framhäver laget. Det visar bara för mig att han ska spela mer!
Crazy

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 - Spelare och tränare