Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Calle2 skrev:Det som händer är märkligt tycker jag. HV hade under en period sex raka förluster men även under den perioden spelade man faktiskt stabilt och på en ganska hög nivå. Innan uppehållet hade man fyra raka segrar plus poäng borta mot SAIK vilket är godkänt med det lag man hade till förfogande. Man var väldigt täta bakåt under de här fem matcherna och AJ säger också att det kändes bra att man satt defensiven.
Sedan ändrar man efter speluppehållet i princip laget på samtliga formationer, producerar nio skott på en hel match och faller ihop mentalt sista 7-8 minuterna. Och igår tar till och med Tedenby 2+2 i utsatt läge och Christensen verkar speara en motståndare. Campoli har ett byte i andra tror jag där han kommer in och är helt ur balans och smäller på utan eftertanke. Han hade med all sannolikhet blivit utvisad något senare om inte domaren först hittat en Frölunda-utvisning. Runt 20 tvåminuters-utvisningar på två matcher när man varit ganska kyliga tidigare under säsongen. De har uppenbart svårt att hitta kreativt spel i anfallszon.
Jag var övertygad om att HV skulle sluta topp sex under uppehållet De har sju poäng ner till FBK på sjunde plats och tio matcher kvar. Det känns väldigt osäkert nu.
Från en relativt stabil situation till nära nog härdsmälta- vad hände under speluppehållet ?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst