Tråden om: HV71!

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om: HV71!

Inläggav hammare7 » 18 april 2015, 11:37

Lika blinda som vi var o hyllade AJ i början när allt gick bra lika blinda är vi nu i sågningen för vi misslyckades igen. AJ har kommit in med ny energi i klubben som en liten svärson som inte är önskvärd av alla i familjen. De var en del i spelet som bårdar en god framtid men man orkade inte helt och hållet med alla skador. AJ ställer nog mer krav än föregående tränare då HV var ett självgående tåg, vi behöver nån som ställer krav och det är AJ bra på, men han är ny o kan brusa upp för mycke ibland (o sådan reaktion har saknats blland fans ett tag). Han lär sig och han har mobbat någon tror jag ej på och han har gett speltid te dem som har förtjänat det o Laine har inte vart sig själv. Han kom in sent, hans roll var redan tagen och därför kom han ej till sin rätta. Om han skall stanna så skriv tidigt kontrakt med honom så vi kan ge han den roll han söker annars får han ta den som erbjuds i oktober när KHL har falierat
hammare7

Inläggav Regnet » 18 april 2015, 11:42

Jo, men tyvärr verkar det ju inte finnas tillräckligt med förtroende-kapital för att bära upp hans ledarstil. Okey, "miracle on ice" -idioten i all ära men någonstand måste det finnas ett grundmurat förtroende för ledaren för att den stilen ska funka. Och om jag får spekulera lite så tror jag inte AJ har lyckats bygga upp det förtroendet.

Nu är det väldigt mycket hörsägen och rykten här (en bekant sa att...) men som någon här sa, "ingen rök utan eld". Nånting är ju uppenbarligen på tok
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav Calle2 » 18 april 2015, 11:45

Finns ingen lämplig plats för varken Laine eller Rajala kvar i forward-besättningen (OM Thörnberg är klar). Just nu saknas bara en andre-center. Såvida inte man flyttar Brithen till centerpositionen men det är osannolikt eftersom man bara använde honom så i kris-situationer förra säsongen.
Calle2

Inläggav Jacks » 18 april 2015, 11:54

hammare7 skrev:Lika blinda som vi var o hyllade AJ i början när allt gick bra lika blinda är vi nu i sågningen för vi misslyckades igen. AJ har kommit in med ny energi i klubben som en liten svärson som inte är önskvärd av alla i familjen. De var en del i spelet som bårdar en god framtid men man orkade inte helt och hållet med alla skador. AJ ställer nog mer krav än föregående tränare då HV var ett självgående tåg, vi behöver nån som ställer krav och det är AJ bra på, men han är ny o kan brusa upp för mycke ibland (o sådan reaktion har saknats blland fans ett tag). Han lär sig och han har mobbat någon tror jag ej på och han har gett speltid te dem som har förtjänat det o Laine har inte vart sig själv. Han kom in sent, hans roll var redan tagen och därför kom han ej till sin rätta. Om han skall stanna så skriv tidigt kontrakt med honom så vi kan ge han den roll han söker annars får han ta den som erbjuds i oktober när KHL har falierat

Lika blinda säger du, du tycker inte att den truppen vi hade under säsongen borde kunna leverera lite bättre än vad dom gjorde? Att tränaren borde kunna få ut mer av dom? Hade AJ hanterat den här gruppen rätt hade vi gått längre, vi hade inte fått utbrända spelare, schism osv. Det är svårt naturligtvis att veta vad som händer i omklädningsrummet, men att det ploppar upp sådana här saker tyder på att det inte stod rätt till.
Johan Davidsson är en man där det står sunt förnuft i pannan på han, jag ser gärna att han tar det tillfånga nu och agerar. Annars är allt hopp om mänskligheten borta.
Användarvisningsbild
Jacks

Inläggav Curley » 18 april 2015, 12:06

AJ , han är nog den bästa tränaren HV har haft ! Men de MÅSTE TRÄNA mycket HÅRDARE ! Se på Skellefteå som garanterat tränar hårdast i SHL , de börjar bli för bra för övriga lag. Deras fart måste Hv kunna bjuda upp emot , även om Hv med tacklingar fick dem ur sina positioner i början men sista matchen var Hv chanslösa ! Varför kunde man inte plocka in RYNO , Sveriges bästa center !! De förhandlade tydligen med honom tidigare men nu ska tydligen HV spara sig till framgångar och det går aldrig , det har vi sett ! Har vi de röätta sportcheferna ? Kolla på Lakers , de träffar nästan alltid rätt ! Varför blir tidigare Hv spelare mycket bättre när de kommer till en ny klubb , Rahimi, Welsh , Rakshani för att nämna några ?? Öhnerud tror jag stenhårt på , har sett honom i många matcher och jag håller honom som MoDo s bästa spelare .Men HV behöver 1 eller helst 2 kanonbackar till nästa säsong för försvarsspelet har inte varit bra. Dessutom så tror jag att minst 2 forwards till måste in och då ska det vara riktiga toppa ! Ryno var en , men den missade man , som vanligt ! HV ser inte ut som de är speciellt attraktiva att gå till , för man åker ut i kavrtsfinal och då vill inte de bästa vara med ! Sen fattar jag inte gnället ni håller på med Aj , låt spelarna visa att man orkar träna HÅRT och visa sen att de fattar hur ett spelsystem skall följas ! Låt AJ få fortsätta och skicka iväg gnällspikarna i stället ! Man måste ha en kille som kan säga ifrån och ställa " de bästa" åt sidan om man inte gör jobbet ! Maine var ju inte alls bra och har han inte mer att visa så låt han gå till KHL om nu nån vill ha honom där ! När man gjort sitt på isen ska det vara speed till båsset och inte glida in för byte som han gjorde !" då skall man tillrättavisas , men alla kan inte ta kritik !
Curley

Inläggav Jacks » 18 april 2015, 12:20

Curley skrev:AJ , han är nog den bästa tränaren HV har haft ! Men de MÅSTE TRÄNA mycket HÅRDARE ! Se på Skellefteå som garanterat tränar hårdast i SHL , de börjar bli för bra för övriga lag. Deras fart måste Hv kunna bjuda upp emot , även om Hv med tacklingar fick dem ur sina positioner i början men sista matchen var Hv chanslösa ! Varför kunde man inte plocka in RYNO , Sveriges bästa center !! De förhandlade tydligen med honom tidigare men nu ska tydligen HV spara sig till framgångar och det går aldrig , det har vi sett ! Har vi de röätta sportcheferna ? Kolla på Lakers , de träffar nästan alltid rätt ! Varför blir tidigare Hv spelare mycket bättre när de kommer till en ny klubb , Rahimi, Welsh , Rakshani för att nämna några ?? Öhnerud tror jag stenhårt på , har sett honom i många matcher och jag håller honom som MoDo s bästa spelare .Men HV behöver 1 eller helst 2 kanonbackar till nästa säsong för försvarsspelet har inte varit bra. Dessutom så tror jag att minst 2 forwards till måste in och då ska det vara riktiga toppa ! Ryno var en , men den missade man , som vanligt ! HV ser inte ut som de är speciellt attraktiva att gå till , för man åker ut i kavrtsfinal och då vill inte de bästa vara med ! Sen fattar jag inte gnället ni håller på med Aj , låt spelarna visa att man orkar träna HÅRT och visa sen att de fattar hur ett spelsystem skall följas ! Låt AJ få fortsätta och skicka iväg gnällspikarna i stället ! Man måste ha en kille som kan säga ifrån och ställa " de bästa" åt sidan om man inte gör jobbet ! Maine var ju inte alls bra och har han inte mer att visa så låt han gå till KHL om nu nån vill ha honom där ! När man gjort sitt på isen ska det vara speed till båsset och inte glida in för byte som han gjorde !" då skall man tillrättavisas , men alla kan inte ta kritik !

Läs mitt inlägg en gång till och sen sätt dig ner och fundera över det en stund. Exakt så som du resonerar vill han att supportrar ska resonera. Han har supportrarna på sin sida men det hjälper tyvärr inte spelarna på isen.

Karalahti hävdar att det är den sämsta tränaren han haft.
Brithen går in i väggen och hotar med att lämna.
Kolan hotar med att lämna.
Jämtin har lämnat. (Ingen större förlust men ändå)
Krismöte med sponsorer.
Och mer smask finns, det vet jag.

Dags att se det från en annan vinkel nu. AJ gör fel.
Användarvisningsbild
Jacks

Inläggav Dovahkiin » 18 april 2015, 12:23

Definitivt inte den bästa tränaren hv haft! Mårts, Kenta är betydligt bättre. Det kommer hända saker helt klart. Förstod aldrig utfrysningen av Melin i slutspelet hur han hanterade fiala var långt i från bra. Ne lätt att det är värre med AJ än många tror!
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav hammare7 » 18 april 2015, 12:44

Jacks skrev:
Curley skrev:AJ , han är nog den bästa tränaren HV har haft ! Men de MÅSTE TRÄNA mycket HÅRDARE ! Se på Skellefteå som garanterat tränar hårdast i SHL , de börjar bli för bra för övriga lag. Deras fart måste Hv kunna bjuda upp emot , även om Hv med tacklingar fick dem ur sina positioner i början men sista matchen var Hv chanslösa ! Varför kunde man inte plocka in RYNO , Sveriges bästa center !! De förhandlade tydligen med honom tidigare men nu ska tydligen HV spara sig till framgångar och det går aldrig , det har vi sett ! Har vi de röätta sportcheferna ? Kolla på Lakers , de träffar nästan alltid rätt ! Varför blir tidigare Hv spelare mycket bättre när de kommer till en ny klubb , Rahimi, Welsh , Rakshani för att nämna några ?? Öhnerud tror jag stenhårt på , har sett honom i många matcher och jag håller honom som MoDo s bästa spelare .Men HV behöver 1 eller helst 2 kanonbackar till nästa säsong för försvarsspelet har inte varit bra. Dessutom så tror jag att minst 2 forwards till måste in och då ska det vara riktiga toppa ! Ryno var en , men den missade man , som vanligt ! HV ser inte ut som de är speciellt attraktiva att gå till , för man åker ut i kavrtsfinal och då vill inte de bästa vara med ! Sen fattar jag inte gnället ni håller på med Aj , låt spelarna visa att man orkar träna HÅRT och visa sen att de fattar hur ett spelsystem skall följas ! Låt AJ få fortsätta och skicka iväg gnällspikarna i stället ! Man måste ha en kille som kan säga ifrån och ställa " de bästa" åt sidan om man inte gör jobbet ! Maine var ju inte alls bra och har han inte mer att visa så låt han gå till KHL om nu nån vill ha honom där ! När man gjort sitt på isen ska det vara speed till båsset och inte glida in för byte som han gjorde !" då skall man tillrättavisas , men alla kan inte ta kritik !

Läs mitt inlägg en gång till och sen sätt dig ner och fundera över det en stund. Exakt så som du resonerar vill han att supportrar ska resonera. Han har supportrarna på sin sida men det hjälper tyvärr inte spelarna på isen.

Karalahti hävdar att det är den sämsta tränaren han haft.
Brithen går in i väggen och hotar med att lämna.
Kolan hotar med att lämna.
Jämtin har lämnat. (Ingen större förlust men ändå)
Krismöte med sponsorer.
Och mer smask finns, det vet jag.

Dags att se det från en annan vinkel nu. AJ gör fel.

alltså va är källorna på allt de här? 2 st nya forums medlemmar som skriver som vi ingen aning om hur sanningshallten är. Visst de kan ha ett möte med guldsponsorna hur man ser på framtiden de kan säkert ha hänt men ja jag vete inte.
hammare7

Inläggav shitkicker » 18 april 2015, 12:45

Håll i hatten och lugn i stormen nu för tusan! Vad är det som säger att det överhuvudtaget är någon som helst substans i detta rykte? Det har ju uppstått genom inlägg från två helt nya forummedlemmar med 2 inlägg vardera. Vad säger att dessa medlemmar inte är en och samma person som av någon anledning vill trolla?

Att Jämtin lämnar är väl egentligen inte så konstigt? Han har kommit upp i åren, har spelat många säsonger i HV och då är det väl naturligt att se sig om efter nya utmaningar. Särskilt som han inte varit speciellt lyckad i sin sista sejour, undantaget ett par matcher mot LHC?
Samma sak gäller Kolan. Han förhandlade upp sitt kontrakt till ett topp 10 i SHL sett till lön och han har inte heller varit den klockrena ledande spelare som man utifrån detta ska kunna förvänta sig. Och i den förhandlingen "hotade" han med KHL även då för att få upp lönen när HV var som mest desperata efter den sämsta säsongen i klubbens historia. Något som jag personligen inte ger mycket för. Var var HV-hjärtat där, om man får fråga, eftersom det tydligen är av avgörande betydelse för många här inne?

Om det är fler mentala mjukisar som vill lämna nu för att AJ vill införa vinnarkultur igen, istället för förlorarkultur så får dom väl dra då! För hur många av de senaste årens värvningar hade egentligen platsat i guldlagen i slutet på -00-talet, om man ska vara riktigt ärlig?

Jag tycker att HV frångick sin normala rutin att värva spelare på uppgång från lag i AS med vinnarkultur (Falk, Åkerman som ex) varvat med spets från Finland (Puistola, Voutilainen som ex) till att värva spelare från lag som åkte ur SHL och därmed spelare med förlorarkultur istället (Kolan, Purre, Brithén som ex). Visst kan dessa spelare individuellt vara duktiga och bidra, men ska de vara ledande spelare som man bygger laget kring eller ska de vara komplementspelare som byggs kring andra ledande spelare?

Jag tror HV måste tillbaka till att värva vinnarkultur igen. Därför var det jäkligt synd att Simon Karlsson blev sjuk. Det hade varit mycket intressant att se vad han hade kunnat uträtta.

Hur som så sitter jag lugnt i båten tills lagbygget är klart och det ev. blir officiellt att det skulle råda schism mellan spelare och ledare.

EDIT: Såg att hammare7 hann före med precis samma tankegång! Skönt att se att man inte är ensam!
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Curley » 18 april 2015, 14:43

Hej igen ! Du får skriva hur mycket skit om helst om AJ jag håller på honom till 100% ändå ! Mjukisarna kan lämna , i HV vill jag bara ha krigare och inga glidare ! Detta är en tränare som VÅGAR ställa krav oavsett om det gäller den dyraste spelaren ! HV har varit lite av en svågerpolitiksklubb och det får det gärna vara MEN vi ska ha killar som vill STRIDA för emblemet ! Jag skriver inte ofta här men jag blir ilsken då man skriver om sånt som bara är hörsägen ! Upplagd taktik ska följa till 100 om det går , vissa undantag kan få ske men man måste ha kommunikation ! Dalen han tränade knappt laget , de hade inte den kondisen som man hade nu i år .Skador satte käppar i hjulet annars hade de nog gått bättre i slutspelet ! Men tränaren måste ges chansen att kunna prestera men då måste mtrlet vaar därefter också ! Han har släppt fram unga killar och det var länge sen nån tränare vågade göra det ! Ingen tidigare har släppt fram så många ! Nej låt han skötta sitt jobb och sluta skriva skit som inte är riktigt !En riktig supporter han väntar tills faktum konstaterats och denne spekulerar inte i rykten ! Nu ser jag fram emot de nya spelarna , 2 backar och minst 2 kanonforwards ! Heja HV och AJ !!! :oops: :D :oops:
Curley

Inläggav Jacks » 18 april 2015, 15:53

Curley skrev:Hej igen ! Du får skriva hur mycket skit om helst om AJ jag håller på honom till 100% ändå ! Mjukisarna kan lämna , i HV vill jag bara ha krigare och inga glidare ! Detta är en tränare som VÅGAR ställa krav oavsett om det gäller den dyraste spelaren ! HV har varit lite av en svågerpolitiksklubb och det får det gärna vara MEN vi ska ha killar som vill STRIDA för emblemet ! Jag skriver inte ofta här men jag blir ilsken då man skriver om sånt som bara är hörsägen ! Upplagd taktik ska följa till 100 om det går , vissa undantag kan få ske men man måste ha kommunikation ! Dalen han tränade knappt laget , de hade inte den kondisen som man hade nu i år .Skador satte käppar i hjulet annars hade de nog gått bättre i slutspelet ! Men tränaren måste ges chansen att kunna prestera men då måste mtrlet vaar därefter också ! Han har släppt fram unga killar och det var länge sen nån tränare vågade göra det ! Ingen tidigare har släppt fram så många ! Nej låt han skötta sitt jobb och sluta skriva skit som inte är riktigt !En riktig supporter han väntar tills faktum konstaterats och denne spekulerar inte i rykten ! Nu ser jag fram emot de nya spelarna , 2 backar och minst 2 kanonforwards ! Heja HV och AJ !!! :oops: :D :oops:

Använd dig utav styckesindelning, tog 45 minuter för mig att plöja igenom din text.

Här spekuleras det inte i några rykten, även om jag är fullt medveten om att det är lätt att tro det. Dessvärre kan jag inte säga mer än att det är säkra källor jag fått höra det ifrån. Sen vad ni väljer att tro på, ja det är upp till er. Men jag känner bara att det kan vara värt att belysa om AJ skulle få sparken, vilket jag både hoppas och tror.
Någon spelare är alltid missnöjd, så kommer det alltid vara i alla lag, men när flera hotar med att bryta kontrakt till höger och vänster så får man nog tänka om.
Användarvisningsbild
Jacks

Inläggav frippe-borås » 19 april 2015, 09:07

AJ är en kille som vet vad som krävs för att vinna!

Bättre vinnarskalle kan man inte få och pallar inte spelarna det så är de i fel klubb!
Spelarna får aldrig bli större än tränaren och det är det som hänt de senaste säsongerna.

Janne Karlsson, Ulf Dahlén och nu AJ! Det är ju värre än trotsiga tonåringar och om det stämmer så kan ju spelarna byta klubb.
Dom tjänar mil över en annan och gnäller som som barn som inte får en tablettask en torsdag!

Har hellre en tränare som AJ än spelare som kan bli bekväma o glida runt utan att behöva ta i!
Att Filip Ahl fick slita en matchuppvärmning är inget utan de ska inte tro att de små är något utan behöver växa i kostymen!

Det är elitidrott och ingen välgörenhet!

Sluta gnäll och spela hockey för F.....n!!!!!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav moncalisa » 19 april 2015, 09:51

Hoppas verkligen att detta rykte angående AJ inte har nån större förankring i verkligheten. Finns det ingen med insyn som antingen kan bekräfta eller dementera detta?
moncalisa

Inläggav Jacks » 19 april 2015, 12:32

moncalisa skrev:Hoppas verkligen att detta rykte angående AJ inte har nån större förankring i verkligheten. Finns det ingen med insyn som antingen kan bekräfta eller dementera detta?

Som jag skrev innan, det som sägs om AJ är inget påhitt och jag kan enligt mina källor bekräfta att det är så. Sen kan jag, av naturliga skäl, varken bevisa det eller avslöja mina källor. Så vad ni väljer att tro på är upp till er.
Men ha det bara i åtanke när HV71 kommer offentliggöra AJs avgång. Ett tips är att dom väntar till han gjort klart med en ny klubb, meddelar att dom inte vill stå i vägen och släpper honom lite snyggt.
Eller så behåller dom han, livrädda för vad fans och sponsorer kommer tycka och tappar halva laget istället. Det sportsliga går ännu sämre och vi fans hittar något annat att skylla på nästa gång. Den onda cirkeln blir sluten.

Och snälla, ha lite mer vettiga svar än att spelarna SKA UT OCH KÖRA och SLUTA LIPA. Svårt att få en vettig diskussion när det är på den nivån.
Användarvisningsbild
Jacks

Inläggav Nick » 19 april 2015, 13:06

Jacks skrev:
moncalisa skrev:Hoppas verkligen att detta rykte angående AJ inte har nån större förankring i verkligheten. Finns det ingen med insyn som antingen kan bekräfta eller dementera detta?

Som jag skrev innan, det som sägs om AJ är inget påhitt och jag kan enligt mina källor bekräfta att det är så. Sen kan jag, av naturliga skäl, varken bevisa det eller avslöja mina källor. Så vad ni väljer att tro på är upp till er.
Men ha det bara i åtanke när HV71 kommer offentliggöra AJs avgång. Ett tips är att dom väntar till han gjort klart med en ny klubb, meddelar att dom inte vill stå i vägen och släpper honom lite snyggt.
Eller så behåller dom han, livrädda för vad fans och sponsorer kommer tycka och tappar halva laget istället. Det sportsliga går ännu sämre och vi fans hittar något annat att skylla på nästa gång. Den onda cirkeln blir sluten.

Och snälla, ha lite mer vettiga svar än att spelarna SKA UT OCH KÖRA och SLUTA LIPA. Svårt att få en vettig diskussion när det är på den nivån.

Men kan du svara på varför AJ var
Med i rekryteringen av sundh om han ska få sparken?
Nick

Inläggav Iman » 19 april 2015, 13:12

Jacks skrev:

Du påstår att ryktet stämmer, sen säger du att du inte har några bevis på att detta är sant, och vill heller inte avslöja vart du hört detta från. Du kommer förmodligen säga "vad var det jag sa" när HV offentliggör en eventuell brytning av kontraktet, men garderar dig själv med att dom kanske behåller honom? ;)

Jaja, om det nu är sant så får vi väl hoppas på att dom löser det illa kvickt! Vi behöver lite harmoni i laget.
Om inte, så får du hälsa din källa att sluta oroa oss :D

Men hade inte sagt nej till Roger Melin iaf..
Användarvisningsbild
Iman

Inläggav Jacks » 19 april 2015, 13:31

Nick skrev:
Jacks skrev:

Men kan du svara på varför AJ var
Med i rekryteringen av sundh om han ska få sparken?

Man kan ju ana att HV71 inte har någon annan tränare klar men att rekryteringen ändå måste fortlöpa för "få" det ledningen vill ha. Då finns det inte så mycket alternativ.
Sen är jag inte helt på det klara med vad dom ska med Sundh till. Men det kanske visar sig!
Användarvisningsbild
Jacks

Inläggav HV-supportern » 19 april 2015, 13:33

Jacks skrev:Som jag skrev innan, det som sägs om AJ är inget påhitt och jag kan enligt mina källor bekräfta att det är så. Sen kan jag, av naturliga skäl, varken bevisa det eller avslöja mina källor. Så vad ni väljer att tro på är upp till er.

Om det du säger stämmer hade jag gärna sett Bendelin tillbaka.
HV-supportern

Inläggav Jacks » 19 april 2015, 13:42

Iman skrev:
Jacks skrev:

Du påstår att ryktet stämmer, sen säger du att du inte har några bevis på att detta är sant, och vill heller inte avslöja vart du hört detta från. Du kommer förmodligen säga "vad var det jag sa" när HV offentliggör en eventuell brytning av kontraktet, men garderar dig själv med att dom kanske behåller honom? ;)

Jaja, om det nu är sant så får vi väl hoppas på att dom löser det illa kvickt! Vi behöver lite harmoni i laget.
Om inte, så får du hälsa din källa att sluta oroa oss :D

Men hade inte sagt nej till Roger Melin iaf..

Nej, några bevis är ju naturligtvis svårt att få fram då det är ganska känsliga uppgifter.
Och nej, garderar mig själv gör jag inte på så vis att det kommer få konsekvenser hur det än blir. Stannar han kvar och spelarna också stannar kvar, ja det är först då jag är ute och cyklar och trovärdigheten på mig är allt annat än hög. ;)
Men som jag ser det nu är det ej hållbart med att ha kvar AJ i föreningen. Hur mycket man än kan tycka att han är en vinnarskalle och dittan och dattan.

Och jag håller med dig absolut, att finna harmoni genom öppenhet. Att kunna ge raka svar till supportrar och sponsorer är A och O i en förening och det känns synnerligen viktigt i den här frågan!
Användarvisningsbild
Jacks

Inläggav frippe-borås » 19 april 2015, 14:10

HV71 har ju blivit rena parodin om man sparkar AJ också!
Skicka iväg lipsillarna istället och tar in folk som pallar lite krav!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Robert.76 » 19 april 2015, 15:18

Situationen i HV om detta stämmer känns väldigt bekymmersam, OM det blir så att A.J kickas så undrar man ju lite hur HV ledning kom fram till beslutet att välja honom, det är ju ingen hemlighet att A.J har en tuff attityd och kör lite sitt eget race, det funkade inte i FBK, och det är möjligt att det inte heller fungerar i HV.

Det är lätt att säga att spelarena är bortskämda i HV, de är lipsillar de pallar inte lite krav osv, men vad vet vi egentligen? Det lilla vi ser genom TV-rutan kanske inte är hela sanningen.
Jag var väldigt tveksam till A.J till en början, det kan jag villigt erkänna, jag ändrade också uppfattning under resans gång till en mkt mer positiv, men är det så att det finns en schism bland tränare och spelare så är situationen givetvis ohållbar.
Kan det vara så att HV fungerar bättre med en tränare som inte skriker och gapar? Lill-Kentha och Per Mårts är väl A.J motsats likväl blev det guld med dem i båset, jag tror nog de tränarna ställde krav på spelarna också.
Robert.76
Moderator

Inläggav magnus b » 19 april 2015, 15:22

Stämmer detta rykte så tycker jag faktiskt vi ska plocka Roger Melin. Han är en aning mossig. Men är det någon som kan skapa harmoni i gruppen igen så är det han. Det är också alltid semifinal garanti med han i båset.
magnus b

Inläggav frippe-borås » 19 april 2015, 15:27

Det har fasiken tjurats med tre tränare på raken vilket känns fruktansvärt märkligt och oroande!
Först var det fel på Janne Karlsson strax därefter muttrades i kulisserna om Dahlén och nu AJ!

Kan inte vara fel på tre på raken! Känns som spelarna är för bekväma och inte är beredda att kriga!
Tacka vet jag en sån som Skröder som var beredd att äta hästskit!

Hur många i dagens Hv hade varit beredd att äta det för ett guld!?

Vidhåller att spelarna i dag är för jävla bortskämda och fruktansvärt bekväma!
Jag hoppas verkligen AJ fortsätter och lipsillarna drar från mitt kära Hv! Jag vill ha kämpar och inga bebisar som gråter ut så fort det går emot!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav wess » 19 april 2015, 16:20

Svårt att bilda sig en uppfattning som utestående såhär baserat på rykten.

Men är det inte ren o skär mobbing han har sysslat med så tycker jag att det bara är att skicka iväg dom som inte orkar med lite konkurrens och hårda tag. Läste en intervju med Bud Holloway, han menade på att han hade Skellefteå att tacka för var han var idag, och det som dom hade gjort enligt han var att köra skiten ur han och alla andra.

Om Kolan, Laine och Karahlati känner sig lite för gamla och trötta och Brithén inte orkar med lite hårda tag så är det bättre att dom får lämna då (förutsatt att det inte var ren mobbning som sagt, men har lite svårt att tro det).

Stillman och Olausson är ju där också, dom lär väl säga ifrån om AJ går för långt eller?
wess

Inläggav shitkicker » 19 april 2015, 16:28

Jag vidhåller att vi lugnar ner oss tills detta blir antingen bekräftat eller dementerat. Ryktet stämmer kanske, eller så gör det inte det. Det är ju faktiskt där det ligger just nu. Vi vet ju egentligen ingenting om det här just nu.

Att det inte har varken bekräftats eller dementeras kan man ju ta som att det antingen inte stämmer, eller att det faktiskt stämmer. Jag vet inte hur man ska tolka att t ex sir Ward som har insyn i föreningen inte har kommenterat detta än. Samtidigt som det inte behöver betyda nånting kan det samtidigt tala för att det faktiskt stämmer.

Hur som helst så manar jag till lugn intill dess vi vet säkert.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Calle2 » 19 april 2015, 17:22

Tänkte samma sak. Ett par forum-medlemmar som skrivit väldigt få inlägg som plötsligt kommer med relativt stora nyheter om en person som har en stark personlighet och drar till sig mycket åsikter tar man lätt på.

Att däremot personer som normalt skriver många inlägg och har viss insyn inte kommenterar detta får en att börja fundera på om det antingen anses så tramsigt att det inte behöver kommenteras eller faktiskt ligger något i det.
Calle2

Inläggav Las Rayas Azules » 19 april 2015, 22:51

Folk kan ju lugna ner sig några hekton. Jacks skrev att det är känsliga uppgifter och därför inte går att bevisa, men det ska ha hållits ett möte med en massa sponsorer om situationen.

Tror ni inte att lite mer hade sipprat ut då?

Hur många HV-intresserade personer känner varje sådan sponsor? 10? 20? Ingen av dem skulle alltså ha fått reda på att hela spelartruppen vänder sig mot tränaren och forcerar ut honom?
Las Rayas Azules

Inläggav Sir Ward » 20 april 2015, 01:01

Tror inte alls på detta rykte om AJ. Pratat med flertal källor - både sponsorer och inom Hv71.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Mic7 » 20 april 2015, 03:37

Efter att varit avstängd flera dagar/ månader så är jag tillbaka. No hard feelings. Jag köper det men gillar inte det. Det jag tog upp då gick tyvärr i den riktningen jag förutspådde. Det sket sig igen (för femte ggn) som Rikardsson brukar säga.

Det första man för höra innan varje säsongen är att vi är vältränade, vi är väl förberedda och vi har ett väl konkurrenskraftigt lag. (Erkänn att du känner igår orden). Detta har jag hört år efter år och man inbillar sig, man fantiserar och man hoppas orden stämmer. Därför lyfter jag laget mot skyarna. (Finns inte en chans att någon rår på oss) Bullshit! Samma jävla skit gång på gång.

Jag vill därför nämna några ord om AJ som jag märkt sedan han kom.

1. Första eller andra matchen in CHL. AJ är vansinnig i paus och sparkar i omklädningsrummet på en Case som står framför honom. Reaktionen Stillman får då "vem är han, vad gör han här, så gör vi inte i HV-71".

2. Från ett HV-TV reportage innan säsongen. Kolan kommer in till AJ's rum, ställer en fråga och AJ "småler på sitt sätt, svarar som att (kl 09.00 har vi frukttimme sen sånglektioner)" Påminner mig när man gjorde lumpen och inte vågade gå in till Plutonbefälet för man visste han skulle bli tokig oavsett fråga.

3. Ett klipp från en match när allt gick emot oss. Stillman vänder sig mot AJ i båset, försöker få kontakt men han vänder sig om. Stillman suckar, vänder sig om, slänger ut med armarna .

Det är detta som jag tror kan reta spelare och övriga ledare. AJ vill och kör sitt eget race. Men varför då ta hit AJ? Det visste ledningen! Jag som tydligen är blind tog för givet att dom (ledningen) ville ha en tränare som kan leda och styra verksamheten. Klart som fan han tar med sig NHL influenser i sin ledarstil. Konstigt vore väl annars.

Jag tycker det är synd om spelare sätter sig mot tvären pga tränarens hårda krav. Dock inte förvånad när det gäller HV-71. Föreningen har tappat så mycket status och vinnarskalle så det rinner över.

Sen en sak till. Ta inte upp hjärta för klubben när vi snackar om nya spelare eller hemvändare. Förgångna året har nog sagt sitt tydliga språk. Se bara på Lakers!

ps. Mr.Melin mums.......
Mic7

Inläggav Jacks » 20 april 2015, 06:44

Las Rayas Azules skrev:Folk kan ju lugna ner sig några hekton. Jacks skrev att det är känsliga uppgifter och därför inte går att bevisa, men det ska ha hållits ett möte med en massa sponsorer om situationen.

Tror ni inte att lite mer hade sipprat ut då?

Hur många HV-intresserade personer känner varje sådan sponsor? 10? 20? Ingen av dem skulle alltså ha fått reda på att hela spelartruppen vänder sig mot tränaren och forcerar ut honom?

Just det om att det har ägt rum någon form av krismöte med sponsorer har jag faktiskt ingen aning om. Det är lösa rykten jag hört från olika håll och kanter. Så visst känns det ju som du säger, att det skulle sipprat mer uppgifter om så vart fallet. Sen vet jag inte, dom kanske har haft möte med huvudsponsorerna bara, Husqvarna, Fagerhult, Intersport osv. Dom kanske är lite bättre på att hålla käften än dom mindre företagen. Detta är dock endast spekulationer, vet som sagt inte.

Men övriga uppgifter som dykt upp här och som jag skrivit stämmer.
Om nu "sir Ward" har så god inblick i föreningen som ni säger borde han ganska så enkelt kunna vaska fram något som styrker allt detta. Att han har "hört sig för med sponsorer och inom HV71" tror jag inte ett skit på. Han kanske frågade någon utav tanterna som brukar stå utanför KA och sälja korv, vad vet jag! Särskilt goda kontakter har han då inte i varje fall.
Användarvisningsbild
Jacks

FöregåendeNästa

Återgå till HV71