Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Iman skrev:Finns det någon möjlighet att se HV-matcher i efterhand utan att teckna ett abonnemang med CMORE?
ateisten skrev:Nu när halva serien har gått så kollade jag på lite statistik som man kan sätta i positiv bemärkelse.
Tänkte just på vilka lag vi ligger på plussidan emot och kom fram till detta.
Just nu är HV71 enastående bland topplagen (1:a-4:e) om man räknar interna möten mellan lagen.
HV71 har tagit poäng i 7 av 8 matcher mot Skellefteå, Frölunda och Linköping under hösten.
Inte för att det spelar så stor roll, det är långt kvar, men det är ett bra kvitto på att kapaciteten finns där att va med och nosa om guldet i slutändan. Förra säsongen var det raka motsatta mot topplagen..
Alla säger att Skellefteå är så "överlägsna, totaldominanta" ect. Detta visar en helt annan sida..
Topp4 tabellen:
Lag Matcher 3P 2P 1P 0P Mål Ins Total PoängHV71......... 8 5 0 2 1 26 - 17 +9 17
Frölunda..... 8 3 1 1 3 18 - 20 -2 12
Skellefteå.... 7 2 1 0 4 15 - 18 -3 8
Linköping.... 7 2 1 0 4 15 - 19 -4 8
Det finns outsiders i Växjö och Färjestad i mitt tycke, men detta är dom jag ser just nu som har störs potential till SM-guldet.
Starkast på pappret med både spets och bredd.
HV ligger på plus mot dom och det gör en förhoppningsfull inför framtiden.
Robert.76 skrev:ateisten skrev:Nu när halva serien har gått så kollade jag på lite statistik som man kan sätta i positiv bemärkelse.
Just nu är HV71 enastående bland topplagen (1:a-4:e) om man räknar interna möten mellan lagen.
HV71 har tagit poäng i 7 av 8 matcher mot Skellefteå, Frölunda och Linköping under hösten.
Inte för att det spelar så stor roll, det är långt kvar, men det är ett bra kvitto på att kapaciteten finns där att va med och nosa om guldet i slutändan. Förra säsongen var det raka motsatta mot topplagen..
Alla säger att Skellefteå är så "överlägsna, totaldominanta" ect. Detta visar en helt annan sida..
Topp4 tabellen:
Lag Matcher 3P 2P 1P 0P Mål Ins Total PoängHV71......... 8 5 0 2 1 26 - 17 +9 17
Det finns outsiders i Växjö och Färjestad i mitt tycke, men detta är dom jag ser just nu som har störs potential till SM-guldet.
Hv har tycker jag gjort sina bästa matcher mot just Frölunda (5-0 hemma) och Skellefteå, problemet med HV att de är så ojämna,de har en högstanivå som kan leda till guld men en lägstanivån är så otroligt låg att de kan ryka i en kvart....Jag tror Fbk är på väg uppåt i tabellen, skulle inte vara det minsta förvånad om de spelar final igen.....
hammare7 skrev:Robert.76 skrev:ateisten skrev:Nu när halva serien har gått så kollade jag på lite statistik som man kan sätta i positiv bemärkelse.
Topp4 tabellen:
Hv har tycker jag gjort sina bästa matcher mot just Frölunda (5-0 hemma) och Skellefteå, problemet med HV att de är så ojämna,de har en högstanivå som kan leda till guld men en lägstanivån är så otroligt låg att de kan ryka i en kvart....Jag tror Fbk är på väg uppåt i tabellen, skulle inte vara det minsta förvånad om de spelar final igen.....
SAIK klarar av att motiverar sig och orkar köra i allamatcher medans HV bara taggar till och orkar spela ibland. Vet ej ifall SAIKS fysik är bättre elr vad det är men de är nått SAIK gör så mycket bättre än andra. Tror fysik träningen är en och sen har man lyckats alla nya ta samma jobb som de andra gör.
I HV71 föll två storspelare som Teemu Laine och Mattias Tedenby rakt i knät på nye tränaren Andreas Johansson precis innan seriestart. För några veckor sedan värvade man finländske storbacken Jere Karalahti.
Det har gjort HV71 till ett topplag igen
hammare7 skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/skelleftea/article20085784.ab
Hoppas detta inte sstämmer
silver skrev:hammare7 skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/skelleftea/article20085784.ab
Hoppas detta inte sstämmer
Svårt att ta det på allvar om han bara säger att han blir mordhotad utan att hänvisa till något. Riktigt tråkigt om det stämmer dock, men det tror jag inte.
silver skrev:Rolig läsning! (plus)
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0090304.ab
NightWalker skrev:silver skrev:Rolig läsning! (plus)
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0090304.ab
Någon som har Plus kan gärna dela med sig av informationen.
...OCH TRE SNABBA MED BRITHÉN
Vem sköter musiken?
– Det är många olika. Vi har en som heter Kevin Fiala som sätter igång nyare dunklåtar, sedan har vi Mackan Nilson som kör mer country.
Vem ryter ifrån i paus?
– Vi har många grabbar som gör det. Någon som blir förbannad och säger något är Teemu Laine. Han är inte blyg att säga ifrån och säga ”nu får vi höja oss.” Han gör det en del, Petrasek gör det en del och även Chris Campoli. Vi har många killar som pushar laget.
Vem spenderar mest tid med att tejpa klubban?
– Erik Christensen. Just hans klubbor är han väldigt noga med. Jag och Holzapfel brukar analysera honom och se hur han gör. Han är väldigt petig med det där.
TED BRITHÉN OM ALLA LAGKAMRATER
#2 KRISTOFER BERGLUND
”Av alla som är intresserade av politik är han den enda som tycker som socialdemokraterna. Han är i utsatt läge när det kommer till val och grejer. Han och Calle (Ridderwall) har haft några diskussioner om saker och ting. Annars en lugn kille, typisk norrlänning.”
#4 MARCUS NILSON
”En härlig person att ha i ett omklädningsrum. Han drar mycket skämt och man skrattar mycket åt honom. Han drar ofta igång countrymusik och sjunger med själv.”
#8 JERE KARALAHTI
”Han har varit med länge och kommer med många historier som får oss att skratta. Han kom in med ny energi och det var något vi verkligen behövde i laget.”
#9 BJÖRN MELIN
”Han gillar att skämta. Vi kom på igår att han är lite som Ernst (Kirchsteiger). Han gillar att hålla på i trädgården och pyssla och dona hemma. Han sa att han kunde hålla med lite om det. Han är vår lilla Ernst, och jag kommer nog kalla honom det framöver.”
#11 CALLE RIDDERWALL
”Han har alltid allting klart för sig med vad han vill med livet. Det är en härlig kille, som spelar mycket tv-spel och pratar dagligen om sitt PS4. Han har mycket synpunkter på olika grejer.”
#16 FILIP SANDBERG
”Snackar med hög ton på rösten. Han skojar mycket och gillar att busa till det. Det brukar vara han och Kevin Fiala som hörs en del. En härlig kille.”
#17 EMIL JOHANSSON
”Uppe som junior och har gjort det jättebra. Lätt till skratt, men säger inte mycket. Man ser honom bara gå omkring med ett stort leende, man märker att han älskar att spela hockey.”
#18 KEVIN FIALA
”Han är speciell på många sätt. En bra hockeyspelare först och främst. Kan bli hur bra som helst. Väldigt stissig och högljudd. Får många att skratta. Han är som en liten valp i sitt sätt att vara och har en del att lära på den biten, hur man ska bete sig. Men det är inget illa ment.”
#19 ERIK ANDERSSON
”Väldigt tystlåten och har inte varit här så överdrivet mycket och jag har inte lärt känna honom så väl. Men det är en härlig kille, som kommit fram lite mer när vi haft teambuilding-grejer. Då är han pratsam, men han snackar inte lika mycket i omklädningsrummet.”
#20 LAWRENCE PILUT
”En seriös kille som man unnar all framgång. Han är genuint snäll. Precis som Törngren är han singel och man får snacka med dem om vissa saker.”
#22 DAVID PETRASEK
”Har också en hel del historier, men han har varit här länge så alla vet väl hans historier redan. Väldigt beroende av att spela spel på sin iPhone. Han spelar ”Lords & Knights” och Mackan Nilson brukar säga att han leker riddare och skjuter pil. Det är det hans liv går ut på.”
#23 SEBASTIAN STRANDBERG
”Väldigt härligt. En annan spelare jag kommit väldigt nära. Gillar verkligen att
fika. Han är en liten mysgubbe i sitt sätt att vara. Han vill ha snus och sitt kaffe på morgonen.”
#24 ERIK CHRISTENSEN
”Jag brukar säga på engelska att han är lite ”sneaky funny”. Han blixtrar till ibland och är väldigt rolig. Han kan både ha temperament och vara hur rolig som helst, och hur tyst som helst. Han har många sidor.”
#25 MATTIAS KARLSSON
”Han är en som en stor nallebjörn. Härlig att prata med och som många sett på Twitter har han väldigt många roliga kommentarer.”
#26 RILEY HOLZAPFEL
”Sitter bredvid mig och vi har bra connection. Han tar alltid fram en tejprulle som vi delar på innan varje träning och match. Skulle jag ta fram en annan tejprulle ger han mig en sned blick och ställer tillbaka den. Gillar countrymusiken som Mackan Nilson spelar.”
#27 JESPER WILLIAMSSON
”Han gillar att ta en fika och mysa. Han är också väldigt seriös när han tar sig för någonting. Många i laget påstår att han har den bästa frisyren i hela ligan. Det behövs inte många kamtag för att den ska ligga helt perfekt.”
#28 ANTON BENGTSSON
”En väldigt bra kille som sliter hårt. Pratar inte alltför mycket. Han har lite grejer för sig, men inget anmärkningsvärt. Gör sitt jobb varje dag.”
#30 VIKTOR KOKMAN
”Han har en speciell dialekt. Vi brukar köra den här som Björn Gustafsson (komiker) gör på östgötska, ”upp med händerna”. Han har lite den dialekten, just som Björn Gustafsson säger det och det brukar han få höra.”
#31 MATTIAS TEDENBY
”Jättehärlig kille. Man kan se på honom att han verkar lite förvirrad, men det är hans uppsyn. Han är jätterolig och har lätt till skratt. Man skrattar bara av att höra hans skratt. Han har tillfört mycket till vårt lag, inte bara på isen. Jag tror aldrig jag sett honom arg.”
#32 GUSTAF WESSLAU
”Typisk målvakt även här. Han har koll på sina aktier. Han är aktiemannen i vårt lag, och kollar på det alldeles för mycket.”
#40 ERIK ERSBERG
”En härlig kille med mycket rutin. Snäll. Lätt att ha och göra med. Han är målvakt, behöver man säga något mer? Alla målvakter är speciella på sitt sätt.”
#41 CHRIS CAMPOLI
”Väldigt seriös och han älskar hockey. Jättehärlig person, som vill alla väl och det är därför han är assisterande kapten. Vågar säga vad han tycker. Viktig för det här laget.”
#49 AXEL EIDSTEDT
”Pratar inte mycket i omklädningsrummet, men gör sitt jobb varje dag. En kille man verkligen kan förlita sig på.”
#67 CHRISTOFFER TÖRNGREN
”Han är lite smygandes. Han säger inte jättemycket, men när han säger något är han rolig. Vi har inte så många singlar i laget, men Törngren är en av dem, så det är alltid roligt för de andra att höra hur singellivet är.”
#72 PATRIK CARLSSON
”Det är den kille som jag personligen har kommit närmast i laget. Han kommer till jobbet varje dag och verkligen kör. En sådan kille man unnar all framgång. Han säger inte så mycket i omklädningsrummet, utan det är mer när vi är med varandra och tar en fika eller något. ”
#90 TED BRITHÉN
”Jag är lite överallt. Jag har lätt till skratt och pratar med alla. Personligen tycker jag det är viktigt att alla mår bra. Jag skämtar ibland, men skrattar mycket åt andra.”
#91 ANDREAS JÄMTIN
”Han snackar mycket periodpauserna, och rätt så konstant hela tiden, oavsett vad. Han tar en del plats i omklädningsrummet och pushar på alla grabbar.”
#92 TEEMU LAINE
”En jättebra kille och kan svenska. Han vill sitta i soffan på morgonen med en kaffe och snacka innan det är dags att fokusera på träning. Jag hörde att Arto Blomsten sa på en match att Teemu är lite ”grundarg”. Det stämmer rätt bra. Han kan bli så arg så det bara svartnar.”
chinobar skrev:Själva artikeln var inte så mycket att hänga i granen, men det han sagt om alla var lite skoj
Inzaneclown skrev:Johan Hult om läget i truppen:
http://hv71.se/artikel/62027/
Inzaneclown skrev:Johan Hult om läget i truppen:
http://hv71.se/artikel/62027/
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster