Silly Season 14/15 - Seriösa Rykten

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Silly Season 14/15 - Seriösa Rykten

Inläggav Maidensoldier » 17 mars 2015, 15:08

Det finns ju fan inte något som visar att det skulle vara sant i den "artikeln". Sluta upp med att tro på sån skit.
Maidensoldier

Inläggav Lux » 17 mars 2015, 15:14

Maidensoldier skrev:Det finns ju fan inte något som visar att det skulle vara sant i den "artikeln". Sluta upp med att tro på sån skit.

Hoppsan. Vad är det som inte visar på att det kan vara sant? När Expressen eller Aftonbladet kör "Avslöjar" så brukar det vara sant.
Användarvisningsbild
Lux

Inläggav chinobar » 17 mars 2015, 15:46

Lux skrev:
Maidensoldier skrev:Det finns ju fan inte något som visar att det skulle vara sant i den "artikeln". Sluta upp med att tro på sån skit.

Hoppsan. Vad är det som inte visar på att det kan vara sant? När Expressen eller Aftonbladet kör "Avslöjar" så brukar det vara sant.

Du får gärna motbevisa Maiden ;)
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Jompii » 17 mars 2015, 18:35

Både Aftonbladet och Expressen anses som godkända källor.
Även om dom kanske inte alltid har rätt så är det en tillräckligt trovärdig och seriös källa för att vara godkänd.
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav KungSune » 21 mars 2015, 16:11

Användarvisningsbild
KungSune

Inläggav Maidensoldier » 21 mars 2015, 16:16

Brukar vara sant? hahaha visst. Jag menar vad är det som är nyheten? Att de skriver en rad om att de fått uppgifter om det? Och mer? Någon som sagt nått konkret`Nä. Klart det kan vara sant ändå men ingen som helst konkret fakta nämns. Då kan ju vem som helst skriva "jag har fått uppgifter om att den spelaren ska lämna" och skriva en "artikel" om det, mycket bra journalistik.

Men men här verkar folk gilla journalister och istället hata folk som spelat på hög nivå innan, mycket konstig syn.
Maidensoldier

Inläggav MangsMange » 21 mars 2015, 16:49

Maidensoldier skrev:Brukar vara sant? hahaha visst. Jag menar vad är det som är nyheten? Att de skriver en rad om att de fått uppgifter om det? Och mer? Någon som sagt nått konkret`Nä. Klart det kan vara sant ändå men ingen som helst konkret fakta nämns. Då kan ju vem som helst skriva "jag har fått uppgifter om att den spelaren ska lämna" och skriva en "artikel" om det, mycket bra journalistik.

Men men här verkar folk gilla journalister och istället hata folk som spelat på hög nivå innan, mycket konstig syn.

Vad fan menar du?
Nyheten i detta fall är att Wesslau uppges vara klar för Köln. Vad klagar du över?
MangsMange

Inläggav hammare7 » 21 mars 2015, 16:56

MangsMange skrev:
Maidensoldier skrev:Brukar vara sant? hahaha visst. Jag menar vad är det som är nyheten? Att de skriver en rad om att de fått uppgifter om det? Och mer? Någon som sagt nått konkret`Nä. Klart det kan vara sant ändå men ingen som helst konkret fakta nämns. Då kan ju vem som helst skriva "jag har fått uppgifter om att den spelaren ska lämna" och skriva en "artikel" om det, mycket bra journalistik.

Vad fan menar du?
Nyheten i detta fall är att Wesslau uppges vara klar för Köln. Vad klagar du över?

Att de är aftonbladet som uppger de antar jag. Tråkigt att han lämnar men nu får vi se vem ersättaren blir. Om han skall utomlands så är det nu så ganska naturligt val av Wesslau
hammare7

Inläggav Razz » 21 mars 2015, 17:34

Wesslau é klar.
dumpNchange.blogspot.com
Användarvisningsbild
Razz

Inläggav CarlTheMan » 22 mars 2015, 09:48

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0505224.ab

Verkar som vi kan räkna bort Wesslau. Vågar man satsa på en skadebenägen Ersberg som etta? Med Gunnarsson eller Kokman som backup?
CarlTheMan

Inläggav hammare7 » 22 mars 2015, 14:24

CarlTheMan skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/article20505224.ab

Verkar som vi kan räkna bort Wesslau. Vågar man satsa på en skadebenägen Ersberg som etta? Med Gunnarsson eller Kokman som backup?

Tror inte vi kommer o ha Ersberg/Kokman/Gunnarsson som målvaktspar nästa säsong. Gunnarsson behöver mer allsvenska matcher o få erfarenhet av senior hockey, samma me kokman
hammare7

Inläggav Calle2 » 22 mars 2015, 20:43

Jag är inte förvånad över att Wesslau inte blir kvar och det tror jag inte Hult/Davidsson är heller. men Köln ? KHl ja, Schweiz ok men tyska ligan ?
Calle2

Inläggav Razz » 22 mars 2015, 22:11

Calle2 skrev:Jag är inte förvånad över att Wesslau inte blir kvar och det tror jag inte Hult/Davidsson är heller. men Köln ? KHl ja, Schweiz ok men tyska ligan ?

KHL, inte tillräckligt bra för att offra en utl-plats för. I Schweiz så kör man i regel på schweiziska målvakter av samma anledning. Vill man då utomlands så är det egentligen bara Tyskland kvar och det är väl inget dåligt alternativ. Har gått framåt en hel del senaste åren plus att det är bra med folk, bra liv utanför och helt okej betalt samt lite lägre skatt om jag har förstått det rätt (beror lite på om han är gift osv).
dumpNchange.blogspot.com
Användarvisningsbild
Razz

Inläggav frippe-borås » 23 mars 2015, 20:22

Davidsson har varit i Schweiz, vad han gjorde där vet jag ej men tror knappast det va en semester tripp så här års!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav rawanduzz » 23 mars 2015, 22:50

frippe-borås skrev:Davidsson har varit i Schweiz, vad han gjorde där vet jag ej men tror knappast det va en semester tripp så här års!

Jesse Joensuu. Hoppas jag innerligt 8-)
rawanduzz

Inläggav frippe-borås » 23 mars 2015, 23:30

rawanduzz skrev:
frippe-borås skrev:Davidsson har varit i Schweiz, vad han gjorde där vet jag ej men tror knappast det va en semester tripp så här års!

Jesse Joensuu. Hoppas jag innerligt 8-)

Jönköping. HV71 är utslaget ur SM-slutspelet.
Nu kan Jönköpings-Posten avslöja ett av de hetaste namnen att få hem.
Sportchefen Johan Hult har träffat Jesse Joensuu i Schweiz för att övertyga honom att komma tillbaka.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Patrik B » 24 mars 2015, 12:02

Tycker det är barnsligt låg nivå i analysförmåga på dom som förespråkar att "vi ska ha Ersberg som förstemålis" osv.
Absolut: det kan vi ha, ifall ambitionsnivån ligger på att ta sig till kvartsfinal men inte längre även nästa säsong.
Men det vore inte bra , den fantastiaka publiken i Kinnarps förtjänar bättre!

Sen Liv försvann har man saknat en riktikgt bra målvakt och framförallt vinnare längst bak. Kanske dags att se sig om efter en sådan nu? Istället för att sartsa på en helt ok men samtidgt skadebenägen Ersberg?

Sen tycker jag det är uppenbart att backsidan saknar spets i form utav Salmela. Skulle otroligt gärna se honom tillbaka i HV!
Berglund mfl i all ära men många av våra backar saknar spets, mellanmjölksbackar helt enkelt.

Framåt? Thörnberg mpåste ju komma hem och förhoppningsvis Jesse!
Är kluven när det gäller Jämtin och Laine faktiskt. Vill inte se dom i ngt annat SHL-lag men samtidgt har dom inte bidragit med särskilt mycket sett över hela säsongen, vart tog Laines attityd vägen?? 12 tacklingar i debutmatchen mot Frölunda i höstas, vad hände sen??
Varför ( som ngn sa) glider han dom 10 sista metrarna mot båset?? Näää, väljer Jesse 7 dagar i veckan före Laine iaf!!

Ridderwall vek ner sig när det gällde och Brithén fick heller inte ut alls mkt.

Holza??? Alltså, han hade ju aldrig tagit en plats i SAIK men hos oss ska han spela? Innebär ju att vi inte har guldambitioner iaf.
Ser inte alls vad han tillför!!

Tedenby var en stor besvikelse men har 1 år kvar, HV-kille. Kanske värd en andra chans.

Melin??? Kompisvärvning som sagt. Totalt värdelös ju. Hur ska man göra här? Försöka förhandla så man kan släppa honom?
För han bidrar ju med NOLL. varför ska han då vara kvar? För att han är HV-kille och bästis med Davidsson?
Vad skickar det för signaler?

Näää, lagbygget måste ses över och det måste rekryteras helt rätt och jag har stort förtroende för att Andreas Johansson kommer ha mkt o säga till om här!!!
Patrik B

Inläggav nocharity » 24 mars 2015, 13:40

OT: Tycker det är så komiskt, Antingen gör HV71 fel som inte satsar på Juniorer, ungdomsspelare och hemvändare från närriket runt Småland men när detta görs klagas det på att vi inte har kraftiga och tunga spelare nog för att vinna guld och att vi då ska öppna plånboken och värva "Stjärnor".

Vi kanske isf måste erkänna att våra Ungdomar inte är så bra dom senaste årgångarna?

Vad som, så tycker jag det är det mest skrattretande under hela "Silly" hur dessa två läger alltid fightas..
nocharity

Inläggav hejahv » 24 mars 2015, 14:07

Är det inte dags att skapa en ny tråd "Silly Season 15/16 - Seriösa Rykten"?
Nu tar vi nya tag inför en ny och spännande säsong!
hejahv

Inläggav chinobar » 24 mars 2015, 14:10

hejahv skrev:Är det inte dags att skapa en ny tråd "Silly Season 15/16 - Seriösa Rykten"?
Nu tar vi nya tag inför en ny och spännande säsong!

Gör en du, du blir nog inte kölhalad! ;)
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Jompii » 24 mars 2015, 16:56

Då säsongen 2014/2015 nu är över för HV71 så vänder vi blad och börjat smått ladda inför 2015/2016.
I och med detta så låses även denna tråd. Fortsättning följer i "Silly Season 15/16 - Seriösa Rykten"

Silly Season 15/16 - Seriösa Rykten
viewtopic.php?f=3&t=586
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Föregående

Återgå till HV71